مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
الهیات اعتدالی الهیات پویشی
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 497
پرداختن به الهیات زمینه مند
نویسنده:
Angie Pears
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
چکیده فارسی : الهیات مسیحی، مانند همه اشکال دانش، تفکر و عمل، برخاسته از بستری است که در آن انجام می شود و تحت تأثیر آن قرار می گیرد. در انجام الهیات زمینه‌ای، انجی پیرز ماهیت اساساً متنی الهیات مسیحی را با تمرکز بر پنج شکل الهیات رهایی بخش نشان می‌دهد: الهیات آزادی‌بخش آمریکای لاتین. الهیات سیاه؛ الهیات آگاه فمینیستی; الهیات جنسی; الهیات بدن Pears تجزیه و تحلیل می کند که چگونه هر یک از اینها پیوند روشن و پایداری را با سنت مسیحی از طریق کتاب مقدس و مسیح شناسی بیان می کند و مفاهیم الهیات زمینه ای و محلی را برای درک مسیحیت به عنوان یک دین مورد بحث قرار می دهد. علاوه بر این، او در نظر می‌گیرد که آیا ترس از این که خوانش زمینه‌ای رادیکال از الهیات مسیحی منجر به درک نسبی‌گرایانه از دین می‌شود، موجه است یا اینکه این الاهیات علی‌رغم و به دلیل ماهیت متنی‌شان نوعی هویت مشترک دارند. انجام الهیات زمینه‌ای به دانشجویان یک بررسی روشن و به‌روز از حوزه الهیات آزادی‌بخش معاصر ارائه می‌دهد و درک درستی از نحوه عملکرد الهیات زمینه‌ای در عمل به آنها ارائه می‌دهد.
جان آون: مسیرها در الهیات ارتدکس اصلاح شده
نویسنده:
McGraw, Ryan M.; Owen, John
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این کتاب مطالعه کاملی از جان اوون است. اوون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین الهی‌دانان اصلاح‌طلب که بریتانیای کبیر تا کنون تولید کرده، و همچنین یکی از مهم‌ترین الهی‌دانان دوره ارتدوکس اصلاح‌شده شناخته شده است. علایق کلامی او التقاطی و مبتنی بر تفسیر بود، و او در پی برآوردن نیازهای زمان خود بود. این جلد به حوزه‌های کلیدی در اندیشه اوون می‌پردازد، از جمله تثلیث، تفسیر عهد عتیق، الهیات عهد، شریعت و انجیل، ماهیت ایمان در رابطه با تصاویر مسیح، و پیش‌گویی. موضوع مشترکی که آنها را به هم پیوند می دهد این است که جان اوون به ما کمک می کند تا توسعه و روابط متقابل الهیات، تفسیر و تقوا را در الهیات ارتدوکس اصلاح شده درک کنیم. نویسنده با قرار دادن او در زمینه‌های بین‌المللی و متقابل اعترافی‌اش، در پی استفاده از اوون به‌عنوان دریچه‌ای به مسیر ارتدوکس اصلاح‌شده در چندین حوزه کلیدی است. . ادامه مطلب... چکیده: موضوع مشترکی که آنها را به هم پیوند می دهد این است که جان اوون به ما کمک می کند تا توسعه و روابط متقابل الهیات، تفسیر و تقوا را در الهیات ارتدوکس اصلاح شده درک کنیم. ادامه مطلب...
زنان کره ای، اعتماد به نفس و الهیات عملی: مراقبت تحول آفرین
نویسنده:
Jaeyeon Lucy Chung
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Pivot ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این کتاب یک مطالعه انتقادی-سازنده از عزت نفس زنان کره ای از دیدگاه الهیات عملی فمینیستی ارائه می دهد. Jaeyeon Lucy Chung دو مشکل متفاوت و در عین حال مرتبط را تشخیص می دهد: فقدان کار علمی در مورد عزت نفس زنان از سوی گروه های غیر سفید پوست و غیر غربی در زمینه الهیات عملی و عدم توجه به عزت نفس پایین رایج در زمینه اجتماعی فرهنگی و مذهبی زنان کره ای چانگ در حالی که از منابع نظری روانشناسی، الهیات و مطالعات فرهنگی استفاده می کند، از مطالعات مصاحبه عمیق استفاده می کند تا یک نظریه ارتباطی-اجتماعی عزت نفس، و یک درک سیستماتیک و جمعی از عملکرد مراقبت شبانی را توسعه دهد. این پروژه بینش هایی را در مورد تجربه زندگی زنان کره ای، به ویژه عزت نفس ارائه می دهد، و برخی از راه هایی را که می توان عزت نفس را تقویت کرد، نشان می دهد.
حیوانات در الهیات فلسفی تیلیچ
نویسنده:
Abbey-Anne Smith
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه الهیات نظام‌مند پل تیلیش، با تمرکز بر مفاهیم هستی و عقل، می‌تواند برای حیوانات غیرانسان مفید باشد، در حالی که همچنین تحلیل می‌کند که چگونه گرفتن حساب مناسب از حیوانات غیرانسان می‌تواند بسیار سودمند باشد. نویسنده اول بدن نظام تیلیش را با بررسی عقل و وحی، زندگی و روح و تاریخ و ملکوت خدا توضیح می دهد. بخش دوم به تحلیل انتقادی مفاهیم تیلیشی و کفایت آنها در رابطه با حیوانات غیرانسانی می پردازد و به موضوعاتی مانند مفهوم «عقل فنی» تیلیچ و وحدت چند بعدی زندگی می پردازد. نویسنده با بحث در مورد مفاهیم مثبت در الهیات سیستماتیک تیلیش با توجه به حیوانات غیرانسان و خلقت، از جمله مفهوم نجات جهانی و تفسیر تیلیش از حیوانات غیرانسان و سقوط در پیدایش، به پایان می‌رسد.
مقالات الهیاتی جلد اول [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Eberhard Jüngel (ابرهارد یونگل)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury T&T Clark,
چکیده :
ترجمه ماشینی: ابرهارد یونگل به طور گسترده به عنوان یکی از مهم ترین و اصیل ترین الهیات قرن بیستم شناخته می شود. اگرچه مقالات او شامل برخی از بهترین نوشته های انتقادی و سازنده او می شود، اما تعداد کمی از آنها به زبان انگلیسی در دسترس بوده است. این هشت مقاله با دقت انتخاب شده‌اند تا طیف وسیعی از دغدغه‌های کنونی یونگل را نشان دهند - مفاهیم هستی‌شناختی دکترین توجیه، ماهیت زبان استعاری و انسان‌شناسی، انسان‌شناسی الهیات، مسیح‌شناسی و کلیسای شناسی، و الهیات طبیعی.
به سوی نقد عقل الهیاتی: زمان و بی زمانی به عنوان پیش فرض های اولیه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Fernando Luis Canale
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تحقیق به بررسی امکان نقد الهیاتی بر عقل الهیات مسیحی می پردازد. این تحقیق با توسعه یک تحلیل پدیدارشناختی از سه زمینه اصلی که در درون آنها عقل توسط الهیات مسیحی برای تشکیل صورت‌بندی‌های تفسیری و نظام‌مند آن تفسیر و استفاده شده است: زمینه‌های فلسفی، کلامی و کتاب مقدس ادامه می‌یابد. زمینه فلسفی نشان می دهد که ساختار عقل مستلزم تفسیر ابعاد هستی است که معنا و کارکرد اساسی آن را تعیین می کند. علاوه بر این، نشان می دهد که ابعاد هستی به دو صورت تفسیر شده است: بی زمانی و زمانی. زمینه الهیاتی، از طریق تحلیل رویه‌های عقل به عنوان ابزاری برای تشکیل معنا در نظام‌های توماس آکویناس و رودولف بولتمن، نشان می‌دهد که الاهیات متکی به نقد فلسفی است که عقل و تفسیر کلاسیک بی‌زمان آن از ابعاد هستی است. نظام توماس، و به همراه او الهیات محافظه کار، از تفسیر ارسطویی از عقل پیروی می کند، در حالی که سیستم بولتمن، و همراه با او الهیات لیبرال، از تفسیر کانتی پیروی می کند. زمینه کتاب مقدس، از طریق تجزیه و تحلیل خروج 3:14، جایگاه کلاسیک برای بحث در مورد هستی در کتاب مقدس، نشان می دهد که نقد الهیاتی از عقل الهیات امکان پذیر است و تأمل کتاب مقدس در مورد هستی، ابعاد آن را زمانی تفسیر می کند. علاوه بر این، با توجه به این واقعیت که زمینه فلسفی ماهیت فرضی عقل را آشکار می کند، و اینکه الهیات مسیحی ریشه در مفهومی بودن بازتاب کتاب مقدسی دارد که بر آن استوار است، پیشنهاد می شود که نقد عقل کلامی باید بر اساس تفسیر زمانی توسعه یابد. بودن به عنوان ریشه و توسعه یافته در کتاب مقدس. بر این اساس، پیشنهاد می‌شود که چنین نقدی بتواند نقطه شروع لازم برای پیشروی در ورای بدیل‌های ارائه شده توسط تفاسیر ارسطویی و کانتی از عقل را که تاکنون تفسیر و عملکرد واقعی عقل را مشروط کرده‌اند، فراهم کند. ابزاری برای تشکیل معانی الهیاتی مسیحی.
الهیات سیاه به عنوان جنبش توده ای [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Charles Lattimore Howard (auth.)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan US ,
  • تعداد رکورد ها : 497