جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
راه رسیدن به کمال
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 8
عنوان :
فوز بالسعادة
نویسنده:
برتراند راسل؛ مترجم: سمیر عبده
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
لبنان/ بیروت: دار مکتبة الحیاة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
کمال و سعادت ,
احساس خوشی پایدار ,
عوامل خوشی پایدار ,
سبک زندگی ,
رابطه سعادت و لذت ,
احساس خوشبختی ,
کمالپذیری و کمالخواهی انسان ,
راه رسیدن به کمال ,
منشا خوشبختی ,
عوامل کسب موفقیت ,
تحصیل سعادت ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
انتصار السعادة
نویسنده:
برتراند راسل؛ مترجم: محمد قدری عماره؛ ویراستار: الهامی جلال عماره؛ ناظر: جابر عصفور
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
وضعیت نشر :
مصر/ قاهره: المرکز القومی للترجمة,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه
,
فاقد چکیده
کلیدواژههای فرعی :
کمال و سعادت ,
احساس خوشی پایدار ,
عوامل خوشی پایدار ,
سبک زندگی ,
رابطه سعادت و لذت ,
عوامل موفقیت ,
احساس خوشبختی ,
راه رسیدن به کمال ,
منشا خوشبختی ,
تحصیل سعادت ,
شابک (isbn):
978-977-479-277-2
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی مفهوم سلوک در رمان سیذارتا و حکایت شیخ صنعان
نویسنده:
اسحاق طغیانی، زهره مشاوری
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ادبیات تطبیقی
,
سیذارتا
,
شیخ صنعان
,
ادبیات عرفانی
,
اصطلاحنامه عرفان
,
مقام کمال((خاص)، مقابل مقام اکملیت)
,
تحلیل و بررسی داستان شیخ صنعان
کلیدواژههای فرعی :
فریدالدین عطار نیشابوری ,
ادبیات داستانی ,
منطق الطیر عطار ,
دختر ترسا ,
راه رسیدن به کمال ,
راه سیر و سلوک ,
آفات سیر و سلوک ,
هرمان هسه ,
چکیده :
در میان آثار ادبی جهان ویژگی های مشترکی می توان یافت که گاه به سبب اقتباس و گاه به دلیل دنبال نمودن الگوهای مشترک بشری پدید آمده اند. جست وجوی کمال و سلوک برای رسیدن به آن نیز از جمله مفاهیم مشترک در آثار ادبی ملت ها و فرهنگ های مختلف است. میان داستان سیذارتا اثر هرمان هسه، نویسنده معاصر آلمانی، و حکایت شیخ صنعان در منطق الطیر عطار، شاعر و عارف قرن ششم هجری، نیز شباهت های قابل توجهی در این زمینه وجود دارد. در این مقاله ضمن اشاره به شباهت ها و تفاوت های دو اثر در حوزه مفاهیم، کنش های شخصیت ها تحلیل می کنیم و نشان می دهیم که در هر دو اثر، شخصیت اصلی در جست وجوی کمال به سیر و سلوک می پردازد و با طی مراحلی که عشق زمینی مهمترین آن ها است، از خویشتن خویش رها و به کمال نزدیک می شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 161 تا 191
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا مسلک ها و مذاهبی غیر از اسلام مانند زردشت، بودا، یهود و... قابلیت به کمال رساندن انسان را دارا هستند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
حقيقت همه اديان توحيدي، که پيامبران الهي مروّج و مبلغ آن بوده اند، يکي است و بر اصول اعتقادي يگانه، که از جانب خداوند متعال بيان شده استوار است. اساسا در منطق قرآن کريم «اديان» نداريم بلکه «دين» داريم و تمام پيامبران منادي «دين واحد» بوده اند که از آ
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
دین یهود
,
کمال حقیقی انسان
,
کمال مطلوب انسان
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
مقایسه اسلام با سایر ادیان
کلیدواژههای فرعی :
شناخت راه کمال ,
راه رسیدن به کمال ,
راه کمال ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در مورد این که چرا خدا انسان را آفرید؟ در جواب میگویند: برای این که انسان به حد کمال برسد. حال اگر کسی نخواهد به کمال برسد چطور؟ توضیح دهید.
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
براي دريافت کامل پاسخ توجه به نکات ذيل مناسب است. 1. خداوند چون كه حكيم است اين دنيا را بيهوده نيافريده است و الا لازمة بيهوده آفريدن دنيا و انسانها اين است كه خداوند كار بيهوده انجام داده است و هدفي از اين كارش نداشته است و حال آن كه خداوند مبرّاي ا
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
هدف خلقت انسان
,
کمال انسان
,
راز آفرینش انسان
کلیدواژههای فرعی :
کمال انسان ,
غایت آدمی ,
غایت خلقت ,
کمال حقیقی انسان ,
فطرت کمال گرایی ,
فطرت انسان ,
هدف از آفرینش ,
غایت آفرینش ,
حرکت انسان ,
هدف خلقت ,
راه رسیدن به کمال ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
مرتضی مطهری
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روان شناسی کمال در قران
نویسنده:
احمد علی پور ,ابراهیم نیک صفت
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کمال گرایی
,
انسان کامل در قرآن
,
فطرت(کلام)
,
کمال انسان
,
روان شناسی کمال
,
روانشناسی(مسایل جدید کلامی)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
یقین (به معنی اخص)، قسیم تصدیق شبیه به یقین و تصدیق ظنی)
,
ثبات شخصیت
,
ویژگی های انسان کامل
,
کمال گرایی در قران
,
دائم الذکر
کلیدواژههای فرعی :
غایت آدمی ,
صداقت ,
حیات طیبه ,
سلامت روانی ,
توحید (به لحاظ صفت) Divine unity (کلام) ,
لقاء الله ,
خودشکوفایی ,
قلب سلیم ,
سپاس گذاری ,
آیه 46 فصلت ,
آیه 69 نساء ,
آیه 39 نجم ,
آیه 3 زمر ,
آموزههای دین اسلام (آموزههای ادیان) ,
راه رسیدن به کمال ,
مداومت بر عمل خیر ,
خودشکوفایی در روان شناسی ,
محبت در قرآن ,
آیه 7 ابراهیم ,
آیه 6 انشقاق ,
آرامش در روایات ,
انساندوستی (نیکوکاری) ,
چکیده :
هدف این پژوهش، مطالعه ای نظری و تطبیقی درباره مفهوم روان شناختی کمال از دیدگاه روان شناسی و قرآن است. این مقاله از نوع مروری، با استفاده از روش کتابخانه ای، به شیوه تحلیل محتوای متون دینی و در راستای تبیین و تکمیل موضوع های مرتبط با روان شناسی کمال تدوین شده است. برای رسیدن به هدف، مفاهیم جانبی و فرعی تری، مثل انگیزه کمال گرایی، محتوای کمال، ساختار و فرایند کمال گرایی از دیدگاه قرآن نیز بحث شده است. بعضی از نتایج و دستاوردهای این پژوهش بیانگر آن است که قرآن یک الگوی کمال ارائه می دهد که از نظر انگیزه، محتوا، فرایند، ساختار و ویژگی ها، متفاوت و جامع تر است از آنچه که در دیدگاه های روان شناسان آمده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 111 تا 132
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سعادت از دیدگاه فخررازی : سال ششم، شماره 22 : پژوهشنامه اخلاق
نویسنده:
حامد آل یمین,ابراهیم نوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها : دانشگاه معارف اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فخر رازی
,
سعادت
,
کمال
,
سعات قصوا
,
رابطه سعادت و لذت
,
لذت
,
ماهیت سعادت حقیقی
,
راه رسیدن به کمال
,
مراتب شقاوت(مقابل مراتب سعادت)
,
مراتب سعادت(مقابل مراتب شقاوت)
کلیدواژههای فرعی :
غایت خلقت ,
رهبانیت ,
خلافت الهی ,
آیه 028 رعد ,
عبادت خدا ,
لذت جسمانی ,
اقسام سعادت ,
سعادت جسمانی ,
لذت عقلی ,
اشقیاء ,
سعداء ,
مقربون ,
آیه 56 ذاریات ,
آیه 61 هود ,
آیه 2 نحل ,
آیه 14 آل عمران ,
ذکر ,
ارجحیت لذت عقلی بر لذت حسی ,
سعادت بر مبنای انقیاد به شریعت ,
سعادت روحانی ,
اخلاق و سعادت ,
چکیده :
فخر رازی ویژگی ها و تقسیمات متعددی برای سعادت برمی شمرد. وی گاهی آن را به جای واژگانی همچون لذت و کمال به کار می گیرد. از نظر او، مفاهیمی همچون سعادت، کمال و لذت به دلیل بداهت و انتزاعی و غیرماهوی بودن، قابل تعریف به حدّ یا رسم نمی باشند. از آنجا که لذت و کمال رابطه تنگاتنگی با سعادت دارند، ازاین رو بهره گیری از مفاهیم فوق می تواند مفید باشد. فخر سعادت را امری دارای مراتب و درجات و تشکیک پذیر و نیز دارای اقسامی همچون: نفسانی (روحانی)، بدنی و خارجی می داند. او سعادت دنیوی را به کمال رسیدن نفس ناطقه در قوای عملی و نظری و رسیدن به مقام عبودیّت عارفانه الهی می داند. برترین درجه سعادت در نگاه او، دیدار حق در آخرت است که موجب رستگاری اخروی و ابدی می شود. از نظر ایشان برترین درجه سعات فقط در آخرت محقق می گردد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 133 تا 154
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
انسان خود سرنوشت خود را می نگارد : شماره 36 : گلستان قرآن
نویسنده:
محمدهادی معرفت
نوع منبع :
مقاله , مناظره،گفتگو و میزگرد
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران : موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اخلاق در قرآن
,
قاعده حسن و قبح عقلی
,
فلسفه اخلاق (عام)
کلیدواژههای فرعی :
جبر و اختیار(کلام) ,
فطرت حب کمال صرف ,
ایمان (فرجام شناسی) ,
قدرت تبدیل سرنوشت ,
سرنوشت انسان ,
اخلاق غیردینی ,
ساختار اخلاق ,
حکمت عملی ,
روایت احادیث ظاهر در جبر ,
حکمت ,
تعریف اخلاق ,
هدف اخلاق ,
مادی گرایی و اخلاق ,
راه رسیدن به کمال ,
رضایت حق ,
شرط پذیرش عمل صالح ,
چکیده :
خلق به معنای خوی و صفت نفسانی است که منشأ رفتار نیک و بد آدمی است. پرسش مهم این است که آیا صفت نفسانی خود منشأ ذاتی دارد ؟ بدین معنی که از ساختار درونی انسان سرچشمه می گیرد تا هر کاری انجام می دهد نمودی از صفات درونی و ساختار باطنی وی باشد و در واقع چهره درونی خود را آشکار می سازد و مقهور ساخت باطنی خود است در این صورت چه نقشی می تواند ایفا کند؟ تعالیم انبیاء چه تأثیری می توانند داشته باشند؟ آیا صفات نفسانی، اکتسابی و تغییر پذیر بوده و اساسا بر اثر تربیت خانواده و جامعه و پیروی از عادات موروثی حاصل گشته و در نتیجه قابل تبدیل است؟ همچنین حسن و قبح عقلی و فعل و فاعلی و نقش فطرت و عقل و به طور اجمالی مبانی اخلاق و ایمان در قرآن چگونه است ؟ این پرسش ها و پرسش های دیگری در این زمینه را با حضرت آیت الله محمد هادی معرفت از اساتید مبرز و نامی حوزه در میان گذاشته ایم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 30 تا 36
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 8
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید