مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
نمودار درختی موضوعات
>
3-اصطلاحنامه ادیان ، فرق و مذاهب religions and schools of thought
>
2. فرق sects
>
فرق اسلامی (فرق)
>
7- فرق جدید
>
سلفیه (فرق اسلامی)
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
سلفیه اعتدالی (فرق اسلامی)
سلفیه اعتدالی زیدیه یمن (فرق اسلامی)
سلفیه تقریبی اخوان المسلمین مصر (فرق اسلامی)
سلفیه تکفیری وهابی عربستان (فرق اسلامی)
سلفیه جهادی سید قطبی (فرق اسلامی)
محمد بن عبدالوهاب (فرق اسلامی)
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
تعداد رکورد ها : 514
عنوان :
ایده «بلاکیف» در کشاکش دو خوانش وجودی و مفهومی
نویسنده:
محمد تقی سبحانی، اکبر اقیام کرباسی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: موسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
قاعده بلاکیف
,
صفات الهی
,
اشاعره (اهل سنت)
,
صفات خبریه
,
8- اهل حدیث (فرق اسلامی)
,
سلفیه (فرق اسلامی)
,
بلکفه
کلیدواژههای فرعی :
معناشناسی صفات ,
آیات صفات الهی ,
آیات صفات خبریه ,
آیه 015 فاطر ,
صفات الهی از دیدگاه ابن تیمیه ,
اشاعره و صفات خبریه ,
چکیده :
ایده «بلاكیف» نظریه ای است كه دو گرایش اهل حدیث ـ و در ادامه آن ها جریان سلفیه ـ و اشاعره، برای فرار از تشبیه در مباحثِ اسماء و صفات از آن بهره گرفته اند. واژه «بلاكیف» هرچند میان سلفِ از اهل حدیث، حداقلی مطرح شده اما معنا و محتوای آن، بویژه در حل مسئله صفات خبری خداوند بسیار پر بسامد است. ابوالحسن اشعری، به سان احیا گر تفكر اهل حدیث در سده چهارم، و برخی از هواداران تفكر او از همین ایده در حل مشكل تشبیه، استفاده كرده اند. سلفیه هم به دلیل پیروی روشی و محتوایی از سلف، امروزه از این ایده در تبیین دیدگاه خویش در توحید اسماء و صفات خداوند بسیار سود جسته اند. اما آیا بهره برداری جریان های فوق الذكر در حل مشكل تشبیه از این ایده، تا چه اندازه یكسان است؟ این نوشته در صدد است رویكردِ سلف، اشاعره و جریان سلفی گری را نسبت به كاربست ایده «بلاكیف» واكاوی كند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 39 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نگاهى به جنبشهاى اسلامى در مصر (2)
نویسنده:
محمد فولادى
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدسسره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مصر
,
فلسفه سیاست
,
جنبش های اسلامی مصر
,
اصلاح طلبی سیاسی
کلیدواژههای فرعی :
خلافت اسلامی ,
اهل بیت(ع) ,
اخوان المسلمین مصر ,
حکومت اسلامی ,
سلفیه (فرق اسلامی) ,
وهابیت (فرق اسلامی) ,
استبداد سیاسی ,
جماعت المسلمین مصر ,
سیاست اهل سنت ,
مصلح سیاسی ,
تز خلافت آرمانی ,
اسلام در مصر ,
جامعه مصر ,
مشروعیت حکومت اسلامی ,
چکیده :
در نخستین قسمت از این نوشتار، نگاهی اجمالی به جنبشهای اصلاحی در مصر داشتیم که در این رابطه، جنبش اصلاحی جمال الدین اسد آبادی؛ بزرگ مصلح جهان تشیع و شیخ محمد عبده، شاگرد و مرید وی را بررسی کردیم. اینک و در ادامه، این مقاله به بررسی اندیشه های محمدرشید رضا، رویکردهای جنبش اسلامی اخوان المسلمین و همچنین جنبش اصلاحی جماعت المسلمین می پردازد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پيشينه تاريخي انديشه هاي سلفي گري وهابي
نویسنده:
عبدالله طالبي
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم : مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي، معاونت آموزش حوزه هاي علميه ، ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سلفیه (فرق اسلامی)
چکیده :
---
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
توحيد و شرک از ديدگاه سلفيه و اماميه
نویسنده:
شمعون حيدر
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
قم : مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي، معاونت پژوهشي، دفتر تبليغات اسلامي,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سلفیه (فرق اسلامی)
چکیده :
اطلاق واژه "سلفيه" از زمان ابنتيميه براي روش خاصي بهکار ميرفت که او در پيش گرفته بود. البته ريشه اين رويکرد به انديشههاي احمد بن حنبل بازميگردد، که اکنون نيز با عنوان وهابيت بروز پيدا کرده است. اصول و مباني سلفيه را ظهورگرائي در قرآن، سنت و پيروي از سلف، تقديم نقل بر عقل و تکفير ديگران، دانستهاند. توحيد نزد اماميه بهمعناي جاودانگي، يگانگي و بيهمتايي خداوند است. ولي توحيد نزد سلفيه اين است که چيزي در اموري که مختص به خداست شريک او قرار داده نشود. نزد سلفيه توحيد ربوبي و توحيد اسما و صفات با عنوان توحيد نظري، و توحيد الوهي با عنوان توحيد عملي بيان ميشود. مراتب توحيد از ديدگاه اماميه شامل توحيد ذاتي، توحيد صفاتي، توحيد افعالي و توحيد عملي ميباشد. از سوي ديگر، اماميه شرک را بهمعناي اعتقاد به موجود مستقل از خدا و در عرض ذات و افعال و صفات او دانستهاند؛ اما سلفيه شرک را بهمعناي مساوي قراردادن خدا با مخلوق او در اموري که مختص به ذات اوست، ميدانند. همچنين دهريگري، پرستش بت، ملائکه و اجرام آسماني، از مصاديق شرک نزد اماميه تلقي ميشود. در حالي که سلفيه مواردي همچون دعا نزد غير خدا، درخواست حاجت از اموات، و استفاده از انگشتر يا شبيه آن براي دفع بلا را نيز شرک ميدانند. توسل نزد اماميه عبارت است از وسيله قراردادن اولياي الهي براي تقرب به خداوند و رسيدن به حاجت؛ و نزد سلفيه تقرب جستن بهسوي خدا تنها به سبب اطاعت از خدا ممکن است. همچنين شفاعت نزد اماميه در حقيقت درخواست حاجت از شفيع است، تا او حاجت مشفوع را از خدا طلب نمايد؛ اما نزد سلفيه شفاعت آن است که ديگري را براي جلب نفع و يا دفع ضرر، واسطه قرار دهند. البته درباره جواز توسل و شفاعت، ميتوان آيات، روايات، سيره اصحاب و سنت الهي را بهعنوان مستند ارايه کرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عقل نزد نحلههاي کلامي (شيعه، معتزله، اهل حديث، سلفيه، ماتريديه)
نویسنده:
محمدسالم محسني
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
قم : مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي، معاونت پژوهشي، دفتر تبليغات اسلامي,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سلفیه (فرق اسلامی)
چکیده :
شناخت حدود ورود عقل در قلمرو دين، از مسائل مهم کلامي است، که متکلمان اسلامي نيز بهصورت جدي، ديدگاههاي خاص خود را در اين زمينه ابراز کردهاند. مسأله اصلي پژوهش حاضر پيگيري اين موضوع است که نقش عقل در فهم و اثبات آموزههاي ديني چيست، و نحلههاي کلامي مسلمان مانند شيعه، اهل حديث، معتزله، اشاعره، ماتريديه، و سلفيه در اين زمينه چه ديدگاهي دارند؟ با توجه به گستردگي قلمرو تحقيق، از هر فرقهاي به ديدگاه يکي از برجستهترين متکلمان آن اکتفا شده است. متکلمان و حکيمان، عقل را در معاني مختلفي استعمال کردهاند، از جمله: عقل غريزي، عاقل و معقول، تمامي علوم و معارف، آراي محموده، عقل نظري، عقل عملي، عقل جوهري، و موارد ديگر. معناي مورد نظر در اين پژوهش، همان عقل نظري و عملي ميباشد. اهل حديث بر ظواهر متون ديني تأکيد ميورزند، و متکلمين را بهخاطر بهرهگيري از عقل براي تفسير متون ديني مذمت ميکنند. معتزله پاي عقل را در تمامي امور ديني به ميان کشيده، و قايل به استفاده حداکثري از عقل در مسايل ديني هستند. اما متکلمان شيعي رويکرد يکساني نداشتهاند، برخي استفاده کمتري از عقل کردهاند و برخي بيشتر؛ اما از مجموع آراي آنها نوعي اعتدال و ميانهروي در استفاده از عقل استنتاج ميشود. اشاعره نقش عقل را بسيار کمرنگ کردهاند. ماتريديه جزو موافقان دخالت عقل در مباحث کلامي هستند. سلفيه نيز به ظاهرگرايي اهل حديث بسيار نزديک ميباشند. بر اين اساس ميتوان گفت که بهطور کلي نحلههاي کلامي اسلامي به دو گرايش موافق و مخالفِ دخالت عقل در قلمرو آموزههاي ديني تقسيم ميشوند. اهل حديث و سلفيه از جمله مخالفان محسوب ميشوند. اما موافقان دخالت عقل، خود از جهت ميزان دخالت عقل، به گرايشهاي افراطي تا گرايشهاي حداقلي و معتدل، تقسيم ميشوند. معتزله از موافقان افراطي عقل، اشاعره از موافقان حداقلي، و شيعه از موافقان معتدل بهشمار ميروند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
لطفاً بفرمایید مبانی سلفیه و اهلسنت در خلافت چیست و کتابها و منابع متقنی در این رابطه معرفی کنید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
مباني اهل سنت راجع به خلافت مبتني بر چگونگي انتخاب خلفا است، آنان معتقدند كه قرآن و سنت فقط اوصاف جانشين پيامبر را بيان ميكند و انتخاب آن به مردم گذاشته شده است.[1] از اينرو اهل سنت براي انعقاد خلافت سه طريق قائل است: 1 . بيعت اهل حل و عقد. 2 . استخ
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
خلافت
,
عقاید اهل سنت
,
سلفیه (فرق اسلامی)
,
وهابیت (فرق اسلامی)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سلفی گری (وهابیت) و پاسخ به شبهات
نویسنده:
علی اصغر رضوانی
نوع منبع :
کتاب , پرسش و پاسخ
منابع دیجیتالی :
نسخه قائمیه
فهرست
معرفی کتاب
نسخه متنی قائمیه
وضعیت نشر :
قم: مسجد مقدس جمکران,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سلفیان
,
پاسخ به شبهات
,
سلفیه
,
17. فرق کلامی
,
شیعه (اعم، مذاهب کلامی)
,
نقض فتاوی وهابیت
,
توحید عبادی (کلام)
,
دفع شبهات(افعال امام)
,
شرک در عبادت
,
سلفی گری
,
دفاعیه ها
,
شیعه شناسی
,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
,
13. علم کلام
,
سلفیه (فرق اسلامی)
,
وهابیت (فرق اسلامی)
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
سلفیه تکفیری وهابی عربستان (فرق اسلامی)
,
محمد بن عبدالوهاب (فرق اسلامی)
,
شبهات کلامی
,
کتب رد وهابیت
شابک (isbn):
x-49-8484-964
چکیده :
کتاب سلفی گری (وهابیت) و پاسخ به شبهات توسط علی اصغر رضوانی به رشته تحریر در آمده است. سلفیّه، پدیده ای ناخواسته و نسبتاً نوخواسته است که انحصارطلبانه، مُدعی مسلمانی است و همه را جز خود کافر می داند. فرقه ای خودخواه که با انتساب دادن جامه به سلفِ صالح و با ادعای وحدت در فضای بی مذهب با بنیان وحدت مخالف است. سلفیّه؛ یعنی همان که بستر وهابیت است, مدعی است هیچ مذهبی وجود ندارد و باید به عصر سلف؛ یعنی دوران صحابه, تابعین و تابعینِ تابعین بازگشت و اسلام بلامذهب را اختیار نمود. نویسنده درصدد معرفی سلفی گری و پیروان این اندیشه می باشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تكفير در انديشه كلامى ابوالثناء آلوسى با محوريت تطبيق رويكرد وى بر جريان فكرى سلفيه
نویسنده:
حميد ايماندار ، حسن زرنوشه فراهانى
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ایمان
,
تکفیر
,
کفر
,
سلفیه (فرق اسلامی)
چکیده :
مفهوم شناسى منحصر به فرد «سلفيه جهادى» از مفهوم «تكفير» و سعى در توسعه مصاديق آن، ريشه در تفسير خاص از مفاهيم «ايمان»، «كفر» و مسائل مطرح در ذيل آنها دارد. يكى از مهم ترين تلاش هاى سلفيه در تقويت آراء افراطى شان، سعى در انتساب آراء اين جريان به علماى بزرگ اهل سنت همچون ابوالثناء آلوسى است. ليكن با تطبيق منهج آلوسى بر مبانى سلفيه در مسئله «تكفير»، تضاد اصولى وى با اين جريان آشكار مى گردد. آلوسى بر خلاف سلفيه و در موافقت با مكتب كلامى اشاعره، مفهوم «ايمان» را به «نفس تصديق» معنا كرده و زيادت و نقصان ايمان را نيز به تصديق نسبت مى دهد. وى در ادامه مخالفت با جريان سلفى گرى، جزئيت عمل در تحقق اصل ايمان را انكار كرده و فرعيت اعمال در مفهوم «ايمان» را عين باور سلف صالح معرفى نموده است. وى به شدت از توسعه مصاديق «تكفير» در بين علماى اهل سنت انتقاد كرده، و تلاش دارد تفاسير تكفيرى ارائه شده از آيات را توجيه كند. آلوسى در جهت تأييد روش ضدتكفيرى خود، اصل «عذر به جهل» و «تأويل» را با معرفى شروط و موانع آن مى پذيرد. تمييز دادن بين تكفير «معين» و «مطلق» و تقسيم «كفر» به دو نوع كفر «اعتقادى» و «عملى» را مى توان نمادهاى ديگرى از تضاد آلوسى با سلفيه در حوزه تنقيح مفهوم «تكفير» برشمرد. مقاله حاضر با روش تحليلى ـ توصيفى به موضوع مى پردازد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شوکانی که بود؟ آیا او زیدی است یا وهابی(سلفی)؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل آثار(دانشنامه آثار) , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام)
پاسخ تفصیلی:
زندگینامه «محمد بن علي بن محمد بن عبد اللَّه الشوكاني الصنعاني»: محمد بن على بن عبد الله شوكانى در ماه ذی القعده سال 1173ق، در« هجره شوكان» واقع در شرق صنعاء يمن به دنيا آمد. سپس با پدرش به شهر صنعاء منتقل شد، ودر آنجا رشد کرد. پدر وى، عالمى بود كه
بیشتر ...
منابع دیجیتالی :
عکس
متن
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سلفی گری
,
سلفیه (فرق اسلامی)
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارزيابى تحليلى و تطبيقى ادله و مستندات زيارت قبور توسط زنان از منظر مذاهب اسلامى و وهابيان با تأكيد بر آراء ابن تيميه
نویسنده:
حمزه على بهرامى
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني قدسسره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
زیارت اهل قبور
,
فرق اسلامی (فرق)
,
وهابیت (فرق اسلامی)
,
ابن تیمیه (فرق اسلامی)
,
احکام زنان
,
درباره ابن تیمیه
کلیدواژههای فرعی :
شافعی ,
تشییع جنازه ,
حنابله (فرق کلامی) ,
حنفیه (فرق کلامی) ,
اهل بیت(ع) ,
سنت نبوی صلی الله علیه و آله ,
داعش ,
قرآن ,
تشییع جنازه ,
زیارت ائمه بقیع (ع) ,
3- اهل سنت Sunnism (فرق اسلامی) ,
سلفیه (فرق اسلامی) ,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع) ,
جواز زیارت قبور ,
حدیث ابوهریره ,
حدیث حسام بن ثابت ,
حدیث بریده ,
حدیث زورور القبور فانها تذکر الموت ,
حدیث عایشه ,
حدیث انس بن مالک ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ناصر مکارم شیرازی
چکیده :
يكى از تحولات معاصر رشد بى رويه گروه هاى تندرو سلفى و تكفيرى به ظاهر مسلمان، با نام «وهابى» يا «داعشى» است. زن در عقيده اين گروه، جايگاهى سخيف و غالبا محروم از حقوقى مساوى با مردان دارد. متأسفانه سلفى ها عقايد خود را به نام «توحيد محض» و اسلام راستين، و عقايد ساير مسلمانان و مخالفان خود را بدعت و شرك و كفر معرفى مى كنند. يكى از مظاهر و مصاديق اين ظلم و انحراف، ممنوع و حرام بودن زنان از زيارت قبور و تشييع جنازه است. برجسته ترين رهبر فكرى و مبدع عقايد اين فرقه، ابن تيميه مى باشد. اين مقاله با مطالعه اى اسنادى، تحليلى و تطبيقى در منابع ابن تيميه و اهل سنت، به دنبال كشف واقعى حكم زيارت قبور توسط زنان در قرآن، سنت و سيره سلف است. بر همين اساس، پس از توصيف و ارزيابى ديدگاه و مستندات ابن تيميه و سامان دهى ادله و مستندات جواز زيارت قبور توسط زنان و ديدگاه مذاهب چهارگانه اهل سنت، در پايان، به اين نتيجه مى رسد كه ضمن ضعيف و غيرقابل استناد بودن ادله ابن تيميه و پيروان او، ادله فراوانى مبنى بر جواز زيارت قبور زنان وجود دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 59 تا 74
مشخصات اثر
ثبت نظر
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
تعداد رکورد ها : 514
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید