آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
آثار مرتبط با شخصیت ها
>
02.متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
>
خ. قرن هفتم قمری
>
سید احمد بن طاووس(طاوس) حلی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 9
عنوان :
عين العبرة في غبن العترة عليهم السلام
نویسنده:
احمد بن موسی ابن طاووس؛ محقق: محمود ارگاني حائری
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
معرفی کتاب
وضعیت نشر :
قم: مجمع الذخائر الاسلامی,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
امام شناسی
,
کتب امام شناسی
کلیدواژههای فرعی :
احقیت علی به خلافت ,
صفات امام علی(ع) ,
سیره امام علی علیه السلام ,
علم امام علی(ع) ,
کلام امام علی (ع) ,
عدالت علی (ع) ,
جنگهای امام علی(ع) ,
نص رسول الله (ص) بر امامت حضرت علی (ع) ,
افضلیت امام علی(ع) ,
اختصاصات امام علی(ع) ,
اعلمیت امام علی(ع) ,
شجاعت امام علی علیه السلام ,
حکومت امام علی (ع) ,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات ,
سیره علوی (امام علی ع) ,
آیات امامت امام علی (ع) ,
سکوت امیرالمومنین ,
افضلیت امام علی(ع) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
سید بن طاووس
شابک (isbn):
964-6767-31-1
چکیده :
کتاب عَینُ العِبْرَة فی غَبْنِ العِتْرَة کتابی است عربی که سید ابوالفضائل، احمد بن طاووس حلی، (متوفای ۶۷۳ ق) آن را در موضوع آیات وارده در فضائل اهل بیت(ع) و ردّ مخالفین نگاشته است. مؤلف در این اثر با تقیه سخن گفته و خود را عبدالله بن اسماعیل نامیده است. ابن طاووس، ابتدا آیه قرآن را ذکر نموده، سپس روایت ذیل آیه را به نقل از مأخذ آن نقل میکند. در بسیاری از موارد نیز، پس از نقل روایت، توضیحی ذکر کرده و در آن معنا و وجه استدلال به آیه و روایت را بیان مینماید. کتاب عین العبرة درباره آیات وارده در فضائل اهلبیت پیامبر(ص) و رد مخالفین آنان است. این اثر نوشته سید احمد بن طاووس حلی بوده و شاگردش ابن داوود حلی در رجال خود به آن تصریح کرده است. خوانساری مینویسد: کتاب عین العبرة، کتابی است در نوع خود کم نظیر و فوائد بزرگی در آن نهفته است. موضوع اصلی کتاب به گونهای طراحی شده که اگر کسی تزلزلی در اعتقادات خود نسبت به اولویت امیر المؤمنین علی(ع) و اولاد طاهرین او داشته باشد، با یک بار مطالعه این کتاب شریف، نه تنها اعتقادی راسخ نسبت به افضلیت حضرت علی پیدا خواهد نمود، بلکه به درجه سقوط و رذالت طیف مقابل آن حضرت نیز پی خواهد برد. ابن طاووس ابتدا آیه قرآن را ذکر کرده، سپس روایت ذیل آیه را به نقل از منبع آن نقل میکند. در بسیاری از موارد نیز، پس از نقل روایت، توضیحی ذکر کرده و در آن معنا و وجه استدلال به آیه و روایت را بیان مینماید. در تمام این موارد، مطلب را با «قال عبد الله بن اسماعیل...» آغاز کرده است. سید، بیشترین حجم کتاب را اختصاص به آیاتی داده که در ردّ مخالفین است و با اثبات عدم صلاحیت دیگران برای خلافت، اولویت و تعین ائمه (ع) برای امر خلافت روشن میگردد. مؤلف خود را مقید میداند تنها از کسانی روایت نقل کند که نزد فریقین (شیعه و سنی) مورد اتهام نباشند. ایشان اساس کار خود را بر کتاب کشف البیان ابو اسحاق ثعلبی و الوسیط فی تفسیر القرآن واحدی نیشابوری قرار داده است و بجز مواردی اندک، روایات را از همین دو کتاب نقل کرده است. به گفته ابن طاووس، یکی از بزرگانِ علمای گذشته، آنچه از فضائل امیرالمؤمنین علی(ع) در آیات قرآن بدست آورده بود جمع کرده و کتابی تألیف نمود. او نیز، بر آن شد تا علاوه بر آن مطالب، آیات دیگر و روایات ذیل آنها را جمعآوری نماید تا بدین وسیله، فضل و برتری سادات بر غیرشان بر همگان روشن گردد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کتاب بناء المقالة الفاطمیة فی نقض الرسالة العثمانیة
نویسنده:
احمد بن طاووس حلی
نوع منبع :
مدخل آثار(دانشنامه آثار)
منابع دیجیتالی :
متن
وضعیت نشر :
ویکی شیعه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اثبات امامت امام علی (ع)
,
اهل سنت -- دفاعیهها و ردیهها
,
شیعه - دفاعیهها و ردیهها
چکیده :
معرفى اجمالى: « بناء المقالة الفاطمية في نقض الرسالة العثمانية»، نوشته ابو الفضائل، احمد بن موسى بن طاووس، متوفاى 673 ق، است. اين كتاب، به زبان عربى و در باره اثبات شايستگى حضرت امير المؤمنين، على علیه السلام براى امر امامت و رد پارهاى از شبهاتى است كه توسط برخى از بزرگان اهل سنت در اين مورد و هم در مورد مذهب تشيع مطرح شده است./ ساختار: كتاب، فاقد باب بندى و فصل بندى است./ گزارش محتوا: جاحظ، عمرو بن بحر، متوفاى 255 ق، كتابى را به نام« الرسالة العثمانية»، در رد بر شيعه و ايراد و اشكال بر اصول اعتقادات آنها نوشته و بسيارى از اصول مسلّم و مورد قبول تمام فرقه هاى اسلام را انكار كرده است. مهمترين هدف او در كتاب، شكستن مقام و منزلت مولاى متقيان امير المؤمنين، علی علیه السلام در نظر خوانندگان است و به هر وسيله ممكن، قصد مخدوش كردن آن سيماى الهى را دارد. در كنار اين هدف، دائما سعى در توجيه كارهاى خلفاى سهگانه دارد و آنها را با امير المؤمنين علیه السلام مقايسه مىكند و با ادله سست مى خواهد افضليت آنها را اثبات كند. «يريدون ليطفؤوا نور اللّه بأفواههم و الله متم نوره و لو كره الكافرون» شايد بتوان كتاب حاضر( بناء المقالة الفاطمية...) را از بهترين رديه ها بر رساله جاحظ شمرد كه از مؤلفى گرانقدر از سادات آل طاووس به يادگار مانده است. اين كتاب، دومين كتاب سيد احمد بن طاووس- برادر بزرگوار على بن طاووس- در رد مخالفان است. ابو الفضائل، احمد بن طاووس با قلم شيواى خويش در سراسر اين كتاب گرانقدر، با ادله عقلى و نقلى فراوان، شبهات و القاءات جاحظ را پاسخ داده است. گر چه جاحظ، در كتاب خود، به هيچ اصلى پاىبند نيست و از هر راه ممكن، قصد مخدوش كردن چهره تشيع را دارد، اما ابن طاووس با حوصله فراوان به سطر سطر كتاب او جوابهاى محكم و قاطع و مستدلّ داده است./ وضعيت كتاب: چاپ این کتاب با تحقيق و تصحيح و تعليقات سيد على عدنانى همراه است. در پايان كتاب، فهرستهاى متنوع با دقت فراوان ضبط شده است. ضمنا در پاورقى كتاب، تحقيق گستردهاى شامل نسخه بدلها، آدرس آيات و روايات، ترجمه و توضيح كلمات مشكل متن و شرح حال كسانى كه در متن نامى از آنها برده شده يا اشارهاى به آنها شده، صورت گرفته است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بناء المقالة الفاطمیة فی نقض الرسالة العثمانیة
نویسنده:
احمد بن موسی ابن طاوس؛ مصحح: علی عدنانی غریفی
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه قائمیه
معرفی کتاب
فهرست
نسخه متنی قائمیه
وضعیت نشر :
قم: موسسه آل البیت لاحیاء التراث,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
پاسخ به شبهات
,
امام شناسی
,
امامت
,
احقیت علی به خلافت
,
دفع شبهات(افعال امام)
,
عقاید شیعه امامیه
,
حقیت امامت علی علیه السلام
,
امامت امام علی(ع)
,
اصطلاحنامه تاریخ اسلام
,
شیعه شناسی
,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
,
13. علم کلام
,
کتب کلام شیعه
,
کتب کلام نقلی شیعه
کلیدواژههای فرعی :
شیعه عثمانیه ,
معتزله (اهل سنت) ,
جاحظیه (معتزله) ,
عثمانیه ,
16- جاحظیه (پیروان عمرو بن بحر جاحظ، از سر آمدان شاگردان نظّام) ,
فرقه عثمانیه ,
فرقه عمریه ,
شماره ديويي:
297/452
چکیده :
کتاب «بناء المقالة الفاطمية فی نقض الرسالة العثمانیة» کتابی به زبان عربی نوشته ابوالفضائل، سید احمد بن موسی بن طاووس، متوفای ۶۷۳ ق، است. این کتاب، در رد کتاب «العثمانیة» جاحظ و درباره اثبات شایستگی حضرت امیرالمؤمنین، علی (ع) برای امر امامت است. عمرو بن بحر الجاحظ، متوفای ۲۵۵ ق، کتابی را به نام «الرسالة العُثمانیة»، در رد بر شیعه و ایراد و اشکال بر اصول اعتقادات آنها نوشته و بسیاری از اصول مسلّم و مورد قبول تمام فرقه های اسلام را انکار کرده است. مهمترین هدف او در کتاب، ضمن شکستن مقام و منزلت امیرالمؤمنین، دائما سعی در توجیه کارهای خلفای سه گانه، مقایسه آنها با امیرالمؤمنین (ع) و اثبات افضلیت آنان را دارد. ابن طاووس در این کتاب تلاش کرده تا به همه اشکالات وایرادات جاحظ پاسخ گوید.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عين العبرة في غبن العترة
نویسنده:
جمال الدين احمد آل طاووس
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
معرفی کتاب
وضعیت نشر :
قم ایران: دارالشهاب,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اهل بیت(ع)
,
کتب امام شناسی
کلیدواژههای فرعی :
احادیث امامت امام علی(ع) ,
احادیث فضایل امام علی (ع) ,
احکام محاربین امام علی(ع) ,
بدعت های عمر ,
مخالفت ابوبکر با پبامبر (ص) ,
احادیث افضلیت امام علی(ع) ,
اسلام امام علی(ع) ,
اطاعت امام علی علیه السلام ,
نص جلی بر امامت علی علیه السلام ,
فضایل امام علی(ع) ,
اختصاصات امام علی(ع) ,
نفرین پرندگان بر مبغضین امام علی (ع) ,
ایمان امام علی(ع) ,
زهد امام علی (ع) ,
چکیده :
«عَینُ العِبْرَة فی غَبْنِ العِتْرَة» کتابی است عربی که سید ابوالفضائل، احمد بن طاووس حلی، (متوفای ۶۷۳ ق) آن را در موضوع آیات وارده در فضائل اهل بیت (ع) و ردّ مخالفین نگاشته است. مؤلف در این اثر با تقیه سخن گفته و خود را عبدالله بن اسماعیل نامیده است. ابن طاووس، ابتدا آیه قرآن را ذکر نموده، سپس روایت ذیل آیه را به نقل از مأخذ آن نقل می کند. در بسیاری از موارد نیز، پس از نقل روایت، توضیحی ذکر کرده و در آن معنا و وجه استدلال به آیه و روایت را بیان می نماید. کتاب عین العبرة درباره آیات وارده در فضائل اهل بیت پیامبر (ص) و رد مخالفین آنان است. این اثر نوشته سید احمد بن طاووس حلی بوده و شاگردش ابن داوود حلی در رجال خود به آن تصریح کرده است. ابن طاووس ابتدا آیه قرآن را ذکر کرده، سپس روایت ذیل آیه را به نقل از منبع آن نقل می کند. در بسیاری از موارد نیز، پس از نقل روایت، توضیحی ذکر کرده و در آن معنا و وجه استدلال به آیه و روایت را بیان می نماید. تنها نظم خاصی که در سراسر کتاب شریف عین العبرة به چشم می خورد همان ذکر آیات، سپس روایات و به دنبال آن بیان مصنف بوده اما کتاب تبویب نشده است. از جهت ترتیب آیات نیز، ترتیب قرآن رعایت نشده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جمال الأسبوع بكمال العمل المشروع
نویسنده:
السید ابن طاووس حلی، علی رضی الدین
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه pdf
وضعیت نشر :
قم: دار الرضي,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
منابع فقه
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معرفت فطری و معرفت عقلی در اندیشه سید بن طاووس
نویسنده:
عبداله محمدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
سید بن طاووس
چکیده :
تحلیل رابطه ایمان و معرفت از مهمترین مسائل انسانشناسی دینی است. سید بن طاووس از سویی بر نفی روشهای کلامی و استدلالی تصریح میکند و از سوی دیگر در مواردی پرشمار، بر عقل فطری تأکید کرده و از استدلالهای عقلی بهره جسته است. دیدگاه او بر جریانهای عقلستیز بعدی اثر جدی داشت. ازاینرو جمعبندی دیدگاه وی در نسبتسنجی استدلال عقلی و ایمان در حیات انسان دینی اهمیت مییابد. با کنار هم گذاردن عبارات سید بن طاووس، کفه انتقاد از معرفت استدلالی عقلی سنگینی میکند. به این ترتیب میتوان وی را از سردمداران کلام نقلی یا فطریگرایی در علم کلام بهشمار آورد. مخالفت با روش تفکر معتزلی در برابر مطلق روشهای عقلی و نیز نفی استدلالهای پیچیده عقلی در برابر قواعد بسیط عقلی، ازجمله توجیهاتی است که در جمع بین دو رویکرد وی قابل عرضه است. در این مقاله ضمن معرفی دو رویکرد مذکور و جمعبندی نهایی دیدگاه سید، برخی آسیبها و اشکالات نظریه وی نیز گوشزد شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 103 تا 124
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روش شناسی کلامی سید ابن طاوس
نویسنده:
علی ربانی گلپایگانی، محمد توکلی
نوع منبع :
نمایه مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مسایل جدید روش شناسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
سید بن طاووس
چکیده :
سید بن طاووس در مباحث اعتقادی بر نقل و عقل فطری اعتماد میکند. او هشدارهای عقل و اشارات قرآنی و هدایت های الهی و نبوی را تقویت کننده راه فطرت میداند. از نظر سید، عقل فطری بدون استدلال های پیچیده کلامی میتواند خداوند را به بندگان نشان دهد، و از تبعیت عقل کلامی و افتادن در نزاعهای علم کلام بر حذر میدارد. از نوشتن کتاب کلامی دوری میگزیند؛ هر چند شیوه متکلمان را بطور کلی مردود نمیداند. سید، عقل را برای کشف تفصیلی مراد الهی، غیر مستقل میداند، و در مواردی هم عقل را لازم اما غیر کافی میداند. ایشان بر خلاف نگاه ضد کلامی اش (به ویژه کلام عقلی)، عملاً در برخی مواردی، از استدلال های کلامی استفاده میکند. به جای استفاده از استدلال عقلی، کلام نقلی را میپسندد و در دفاع از آن دلایلی بیان میکند. بحث امامت از منظر ایشان از اهمیتی ویژه برخوردار است و در این حوزه مباحث عقلی و نقلی فراوانی ذکر نموده است. سید بن طاوس فلاسفه را انسان هایی راه گم کرده و صاحبان برخی اقوال باطل میداند، اما با این حال برخی مواقع، برای ردّ قول مخالفان، استدلالی فلسفی و یا شبه فلسفی ارائه میدهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 113 تا 133
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا شهادت نواب اربعه می تواند یکی از دلایل ولادت امام زمان (عج) باشد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
مساله وجود امام زمان(عج) از مباحث امامت خاصه است . در امامت خاصه مستقیماً نمی توان از دلیل عقلی بهره گرفت، دلیل عقلی امامت عامه ضرورت وجود یک امام در هر زمان را اثبات می کند. اگر ادله تاریخی؛ مانند شهادت نواب اربعه و روائی دال بر ولادت و حیات حضرت مه
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نواب اربعه
,
فلسفه وجود امام زمان
,
امامت خاصه
,
امام زمان
,
مسایل جدید امام شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
دلایل اثبات امامت
,
مصداق امام
,
اثبات وجود امام زمان
کلیدواژههای فرعی :
غیبت کبری ,
برهان لطف ,
غیبت صغری و کبری ,
غیبت صغری ,
تولد و وجود امام زمان (عج) ,
مباحث وجود امام زمان ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فرایند جایگزینی مکتب حدیثی حلّه با مکتب بغداد در باب حجیت خبر واحد
نویسنده:
حامد مصطفوی فرد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه حلی
چکیده :
مطابق با تصویری که توماس کوهن در کتاب ساختار انقلابهای علمی از مرحله «بحران علمی» و در نتیجه «تغییر پارادایم» ارائه میکند، همیشه در فرایند تغییر مکتب و جایگزینی آن با مکتبی دیگر شاهد برخی مقاومتها هستیم و به همین دلیل در عصر بحران علمی گاه شاهدیم که انبوهی از نظریات تولید میشوند. این سیر تحولات را در فرایند تغییر و جایگزینی مکاتب حدیثی امامیه، از جمله جایگزینی مکتب حلّه با مکتب بغداد در نیمه دوم قرن هفتم، نیز شاهدیم. بعد از ابنادریس حلّی و با آشکار شدن نقاط ضعف فقاهت مکتب بغداد، الگوی مکتب بغداد در مواجهه با سنت (عدم حجیت اخبار آحاد) با چالشهای جدی روبهرو شد و فقهای متعددی با الگوی کلان فکری این مکتب مخالفت کردند. در این بین برخی، مثل محقق حلّی در المعتبر، سعی کردند با ایجاد اصلاحاتی در این مکتب، توسعهای را در پذیرش روایات قائل شوند و ضعفهای نظریه مکتب بغداد را برطرف کنند. برخی دیگر نیز، مثل علی بنطاووس، احمد بنطاووس، فاضل آبی و محقق حلّی در معارج الاصول، نظریه حجیت اخبار آحاد را در مقابل نظریه مکتب بغداد طرحریزی کردند تا اینکه علامه حلّی در آثار خود ادله متعدد عقلی و نقلی بر حجیت اخبار آحاد ارائه میدهد. به دلیل قوت استدلال او، مکتب حلّه با نام وی در بین امامیه شهرت مییابد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 155 تا 180
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 9
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید