مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
اخص صفات الهی صفات ثبوتیه الهی صفات خبریه صفات سلبیه الهی صفات قائم به ذات خدا صفات قائم به غیر خدا صفات قدیم الهی مائیت الهی
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 89
معماهای جدید درباره صفات الهی [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Moti Mizrahi (موتی میزراهی)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: طبق خداشناسی سنتی غربی ، خدا تا درجه اعلی بزرگ (یا دارای کمال مطلق) است. به صراحت ، گفته می شود که خداوند دارای ویژگی های الهی زیر است: قدرت مطلق ، دانایی همه جانبه و خیرخواهی مطلق. در این مقاله ، من سه پازل در مورد این تصور از یک موجود اعلی و عظیم (یا دارای کمال مطلق) ارائه می دهم. اولین پازل درباره همه دانایی (علم مطلق الهی ) نشان می دهد که این ویژگی الهی ناسازگار است. پازل دوم در مورد همه کاره بودن و قدرت مطلق الهی نشان می دهد که این صفات الهی از نظر منطقی ناسازگار هستند. پازل سوم درباره عقلانیت و قدرت مطلق الهی نشان می دهد که این صفات الهی از نظر منطقی ناسازگار هستند.
قول التمام بإثبات التفويض مذهباً للسلف الكرام
نویسنده:
سيف بن علی العصرى مقدمه: یوسف قرضاوی, محمدتقی العثمانی, وهبی غاوجی الألبانی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
عمان - اردن: دار الفتح للدراسات والنشر,
چکیده :
این کتاب درباره اثبات صفات خبری برای خدواند بدون تاویل و به معنای ظاهری آن است. دیدگاهی که از صفاتیه متقدم و اهل حدیث آغاز و توسط ابن تیمیه بازخوانی و توسط سلفیه معاصر و وهابیت تاکید و تثبیت گردید. در طرف مقابل، امامیه، معتزله و اشاعره (متاخر)، آنهارا در غیر معنی ظاهری و لغوی بکار می برند. از دیدگاه امامیه، اینگونه عبارات سمعی، به لحاظ هستی‌شناختی، صفت نبوده، و به لحاظ معناشناختی بر امر دیگری دلالت دارد. یعنی از هردو جنبه هستی شناختی و معناشناختی نفی می گردد. در حالیکه از دیدگاه صفاتیه، این ها صفت بوده و از نظر هستی شناختی تثبیت می شود، و از حیث معناشناختی، برای گریز از افتادن به دام تشبیه (بلکه تجسیم) با نظریه تفویض (واگذاشتن معنا و مراد از این صفات، توقف و سکوت) توجیه می شود.
صفة الضحک والتعجب لله -عز وجل- والرد على المخالفين
نویسنده:
نورة بنت محمد بن صالح الجاسر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
دراین مقاله، نویسنده، دیدگاه سلفی را، درباره صفات خبری عموما و دو صفت «ضحک» و «تعجب» خصوصا، بازتاب داده و بر اثبات آن به معنای ظاهری و بدون تاویل، پافشاری کرده، و رای ظاهرگرایان صفاتیه و اهل حدیث و ابن تیمیه را تایید و شبهات را به زعم خود توجیه نموده است.
اختفا و سکوت الهی [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Michael C. Rea
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
علم گسترده خداوند
نویسنده:
David P. Hunt
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
علم الهی به سایر اذهان [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Dan O'Brien
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
  • تعداد رکورد ها : 89