جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
کلام اسلامی
> 1390- دوره 20- شماره 77
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 6
سال 1402
دوره 32 , شماره 128
دوره 32 , شماره 127
دوره 32 , شماره 126
دوره 32 , شماره 125
دوره 31 , شماره 124
دوره 31 , شماره 123
دوره 31 , شماره 122
سال 1401
دوره 31 , شماره 121
سال 1400
دوره 30 , شماره 120
دوره 30 , شماره 119
دوره 30 , شماره 118
دوره 30 , شماره 117
سال 1399
دوره 29 , شماره 116
دوره 29 , شماره 115
دوره 29 , شماره 114
دوره 29 , شماره 113
سال 1398
دوره 28 , شماره 112
دوره 28 , شماره 111
دوره 28 , شماره 110
دوره 28 , شماره 109
سال 1397
دوره 27 , شماره 108
دوره 27 , شماره 107
دوره 27 , شماره 106
دوره 27 , شماره 105
سال 1396
دوره 26 , شماره 104
دوره 26 , شماره 103
دوره 26 , شماره 102
دوره 26 , شماره 101
سال 1395
دوره 25 , شماره 99
دوره 25 , شماره 98
دوره 25 , شماره 97
دوره 25 , شماره 100
سال 1394
دوره 24 , شماره 96
دوره 24 , شماره 95
دوره 24 , شماره 94
دوره 24 , شماره 93
سال 1393
دوره 23 , شماره 92
دوره 23 , شماره 91
دوره 23 , شماره 90
دوره 23 , شماره 89
سال 1392
دوره 22 , شماره 88
دوره 22 , شماره 87
دوره 22 , شماره 86
دوره 22 , شماره 85
سال 1391
دوره 21 , شماره 84
دوره 21 , شماره 83
دوره 21 , شماره 82
دوره 21 , شماره 81
سال 1390
دوره 20 , شماره 80
دوره 20 , شماره 79
دوره 20 , شماره 78
دوره 20 , شماره 77
سال 1389
دوره 19 , شماره 76
دوره 19 , شماره 75
دوره 19 , شماره 74
دوره 19 , شماره 73
سال 1388
دوره 18 , شماره 72
دوره 18 , شماره 71
دوره 18 , شماره 70
دوره 18 , شماره 69
سال 1387
دوره 17 , شماره 68
دوره 17 , شماره 67
دوره 17 , شماره 66
دوره 17 , شماره 65
سال 1386
دوره 16 , شماره 64
دوره 16 , شماره 63
دوره 16 , شماره 62
دوره 16 , شماره 61
سال 1385
دوره 15 , شماره 60
دوره 15 , شماره 59
دوره 15 , شماره 57
سال 1384
دوره 14 , شماره 56
دوره 14 , شماره 54
دوره 14 , شماره 53
سال 1383
دوره 13 , شماره 52
دوره 13 , شماره 51
دوره 13 , شماره 50
دوره 13 , شماره 49
سال 1382
دوره 12 , شماره 48
دوره 12 , شماره 47
دوره 12 , شماره 46
دوره 12 , شماره 45
سال 1381
دوره 11 , شماره 44
دوره 11 , شماره 43
دوره 11 , شماره 42
سال 1380
دوره 10 , شماره 38
دوره 10 , شماره 37
سال 1379
دوره 9 , شماره 36
دوره 9 , شماره 35
دوره 9 , شماره 34
دوره 9 , شماره 33
سال 1378
دوره 8 , شماره 32
دوره 8 , شماره 31
دوره 8 , شماره 30
دوره 8 , شماره 29
سال 1377
دوره 7 , شماره 28
دوره 7 , شماره 27
دوره 7 , شماره 26
دوره 7 , شماره 25
سال 1376
دوره 6 , شماره 24
دوره 6 , شماره 23
دوره 6 , شماره 22
دوره 6 , شماره 21
سال 1375
دوره 5 , شماره 20
دوره 5 , شماره 19
دوره 5 , شماره 18
دوره 5 , شماره 17
سال 1374
دوره 4 , شماره 16
دوره 4 , شماره 15
دوره 4 , شماره 14
دوره 4 , شماره 13
سال 1373
دوره 3 , شماره 12
سال 1372
دوره 2 , شماره 7
دوره 2 , شماره 5
سال 1371
دوره 1 , شماره 4
دوره 1 , شماره 3
دوره 1 , شماره 2
دوره 1 , شماره 1
عنوان :
چگونگی فهم دین
نویسنده:
حمیدرضا شاکرین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دلالت(منطق)
,
ظهور
,
دین
,
معرفت دینی
چکیده :
چند و چون فهم و معرفت دینی از جمله مسائل مهم پیش روی عالمان دینی است که در فلسفه دین و کلام جدید از آن سخن به میان می آید. مقاله پیش رو، رویکرد عالمان دینی را در مواجهه با این مسائل باز می کاود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 107 تا 136
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برهان اخلاقی اثبات وجود خدا
نویسنده:
محمد محمد رضایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سعادت
,
وجود خدا
,
وجدان
,
حکم اخلاقی
,
براهین خداشناسی
,
استدلال اخلاقی
,
اثبات وجود خدا
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
قانون عینی
چکیده :
مقاله حاضر بر آن است که ضمن ارائه تقدیرهای متعدد از استدلال اخلاقی به استدلال اخلاقی کانت نیز بپردازد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ئر جایی دیگر به مقایسه استدلال اخلاقی کانت و امام خمینی می پردازد و مزایای استدلال اخلاقی امام خمینی را عیان می سازد. نتیجه آنکه استدلال اخلاقی در صورت نقص های آن می تواند به عنوان راهی بر اثبات وجود خدا تلقی شود و نیز استدلال اخلاقی امام خمینی بهترین تقدیر در این مورد است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 89 تا 106
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چیستی و مولفه های امامت نزد شیعه و اهل سنت
نویسنده:
عبدالحسین خسرو پناه
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
امامت
,
ولایت
,
نیابت
,
جانشینی
,
ریاست عامه
,
خلفای راشدین
,
پیشوا
چکیده :
در این نوشتار، پس از بحث لغوی، به تفصیل از معنای اصطلاحی امامت از دیدگاه اندیشمندان و متکلمان شیعه و اهل سنت ( با لحاظ ترتیب تاریخی ) سخن به میان رفته، آنگاه کاربرد واژه ولایت - به عنوان اولین ممولفه امامت - در علم فقه و علم کلام بازخوانی شده است. در ادامه 5 مولفه دیگر که مشترک میان فریقین است تبیین و سپس مولفه های اختصاصی که آشکار کننده تفاوت ماهوی امامت نزد شیعه و اهل سنت است مورد دقت قرار گرفته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 75 تا 88
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قرآن و علم کلام
نویسنده:
محمد صفر جبرئیلی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
,
02. جهان شناسی Religious cosmology
,
01. خداشناسی (کلام)
,
04. راهنماشناسی Spiritual Companionship
,
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
13. علم کلام
,
معارف کلامی
,
تعامل قرآن و علم کلام
,
قرآن و علم کلام
چکیده :
این نوشتار به نقش متقابل قرآن و علم کلام پرداخته و نشان می دهد که علم کلام اسلامی دانشی درون دینی است و قرآن کریم در مراحل مختلف به عنوان منبع اصلی در این علم تاثیر گذار بوده و شاکله مباحث کلامی هم از قرآن تاثیر گرفته است. در ادامه ساختار معارف کلامی در نگاه قرآن در حوزه خداشناسی، معاد شناسی، جهان شناسی، جهان شناسی، راهنما شناسی به اجمال تصویر شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 39 تا 74
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جامع نگری در روش شناسی علم کلام
نویسنده:
علی ربانی گلپایگانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عقل فلسفی
,
ظاهرگرایی
,
اعتقاد دینی
,
مسایل جدید روش شناسی
,
روش شناسی
,
وحی الهی
,
عقل(منطق)
,
روش وحیانی
,
13. علم کلام
,
مکتب تفکیک
,
عقل گرایی(مقابل تجربه گرایی)
,
عقل غیرفلسفی
,
روش عقلانی
چکیده :
روش شناسی علوم نقش تعیین کننده در دستیابی علوم به اهداف ویژه آنها دارد. علم کلام با توجه به موضوع و اهداف آن از همه روش های منطقی استدلال و احتجاج می تواند بهره بگیرد و از نظر منبع معرفتی، یعنی عقل و نقل، علمی عقلی - نقلی ( عقلانی - وحیانی ) به شمار رود. روش جامع در مباحث کلامی این است که نقش ویژه هریک از عقل و وحی در این باره اعمال گردد. برای دستیابی به این مقصود لازم است عقاید دینی را به سر دسته پیشاوحیانی، فرا عقلی و عقلانی - وحیانی تقسیم کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 15 تا 38
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فرخندگی و شومی روزها از دیدگاه عقل و شرح
نویسنده:
جعفر سبحانی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شومی
,
سعد و نحس
,
فرخندگی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
جعفر سبحانی
چکیده :
آیاتی که برخی ایام را نحس و شوم معرفی می کنند، به خاطر پدیده های ناگوتر است که در آن ها رخ داده است و به اصطلاح شومی بالعرض پیدا کرده اند. ولی این دلیل نمی شود که چنین روزهایی تا رستاخیز شوم باشد. مانند همین تفسیر در مورد روایات هم صادق است و اگر به تصدیق و یا خواندن آیه الکرسی امر شده به خاطر زدودندغدغه مخاطب است که هنوز آن روز را نحس و شوم می انگارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 14
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 6
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید