جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 99
ذهن سکولار: دگرگونی ایمان در اروپای مدرن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
W. Wagar (editor)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Holmes & Meier,
چکیده :
ترجمه ماشینی: جلد سخت، بدون ژاکت گرد و غبار. کتابخانه سابق، در غیر این صورت خوب است.
جهان قابل درک: تعامل علم و الهیات
نویسنده:
George V. Coyne, Michael Heller (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer-Verlag Berlin Heidelberg ,
چکیده :
چکیده ماشینی : چرا دنیای ما قابل درک است؟ این سوال آنقدر پیش پا افتاده به نظر می رسد که کمتر کسی جرات پرسیدن آن را داشته است. در این کتاب به بررسی ریشه های عمیق رمز و راز عقلانیت می پردازیم. تحقیق در مورد عقلانیت جهان بیش از دو هزار سال و نیم پیش آغاز شد، زمانی که چند انسان شجاع سعی کردند جهان را تنها با کمک عقل درک کنند و بافت آرامش بخش اسطوره و افسانه را رد کردند. پس از بسیاری از ماجراهای فلسفی و الهیاتی، مفهوم یونانی عقلانیت پایه های یک شیوه تفکر انقلابی را بنا نهاد: روش علمی، که جهان را متحول کرد. اما با نگاهی به جدیدترین ثمرات عقلانیت جهان - نظریه نسبیت، مکانیک کوانتومی، وحدت فیزیک، گرانش کوانتومی - این سوال مطرح می شود: حدود روش علمی چیست؟ اصل اصلی عقلانیت این است که تا زمانی که به همه چیز پاسخ داده نشده است، هرگز از پرسیدن سوال دست نکشید... "جهان قابل درک کتابی متفکرانه از دو نویسنده است که در فیزیک و نجوم و همچنین در الهیات تخصص حرفه ای دارند. آنها به طور استثنایی از تاریخچه رابطه علم و الهیات آگاه هستند و در طول بحث خود احترام تجربی را حفظ می کنند. شواهد و تقدیم به عقلانیت. حتی با وجود اینکه من با همه نتایج آنها در مورد مسائل بسیار پیچیده موافق نیستم، من تحت تأثیر عادلانه بودن استدلال آنها هستم.
استدلال درباره ایمان: الهیات بنیادین در فلسفه دین مرولد وستفال
نویسنده:
Justin Sands
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Indiana University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : مرولد وستفال را یکی از برجسته ترین فیلسوفان دین قاره ای می دانند. بیان او از ایمان به عنوان وظیفه یک عمر به سنگ محک در بحث های معاصر در مورد رابطه ایمان با عقل تبدیل شده است. جاستین ساندز در حالی که فلسفه خود را بررسی می کند، روشن می کند که چگونه مفهوم وستفال از ایمان، قصد شبانی و الهیاتی را در پس تفکر او آشکار می کند. سندز فلسفه وستفال را بیانی قدرتمند از الهیات پروتستانی می‌داند، اما فلسفه‌ای که در گفت‌وگوی جهانی با پرسش‌های مربوط به عذرخواهی و رابطه ایمان با اخلاق و مسئولیت است، که دیدگاهی کاتولیک‌تر است. سندز قصد دارد با بیان این ویژگی ها در فلسفه وستفال، روش شناسی های فلسفی اصلی و همچنین پلی قابل عبور برای فیلسوفان برای عبور به گفتمان های الهیاتی بیابد.
ایمان متکی بر شنیده ها است: مقدمه ای بر الهیات بنیادین
نویسنده:
Lawrence Feingold
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Emmaus Academic ,
چکیده :
چکیده ماشینی : ایمان از آنچه شنیده می‌شود می‌آید: مقدمه‌ای بر الهیات بنیادی، هم قلب و هم ذهن را آگاه می‌کند، زیرا الهیات جزمی و کتاب مقدس، سنت تومیست، آموزه‌های پدران کلیسا، و Magisterium معاصر را گرد هم می‌آورد. با توجه به آثار سنت توماس آکویناس، Bl. جان هنری نیومن، جوزف راتزینگر و سنت جان پل دوم، نویسنده به بررسی مبانی الهیات کاتولیک یا الهیات بنیادی می پردازد، "که بازتاب الهیات در مورد خود به عنوان یک رشته، روش آن، و اساس آن در مکاشفه خداوند است که به او منتقل شده است. ما از طریق کتاب مقدس و سنت." اگرچه Faith از What Is Heardis برای همه کاتولیک‌هایی که می‌خواهند پایه‌های ایمان خود را بفهمند مفید است، به‌طور خاص طراحی شده است تا به عنوان یک کتاب درسی برای دوره‌های الهیات بنیادی در حوزه‌های علمیه و برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی الهیات باشد. همچنین می تواند به عنوان یک کتاب درسی برای دوره های الهیات مقدماتی و کتاب مقدس باشد. موضوعاتی که در کتاب «ایمان از آنچه شنیده می‌شود ناشی می‌شود» عبارتند از: سنت الهیات مکاشفه و ایمان و هرمنوتیک کتاب مقدس Magisterium تاریخچه اناجیل و گونه‌شناسی کتاب مقدس نویسنده مبانی الهیات کاتولیک یا الهیات بنیادی را بررسی می‌کند، «که بازتاب الهیات در خود است. به عنوان یک رشته، روش و اساس آن در مکاشفه خدا که از طریق کتاب مقدس و سنت به ما منتقل شده است.» اگرچه Faith از What Is Heardis برای همه کاتولیک‌هایی که می‌خواهند پایه‌های ایمان خود را بفهمند مفید است، به‌طور خاص طراحی شده است تا به عنوان یک کتاب درسی برای دوره‌های الهیات بنیادی در حوزه‌های علمیه و برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی الهیات باشد. همچنین می تواند به عنوان یک کتاب درسی برای دوره های الهیات مقدماتی و کتاب مقدس باشد. موضوعاتی که در کتاب «ایمان از آنچه شنیده می‌شود ناشی می‌شود» عبارتند از: سنت الهیات مکاشفه و ایمان و هرمنوتیک کتاب مقدس Magisterium، تاریخچه اناجیل و گونه‌شناسی کتاب مقدس.
ظهور خداوند [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jean-Yves Lacoste (ژان ایو لاکوست)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
USA: Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: نه مقاله در «ظهور خدا» در مرز سیال فلسفه و الهیات قرار دارند و مسیری را دنبال می‌کنند که از بحث‌های فلسفی مدرن کلاسیک تجربه به برخی موضوعات برجسته در پدیدارشناسی معاصر منتهی می‌شود. پس از کاوش مقدماتی در متن کلاسیک کی یرکگور که مرز بین فلسفه و الهیات را در بر می گیرد، خواننده با گزارش هوسرل از ادراک آشنا می شود، با نشان دادن آن که حوزه پدیده ها گسترده تر از موجودات محسوس است و به پدیده هایی اجازه می دهد که در درجه اول خود را به ادراک می دهند. احساس. سپس نظریه کاهش هوسرل مورد نقد قرار می گیرد که پدیده هایی را که کاملاً در برابر کاهش مقاوم هستند شناسایی می کند. بخشنامه ژان پل دوم درباره ایمان و عقل، رد انتقادی تلاش آن برای ایجاد مرز بین طبیعی و ماوراء طبیعی را برمی انگیزد، نویسنده در جای خود تاکید می کند که عشق نشانه متمایز شناخت خدا است. این مضمون در بحثی درباره هستی و زمان هایدگر ادامه می یابد، جایی که اشاره ای گذرا به پاسکال باعث بازجویی از «آتئیسم روش شناختی» اثر می شود، که به نظر می رسد فضایی بیش از آنچه به نظر می رسد برای عشق به الهی باقی می گذارد. سه فصل بعدی به موضوعات پیش بینی، هدیه و هویت خود، همه جنبه های کاوش در یک موضوع واحد، رابطه تجربه حال با گذشت زمان و به ویژه با آینده می پردازد. فصل آخر آن موضوع را همراه با موضوع عشق و معرفت در خدمت تحقیقی در مورد چگونگی ارتباط الهیات به عنوان یک کار فکری با عمل عبادت قرار می دهد.
ایمان، عقل و رضایت: قانونگذاری اخلاقی در دولت اولیه آمریکا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Miller, William George (ویلیام جورج میلر)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
علم، ایمان و جامعه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Michael Polanyi (مایکل پولانی)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Chicago Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: علم، ایمان و جامعه در توجه خود به علم به عنوان یک کار اساساً انسانی، کمکی اصیل و چالش برانگیز به فلسفه علم می کند. این کتاب پس از ظهور در سال 1946 به سرعت کانون بحث و جدل شد. او استدلال می‌کند که علم استفاده از «روش علمی» نیست، بلکه شامل رشته‌ای است که توسط دانشمندان به منظور کشف یک حقیقت عینی و غیرشخصی بر خود تحمیل می‌شود. وجود چنین حقیقتی و یافتن آن بخشی از ایمان دانشمندان است. پولانی معتقد است که اقتدارگرایی و شک گرایی هر دو، با حمله به این ایمان، به خود علم حمله می کنند.
درآمدی بر فلسفه دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
(مایکل سی. رئا)Michael J. Murray, Michael C. Rea(مایکل جی. موری)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مقدمه ای بر فلسفه دین، مروری کلی بر موضوعاتی ارائه می دهد که در خط مقدم بحث در فلسفه دین معاصر قرار دارند. دیدگاه ها و استدلال های برجسته نویسندگان تاریخی و معاصر مورد بحث و تحلیل قرار می گیرد. کتاب به تمام موضوعات محوری این حوزه از جمله انسجام صفات الهی، ادله الحادی و الحادی، ایمان و عقل، دین و اخلاق، معجزات، آزادی انسان و مشیت الهی، علم و دین و جاودانگی پرداخته است. علاوه بر این، به موضوعات مهمی می‌پردازد که کتاب‌های مشابه اغلب نادیده می‌گیرند، از جمله استدلال برای بی‌خدایی از غیبت، انسجام آموزه‌های تثلیث و تجسم، و رابطه بین دین و سیاست. همراهی ارزشمندی برای دوره های کارشناسی و مقدماتی در مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود.
بلز پاسکال در مورد دوگانگی، گناه و سقوط: غریزه مخفی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William Wood (ویلیام وود)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: شرح بلز پاسکال از پیامدهای شناختی سقوط به وضوح توسط ویلیام وود در اولین کتاب الهیات پاسکال که در بیش از چهل سال به زبان انگلیسی منتشر شد، بیان شده است. ادعای اصلی وود این است که برای پاسکال، سقوط یک سقوط در دوگانگی است. پاسکال معتقد است که انسان‌ها به‌عنوان خودهای فروافتاده در دنیایی سقوط کرده، از حقیقت بیزاری ذاتی دارند که در عین حال، بیزاری از خدا نیز هست. به گفته پاسکال، ما در دنیایی دوگانه به دنیا آمده‌ایم که ما را به سوژه‌های دوگانه تبدیل می‌کند، و بنابراین برای ما آسان است که دائماً خدا را رد کنیم و خود را در مورد گناهکاری خود فریب دهیم. گزارش پاسکال از تأثیرات محسوس گناه مدتهاست که توسط متکلمان نادیده گرفته شده است، اما هم سنتی و هم بدیع است. این به شدت آگوستینی است، با تأکید شدید بر اراده سقوط کرده، عقل تاریک و گناه اساسی غرور. با این حال، دیدگاهی از سوبژکتیویته را نیز در بر می گیرد که به طور قابل توجهی معاصر به نظر می رسد. از نظر پاسکال، خود داستانی است که از بیرون توسط دنیایی از قبل دوگانه ساخته شده است. سوژه انسانی به فریب عادت کرده است، زیرا این چسب اساسی است که دنیای او را در کنار هم نگه می دارد. این کتاب چیزی بیش از یک تفسیر بدیع از پنسی های پاسکال ارائه می دهد. وود با استدلال تفسیری و مثال سازنده نشان می دهد که الهیات «پاسکالی» هم ممکن است و هم مثمر ثمر.
  • تعداد رکورد ها : 99