آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
آثار مرتبط با شخصیت ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای دولتی
>
دانشگاه تربیت مدرس (تهران)
>
علیرضا شجاعی زند
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 57
عنوان :
جامعه شناسی دین: عبور از محدودیت ها
نویسنده:
علیرضا شجاعی زند
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جامعه شناسی دین
,
اندیشه اجتماعی
,
دین پژوهی
کلیدواژههای فرعی :
جامعه شناسی ,
تقلیل گرایی ,
تعریف دین (مسائل جدید کلامی) ,
تحویل گرایی ,
مطالعات اجتماعی دین ,
سیر جامعه شناسی دین ,
اندیشه جامعه شناختی ,
چکیده :
مطالعات اجتماعی دین، قدمتی به اندازه تاریخ اندیشهورزی بشر در اوضاع و احوال اجتماعی خویش دارد و در سه دسته متفاوت از هم قابل تشخیص است: 1. اندیشههای اجتماعی دین؛ 2. جامعهشناسی دین قبل از جامعهشناسی دین؛ 3. جامعهشناسی دین. دین، از جمله موضوعاتی بوده که همواره در مرکز توجهات متفکرین اجتماعی قرار داشته است و این علاوه بر دلمشغولی و تعلق خاطر شخصی آنان، ناشی از اهمیتی است که در حیات اجتماعی مردمان اعصار گذشته داشته است. همین وضع، با اندک تغییراتی در عصر منتهی به ظهور جامعهشناسی نیز جاری بود و لذا جامعهشناسان کلاسیک را هم با تمام تمایلات ملحدانه ولاادریگرانهشان نسبت به دین، ناگزیر ساخت تا در تأملات خویش در احوال جوامع جدید و در بررسی فرایندهای گذار از سنت به مدرن، همچنان به این موضوع، به عنوان یکی از سرفصلهای مهم کار خویش اهتمام ورزند. این قبیل کوششهای نظری در ادوار پیش از شکلگیری، موجد انباشت ذخایر گرانسنگی برای «جامعهشناسی دین» گردید که امروزه از پشتوانههای نظری و تاریخی این رشته، به عنوان یکی از غنیترین رشتههای جامعهشناسی، محسوب میشود؛ البته جامعهشناسی به طور کلی و جامعهشناسی دین به طور خاص، از آغاز نگاه مثبتی به این پیشینه نظری نداشت؛ ولی به مرور زمان و با به راه افتادن نقد و تردیدهای درون رشتهای و تقویت همکاریهای برون حوزهای در برخی موضوعات، به ارزشهای نهفته و قابلیتهای مغفول مانده آن پیبرد و میرود تا با پشتسر گذاردن افراط و تفریطهای پوزیتیویستی و هرمنوتیکی، راه خویش را به سوی دانشی عمیق و در عین حال منعطف در مطالعه عالمانه مناسبات دین و جامعه، باز یابد. فراموش نباید کرد که نائل شدن جامعهشناسی دین به این موقعیت تحسین برانگیز، با عبور از مسیری میسر شده است که با نگاه «پدیده»ای به دین و ملاحظه آن در مقام «تحقق» و استفاده از روشهای «عینی و تجربی» و تلاش برای رعایت حداکثر «بیطرفی» توأم بوده است. امروز که جامعهشناسی دین به مثابه یک رشته علمی معتبر و مورد اعتنا، به تناوری رسیده و مداخلهگریهای بعضا ناگزیر اوان شکلگیری را پشت سر گذارده است، میتوان با چشم تأمل در ماحصل کار آن نظر کرد و انواع لغزشهای نظری و روششناختی آن را به منظور افزایش قابلیتهای معرفتی و کاربردی، مورد نقد و بازبینی قرار داد. آینده جامعهشناسی دین که نیاز به آن روز به روز افزونتر هم میشود، در آن است که با تصحیح نگرش آن نسبت به موضوع مطالعه خویش و اصلاح تلقیهای شایع از حیطه عمل جامعهشناسی و رشتههای دینپژوهی، از سطح مرزبندیهای کاذب و محدودیتهای مضر به حال معرفت، عبور کرده و دانش و روش خویش را بیش از گذشته، تابع صورت عینی و واقعی پدیدههای پر معنایی مثل دین سازد
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 105 تا 126
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه آرا امیل دورکیم و کلیفورد گیرتز در زمینه دین با تاکید بر رویکرد آنها
نویسنده:
رستم شامحمدی، فاطمه پاسالاری بهجانی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
امیل دورکیم
,
کلیفورد گیرتز
,
فلسفه دین
,
جامعه شناسی دین
,
دین پژوهی
کلیدواژههای فرعی :
علوم طبیعی ,
خاستگاه دین ,
نمادگرایی ,
مناسک دینی ,
کارکردگرایی ,
توتمیسم ,
انسان شناسی دین ,
ساختارگرایی ,
تکامل گرایی ,
انسان شناسی دینی ,
تعریف دین (مسائل جدید کلامی) ,
توتم (مسائل جدید کلامی) ,
انسان شناسی فرهنگی ,
فلسفه پوزیتیویسم ,
نقش دین ,
نمادهای دینی ,
کارکردگرایی دینی ,
رویکرد تفسیری در دین پژوهی ,
ساختار اجتماعی قبایل ,
مفهوم جامعه ,
مؤلفه اساسی دین ,
نگاه برون دینی ,
منشأ زمینی دین ,
شاپا (issn):
2008-0476
چکیده :
دین همواره به مثابه یکی از ارکان زندگی انسان، از چشم اندازهای گوناگون مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است. مطالعه دین از منظر جامعه شناختی و انسان شناختی از جمله چشم اندازهایی به شمار می آید که در عصر حاضر با اقبال فراوانی رو به رو شده است. در این میان، از یک سو آرا و اندیشه های بزرگان جامعه شناسی کلاسیک مانند آگوست کنت، کارل مارکس، امیل دورکیم و اسپنسر، و از دیگر سو افکار کسانی مانند کلیفورد گیرتز (از انسان شناسان بزرگ روزگار ما) در شکل گیری و بسط جامعه شناسی و انسان شناسی دینی نقش آفرین بوده اند. مقاله حاضر با توجه به اهمیت جایگاه امیل دورکیم و کلیفورد گیرتز بر آن است تا اندیشه های دین شناسانه آنها را با محوریت قرار دادن رویکردشان نسبت به دین مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. بدین منظور پیش از پرداختن به نکته فوق، به مسائلی نظیر تعریف دین، خاستگاه دین، نقش یا کارکرد دین از منظر آنها اشاره می گردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 53 تا 78
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دین و دنیا: بررسی نگرشهای متفاوت ادیان به دنیا
نویسنده:
علی رضا شجاعی زند
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اسلام
,
مسیحیت
,
جهان هستی
,
دین
,
دین و دنیا
,
حیات اخروی
,
عقل و دین
,
رابطه علم و دین نزد کانت
کلیدواژههای فرعی :
سکولاریسم ,
سعادت ,
ثنویت ,
آخرت گرایی ,
حقیقت بهشت و دوزخ ,
بودایی ,
ادیان ابتدایی ,
تائوئیسم ,
الهیات اقناعی ,
جامعه شناسی تحویل گرا ,
جامعه شناسی دین خردنگر ,
معانی دنیا ,
ثنویت الهیاتی ,
ثنویت هستی شناختی ,
ادیان دو نشئه ای ,
موضوعیت دنیا ,
تنش با دنیا ,
شرارت ذاتی انسان ,
تنش دین با بدن ,
تعارضات دین و دنیا ,
تعارض دین و سیاست ,
جامعهشناسی دین ,
تعارض عقل و نقل ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
محمدتقی مصباح یزدی
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
«دین و دنیا» از مباحث مورد علاقهی متألهان و فلاسفهی دین است و به همین رو با بیاعتنایی جامعهشناسان دین مواجه بوده است. این مقاله در گام نخست و در راستای مقابله با رویکردهای تحویلی در مطالعات دین، در صددِ رفع برخی از این بیاعتناییهای آسیبرسان است و تلاش دارد نیاز مبرم جامعهشناسی دین به این مباحث را آشکار سازد و جایی را برای آن در فصول مقدماتی مطالعات جامعهشناختیِ دین باز نماید. این تلاش همچنین برای نیل به درک صائب و روشنتری از مفهوم عرفی شدن، که انطباق بیشتری با بنیانهای آموزهای اسلام و شرایط اجتماعی ایران داشته باشد، انجام شده است. مقاله در صدد است در این بازبینی، بر چند حقیقت بدیهی و در عین حال، اذعاننشده دربارهی دین تصریح نماید که تأثیراتی دگرگونکننده بر نظریات عرفی شدن دارند. گام سوم پس از تأکید بر اهمیت دنیا برای ادیان، با مقایسهای میان تلقی ادیان از دنیا برداشته شده است و با این فرض که عقاید و تعالیم دینی، تأثیرات تعیُّنبخشی بر زیست اجتماعی پیروان خواهند داشت، آن را در برخی از فرازهای اساسیتر، همانند «رستگاری»، «الاهیات اقناعی» و «تنشهای با دنیا» با تفصیل بیشتری دنبال نموده است و در خاتمه، تأثیرات آن را در اصلاح برخی رویکردهای غالب بر نگرش جامعهشناختی دین نشان میدهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 85 تا 118
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جامعه شناسی ابعاد دینداری در آموزه های قرآن
نویسنده:
محمدباقر آخوندی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابعاد دینداری
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
طاعت
,
فلسفه دین
,
جامعه شناسی دین
,
ایمان
,
دینداری در قرآن
کلیدواژههای فرعی :
عمل اخلاقی ,
رابطه ایمان و اسلام ,
علم و ایمان ,
باور پایه((اصطلاح وابسته)، قسیم استدلال تسلسل معرفتی و دور معرفتی) ,
وظایف دینی ,
ارزش های الهی ,
بعد درونی دین ,
بعد بیرونی دین ,
تشخیص عمل صالح ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
ناصر مکارم شیرازی
شاپا (issn):
6024-2251
چکیده :
هدف این مقاله استخراج ابعاد دینداری از آیات قرآن است که از طریق تحلیل محتوای کیفی و نظریه زمینهای، میسر شده است. یافتهها نشان میدهد ایمان و عمل صالح دو بعد اساسی دینداریاند و انسان با آن دو از قوه به فعل یا از نقص به کمال ارتقا مییابد. با درونیشدن بعد نظری دین، ایمان شکل میگیرد و ظاهر میشود و مبتنی بر آن، بعد دوم دینداری، یعنی عمل صالح، بروز میکند. رابطهای تنگاتنگ و لازم و ملزومی بین ایمان با عمل صالح برقرار است، اما همواره ایمان مقدم بر آن است؛ چراکه عمل صالح ثمره و میوه ایمان است. به دلیل همین پیوستگی اگر ایمان شکل گیرد، به طور قطع عمل صالح ظهور خواهد کرد و عمل صالح نیز فقط از ایمان برمیخیزد. بر این مبنا انسان موجودی صاحب اختیار و دارای حق انتخاب است که خود، مسئول ساختن خویش با دو بعد ایمان و عمل صالح است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 113 تا 137
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
واکاوی مفهوم جامعه در اندیشه امام خمینی (ره) و مقایسه اندیشههای علامه طباطبایی، مرتضی مطهری، محمدتقی مصباح یزدی و عبداله جوادی آملی با اندیشههای ایشان در این زمینه
نویسنده:
لعیا شکوهی ستا
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ارزش های اجتماعی
,
جامعه شناسی
,
طباطبایی، سیدمحمدحسین
,
اندیشه سیاسی امام خمینی
,
مصباح، محمدتقی
,
آیت اله جوادی آملی
,
درباره علامه طباطبایی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
عبدالله جوادی آملی
,
محمدتقی مصباح یزدی
,
امام خمینی
چکیده :
پاسخگویی مناسب به مسائل و مشکلات اجتماعی جوامع اسلامی، تنها از مسیر شناخت هرچه بیشتر مفهوم جامعه از منظر اسلام ممکن و میسر خواهدبود. چرا که، مناظر مختلف به پرسش از چیستی و هستی جامعه نه تنها به شناختهای متفاوتی می انجامد بلکه در نهایت به نظریات مختلفی برای حل مسائل جامعه خواهد رسید. لذا در این پایان نامه سعی شده است تا تلقی امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران، از جامعه را یافته و همچنین در راستای تلاش برای دست یابی به تمامی جوانب نظر اسلام در این موضوع، دیدگاه امام خمینی(ره) با دیدگاهها و اندیشههای اجتماعی دیگر متفکرین اسلامی ایرانی هم عصرشان از جمله علامه طباطبایی، مرتضی مطهری، محمدتقی مصباح یزدی و عبداله جوادی آملی مقایسه شود. در این بررسی از سنخشناسی »دیوید فریزبی» و «درک سهیر» پیرامون مفهوم جامعه استفاده شده است. در این سنخشناسی مفهوم جامعه بر اساس نظریات جامعه شناسی بر چهار قسم «جامعه به عنوان واقعیتی خودبنیاد»، «جامعه به عنوان یک مفهوم غایب»، «جامعه به عنوان یک فکرت و یک آرمان» و «جامعه به مثابه دیالکتیک فرد و جامعه» است. روش مورد استفاده محقق در این تحقیق روش «تحلیل متن» میباشد. براساس بررسیهای محقق میتوان گفت که نظرات امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و مرتضی مطهری از بیشترین شباهت برخوردار بوده و با سنخ اول تعریف شده در این تحقیق همانندی بیشتری دارد. نظرات محمدتقی مصباح یزدی و عبداله جوادی آملی با سنخ دوم این تحقیق شباهت داشته و از همانندی کمتری با نظرات امام خمینی(ره) برخوردار است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تعریف دین
نویسنده:
علی رضا شجاعی زند
نوع منبع :
مقاله , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تعریف دین
,
تعریف دین (مسائل جدید کلامی)
,
گونه شناسی تعریف دین
کلیدواژههای فرعی :
تنوع دینی (تنوع مذهبی) ,
روان شناسی دین ,
تعریف ذاتی دین ,
روانشناسی دین ,
جامعه شناسی دین ,
جامعهشناسی دین ,
گونه شناسی تعریف دین ,
تعریف جوهری دین ,
تعریف کارکردی دین ,
تحویلی نگری دین ,
فراروی تعریف دین ,
مبنای تحویلی ,
مبنای غیرتحویلی ,
عامل انگیزه بخش ,
مقصد فراروی ,
تعریف غایت شناختی ,
تعریف کلامی دین ,
تعریف ریشه شناختی دین ,
تعالی دین ,
محدودیت مصداقی ,
رفعت ,
دسته بندی ادیان ,
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
وجود تعدد و تنوع در تعاریف دین، نه به معنی غیر محصل بودن تلاشهای نظری دینپژوهان سلف در این راه است و نه مانع از ادامهی آن توسط دین- پژوهان بعد از ایشان میشود. مهم، حصول اشراف بر فحوا و غلبه بر تکثر آنها است که از طریق گونهشناسی به دست میآید. رایجترین گونهشناسی از تعاریف دین، جداسازی آنها برحسب جوهری یا کارکردی بودن تعریف است که چون نمیتوانست انواع موجود و متصور را به خوبی پوشش دهد، کنار گذاشته شد و مبنای دیگری ذیل عنوان تحویلی- غیر تحویلی اتخاذ گردید. اینگونهشناسی علاوه بر کمک فوق، امکان و شرایط لازم برای عرضهی تعریف دیگری از دین را فراهم میآورد که از شمول و تطابق بیشتری نسبت به تعاریف موجود برخوردار است. دین به مثابهی عامل انگیزهبخش و نشان دهندهی راه و مقصد فراروی، تعریف مختار این مقال است که اعتبارش را علاوه بر براهین و قیاسات مبناشناختی، از تعابیر قریب المعنای دینپژوهان دربارهی دین گرفته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 26
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دسته بندى و بررسى تعريف هاى دين
نویسنده:
محمدرضا موسوى فراز
نوع منبع :
مقاله , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني قدسسره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تعریف دین (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه دین
,
دین پژوهی
کلیدواژههای فرعی :
رستگاری (مسائل جدید کلامی) ,
قرآن ,
تعریف عقل گرایانه دین ,
تعریف اراده گرایانه دین ,
تعریف عمل گرایانه دین ,
تعریف حقیقی دین ,
تعریف تبلیغی دین ,
تعریف نماد گرایانه دین ,
تعریف تحویل گرایانه دین ,
تعریف کارکرد گرایانه دین ,
تعریف درون گرایانه دین ,
تعریف ترکیبی دین ,
پیشینه تعریف دین ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
محمدتقی مصباح یزدی
,
علامه جعفری: محمدتقی جعفری
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
محمدرضا مظفر
چکیده :
تعريف هاى بسيار متعدد و متنوعى از دين توسط فلاسفه دين ارائه شده است. اين مقاله با روش توصيفى ـ تحليلى به دسته بندى و بررسى تعدادى از اين تعريف ها پرداخته است. هدف از اين بحث، سامان بخشى و طبقه بندى اين تعريف ها براى سهولت بررسى و نقد آنهاست. در مقاله، دشوارى يا غيرممكن بودن تعريف دين تحليل شده است. تنوع بسيار زياد صورت هاى دينى در جوامع مختلف، يكى از عوامل دشوارى تعريف دين است. تعريف هاى دين يا تبليغى است و يا حقيقى. تعريف هاى حقيقى به دسته هاى عقل گرا، عاطفه گرا، عمل گرا، نمادگرا، تحويل گرا، كاركردگرا، درون دينى و تركيبى تقسيم مى شود. از سوى ديگر، تعريف هاى دين ممكن است از منظر فلسفى، روان شناختى، جامعه شناختى يا پديدارشناختى باشد. در ذيل هر دسته يك يا چند تعريف به عنوان نمونه آمده و بررسى و نقد شده است. بحث با ارائه تعريف برگزيده و بررسى آن به پايان رسيده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 13 تا 30
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 57
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید