جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
07. افعال Acts
>
افعال الهی
>
جزا
>
مجازاتهای اخروی
>
عقاب اخروی
>
عذاب جهنم
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 19
عنوان :
شرح نهج البلاغه ابن أبی الحدید المجلد5
نویسنده:
ابن ابی الحدید؛ تحقیق محمد ابراهیم
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , آثار مرجع , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
بغداد، بیروت: دارالکتاب العربی، الامیره,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
,
شرح ابن ابی الحدید بر نهج البلاغه
,
احادیث امام علی علیه السلام
,
کتب شناخت نهج البلاغه
,
تاریخ طبری
,
1- متون اسلامی (متون دینی مرجع)
,
02- نهج البلاغه
,
بحار الانوار (علامه مجلسی)
,
کنز العمال: متقی هندی
,
ملل و نحل (شهرستانی)
,
1- متون دینی ادیان الهی (متون مرجع)
,
01- متون دینی (متون مرجع)
,
شرح نهج البلاغه
,
03- نهجالبلاغه (متون مرجع شیعه امامیه)
,
06- شرح نهج البلاغه: ابن ابی الحدید معتزلی (متون مرجع شیعه امامیه)
,
01 - نهج البلاغة (خطب، رسائل، حکم)
,
کتب شرح نهج البلاغه
,
آثار شرح نهج البلاغه
کلیدواژههای فرعی :
بعثت انبیا ,
احادیث فضایل اهل بیت (ع) ,
خلافت به شورا ,
فضایل اهل بیت (ع) ,
عذاب جهنم ,
غیبت مسلمان ,
بد گمانی به مؤمن ,
چکیده :
شرح نهجالبلاغة لابن ابىالحديد، به زبان عربى، نوشته ابوحامد، عبدالحميد بن هبة الله بن ابىالحديد معتزلى، متوفاى 656ق، مفصلترين شرحى است كه بر نهجالبلاغه نوشته شده و مورد قبول مسلمين هم واقع گشته است. ابن ابىالحديد، شرح خود را در سال 644ق، شروع كرده و در سال 649ق، به اتمام رسانده. وى، كتاب خود را براى مؤيدالدين بن علقمى، وزير عباسيان نگاشت كه بسيار مورد عنايت و توجه اين وزير شيعى واقع شد و هداياى فراوانى به او داد. با توجه به تاريخ وفات ابن ابىالحديد كه سال 656ق، است، وى، شرح خود را 7 سال قبل از وفات؛ يعنى در اواخر عمر، به پايان رسانده است. محتوای جلد حاضر: حدود بيست و پنج خطبه (از آغاز خطبه 66 تا قسمتى از خطبه 90)، حدود سى و سه خطبه (از تتمه خطبه 90 تا پايان كلام 123).
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
طریقتنا في المحاورات العلمیة
نویسنده:
جعفر سيدان؛ مترجم: عبدالحلیم عوض حلی؛ مصحح: غلامرضا فاضلی
نوع منبع :
کتاب , مناظره،گفتگو و میزگرد , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
نسخه متنی
وضعیت نشر :
مشهد: دار الولایة للنشر,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عقاید شیعه امامیه
کلیدواژههای فرعی :
حدوث و قدم ,
مناظرات ,
جبر و اختیار(کلام) ,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی) ,
معاد(کلام) ,
اراده الهی ,
امر بین امرین ,
علم الهی ,
عذاب جهنم ,
خداشناسی ,
آداب مناظره ,
احتجاجات ,
بهشت ,
فاعلیت خداوند ,
شابک (isbn):
978-964-6172-62-3
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ورود انسانها به جهنم
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
گناهان متفاوت است بنابر روايات بعضى، از آنها مانند شرك و كفر و نفاق موجب عذاب ابدى است و اين در صورتى است كه صاحب آن بدون توبه واقعى بميرد. بعضى ديگر از گناهان براى مدت مشخصى موجب عذاب مىباشد و بعد با شفاعت اولياء يا لطف و فضل خداى متعال مورد بخشش
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عذاب جهنم
,
جهنم
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی جاودانگی عذاب کفار در جهنم از منظر صفت رحمت الهی
نویسنده:
فرهاد زینلی بهزادان، کاظم قاضی زاد، حسین هوشنگی، نهله غروی اصفهانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
دانشگاه تهران: دانشگاه امام صادق (ع),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جهنم
,
رحمت الهی
,
عذاب جهنم
,
عذاب اخروی
,
عذاب کفار
کلیدواژههای فرعی :
متون دینی ,
ذات الهی ,
صفات الهی ,
عالم آخرت(کلام اسلامی) ,
کفر ,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی) ,
قرآن کریم ,
فضایل اخلاقی ,
خلود جهنمیان ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
از منظر تجربه دينی، ذات خدا به وصف اخلاقی رحمت متصف می شود و نظريه معلولی معنا که در حوزه معناشناسی فلسفی مطرح است اين امکان را به وجود می آورد که وصف اخلاقی رحمت، به همان معنای انسان انگارانه آن، يعنی دلسوزی و مهربانی، درباره ذات خدا به کار رود. با توجه به مفاد نظريه معلولی معنا، می توان ادعا کرد که مهربان و دلسوز بودن خداوند منافی با تنزه و بساطت ذات او نيست. معناشناسی کفر در قرآن کريم نشان می دهد که کفار همان ظالمان پايمال کننده اخلاق هستند که تا حد ممکن و تا زمانی که مايل اند بر مظلومان ظلم روا می دارند. رحمت خدا يا همان دلسوزی او برای مظلومان اقتضا می کند که داد آن ها را از کفار بازستانده و آن ها را تا زمانی که مايل است در جهنم عذاب کند. اين شيوه از عذاب، دقيقا بسان روش کفار در ظلم به مظلومان است. وسعت فراگير رحمت خداوند به دار دنيا اختصاص دارد اما در دنيای ديگر، رحمت خداوند به مومنان محدود است و مانع عذاب جاودانه کفار در جهنم نيست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 29 تا 50
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
منظور خداوند از اينکه از نهرها و درختان بهشت و از آتش دوزخ در قرآن زياد سخن به ميان مي آورد چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
بايد همه نعمتهاي بهشت وهمه آيات جهنم را درقرآن بررسي کرد. فاز اول نعمتهاي بهشت مطابق فهم ما است. خداوند براي بيان زيبائيها و طراوت بهشت نعمتهاي مادي وحسي را مطرح مي کند. فاز دوم نعمتهاي فرا مادي ولذتهاي روحي (زوجيت، لذت گوش و لذت پاکي وافكار پسنديده
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نعمتهای بهشتی
,
عذاب جهنم
,
مفاهیم قرآنی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آدرس منابع بحث مجازات های جهنم کدام است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل آثار(دانشنامه آثار) , کتابخانه عمومی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عذاب جهنم
,
عذاب جهنم
,
خلود در عذاب
,
تفسیر قرآن
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا حقيقت دارد كه تمام انسان ها طعم دوزخ را مي چشند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در آية 31 سورة مريم آمده است كه: "و ما منكم الاواردها؛ يعني هيچ كس نيست مگر آن كه وارد جهنم مي شود. مفسرين در كلمة ورود(واردها) دو نظر دارند. برخي را عقيده بر آن است كه ورود در اين آيه به معناي نزديك شدن و اشراف پيدا كردن است، يعني همة مردم بد
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
عذاب جهنم
,
جهنم
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جهنم چگونه جايگاهي است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : از آيات مربوط به دوزخ و جهنم استفاده ميشود كه دوزخ يك كانون هولناك مجازات است. آتشي سوزان آن را پر كرده و داراي درهاو طبقات گوناگون است، ولي نه آتش هم چون آتش دنيا، بلكه آتشي با مشخصات زير: 1 - هيزم و آتش گيره آن سنگها و انسانها است. 2 - آتش
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
عذاب جهنم
,
جهنم
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در بعضي از آيات آمده است وقتي كه كافران را عذاب مي كنيم و هنگام سوختن پوستشان، پوستي ديگر به جاي آن قرار مي دهيم تا كيفر را بچشند لذا اگر پوستهاي اصلي بدن، گنهكارند پوستهاي تازه چرا بايد بسوزند آيا اين امر با اصل عدالت سازگار است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : طبق آيه 56 سوره نساء كه مي فرمايد: «ان الّذين كفروا باياتنا سوف نصليهم نارا كلّما نضجت جلودهم بدلّناهم جلوداً غيرها ليذوقوا العذاب»:كساني كه به آيات ما كافر شدند به زودي آنها را در آتشي وارد مي كنيم، هر گاه پوستهاي تن آنان بريان گردد و بسوزد پ
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
عذاب جهنم
کلیدواژههای فرعی :
آیه 56 نساء ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بزرگترين عذاب دوزخيان چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در سوره ي مطففين آمده است: «كلّا انّهم عن ربهم لمحجوبون»(1): اين گناهكاران محجوب از پروردگارشان مي شوند در حالي كه نيكان و پاكان به جوار قرب او راه مي يابند و از لذت ديدار محجوب و شهود باطني او كه برترين لذت ممكن است بهره مي گيرند و اين دوزخيا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معاد(کلام)
,
تعذیب دوزخیان
,
اهل دوزخ
کلیدواژههای فرعی :
عذاب جهنم ,
عذاب جهنم ,
خلود در عذاب ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 19
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید