جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
برتری یهود
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 5
عنوان :
این که یهودیان خود را بر همه انسان ها برتر می دانند و ابراز می کنند که خداوند این را گفته از چه چیزی ناشی می شود، لطفاً توضیح دهید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
از ادبيات مكتوب يهوديت بر ميآيد كه در طول تاريخ اين دين، هميشه گونهاي از اين انديشه وجود داشته است كه قوم اسرائيل (يهود)، قوم برگزيده خداست و از جهاتي بر ديگر اقوام و ملل برتري دارد. اعتقاد بر اين بوده است كه اين انديشه در اصليترين بخش متون مقدس ي
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دین یهود
,
دین یهود (ادیان غرب)
,
احکام دین یهود
,
عقاید یهود
کلیدواژههای فرعی :
برتری بنی اسرائیل ,
برتری بنی اسرئیل ,
برتری قوم یهود ,
برتری یهود ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قرآن ميگويد: ذبيح اسماعيل بوده در حاليكه تورات مي گويد اسحق ذبيح بوده (سفر پيدايش 22 / 9 ـ 12) و اين صحيح است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
از آنجا كه يهوديان معتقدند كه خداوند عنايت و توجه خاص به آنها دارد و نژاد آنها را برتر از همه نژادها آفريده است،[1] سعي دارند كه تمام خوبيها و ارزشها را به خود نسبت دهند، چون آنها از نسل اسحاق فرزند ابراهيم ـ عليه السلام ـ ميباشند ادعا دارند كه ذبي
بیشتر ...
کلیدواژههای اصلی :
تحریف تورات
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
ذبح کردن اسماعیل (ع)
,
عقاید یهود
کلیدواژههای فرعی :
برتری بنی اسرائیل ,
برتری بنی اسرئیل ,
برتری قوم یهود ,
برتری یهود ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دلایل عمدهای که قوم یهود را آینده نگر کرده، کدامند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
هر مسأله اجتماعي چندين عامل ميتواند داشته باشد لكن در اينجا به مهمترين دلايلي كه قوم يهود را آينده نگر جلوه ميدهد و آنها بر اساس اين باورها، روحيه توسعه طلبي پيدا ميكنند را به صورت خلاصه بررسي ميكنيم:[1] 1. اميدوار بودن به يك آيندة بهتر: قوم يهود
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دین یهود
,
دوراندیشی
,
دین یهود (ادیان غرب)
,
احکام دین یهود
,
سایر مباحث یهودیت
کلیدواژههای فرعی :
قوم بنی اسرائیل ,
بنی اسرائیل ,
برتری بنی اسرائیل ,
برتری قوم یهود ,
برتری یهود ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شیوه ی برخورد یهود با دیگران چگونه بوده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
بني اسراييل خود را نژادي برتر مي دانند! «آيين تحريف شده ي يهود، مي گويد ملّت اسراييل، ملّت برگزيده ي خدا و نژاد آنها بالاترين نژاد است، خداوند تمام اقوام و ملل را براي بردگي و فرمانبرداري آنان آفريده و آنها مالك بر مال و جان و مقرّرات اقوام ديگر هست
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دین یهود
,
دین یهود (ادیان غرب)
,
سایر مباحث یهودیت
کلیدواژههای فرعی :
تحریف گری یهود ,
برتری قوم یهود ,
برتری یهود ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پولس و شریعت
نویسنده:
بابک خاصه خان، حبیب بشیرپور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
پولس
,
شریعت عیسی علیه السلام
,
شریعت موسی(ع)
,
عقاید یهودیت
,
الهیات جامع ادیان
,
الهیات مسیحی
,
دین مسیحیت (ادیان زنده)
,
الهیات عرفانی مسیحی
کلیدواژههای فرعی :
یهوه ,
قوم بنی اسرائیل ,
ائمه بنی اسرائیل ,
تعالیم مسیح(ع) ,
انجیل ,
تورات ,
مسیحشناسی (مسیحیت) ,
نفی شریعت ,
گناه ذاتی ,
آموزه نجات ,
هلاخا (شریعت یهود) ,
فریسیان (معتقد به اجراى بى چون و چراى شریعت موسى، مخالف یونانی زدگی) ,
هبوط انسان (آموزههای دین مسیحیت) ,
غسل تعمید (آیینهای هفتگانه مسیحی) ,
تثلیث مسیحی ,
عرفان مسیحی ,
عرفان یهودی ,
طور سینا ,
تصلیب ,
مسیحیت اولیه ,
انتظار ظهور مسیح ,
کوه صهیون ,
برتری یهود ,
شریعت طبیعی ,
شریعت گناه ,
گناه جسمانی ,
حقیقت مسیح (ع) ,
شاپا (issn):
2251 6123
چکیده :
با آنکه دیدگاه پولس درباره شریعت هسته اصلی الهیات او را تشکیل نمی دهد، اما این موضوع یکی از بحث برانگیزترین و در عین حال پردامنه ترین مباحث الهیاتی است. بسیاری از الهی دانان و متکلمان بر این عقیده اند که او منکر شریعت، و به ویژه شریعت موسوی بود و به تعبیری او شریعت را عامل رهایی نمی شناخت. برخی دیگر نیز او را تحریف کننده تعالیم مسیح می دانند. اما به واقع آرای او درباره شریعت برخاسته از نوع مسیح شناسی اوست و بدون توجه به این نکته، درک دیدگاه او در زمینه شریعت، درکی ابتر و ناقص خواهد بود. نکته دیگری که باید در نظر داشت آن است که چنانکه آندر هیل معتقد است، پولس را باید بیشتر یک عارف دانست تا یک متکلم و الهی دان عقل گرا. از این رو، او به موضوع شریعت از منظر یک عارف می نگریست و نه از منظر یک متکلم. هم چنین باید این نکته را در نظر داشت که او با باز تعریف مفاهیم دین یهود، به ویژه شریعت آن، در پی برقراری پیوند میان یهودیان و غیر یهودیان بود. در این مقاله تلاش شده است تا نشان داده شود که نفی شریعت توسط پولس امری نسبی است و نه مطلق، و این که میزان توجه افراد به شریعت با توجه به موقعیت قومی، دینی و ایمانی آنان تغییر می کند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 47 تا 67
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 5
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید