مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
نمودار درختی موضوعات
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
11. عقاید dogmas (the distillate of doctrines)
>
اصول عقاید
>
اصول دین شیخیه
اصل رکن رابع
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 51
عنوان :
لطفا درباره عالم هور قليايي که نظر شيخ احمد احسايي درباره معاد است که طريقت شيخيه را به وجود آورد توضيح دهيد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
«هور قليا» به معناي حيات برزخي يا زندگي فرد در بين جامعه مي باشد. اين کلمه را شيخ احمد احسايي از آن چه شيخ اشراق سهروردي در «مطارحات» استعمال نموده گرفته است. هور قليا معرّب «هراکليا» است که لفظ يوناني مي باشد.[1] برخي گفته اند که اين اصطلاح از پيروا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصول دین شیخیه
,
شیخیه ( شیعه اثنی عشری) )
,
بدن هور قلیائی
,
عقاید شیخیه
,
عالم هور قلیایی
کلیدواژههای فرعی :
شیخیه ,
عقاید شیخیه ,
مباحث خاص فقهی شیخیه ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معاد از ديدگاه شيخيه و فرق آن با معاد شيعي در چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
معاد در عقل و فطرت هر انساني جايگاه قابل توجهي دارد، زيرا اين سوال براي همگان هست که آينده انسان و جهان چه مي شود؟ در طول تاريخ، هيچ کس دليل علمي براي نبودن معاد نياورده است و تنها چيزي که مخالفان معاد زمزمه مي کنند آن است که مگر مي شود انسان مرده اي
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصول دین شیخیه
,
معاد(کلام)
,
شیخیه ( شیعه اثنی عشری) )
,
عقاید شیخیه
کلیدواژههای فرعی :
شیخیه ,
عقاید شیخیه ,
مباحث خاص فقهی شیخیه ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معراج پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ از ديدگاه شيخيه چگونه است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
معراج پيشواي گرانقدر اسلام كه بدون ترديد يكي از وقايع بسيار مهم دوران رسالت آن بزرگوار مي باشد، طبق آيه اول سوره اسراء از مسلمات دين بوده و مورد تأييد فرقه هاي اسلامي مي باشد. لكن به دلايل خاصي كه مورد قبول بعضي از فرق و مذاهب هست، در كيفيت معراج ترد
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصول دین شیخیه
,
معراج پیامبر(ص)
,
شیخیه ( شیعه اثنی عشری) )
,
عقاید شیخیه
کلیدواژههای فرعی :
شیخیه ,
عقاید شیخیه ,
مباحث خاص فقهی شیخیه ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا صحيح است كه شيخيه مي گويند خون، بول و مدفوع امام پاك است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
شيخيه از پيروان شيخ احمد احسائي متوفي قرن سيزده «هـ. ق» هستند که این فرقه توسط شاگردش سيد كاظم رشتي تاسیس گردیده است. شيخ احمد احسائي در جواب ملا محمد حسين اناري كه پرسيده است: آيا فضولات ائمه اطهار عليهم السلام از خون، بول و غائط فقط به خود ائمه اطه
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصول دین شیخیه
,
شیخیه ( شیعه اثنی عشری) )
,
مباحث خاص فقهی شیخیه
کلیدواژههای فرعی :
شیخیه ,
عقاید شیخیه ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش اندیشه های شیخیه در ظهور جنبش بابیه
نویسنده:
محمدعلی اکبری
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه شهید بهشتی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
بابیه (فرق کلامی)
,
اصول دین شیخیه
,
بابیت (فرق اسلامی)
,
تاریخ امامیه
,
تاریخ معاصر ایران
کلیدواژههای فرعی :
اصولیان ,
امام شناسی ,
معاد(کلام) ,
مهدویت ,
اصل رکن رابع ,
اهل بیت(ع) ,
ناطق واحد ,
قاجاریه ,
مکتب اخباری (اهل حدیث شیعه) ,
معاد با جسم مثالی ,
امام شناسی شیخی ,
معادشناسی شیخی ,
نقطه الکاف ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
شیخ طوسی: ابوجعفر محمد بن حسن
چکیده :
در این مقاله سهم و جایگاه تفکرات و اندیشه های فرقه شیخیه در ظهور بابیه مورد بررسی قرار می گیرد. کوشش این مقاله بر آن است که با تکیه بر منابع اصلی شیخیه، خصوصا شیخ احمد احسایی، تأثیر این اندیشه ها را بر پیدایش جنبش بابیه نشان دهد. از این رو نخست، به طور اجمال، اصول و مبانی مکتب شیخی معرفی می شود و سپس سهم این اندیشه ها در تکون جنبش بابیه مورد بررسی قرار می گیرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 11 تا 34
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شیخیه از اعتراض تا تاسیس فرقه مذهبی
نویسنده:
محمدعلی اکبری
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه شهید بهشتی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شیخ احمد احسایی
,
اصول دین شیخیه
,
پروتست
,
تاریخ تشیع
,
تاریخ ایران (بعد از اسلام)
,
صفویان
کلیدواژههای فرعی :
بابیه (فرق کلامی) ,
شیخیه آذربایجان (از شیعه اثنی عشری) ,
شیخیه کرمان (از شیعه اثنی عشری) ,
اندیشه شیعی ,
فرقه های دینی ,
دولت ملی (مسائل جدید کلامی) ,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع) ,
اصطلاحنامه تصوف ,
تاریخ تشیع ,
جامعه شناسی دین ,
مکتب اخباری (اهل حدیث شیعه) ,
مکتب فلسفی اصفهان ,
تکفیر شیخ احمد احسائی ,
شیخیه عتبات ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
چکیده :
بنا به باور جامعه شناسان دین پژوه، تمامی ادیان - اعم از وحیانی و غیر وحیانی - سیر تطور همسانی دارند؛ که از شکل خاصی در قالب گروه پراکنده ای از افراد و پاره ای آداب ساده عبادی شروع شده، سپس به سوی پیچیدگی و ساختارمندی خاصی سیر می کنند و همه چیز در آن ها به پایداری می رسد اما، با بروز شرایط نوین، پروتست ها (اعتراض) شکل می گیرد و چنانچه جنبه های تئوریک این اعتراض با موفقیت سامان پذیرد و تداوم داشته باشد، عاقبت به ظهور فرقه دینی منجر می گردد. با نظر به باور فوق، در این مقاله، فرقه شیخیه - که از انشعابات مذهب شیعه و پیرو شیخ احمد احسائی می باشند - مورد بررسی قرار می گیرد و مراحل سه گانه اعتراض، چالش های درون گروهی و تاسیس رسمی فرقه مذهبی، در آن دنبال می شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 17 تا 38
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اصول دین و مذهب و نظریه ناطق واحد در اندیشه شیخیه
نویسنده:
غلامحسین زرگری نژاد , محسن سراج
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشكده تاريخ اسلام,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصول دین
,
اصول دین شیخیه
,
امام
,
اصل رکن رابع
,
امام صامت
,
شیخیه ( شیعه اثنی عشری) )
,
شیخیه کرمان (از شیعه اثنی عشری)
,
ناطق واحد
,
کریم خان کرمانی
,
معرفت به رکن رابع
,
امام ناطق
کلیدواژههای فرعی :
عدل ,
معرفت امام ,
امام شناسی ,
معرفت اصول دین ,
عقاید شیخیه ,
چکیده :
برخی از مباحثی که مدت هاست به عنوان اصولی بدیهی در مکتب شیخی معرفی می گردند، در اصل مباحثی فراگیر در اندیشه تمام شیخی ها نیستند، بلکه تنها متعلق به اندیشه یکی از شاخه های مکتب شیخی، یعنی شاخه کرمان اند که، چون به حق پرکارترین شاخه شیخی ها بوده اند، اکثر محققان از طریق آثار ایشان با دیدگاه های فکری شیخیه آشنا شده و متعاقبا تمامی آن دیدگاه ها را اصیل تصور نموده اند. در صورتی که حقیقت چنین نیست و تعالیمی چون اصل معرفت به رکن رابع، نظریه ناطق واحد، و حتی اصول دین چهارگانه، تنها اختصاص به دیدگاه شاخه کرمان دارد، و چه در آثار و عقاید مشایخ اولیه مکتب شیخی (یعنی شیخ احمد احسایی و سید کاظم رشتی) و چه در نزد سایر شاخه های مکتب شیخی، چون شیخیه تبریز و شیخیه عتبات و احقاقی های اسکویی، محلی از اعراب ندارند.پرسش های اصلی ای که در این مقاله با روش تحلیلی- توصیفی سعی در یافتن پاسخی مناسب برای آن ها داریم، و ابهام هایی که در صدد رفع شان هستیم، به شرح زیرند:اول آن که، نظریه ناطق واحد در اندیشه شیخیه کرمان چیست، و آیا این نظریه که به ادعای حاج محمد خان کرمانی (واضع و شارح آن) از دل اصل معرفت به رکن رابع بیرون آمده است، در اندیشه ها و تعالیم مشایخ اولیه شیخیه و همچنین در اندیشه حاج محمد کریم خان کرمانی (واضع اصل معرفت به رکن رابع)، بوده است یا خیر؟دیگر آن که، آیا مشایخ اولیه شیخیه، اعتقادی به اصول دین و مذهب چهارگانه داشته و بنیان گذار تغییرات در اصول دین و مذهب شیعه امامیه بوده اند، یا این که در این مبحث نیز، همچون مبحث اصل معرفت به رکن رابع، پای ذهن خلاق سرسلسله مشایخ شیخیه کرمان در میان بوده و بار دیگر منویات حاج محمد کریم خان، به اشتباه، دیدگاه تمامی شیخی ها به حساب آمده است؟
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 79 تا 92
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اصل معرفت به «رکن رابع» در اندیشه شیخیه
نویسنده:
داریوش رحمانیان ,محسن سراج
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشكده تاريخ اسلام,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
احمد احسایی
,
اصول دین شیخیه
,
اصل رکن رابع
,
تعلیم امام
,
شیخیه ( شیعه اثنی عشری) )
,
شیخیه کرمان (از شیعه اثنی عشری)
,
عرفان شیخی
,
تعلیم باطنی
,
کریم خان کرمانی
,
معرفت به رکن رابع
,
جانشینی امام زمان
کلیدواژههای فرعی :
ارتباط تصوف و تشیع ,
معرفت به امام ,
عقاید شیعه ,
وجوب معرفت امام ,
آیه 189 بقره ,
عقاید عرفانی ,
چکیده :
مفهوم «رکن رابع» از مفاهیم بنیادی مکتب شیخیه است. تصور عام بر این است که واضع این مفهوم، شخص شیخ احمد احسایی، مؤسّس شیخی گری، و سپس مروج آن، جانشین بلافصل او سید کاظم رشتی، بوده اند؛ حال آن که بر پایه ی پژوهش های دقیق و منابع اصلی و اولیه ی مکتب شیخی، که در این مقاله به آن ها اشاره خواهد شد، به نظر می رسد نخستین کسی که از آن مفهوم به عنوان یکی از اصول دین به روشنی سخن گفته و آن را به آموزه ای اساسی در مکتب شیخی تبدیل کرده، حاج محمد کریم خان کرمانی، پیشوای نخستین شیخیه ی کرمان، بوده است. پرسش های تحقیق پیش رو بدین قرارند: چنین کاری چرا و چگونه انجام شده، و از نظر شناخت چگونگی سیر تحول و تطور شیخی گری و تفرق آن به شیخیه ی کرمان و تبریز و دیگر جاها، چه اهمیت و چگونه تأثیری داشته است؟ همچنین، مفهوم «رکن رابع»که خاص شیخیه ی کرمان بوده، چگونه در تصور عام و نزد بسیاری از پژوهش گران به همه ی فرق شیخیه تعمیم داده شده است؟ این مقاله با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی، درصدد پاسخ به این پرسش هاست؛ پاسخ هایی که برای شناخت هر چه دقیق تر و درست تر شیخی گری، از ضرورت و اهمیتی انکار ناپذیر برخوردارند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 53 تا 76
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازشناسی تأثیر پذیری شیخ احمد احسایی از مکاتب فکری
نویسنده:
سید هادی سیدوکیلی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
احمد احسایی
,
اصول دین شیخیه
,
شیخیه
,
بابیت (فرق اسلامی)
,
اندیشه شیخ احمد احسائی
کلیدواژههای فرعی :
سلسله مراتب عالم ,
اخوان الصفا ,
اهل بیت(ع) ,
عالم عقول ,
شیخیه کرمان (از شیعه اثنی عشری) ,
نورالانوار ,
حکمت اشراق the School of Illumination ,
افعال واجب(حکمت نظری) ,
قرآن ,
بهائیت (فرق اسلامی) ,
اسماعیلیه Ismailism (فرق تشیع) ,
مانویت (ادیان آریایی ایران باستان) ,
اصطلاحنامه تصوف ,
ذهبی (ذهبیه از صوفیه) ,
هورقلیا ,
نور اقرب (حکمت اشراق) ,
جوامع الحکم ,
شرح زیارت جامعه کبیره ,
حیاة النفس فی حظیرة القدس ,
معارف بشری ,
تعالیم فیثاغورث ,
نور محمدیه (ص) ,
شرح المشاعر ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
شیخ احمد احسایی را می توان یکی از پرنویس ترین عالمان زمان خود و صاحب کتب فکری خاص دانست. نزاع در مورد آراء شیخ همچنان ادامه دارد. برخی به شکلی افراط گونه و برخی دیگر به گونه ای تسامح وار به وی نگریسته اند. نکته قابل توجه در آثار شیخ احمد گوناگونی و تنوع موضوعی آن است. مهمترین ایراد عالمان بزرگ عصر احسائی به وی عدم انطباق ظاهر مطالب وی با محکمات کتاب و سنت و اعتقادات مسلم دینی بوده است که بیشتر به روش شناسی شیخ احمد باز می گردد. اگر چه شیخ بر معیار و میزان بودن کتاب خدا و احادیث معصومان تصریح نموده و این دو را ملاک ارزیابی سخنان خویش خوانده است. با این وجود شیخ در کتابهای خویش از ذکر اصطلاحات فلسفی و عرفانی اجتناب نکرده و در بسیاری از موارد بشری چون علم هیئت و طبیعیات فلسفی و... تبیین و توضیح داده است. شیخ ناخواسته گرفتار تاثیرپذیری از مکاتب گوناگون بشری شده و حقیقت مباحث دینی را با استفاده از معارف بشری تبیین نموده است، امری که از سوی خود وی به شدت مذموم تلقی می شود. رد پای مکاتبی چون فلسفه، مخصوصا فلسفه اشراقی سهروردی، آیین مانوی، باطنی گری اسماهیلی و تصوف در آثار و آراء شیخ یافت می شود. همچنین شذوذات و مبهمات مطرح در اندیشه شیخ، باعث پیدایش انحراف بابیت شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 39 تا 58
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین فلسفى - کلامى عقاید شیخیه در نبوت و امامت
نویسنده:
موسی ساعدیان
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
احمد احسایی
,
علوم انسانی
,
اصول دین شیخیه
,
شیخیه ( شیعه اثنی عشری) )
,
شیخیه
,
عقاید شیخیه
,
نبوت وامامت از دیدگاه شیخیه
چکیده :
شیخیه طرفداران شیخ احمد احسائیاند که در موارد متعددی از اصول عقاید، متمایز از شیعهی امامیهاند بزرگان شیخیه همواره کوشیدهاند در ظاهر خود را شیعهی امامی بخوانند، اما با مراجعه به منابعی که مآخذ این فرقه محسوب میشود، میتوان به نادرست بودن این ادعای ایشان پی برد. از مهمترین عقاید شیخیه که راهی به غیر از راه تشیع امامی در نبوت و امامت پیمودهاند میتوان به مواردی چند اشاره کرد، از جمله اینکه: شیخیه در مورد جایگاه رسول خدا و همچنین ائمه اطهار(ع) دچار غلو گشته و شأنیتی بالاتر از بندگی خدا برایشان قائل شدهاند، و ایشان را علل چهارگانهی خلقت نامیدهاند. طرفداران شیخیه معتقدند خدای تعالی رسول خدا وائمه اطهار(علیهمالسلام) را آفرید و خلقت دیگر خلایق را به ایشان واگذار کرد. آنان در این باره معتقدند علل اربعهی آفرینش، وجود امامان شیعهاند. و طوری در این باب سخن میرانند که گویا ایشان در این امر خلقت، مستقل از اراده و مشیت الهی عمل میکنند. میتوان گفت رایحهی خداگونه سازی و بخشیدن صفات الهی به ائمه از عقاید آنان استشمام میشود. لذا میتوان شیخیه را، شیعهی امامی غالی بر شمرد. و نیز شیخیه با قائل شدن به معراجی غیر از معراج مشهور در نزد شیعه راهی دیگر پیمودهاند و با سخن راندن دو پهلو در نهایت قائل به معراج با جسم خاص و ترقیق و لطیف شده و به اصطلاح، جسم هورقلیایی، شدهاند. شیخیه به مسائل دیگری اعتقاد داشته است؛ از جمله: وجود امام زمان(عج) در عالم هورقلیا در دوران غیبت، نیابت خاصه در دوران غیبت کبری، اعتقاد به رکن رابع و... عقاید شیخیه سر منشأ بسیاری از گروههای سیاسی مثل بابیگری، بهائیگری و ازلیگری میباشد که بعد از شیخیه به لباس مذهب و فرقه در آمدند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 51
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید