آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
نامناسب:تأمل در دو شخصیت انقلابی ایمان: پولس رسول (از مسیحیت) و جناب طاهری (از بابی/بهائی) [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Elnaz Rasti Ghalati
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : بررسی تاریخ ادیان ما را به افرادی می رساند که در زمان خود تأثیرات شگرفی از خود به جای گذاشته و حتی مسیر تاریخ و دین را به نوعی تغییر داده اند. این پژوهش با بررسی نقش و تأثیر دو شخصیت تأثیرگذار مسیحیت و بابی: پولس و طاهریح، رویدادهای قرن اول و نوزدهم میلادی را مرور می‌کند. بررسی دقیق زندگی این دو حواری نشان می‌دهد که صرف‌نظر از تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، شباهت‌های غیرقابل انکاری بین آنها وجود دارد، زیرا می‌توان هر دو را شخصیت‌های انقلابی دانست که نه تنها بر دوران زندگی خود تأثیر گذاشته‌اند. اما همچنان در ادیانی که به شکل گیری آنها کمک کرده اند تأثیرگذار هستند. این پژوهش به بررسی شباهت‌های پولس رسول در مسیحیت و طاهریح در دین بابی می‌پردازد. این دو شخصیت به رسولان و «قهرمانان» انقلابی تبدیل شدند که از معاصران خود پیشی گرفتند و منشأ و تأثیرگذاران چنان تحولات مهمی شدند که باورهای دینی آنها عملاً توانست در مسیرهای تاریخ و توسعه ادیان جدید تأثیر بگذارد. آنها جوامع یهودی و مسلمان را به چالش کشیدند و بسیاری از آداب و رسوم مذهبی و فرهنگی زمان خود را نادیده گرفتند و به همین دلیل به شدت مورد حمله قرار می گیرند و اغلب به اشتباه معرفی می شوند. هدف این پژوهش از طریق دریچه نظری پژوهش تطبیقی ​​تاریخی و با اجرای تحلیل اسنادی به عنوان روش تحقیق، ارائه دیدگاهی منصفانه و خنثی نسبت به پولس و طاهریح است تا خودی ها (مسیحیان و بهائیان) و نیز (نزدیک) بیگانگان (مسلمانان و یهودیان)، می توانند درک بهتری از تأثیری که این دو نفر بر توسعه دو دین (مسیحیت و بابیت) به نظام اعتقادی جداگانه داشته اند داشته باشند.
استفاده پولس از ادبیات حکمت متعارف و غیر متعارف در نامه های قرنتیان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Tadashi Ino
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اگرچه استفاده پولس از ادبیات حکمت به طور گسترده مورد تایید قرار گرفته است، رابطه بین رسول و ادبیات حکمت به طور کامل بررسی نشده است. محققان تمایل دارند که عمدتاً به کارکرد سنت های حکمت در استدلال پولس بپردازند. علاوه بر این، هیچ کس استفاده او از ادبیات حکمت متعارف و غیر متعارف را مقایسه نکرده است. این مطالعه حاضر به دنبال تعیین ماهیت استفاده پولس از ادبیات حکمت با مقایسه استفاده او از کتاب های حکمت متعارف (ایوب، امثال، و جامعه) با استفاده او از کتاب های غیر متعارف (سراخ و حکمت سلیمان) در رومیان بود، و 1 و 2 قرنتیان. روش . مطالعه حاضر رویکرد بینامتنی را اتخاذ کرد که مؤلفه‌های کتاب‌های حکمت را در نامه‌های پولس شناسایی می‌کند و اهمیت استفاده را در زمینه پولس بررسی می‌کند. برای قضاوت عینی، پس از پیشنهاد و بررسی معیارهای متعدد، معیارهای مناسب در متون پولس اعمال شد. نتایج . این مطالعه هجده مورد محتمل یا محتمل را از استفاده پولس از ادبیات حکمت و هفت شباهت مهم بین متون پولس و عبارات کتاب حکمت یافت. شباهت های متعددی بین استفاده پل از ادبیات حکمت متعارف و غیر متعارف مشترک است. این نشان می‌دهد که پولس هیچ گونه تعصبی نسبت به ادبیات حکمت متعارف یا خلاف ادبیات حکمت غیر متعارف نداشته است. نتیجه . این مطالعه نشان داد که پولس هم ادبیات حکمت متعارف و هم غیر متعارف را منابع معتبر برای خدمت خود می دانست و این ادبیات عمیقاً بر افکار و ترکیب پولس تأثیر گذاشت.
تخیلات پولس: تفاوت جنسی در اندیشه مسیحیت اولیه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Benjamin H. Dunning (بنجامین اچ. دانینگ)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Pennsylvania Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: اولین مسیحیان با یک مدل سلسله مراتبی از تفاوت جنسی مشترک در مدیترانه باستان عمل می کردند و زنان به عنوان نمونه های کمتری از مردان در نظر گرفته می شدند. با این حال تفاوت جنسی به عنوان یک مقوله مفهومی در سراسر طیف تفکر مسیحی تکوینی کاملاً پایدار نبود. در عوض، مسیحیان اولیه راه‌هایی برای اعمال خلاقیت الهیاتی و تفکر متفاوت از یکدیگر پیدا کردند، زیرا معمای بدن‌های متفاوت جنسی را بررسی می‌کردند. بنجامین اچ. توجه به راه‌هایی که میراث پولس رسول باعث تقویت، شکل‌دهی و همچنین محدود کردن رویکردها به این موضوع شد. پولس دیدگاه خود را در مورد معنای انسان بودن در درجه اول با قرار دادن انسان ها بین دو قطب بیان می کند: خلقت (آدم) و رستاخیز (مسیح). اما در این چارچوب، شخصیت حوا – و تفاوتی که بدن زن او نشان می‌دهد، کجا قرار می‌گیرد؟ دانینگ نشان می‌دهد که این معضل بر طیفی از متفکران مسیحی در قرن‌های بلافاصله پس از رسول، از جمله کلمنت اسکندریه، ایرنائوس لیونی تأثیر گذاشته است. ترتولیان کارتاژی و نویسندگانی از مجموعه ناگ حمادی. در حالی که هر یک از این متفکران تلاش می‌کنند تا تفاوت زنانه را در چارچوب گونه‌شناختی پائولی جای منسجمی بدهند، دانینگ نشان می‌دهد که همه آنها به طور کامل به انسجامی که وعده می‌دهند، عمل نمی‌کنند. در عوض، تفاوت جنسی، گفتمان هویت و یکسانی پولین را به‌عنوان تفاوتی که نه می‌توان به طور کامل جذب کرد و نه کاملاً حذف کرد، آزار می‌دهد - نتیجه‌ای با پیامدهای مهم نه تنها برای تاریخ اولیه مسیحیت، بلکه برای فلسفه و الهیات فمینیستی و دگرباش.
در سواحل پرگا: تحلیل الهیاتی از خروج جان مارک از اولین سفر مبلغان پولس و پیامدهای آن برای مأموریت غیریهودی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Erbey Galvan Valdez
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : تقریباً در سال 48 پس از میلاد، پولس رسول، همکارش برنابا، و پسر عموی برنابا، جان مارک، در سلوکیه سوار کشتی شدند و برای آغاز اولین سفر تبلیغی خود به سمت قبرس حرکت کردند (اعمال رسولان 13:4). در طول این مأموریت بود که یک شکست غیرمنتظره رخ داد - جان مارک کمی پس از ورود آنها به پرگا در پامفیلیا از مأموریت خارج شد. اگرچه لوقا هیچ دلیل مستقیمی برای خروج مارک ارائه نمی دهد، اما وقایعی که به زودی رخ می دهد به حرکت بی سابقه ای اشاره می کند که در مأموریت غیریهودی رخ می دهد. این مطالعه امکان پذیر بودن این ایده را بررسی می کند که خروج جان مارک به طور بالقوه ناشی از اختلافات الهیاتی با پولس است که پیام انجیل می تواند بدون الزامات سنتی تبلیغ یهودیان به غیریهودیان ارائه شود. علاوه بر این، این تحلیل به شکاف الهیاتی احتمالی می‌پردازد که ممکن است بین مرقس و پولس رخ داده باشد، که در جایی بین خروج آنها از پافوس و رسیدن آنها به پرگا در پامفیلیا اتفاق افتاده است، جایی که پولس ممکن است هدف تبلیغی خود را با جان مارک و برنابا در میان گذاشته باشد تا به آنها بشارت دهند. غیریهودیان بدون نیاز به پذیرش قوانین موزاییک برای نجات. این سؤال در مورد الزامات عضویت غیریهودی در کلیسا و شرایط لازم برای مشارکت در سفره یهودی- یهودی بعدها به کانون مرکزی شورای اورشلیم تبدیل شد و لوقا ممکن است قصد خروج مرقس از اولین سفر تبلیغی را داشته باشد تا به عنوان رویدادی متمایز عمل کند. پرسش غیریهودی را در کلیسای اولیه آغاز کرد. بنابراین، خروج جان مارک از اولین سفر مبلغان پولس ممکن است انگیزه الهیاتی داشته باشد، بر اساس دیدگاه الهیاتی او مبنی بر اینکه غیریهودیان نمی توانند جدا از پذیرش شریعت موزائیک زندگی مقدس داشته باشند. علاوه بر این، پیشنهاد می‌شود که این رویداد هم توضیح دهد که چرا یحیی مرقس به اورشلیم (و نه انطاکیه) بازگشت و چرا شورای اورشلیم بلافاصله پس از بازگشت پولس و برنابا تشکیل شد. به این ترتیب، این رویداد باعث بحث و جدل در کلیسای اولیه شد که در نهایت در شورای اورشلیم حل شد. علیرغم حل ظاهری آن، تأثیرات این رویداد برای چندین سال محسوس خواهد بود و برنابا و مرقس را از ادامه کار تبلیغی پولس جدا می‌کند. هیچ نشانه ای وجود ندارد که پولس و برنابا هرگز دوباره با هم کار کرده باشند، در حالی که جان مارک برای چندین سال از پل جدا شد تا در نهایت آنها آشتی کردند. از این منظر، به نظر می رسد که لوقا قصد خروج جان مارک را به عنوان یادداشتی در پرانتزی برای گزارش او نداشت، بلکه به عنوان سکوی پرشی برای یکی از بزرگترین چالش های الهیاتی که کلیسای اولیه در بشارت غیریهودیان با آن روبرو بود، عمل کرد.
کارکرد لوئیپوس در زمینه قضاوت و نجات در کتاب مکاشفه
نویسنده:
Leslie N. Pollard
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مشکل برطرف شد. عملکرد loipos در آخرالزمان تمرکز این تحقیق است. روش. در این مطالعه از رویکرد خواندن نزدیک به آخرالزمان استفاده شد. هر رخداد loipos همانطور که در مورد موجودات انسانی در زمینه قضاوت و رستگاری در آخرالزمان اعمال می شود مورد بررسی قرار می گیرد. اول، موضوع متن و ترجمه است. سپس بررسی بافت و ساختار ادبی در پی می آید. در مرحله بعد، پیشینه تاریخی هر بخش می آید. در نهایت، تفسیر آن قطعه ارائه شده است. نتایج. فصل 1 مروری بر ادبیات علمی عهد عتیق و جدید در مورد ایده باقی مانده ارائه می کند. فصل دوم یافته‌های مربوط به زبان باقی‌مانده را در ادبیات خویشاوندی کهن ارائه می‌کند. ادبیات همبستگی بینشی را در مورد چگونگی تخصیص، تطبیق و فرمول بندی مجدد مفهوم باقیمانده توسط جوامع مختلف فراهم می کند. فصل 3 یافته های بررسی loipos در زمینه قضاوت در آخرالزمان را ارائه می دهد. این یافته‌ها نشان می‌دهد که لویپوس در زمینه‌های داوری، حرکت معاد شناختی افراد را از عدم توبه به شورش سازمان‌یافته علیه خدا و بره روایت می‌کند. فصل 4 یافته های بررسی loipos در زمینه های نجات را ارائه می دهد. لویپوس در زمینه های نجات به وفاداری مردم به عهد خدا، تداوم عهد و پیروزی آخر زمان بر وحش اشاره می کند. فصل آخر به جمع بندی نتایج تحقیق به همراه توصیه هایی برای تحقیقات آتی می پردازد. نتیجه گیری بر خلاف مفهوم محدود و محدودکننده باقیمانده در قمران یا آخرالزمان یهودی، لویپوس در مکاشفه سیر بسوی بقایای جهانی و آخرت شناختی که در اناجیل ضمنی، در پولس توضیح داده شده و در آخرالزمان روشن شده است، کامل می کند.
برطرف شدن ظاهری نگرانی پائول درباره برادر ضعیف در متن قرنتیان 10:29ب-30: بررسی متن در پرتو روایت‌های یونانی-رومی
نویسنده:
Moses Oladele Taiwo
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : رویکرد . محققان تفاسیر روش‌شناختی مختلفی را در جستجوی معنای متنی دو سؤال مطرح شده در اول قرن 10:29b-30 بدون راه‌حل به کار گرفته‌اند. با این حال، هیچ کس با دو سؤال مطرح شده در این قطعه به عنوان ابزار استدلالی برای حل مشکل خوردن غذای بت که در 8: 1-11: 1 مورد بحث قرار گرفت، برخورد نکرده است. به منظور درک کارکرد 10:29b-30 در استدلال پل، دستور کار تحقیقاتی من به روش زیر تنظیم شده است. ابتدا، در ادامه فصل مقدماتی، چهار موضوع گسترده‌تر که در آنها اتفاق نظر وجود ندارد، در فصل 2 مورد بحث قرار می‌گیرند، زیرا آنها به میزان کمی بر درک دو سؤال مطرح شده در اول قرن 10:29b-30 تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، این دیدگاه که پولس به دو روش مختلف مداخله کرده است، منجر به تقسیم بخش ها شده است. 8 و 10 به 8: 1-13 + 10: 23-11: 1 که در آن استدلال می شود که پولس خوردن غذای بت را مجاز می داند و 10: 1-22 که همان غذا تقبیح شده است، از محتوای 10 مطلع شده است: 29b-30. از آنجایی که پولس از موضعی مبنی بر نخوردن گزارش برادر ضعیف دفاع می کند، با بررسی 10:29b-30 در متن آن، این دیدگاه ناکافی است. دوم، بررسی اول قرنطینه 10:29b-30 در زمینه بزرگتر 8:1-10:22 (فصل 3) و زمینه محدودتر 10:23-11:1 (فصل 4) یک استدلال بلاغی مشورتی یکپارچه را پیشنهاد می کند. که مشخصه اول قرنتیان است. بلاغت مشورتی پولس نشان می دهد که دو سؤال بلاغی در 10:29b-30 به دو صورت عمل می کنند. ابتدا از آنها خواسته می شود که با شرکت در جشن های بت ها، «قوی ها» را از الگوسازی بد برای «ضعیفان» منصرف کنند. دوم، آنها به متقاعد کردن افراد قوی برای اتخاذ الگوهای رفتاری خود پولس به دنبال استفاده نادرست از دانش (فصل 8)، اعمال شده به نام اقتدار یا "حقوق" (فصل 9) و آزادی (فصل 10) کمک می کنند. بنابراین، دو سؤال مطرح شده در این قطعه متعلق به یکی از سه دلیل (πίστεις) است که پولس برای متقاعد کردن افراد قوی به در نظر گرفتن برادر ضعیف قبل از درخواست نهایی خود در 11:1 استفاده کرد.
ژانر یک غذا: نمونه اولیه شام خداوند در اول قرنتیان 11: 17-34.
نویسنده:
Paul Olatubosun Adaja
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اول قرنتیان 11:17-34 حاوی اولین اشاره به جشن غذای رسمی مسیحیان اولیه است که امروزه معمولاً به عنوان شام خداوند یا عشای ربانی شناخته می شود. در این قسمت، پولس به آنچه که او به عنوان سوء استفاده از این عمل مسیحی می دانست، اشاره می کند (اول قرنتیان 11: 17-22). این عقیده که عشای ربانی همانطور که در شهر کورینت برگزار می‌شد، نوعی از سنت غذای یونانی-رومی است، امروزه در میان دانشمندان جایگاه خوبی دارد. این نیز موضعی است که من با آن موافقم، اما فقط تا حدی. کمک این پایان نامه به دانش پژوهی در این زمینه، افزایش درک عشای ربانی در قرنتس خواهد بود، نه تنها با بحث در مورد ویژگی های آن که با سنت غذای یونانی-رومی مرتبط است، بلکه با ارجاع به ویژگی هایی که این غذا به وسیله آنها می باشد. متمایز. این تحقیق با سایر تحقیقات در این راستا متفاوت خواهد بود زیرا تلاش می‌کند تا شام خداوند را به عنوان نمونه‌ای متمایز در ژانر سنت غذای یونانی-رومی قرار دهد.
پرستش معنادار برای پولس: رویکردی جدید به الهیات و اخلاقیات استعاره‌های فرقه‌ای پولس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Nijay K. Gupta (نایجِی کِی. گوپتا)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Walter de Gruyter ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب معبد، کاهنیت، زبان قربانی و عبادت پولس رسول را با علاقه خاصی به این که چگونه استعاره ها ابزار قدرتمندی برای دگرگونی الهیات هستند، بررسی می کند. روش شناسی این مطالعه دیدگاه هایی از زبان شناسی شناختی، علوم اجتماعی و نقد بلاغی را ترکیب می کند. در ترکیب نهایی، کشف می‌شود که عوامل مشترک در میان استعاره‌های فرقه‌ای پل شامل علاقه به وقف به خدا، اهمیت بدن، و پتانسیل تغییر شکل ذهن و ادراک است.
راهنمای کمبریج برای پولس قدیس [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
‎edited by James D.G. Dunn‬
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
‎Cambridge‬: ‎Cambridge University Press‬,
از پولس تا والنتینوس: مسیحیان رم در دو قرن اول میلادی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter Lampe (پیتر لامپ)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Augsburg Fortress Publishers,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این مطالعه راهگشا در مورد ظهور و شکل گیری اولین کلیساهای رم، لامپ تاریخ، باستان شناسی، الهیات و تحلیل اجتماعی را با هم ادغام می کند. او همچنین به شواهد کتیبه‌ای برای تکمیل خواندن متون ادبی بزرگ نگاهی دقیق می‌اندازد: از نامه پولس به رومیان تا نوشته‌های کلمنت رومی، ژوستین شهید، مونتانوس و والنتینوس. این مطالعه که به طور کامل توسط نویسنده برای این نسخه انگلیسی زبان بازسازی و به روز شده است، یک کار پیشگامانه، دامنه وسیع و با جزئیات دقیق است. در شش بخش، مشتمل بر 51 فصل و چهار پیوست. لامپ دانش ما را در مورد شکل رهبری و رابطه مسیحیان با یهودیان ساکن روم بسیار ارتقا می بخشد.