آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
آثار مرتبط با شخصیت ها
>
10.سایر شخصیت ها
>
2. به ترتیب میلادی
>
پ:قرن نوزدهم میلادی
>
لودویگ فویرباخ
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 55
عنوان :
تحلیل جامعه شناسی "از خود بیگانگی" در میان دانشجویان؛ مطالعه ای در تهران
نویسنده:
علیرضا کلدی، جلال صفی پور
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه شهید بهشتی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
از خود بیگانگی
,
جامعه شناسی ازخودبیگانگی
,
دانشجویان تهران
کلیدواژههای فرعی :
عقلانیت ,
اجتماع ,
فردگرایی ,
کلانشهر ,
بوروکراسی ,
مهاجرت روستا به شهر ,
هدف دانشجو ,
اقتدار واقعیات اجتماعی ,
چکیده :
تحقیق حاضر، با هدف تحلیل جامعه شناسی از خود بیگانگی در میان دانشجویان دانشگاه تدوین شده و روش مطالعه در این تحقیق روش پیمایشی است. پس از نگارش پیشینه و ادبیات موضوع و چارچوب نظری تحقیق، شش فرضیه مطرح شد که با استفاده از تکنیک پرسش نامه همراه با مصاحبه از بین 336 دانشجوی دانشگاه ها تکمیل گردید. فرضیات تحقیق به سنجش عدم انطباق وسیله و هدف، بوروکراسی، عقلانیت، زندگی در کلان شهر، فردگرایی و اقتدار واقعیات اجتماعی با از خود بیگانگی اجتماعی می پردازد که در نهایت، پنج فرضیه تایید شد و میان فردگرایی و از خود بیگانگی ارتباطی یافته نشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 149 تا 179
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دین پس از کانت: خدا و فرهنگ در عصر ایده آلیستی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paolo Diego Bubbio , Paul Redding
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
ایده آلیسم
,
ایده آلیسم آلمانی
,
2- ایده آلیسم آلمانی
چکیده :
ترجمه ماشینی: پس از دورهای غفلت، فلسفههای ایدهآلیستی و رمانتیکی که در پی نوشتههای انقلابی کانت پدیدار شدند، بار دیگر به کانونهای مهم توجه فلسفی، بهویژه در رابطه با مسئله نقش دین در زندگی بشر تبدیل شدند. با توسعه و بازتفسیر ایدههای اساسی کانتی، مجموعهای از متفکران از جمله شلینگ، هگل، فریدریش شلگل، هلدرلین و نوالیس، چارچوب مفهومی را تغییر دادند که در آن ماهیت دین قابل بررسی بود. علاوه بر این، با انجام این کار، آنها به طور قابل توجهی دیدگاه های فلسفی را شکل دادند که متفکران بعدی مانند فویرباخ، کی یرکگور، واگنر و نیچه توانستند دوباره مسئله دین را مطرح کنند. این جلد به بررسی فضاهایی میپردازد که در طول این دوره طولانی تفکر پساکانتی برای بازنگری جایگاه دین در پروژه خودسازی انسان باز شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فویرباخ در متن: ارزیابی مجدد فلسفی
نویسنده:
Joseph Penlong Nietlong
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : بین سالهای 1828 و 1872، لودویگ آندریاس فویرباخ مجموعهای از آثار منتشر کرد که او را در کانون بحثهای فلسفی و کلامی زمان خود قرار داد. فردریک انگلس نوشت که «شوق عمومی بود؛ همه ما به یکباره فوئرباخی شدیم» ریچارد واگنر از او به عنوان «نماینده ایدهآل رهایی رادیکال فرد از غوطه ور شدن تصورات پذیرفته شده» استقبال کرد. کارل مارکس تمام تلاش خود را کرد تا ایدههای خود را نقد، فرمولبندی مجدد و اتخاذ کند. بینشهای فوئرباخ جذب و دگرگون شده است، [نه تنها در آثار] مارکس، [بلکه در آثار] فروید، دیویی و لوکاچ. "نقد رادیکال فوئرباخ از دین با شور و اشتیاق تقریباً ناشایست توسط خود الهیات رادیکال پذیرفته شده است، به عنوان راهی برای نجات خدا برای بشریت و نجات دین از بی ربطی کامل به این جهان. سنگ محک رابطه خود با دیگران. روانشناسی وجودی و روانپزشکی راجرز، لینگ و دیگران نظریه و درمان ضمنی روانشناسی فوئرباخی را تکرار و تشریح کرده بودند. دوره میانی اهمیت فویرباخ را پنهان کرده است. وقتی اصلاً از او نام برده میشود، عمدتاً به شکلی آشکار، بهعنوان یک پلهی صرف، یا بهعنوان پلی از هگل به مارکس است. از نظر فوئرباخ، خدا و حقیقت، ابژه های ادعایی فلسفه و دین، ابژه های واقعی فلسفه و دین نیستند. در عوض، وقتی رمزگشایی و نقاب زدایی شود، هدف واقعی هر دو، انسان است. از آنجایی که انسان ذاتاً اجتماعی است، تحقق این محتوای انسانشناختی به طور طبیعی به تحقق نیازهای گروه اجتماعی مربوط میشود که آزادی و تحقق آنها به منزله حذف منابع بیگانگی دینی تلقی میشود. هدف این پایان نامه ارائه دیدگاهی کاملاً تازه از فویرباخ است که اساساً بدیع و متفاوت از شیوه معمول به تصویر کشیده شدن این متفکر قدردانی شده است. این پایان نامه استدلال خواهد کرد که در هسته اندیشه فویرباخ دو موضوع یا دغدغه اصلی وجود دارد: اولی معرفت شناختی و دومی، هستی شناختی. منظور من از اولین نگرانی، آن چیزی است که میتوان از نوشتههای او استخراج کرد و آن را بهعنوان طرح کلی یک نظریه معرفت بهدست آورد. نگرانی دوم یا هستیشناختی به نظریه هستی فویرباخ اشاره دارد که در آن او درک معمول از رابطه بین هستی و اندیشه، ذهن و واقعیت را وارونه میکند، بنابراین یک رشته اصلی از تفکر مدرن را آشکار میکند: اصل ایمان گرایی. در وهله اول، فویرباخ در اکثر موارد از هگل پیروی می کند که معتقد است رابطه سوژه متفکر با ابژه مناسبش ممکن است اگر و تنها در صورتی که سوژه و ابژه (دانش) از یک ماهیت باشند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظری فلسفی بر ارتباطات اجتماعی و جامعه شناسی شناخت
نویسنده:
منوچهر آشتیانی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع),
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ارتباطات اجتماعی
,
جامعه شناسی معرفت
,
رابطه و ارتباط
,
جامعه شناسی ارتباطات
کلیدواژههای فرعی :
جامعه شناسی ,
افکار عمومی ,
امر اجتماعی ,
رابطه متقابل ,
عقیده عمومی ,
فلسفه فویرباخ ,
وجودشناسی ارتباطات ,
چکیده :
ارتباطات ارجتماعی و جامعه شناسی شناخت Social Communication and sociology of knowledge موضوعیت نه چندان بکر، ولی با تفصیلی که آن هم بیشتر به نحو شبه فلسفی علمی و مقاله حاضر ارائه داده شده است یا از نوجوییها و تازه یابیهایی برخوردار میباشد. اگر این ادعای اغراق آمیز راست باشد که پندارها و گفتارهای بشریت امروز از کهکشان گوتنبرگ به کهکشان ما رکنی انتقال یافته است (و یا در حال انتقال است)، در این صورت بررسی رابطه بین معارف انسانی با این گذار اجتماعی و تاریخی ضروری به نظر میرسد. زیرا، در غیر این صورت «ماهیت و محتوای استنباطی آگاهی» انسانها برای چندمین بار، و این بار به نحو فاجعه آمیزی در قفای پیشرفتهای «ابزارمندامنه و حس گرایانه این آگاهی» واپس خواهد ماند! هر چند مختصری که نگارنده ارائه داده است. از عهده تحلیل مسائل مربوط به گذار مذکور در فوق (علی الخصوص در منطقههای فرهنگی عظیم و کهنسالی نظیر ایران اسلامی ما) برنیامده است. ولی احتمالاً تذکرات گوناگون مندرج در این مقاله، به ایضاح گوشههایی از موضوع یاری نمودهاند. اگر چنین باشد، ارائه مطالب نگارند با توفیق نسبی قرین بوده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 97 تا 128
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
إلحاد و الاغتراب : بحث في المصادر الفلسفية للإلحاد المعاصر
نویسنده:
پاتریک ماسترسون؛ مترجم: هبة ناصر؛ محقق: إبراهيم موسوي
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
عراق/ کربلا: المركز الإسلامي,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
رابطه الحاد و علوم طبیعی ,
الحاد در اسماء الهی ,
شرک ,
نیهیلیسم معرفت شناختی ,
خدا در اندیشه کانت ,
ملحدان ,
فوق طبیعت گرایی متافیزیکی ,
الحاد جدید (آتئیسم نو) ,
هستی شناسی هگل ,
الحاد روششناختی ,
طبیعتگرایی فلسفی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
استبداد اخلاقی زرتشت: کانت، هگل و فویرباخ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Francesca Cauchi
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Edinburgh University Press,
زبان :
انگلیسی
شابک (isbn):
چکیده :
ترجمه ماشینی : زرتشت نیچه را «ستمگر اخلاقی» معرفی میکند که اخلاقش دقیقتر از اخلاق مسیحی است که میخواهد جایگزین آن شود. چهار رشته کلیدی اخلاق نیچه در غلبه بر خود را شناسایی و نقد می کند «اخلاق گرایی» در پس «بی اخلاقی» خودخوانده نیچه را برملا می کند. فوئرباخ در مورد عشق، فداکاری و انسانیت برتر فرانچسکا کوچی از طریق بازجویی مستمر از دکترین غلبه بر نفس زرتشت، زهد زیربنایی دستورات تجویزی مندرج در دو بخش اول کتاب «چنین گفت زرتشت» را آشکار می کند. این دستورات در سه بخش قرار میگیرند: خود قانونگذاری، خودداری و ایثار، که نشان داده میشود با مفاهیمی که اولین بار توسط کانت، هگل و فویرباخ صورتبندی شد، قرابتهای چشمگیری دارند. در خوانش جدید کوچی، اراده عقلانی کانتی، «کار منفی» هگلی و تثلیث تفکیک ناپذیر عشق، فداکاری و رنج فویرباخ در زرتشت به عنوان عوامل آموزهای وحشیانه و خودبزرگکننده غلبه بر خود دوباره ظاهر میشوند. همه ویژگی های یک استبداد اخلاقی را نشان می دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
استبداد اخلاقی زرتشت: اشباح کانت، هگل و فوئرباخ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Francesca Cauchi
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Edinburgh University Press Ltd ,
زبان :
انگلیسی
شابک (isbn):
9781399504331
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آغاز سوء ظن: کانت، هگل و فویرباخ درباره دین و فلسفه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Nicolae Turcan
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Eikon,
زبان :
ندارد
شابک (isbn):
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جستارى در جامعه شناسى دین
نویسنده:
محمدرضا آقایى
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مردم شناسی دین
,
فلسفه دین
,
جامعه شناسی دین
کلیدواژههای فرعی :
قرون وسطی ,
رنسانس ,
رمانتی سیسم ,
تعریف دین (مسائل جدید کلامی) ,
شکاکیت معرفت شناختی ,
فلسفه غربی ,
1. ادیان religions ,
مذهب پروتستان (مذاهب مسیحی) ,
دین مسیحیت (ادیان زنده) ,
دین پژوهی ,
تاریخچه جامعه شناسى دین ,
مارکس و اساس دین ,
نظر دینى امیل دورکیم ,
دین و نقش اجتماعى آن ,
دین و کناره گیرى محتوم آن ,
پرستش جامعه ,
چکیده :
بررسى دين در حوزه هاى متعدد علمى از جمله كلام، فلسفه، روان شناسى، جامعه شناسى و مردم شناسى با توجه به نگرش هاى خاصى كه در هر مجموعه معرفتى مورد نظرمى باشد، موجب تعريف و برداشت هاى متفاوتى از دين شده است كه عمدتا به شكل وسيع، ريشه در تلاشى دارد كه در غرب در جهت ارائه تعريفى براى دين انجام گرفته است؛ زيرا يافتن ماهيت متمايز و يگانه دين يا ارائه سلسله اى از صفات، كه دين و آنچه را مربوط به آن است از بخش هاى ديگر زندگانى انسان متمايز مى گرداند، بيشتر يك رويكرد و رهيافت غربى است كه از زمان نوزايى (رنسانس) به بعد، بخصوص در دوره اصلاح دينى ـ با آن مواجه هستيم. در غرب، طى يكى دو قرن تعاريف و تلقى هاى فراوانى از دين ارائه شده كه حتى ارائه فهرست ناقصى از آن هم به راحتى ممكن نيست. برخى از آنها عمدتا سعى در تمايز قاطع بين ابعاد دينى و غير دينى فرهنگ دارند و گاه دين را با مجموعه اعتقادات، بويژه اعتقاد به موجودى متعال برابر گرفته اند. از سوى ديگر، عده اى عوامل تجربى، عاطفى، شهودى و همچنين عوامل ارزشگذارانه و اخلاقى را جزو دين به حساب آورده اند. يا پيدايش و غناى رشته هاى مردم شناسى و جامعه شناسى، كه رشته علمى نسبتا جديدى است، عامل مهمى وارد تعريف دين گرديد و آن چيزى نبود جز ملاحظه زمينه هاى اجتماعى، اقتصادى، تاريخى و فرهنگى در نوع تلقى از دين. در نظر اينان، دين هرگز يك مجموعه انتزاعى از انديشه ها، ارزش ها، يا تجربه ها، كه جدا از حوزه فرهنگى جامعه باشند، نيست؛ زيرا بسيارى از اعتقادات و آداب و رسوم و شعاير دينى با توجه به حوزه فرهنگى جامعه قابل درك مى باشد و از اينجاست كه رهيافت هاى جامعه شناختى به دين آغاز مى گردد. و جامعه شناسى دين رونق مى گيرد؛ رشته اى علمى كه شيوه طبيعى مطالعه دين و جامعه نيست، بلكه فرآوردى فرهنگى است كه توسط تحولات تاريخى انديشه غربى پديد آمده است و پژوهشگران را بر آن داشته است كه از ادعاهاى هنجارآفرين دين يا جامعه مورد پژوهش آنان فاصله بگيرند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی نظری هستیشناسی حکمت سیاسی متعالیه
نویسنده:
محمدمهدی گرجیان، محمدقاسم الیاسی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: دانشگاه باقرالعلوم,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تدبیر منزل
,
حکمت متعالیه
,
وجود شناسی ملاصدرا
,
سیاست متعالیه
,
حکمت سیاسی متعالیه
,
مسایل جدید هستی شناسی
,
حکمت متعالیه
,
سیاست مدن
,
حکمت سیاسی
,
فلسفه سیاست
کلیدواژههای فرعی :
توحید ,
وجود حقیقی ,
اصالت وجود ,
سعادت ,
ملکات نفسانی ,
توحید ذاتی ,
الوجود ,
بساطت وجود ,
قرآن ,
مارکسیسم ,
رابطه دنیا و آخرت ,
خیریت وجود ,
بساطت واجب ,
سعادت در حکمت متعالیه ,
خلق ,
ماهیت سعادت حقیقی ,
اصالت وجود ,
بساطت وجود ,
بساطت واجب(امور عامه) ,
وحدت تشکیکی وجود ,
سعادت اخروی ,
توحید افعالی(الهیات بالمعنی الاخص) ,
توحید ذاتی ,
توحید صفاتی(فلسفه)) ,
قرآن ,
توحید(اخلاق اسلامی) ,
مارکسیسم ,
وجود (اسماء اول عرفان نظری) ,
وجود ظلّی ,
تشکیک در وجود ,
توحید افعالى ,
توحید صفاتى ,
حقانیت وجود ,
توحید تکوینی ,
توحید تشریعی ,
حیات سیاسی - اجتماعی ,
پارادایم قدرت محوری ,
پارادایم سعادت محوری ,
توحید ربوبیت تکوینی ,
توحید ربوبیت تشریعی ,
حاکمیت توحیدی ,
حکومت پیامبری ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
عبدالله جوادی آملی
شاپا (issn):
0
چکیده :
پژوهش حاضر مبانی و مبادی را به عنوان سرچشمههای نخستین و اصول بنیادین هر علم و دانش قلمداد میکند. ازاینرو، به این پرسش پاسخ میدهد که کدام مبانی و اصول فلسفی هستیشناسی و روش بنیادین در حکمت سیاسی متعالیه وجود دارد. برای رسیدن به پاسخ این پرسش، مبانی هستیشناسی حکمت سیاسی متعالیه را در نسبت با روش بنیادین بررسی کرده، رابطه آن را با حکمت سیاسی متعالیه نشان میدهیم. در این پژوهش، با مبانی گونهگونی مانند: اصالت وجود، تشکیکی بودن وجود، خیریت وجود، حقانیت وجود، وحدانیت وجود، بساطت وجود، توحید افعالی و توحید تکوینی و تشریعی خداوند در ارتباط با حکمت سیاسی متعالیه روبرو هستیم. مجموع این مبانی میتواند به راحتی روش بنیادینی را برای تولید حکمت سیاسی متعالیه پدید آورد که حیات سیاسی ـ اجتماعی آدمیان را با تبیین عقلانی تأمین نماید و سعادت دنیا و آخرتشان را تضمین کند. مفاهیمی مانند عزت، تدبیر، عدالت، آزادی، حکمت، حکومت و حاکمیت، اقتدار و مشروعیت تنها با شناختن اصول برآمده از این مبانی امکان تحقق دارند. این مبانی و لایههای معرفتی آن میتوانند شناختی حقیقی را به جای شناختی پنداری در حکمت سیاسی ارائه کنند و جامعه را مظهر عالم ربوبی سازند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 119 تا 145
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
تعداد رکورد ها : 55
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید