مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مسیحیت آغازین در اِفِسُس مسیحیت آغازین در انطاکیه مسیحیت آغازین در اورشلیم مسیحیت آغازین در رم مسیحیت آغازین در کُرینت مسیحیت اسکندرانی
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 5
کتابچه آکسفورد درباره الهیات مدرن اولیه، 1600-1800
نویسنده:
Ulrich L. Lehner, Richard A. Muller, A.G. Roeber
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : کتاب راهنمای الهیات مدرن اولیه آکسفورد، 1600-1800، مقدمه ای جامع و قابل اعتماد بر ادبیات الهیات مسیحی ارائه می دهد که در اروپای غربی، تقریباً از پایان جنگ های مذهبی فرانسه (1598) تا کنگره وین (1815) سرچشمه می گیرد. مشارکت کنندگان با استفاده از رویکردهای مختلف، الهیات را از بوسوئت تا جاناتان ادواردز بررسی می کنند. آنها اشکال عمده الهیات مدرن اولیه، مانند مکتب دکارتی، روشنگری، و رمانتیسم اولیه را مرور می کنند. ترسیم آموزه های مفاهیم اصلی کلامی، همراه با تحولات مهم تاریخی؛ دست اندرکاران اصلی هر نوع الهیات و تشریح سهم الاهیاتی خاص و معرفی آنها؛ و تعامل الهیدانان مدرن اولیه با ادیان یا کلیساها، مانند یهودیت، اسلام و کلیسای شرقی را به تصویر می کشد. با ترکیب مشارکت‌های دانشمندان برتر در این زمینه، این منبع ارزشمندی برای درک مجموعه‌ای از تحقیقات پیچیده و متنوع خواهد بود.
ارتدکس و بدعت در زمینه های مسیحیت اولیه: بازنگری در تز بائر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul A. Hartog (پل آ. هارتوگ)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
James Clarke & Co,
چکیده :
ترجمه ماشینی: هشتاد سال پیش، والتر بائر تز جسورانه و تحریک آمیزی را درباره مسیحیت اولیه منتشر کرد. او استدلال کرد که بسیاری از اشکال مسیحیت مسابقه را آغاز کردند، اما یک رقیب دیگر را کنار زد تا این که این نسخه قدرتمند «ارتدوکس» برنده روز شد. فاتحان تاریخ را بازنویسی کردند، همه دیدگاه‌های دیگر را به حاشیه راندند و صدای آنها را خاموش کردند، حتی اگر گزینه‌های جایگزین حق برابر با عنوان مسیحیت هنجاری داشتند. نفوذ بائر هنوز هم بر دانش مسیحیت اولیه سایه افکنده است. آیا جنبش های بدعت آمیز اشکال اولیه مسیحیت بودند؟ آیا بدعت گذاران از ارتدکس ها بیشتر بودند؟ آیا بدعت شناسان ارتدکس مخالفان خود را به درستی ترسیم کردند؟ و اساساً، چگونه می توان بین «بدعت» و «ارتدوکس» تمایز عینی قائل شد؟ آیا چنین برچسب‌هایی صرفاً محصول قدرت اجتماعی است؟ آیا اشکال متعدد و معتبر مسیحیت بدون هیچ گونه هنجارهای معتبر مسیحیت وجود داشته است؟ این مجموعه مقالات، که هر کدام توسط یک مرجع مربوطه نوشته شده است، با تیزبینی علمی و توجه دقیق به جزئیات تاریخی، فرهنگی-جغرافیایی و اجتماعی و بلاغی به این سؤالات می پردازد. اگرچه مشارکت‌کنندگان با درک اهمیت بینش‌های انتقادی، روش‌شناسی‌های نوآورانه و پیشنهادهای پربار بائر، ادعاهای متعددی را درباره تز بائر (هم در تظاهرات اصلی و هم در تجلیات اخیر) که از شواهد تاریخی دور است، افشا می‌کنند.
پولس: بحران در غلاطیه: مطالعه‌ای در الهیات اولیه مسیحیت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
George Howard
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این ویرایش دوم اثری است که برای اولین بار در سال 1979 منتشر شد. اولین نسخه تفسیری از نامه های پولس به غلاطیان را ارائه داد که در امتداد خطوط زیر پیش رفت: اولاً، مخالفان پولس در غلاطیه مسیحیان یهودی بودند که معتقد بودند غیریهودیان باید این نامه را بپذیرند. قانون برای نجات. ثانیاً، پولس برای اولین بار انجیل عدم ختنه خود را به یعقوب، قیفا و یوحنا در کنفرانس اورشلیم نازل کرد. ثالثاً، دیدگاه پولس در مورد عادل شمرده شدن از طریق ایمان، این بود که مسیح به وعده ابراهیم مبنی بر برکت یافتن همه ملل ایمان داشت. و چهارم اینکه پولس تورات را برای مسیحیان یهودی الزام آور می دانست، اما برای غیریهودیان نه. نویسنده در ویراست دوم خود، بحث را با تفکر کنونی خود منطبق می‌کند و دیدگاهی ظریف‌تر از مخالفان گالاتیایی را پیشنهاد می‌کند. او احساس می کند که همه آنها عقاید یکسانی نداشتند، اگرچه آنها مسیحیان یهودی بودند. عمده‌ترین اختلاف در دیدگاه‌های آنها این بود که برخی معتقد بودند که اگر شریعت را حفظ کنند، همه غیریهودیان در زمان کنونی نجات خواهند یافت، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کردند که غیریهودیان در طلوع عصر آینده نجات خواهند یافت.
  • تعداد رکورد ها : 5