مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
نمودار درختی موضوعات
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه فلسفه
>
حکمت نظری
>
فلسفه (خاص)
>
فلسفه قدیم
>
فلسفه باستان
>
فلسفه یونان
فلسفه ارسطو
فلسفه افلاطون
فلسفه ذی مقراطیسی
فلسفه فیثاغورث
فلسفه نوافلاطونی
فلسفه هراکلیتوس
نحله الیایی
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
تعداد رکورد ها : 252
عنوان :
محاورة كراتيليوس : فى فلسفة اللغة
نویسنده:
افلاطون؛ مترجم: عزمی طه سید احمد
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
عمان/ اردن: وزارة الثقافة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
علم لغت ,
مکتب اخلاقی افلاطون ,
فلسفه یونان ,
فلسفه افلاطون ,
وحدت وجود ,
معناشناسی افلاطون ,
رساله کراتیلوس ,
مابعدالطبیعه افلاطونی ,
اندیشه افلاطون ,
فلسفه زبان افلاطون ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
كون و الفساد : و یتلوه کتاب فى ميليسوس و فى اكسينوفان و فى غرغياس
نویسنده:
ارسطو؛ مترجمان: بارتلی سانت هیلر، احمد لطفی سید
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
الدار القومیة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
,
آثار ارسطو
کلیدواژههای فرعی :
وجود فی نفسه نفس ,
مکتب اخلاقی ارسطو ,
فلسفه یونان ,
فلسفه ارسطو ,
کون و فساد ,
هیولای جهان مادی ,
حقائق اکوان(اعیان ثابتة) ,
وجود (معرفت شناسی) ,
غایت کون و فساد ,
چکیده :
الكون و الفساد اثر ارسطو، از گروه رسالههای مربوط به طبیعت و کتابی است درباره وجود؛ اصل کتاب به زبان یونانی بوده که توسط بارتلی سانت هیلر به فرانسه و توسط احمد لطفی سید به عربی ترجمه شده است. ارسطو این رساله را در حدود سالهای 347 تا 335 قبل از میلاد، زمانی که به توصیه استاد خود افلاطون، ترک وطن کرده و در شهر تروآس، در شمال غربی آسیای صغیر میزیست، تألیف نموده است. کتاب با مقدمه مترجم آغاز و مطالب در دو کتاب و هر کتاب در چندین باب، جای گرفته است. در مقدمه مترجم، ضمن اشاره به موضوع کتاب، مطالبی پیرامون اصول فلسفه یونانی، ارائه شده است. رساله در کون و فساد، مکمل دو کتاب اول رساله در آسمان است. رساله در آسمان، شامل چهار کتاب است که کتابهای اول و دوم، جواهر محسوس ابدی را بررسی میکنند و عنصر آنها اثیر است. آسمان اول، ستارگان افلاک سیارهای و سیارات در مجموع آسمان به معنای اخص را شکل میدهند و همگی اجسام محسوس ابدی هستند و عنصر آنها نیز اثیر است که جسمی مرکب از ماده و صورت است. ارسطو در کتاب دوم، نظام نجومی خود را که تا حدی نزدیک بهنظام نجومی اودوکسوس و نظام نجومی کالیپوس است، شرح میدهد. موضوع کتابهای سوم و چهارم، جهان تحت القمر است. ارسطو در کون و فساد، به بررسی اجسام تحت القمر و خصوصیات اساسی این اجسام، از قبیل کون، فساد، استحاله، نمو، ذیول، مماسه، فعل و انفعال، پرداخته است. وی در کتاب دوم، به ببرسی عمیق چهار عنصر ماهیت آنها و تبدیل متقابلشان پرداخته است. ارسطو معتقد است که تعداد عناصر، متناسب با تعداد کیفیات عنصری است و چون تعداد کیفیات عنصری به چهار مورد تقلیل پیدا میکند و بهحکم طبیعت خود نمیتوانند دوبهدو با هم جمع شوند، ازاینرو تعداد عناصر نیز به چهار مورد ختم میشود. این عناصر، بهصورت مستدیر از یکدیگر به وجود میآیند، بنابراین هیچکدام بر دیگری مقدم نیستند. به اعتقاد ارسطو، برخی از فیلسوفان قدیم معتقد بودند که کون مطلق استحاله است و برخی دیگر برآنند که استحاله و کون دو چیز متفاوت هستند. کسانی که میگویند جهان هستی یک ماده واحد است و همه چیزها از یک عنصر واحد پدید آمدهاند، لاجرم باید بپذیرند که کون همان استحاله است و آنچه به وجود آمده چیزی است که بر اثر استحاله حاصل شده است؛ اما کسانی که ماده چیزها را متکثر میدانند –مانند امپدوکس، آناکساگوراس و لئوکیپوس- معتقدند كه کون و استحاله دو چیز متمایز از یکدیگرند. ولی به نظر ارسطو، آناکساگوراس دچار تناقض شده است. از یک طرف میگوید که به وجود آمدن و از میان رفتن با استحاله یافتن یک چیز است و در جای دیگر معتقد است که عناصر متکثرند. طالس، آناکسیمنس و آناکسمیندروس معتقدند که همه چیزها از یک عنصر واحد شکل گرفتهاند و چون موضوع یا زیر نهاد همواره یکسان است و یک چیز واحد باقی مِهماند، ناگزیرند که کون و فساد را استحاله بدانند؛ اما برای فیلسوفانی که قائل به تکثر اجناسند، استحاله با کون فرق دارد؛ زیرا از اجتماع و افتراق این اجناس است که کون و فساد حاصل میشود. ارسطو خود معتقد است که کون غیر از استحاله است. استحاله تبدیل یک عنصر به عنصر دیگر بر پایه یک زیر نهاد واحد است. ارسطو نظریه امپدوکلس را که در آن استحاله را با کون یکی گرفته است رد میکند؛ زیرا از نظر امپدوکلس اولاً، تبدیل یک عنصر به عنصر دیگر امکانپذیر نیست؛ یعنی ممکن نیست که از آتش، آب و از آب، خاک پدید آید و هیچ چیز سفیدی هم ممکن نیست سیاه شود و هیچ چیز نرمی هم ممکن نیست سخت گردد. ثانیاً، اگر عنصری به عنصر دیگر تبدیل شود به سبب آن است که اجزاء یک چیز واحد بر اثر بعضی تفاوتها و بعضی کیفیات جدا شدهاند. امپدوکلس معتقد است که همه اجسام از عناصری ساخته شدهاند که مکن نیست به یکدیگر تبدیل شوند، اما این عناصر تحت تأثیر مهر جمع میشوند و جسم را میسازند و زمانی که کین فرمانروا شود، این عناصر از هم جدا میشوند و در واقع جسم متلاشی میگردند و بهصورت عناصر چهارگانه درمیآیند. این تنازع میان مهر و کین در اجسام همواره وجود دارد. ارسطو بیان میکند که در حقیقت کون و فساد مطلق از اجتماع و افتراق حاصل نمیشود، بلکه هنگامی صورت میگیرد که تغییر کامل چیزی به چیزی دیگر صورت میگیرد. ارسطو میان کون و استحاله، تفاوت بارزی را مطرح میکند؛ اینکه در استحاله، تغییر در کیفیات شیء واقع میشود، اما در کون که ظهور جوهر جدیدی است، تغییر در ماده و صورت مرکب روی میدهد؛ بنابراین، تغییر در امتداد همواره استحاله نیست. بعلاوه، ارسطو نه کون مطلق را قبول دارد و نه فساد مطلق را، بلکه آنچه قبول دارد تبدل متقابل در بطن جوهر دائم بالفعل است. باب پنجم از کتاب اول به نظریه «نمو» اختصاص یافته است. منظور و مراد ارسطو از انواع تغییر، حرکت آن است که اگر تغییر برحسب جوهر لحاظ گردد؛ یعنی جوهری بالقوه به جوهری بالفعل تبدیل شود، کون خواهد بود. اگر تغییر برحسب مقدار باشد؛ یعنی تغییر ضدی به ضدی دیگر در مقوله کمیت صورت گیرد، نمو و ذبول خواهد بود و اگر تغییر برحسب کیفیت باشد، یعنی تغییر حالتی به حالتی دیگر در مقول کیفیت باشد، استحاله خواهد بود. نمو و ذبول زمانی حاصل میشود که تغییر در وضع شیء صورت بگیرد بیآنکه مکان آن تغییر کند؛ مانند فلزی که کوفته میشود یا کشیده میشود درحالیکه خود بر جای مِهماند و اجزاء آن تغییر مکان میدهند؛ بنابراین، اجزاء چیزی که نمو مییابد پیوسته جای بیشتری میگیرند و اجزاء چیزی که ذبول مییابد پیوسته جای کمتری میخواهند. ارسطو سه شرط برای نمو ذکر میکند که عبارتند از: اولاً، هریک از اجزاء مقداری که نمو میکند خود نیز بزرگتر میشود؛ مثلاً اگر گوشت است که نمو میکند، هریک از اجزاء گوشت بزرگتر میشود. ثانیاً، نمو با پیوستن چیزی حاصل میشود. ثالثاً، چیز که نمو میکند خود حفظ میشود و باقی مِهماند؛ زیرا درحالیکه چیز معروض کون یا فساد مطلق خود باقی نمیماند، چیز که نمو میکند یا استحاله مییابد در طی استحاله یا در طی نمو با ذبول در اینهمانی خود باقی میماند. ارسطو در کتاب دوم از رساله کون و فساد، به دو سؤال اساسی پرداخته است: اول آنکه آیا عناصر چهارگانه واقعاً وجود دارند و وجود ازلی دارند یا اینکه آنها حادثه هستند. نحوه به وجود آمدن آنها چگونه است و آیا از یکدیگر به وجود میآیند یا اینکه از یک عنصر نخستین به وجود میآیند. پاسخ اولیه ارسطو این است که اولاً، عناصر فقط بهصورت تعینات ماده نخستین وجود دارند و ثانیاً، عناصر بهصورت مستدیر از یکدیگر به وجود میآیند و ازاینرو هیچکدام مقدم بر دیگری نیستند. ارسطو تعبیر عناصر را برای شکلدهنده اجسام، یک تعبیر مجازی دانسته و نسبت آن را شبیه به حروف برای کلمات دانسته است. فیلسوفان پیشسقراطی معتقد بودند که مادهیی که زیرنهاد اجسام محسوس است، امری مادی است و مجموع آنها یعنی آب، خاک، هوا و آتش را بهعنوان مبادی و عناصر موجودات لحاظ کردهاند. ارسطو معتقد است که باید مادهیی را مبدأ و نخستین بدانیم که اولاً، مفارق نباشد و ثانیاً، زیرنهاد اضداد باشد. ارسطو علل اربعه را به عنوان علت کون و فساد میداند و میگوید: تعداد و ماهیت مبادی هر کونی با مبادی «چیزهای نخستین و ابدی» برابر و در جنس با آنها یکسان هستند. از این لحاظ، مبدئی به عنوان صورت در هر کونی وجود دارد و ماده که به عنوان قوه محض و قابل اضداد هست و نیست است چیزی است که در چیزهای قابل کون هم میتواند نباشد. این علت مادی معین میکند که چیزی در زمانی باشد و در زمانی نباشد، اما ماده بهتنهایی باعث پیدایش نمیشود، چون طبیعت آن، فعل پذیری و حرکت پذیری است، پس نیاز به علت دیگری دارد که در اینجا ارسطو علت صوری را وارد میکند. بهصورت به عنوان محرک است، اما حرکت ابدی است؛ درنتیجه کون هم بهصورت مستمر و ابدی خواهد بود؛ زیرا در همه چیزها طبیعت همواره متوجه بهترین است و «بودن» بهتر از «نبودن» است. امام لازمه استمرار حرکت و کون آن است که جسمی باشد و همواره هم متحرک باشد و هم محرک و آن علت نهایی است. ارسطو حرکت خورشید در آسمان قرب و بعد اجسام به آن را علت کون و فساد تلقی میکند؛ به این معنا که هرچه اجسام به خورشید به عنوان علت نهایی نزدیک باشند کون حاصل میشود و هرچه که دورتر باشند فساد حاصل میشود. ارسطو در رساله کون و فساد از ضرورت کون و فساد در طبیعت سخن گفته و لازمه دوام و بقا طبیعت را در کون و فساد دانسته است. همهچیز هرچه قدر که به مبدأ کمال خویش نزدیکتر باشند از نظر ارسطو کاملترند و درنتیجه، دوام بیشتری دارند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فلسفة فى العصر المأساوى الأغريقى
نویسنده:
فریدریش نیچه؛ مترجم: سهیل القش؛ مقدمه نویس: میشل فوکو
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
لبنان/ بیروت: المؤسسة الجامعیة للدراسات و النشر,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
فیلسوفان ,
فلسفه غربی ,
فلسفه یونان ,
فلسفه اروپا ,
مکتب فلسفی ,
روش فلسفی ,
اصول عام فلسفی ,
غایت فلسفه ,
چیستی فلسفه ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هرمس المثلث العظمة أو النبی ادريس : ترجمة کاملة للکتب الهرمسیة مع دراسة عن اصل هذه الکتب
نویسنده:
لويس مينار؛ مترجم: عبدالهادی عباس
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
سوریه/ دمشق: دار الحصاد,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
کلیدواژههای فرعی :
هرمس گرایی ,
سرگذشت نامه ها ,
فلسفه یونان ,
طبل هرمس ,
خدای هرمس ,
معراج هرمس ,
هرمس در اساطیر ,
صحف ادریس ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فكر الديني عند اليونان
نویسنده:
عصمت نصار
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
مراجع
وضعیت نشر :
مصر/ قاهره: دار الهداية,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
حکمت یونان باستان ,
الهیات یونانی مآب ,
فکر دینی ,
اعتقاد به الوهیت حاکم ,
حکمای یونان ,
اساطیر یونان ,
فلسفه یونان ,
ادیان یونان باستان (ادیان آریایی) ,
فرهنگ یونان ,
مسلک اخلاقی یونان ,
شابک (isbn):
977-5937-87-6
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معجم الفلسفی : اول معجم شامل بکل المصطلحات الفلسفیة المتداولة فی العالم و تعریفاتها
نویسنده:
مصطفى حسيبه
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
عمان/ اردن: دار اسامة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
کلیدواژههای فرعی :
الفاظ ,
دایره المعارف ,
دایره واژگان ,
فلسفه جدید ,
فلسفه غربی ,
فلسفه یونان ,
فلسفه اسلامی ,
معجم موضوعى ,
دایره المعارف فلسفه ,
فهرستها ,
معجم لفظی ,
فهرست موضوعی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دور الفلسفة فی إرساء قواعد المنهج العلمی من طاليس إلى جون لوك
نویسنده:
جمال سيد أحمد شلبی؛ ناظر: محمود عبدالمعطی برکات
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
مصر/ قاهره: جامعة الأزهر ,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
فلسفه غربی ,
فلسفه یونان ,
فلسفه ارسطو ,
فلسفه اروپا ,
نظریات علمی ,
بینش فلسفی ,
نظریات جان لاک ,
اندیشه های لاک ,
فلسفه لاک ,
نظریه های فلسفی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مشروع رؤية جديدة للفكر العربي في الفكر الوسيط
نویسنده:
طيب تيزيني
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
سوریه/ دمشق: دار دمشق,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
تأثیر فلسفه یونانی بر فلسفه اسلامی ,
فلسفه یونان ,
فلسفه اسلامی ,
تاریخ فلسفه ,
تحول فلسفه اسلامی ,
اخذ فلسفه اسلامی از یونان ,
هویت فلسفه اسلامی ,
مبانی فلسفی فلسفه اسلامی. ,
اسلامیت فلسفه اسلامی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
طبيعة المجلد 2 : مع شروح ابن السمح و ابن عدی و متی بن یونس و ابی الفرج بن الطیب
نویسنده:
ارسطو؛ مترجم: اسحق بن حنین؛ محقق: عبدالرحمن بدوی
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
مصر/ قاهره: المکتبة العربیة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
,
فاقد چکیده
,
آثار ارسطو
کلیدواژههای فرعی :
نگاه ارسطو به پیش سقراطیان ,
فلسفه یونان ,
امر طبیعی ( طبیعیات ) ,
طبیعیات و هیأت قدیم ,
فلسفه و فیزیک ,
روش شناسی ارسطو ,
علوم قدیم ,
آراء و اندیشه ارسطو ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاريخ الوعي : مقاربات فلسفية حول جدلية ارتقاء الوعي بالواقع
نویسنده:
مونيس بخضرة
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
لبنان/ بیروت: الدار العربية للعلوم ناشرون - منشورات الاختلاف - مؤسسة محمد بن راشد,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
,
فاقد چکیده
,
کتب فلسفه تطبیقی
کلیدواژههای فرعی :
تاثیر دین از فرهنگ عربی ,
کشورهای عربی ,
فلسفه عربی ,
سبک زندگی فرهنگی ,
فلسفه یونان ,
فلسفه هگل ,
خودآگاهی ,
تاریخ فلسفه ,
پدیدارشناسی روح هگل (فلسفه) ,
دیالکتیک هگلی ,
شابک (isbn):
978-9953-875-194
چکیده :
.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
تعداد رکورد ها : 252
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید