جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 3
شرطیه پاسکال؛ آیا نظریه معقولیت یک برهان است؟
نویسنده:
محمد محمدرضایی، مصطفی حسینی گلکار
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه علامه طباطبایی,
چکیده :
بحث درباره مقصود پاسکال از ارائه شرطیه هنوز به جواب مقبول همه نرسیده است! آیا پاسکال در پی ارائه یک برهان است و یا تنها می خواهد دعوتی به محفل انس خود نماید؟ آیا مخاطب او ملحد است و یا درصدد تقویت ایمان مسیحی است؟ ریشه های قبلی شرطیه پاسکال کجاست؟ در مقاله حاضر ضمن بررسی تاملات پاسکال و مهم ترین شرح های آن تا حد امکان کوشش شده است ابتدا گفتار او ایضاح و سپس با روشنتر کردن پرسش های فوق، اقوال متعارض در این باره تبیین شود، لذا ابتدا قرائت دینی از معقولیت ارائه شده و سپس ضمن بررسی ریشه های تاریخی بحث و تحلیل پیشفرض ها و مقدمات شرطیه پاسکال، با رجوع به اهم نقادی های درباره آن، وجوه تعارض برداشت از معقولیت مشخص شده و به برخی توسعه ها و تحولاتی که در خلال این مباحث به ویژه در اندیشه معاصر پدید آمده، پرداخته شده است. مهم ترین نتیجه بحث این است که بسیاری ایرادات وارد شده بر معقولیت پاسکال حاصل جدا کردن آن از مقدمات و مفروضاتش بوده است.
صفحات :
از صفحه 7 تا 32
یادگیری مفاهیم در سیستم‌های چندعامله: با رهیافت تئوری بازی
نویسنده:
سیدنیما میربخش
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
یادگیری مفاهیم یکی از مباحث مهم در سیستمهای چند عامله است. تمرکز این مبحث بروی عامل هایی است که با استفاده از استقلال خود برای رشد و پیشرفت در محیط پیرامون خود، از دانش یکدیگر برای تعالی دانش خود نسبت به محیط استفاده می کنند.بدین منظور یک عامل با دریافت اطلاعات جدید از محیط و یا دیگر عامل هامی باید قادر باشد تا دانش خود را از جهان پیرامون خود بروز رسانی کند. پس به عنوان بخشی از جهان بینی و یا آنتولوژی عامل نسبت به محیط، مفاهیم نقش بسته در آنتولوژی یک عامل نیز نیازمند رشد و بروز شدن در گذر زمان است.در این رساله به تعریفی جدید از نمایش مفاهیم بر اساس مشخصه مقدار ها و مقادیر احتمالاتی آنها می پردازیم. این تعریف جدید به عامل ها اجازه می دهد تا بتوانند با دریافت حجم پایینی از اطلاعات جدید دانش خود را نسبت به مفاهیم افزایش دهند.همچنین در بخش دوم این رساله با نگاهی تازه به روند یادگیری مفاهیم در سیستم های چند عامله، تعامل و سازو کار تصمیم گیری عامل ها را برای همکاری و یا خیانت به یکدیگر به شکل یک بازی در نظر گرفتیم. در این بازی عامل ها با شناختن ارزش دانشی که از دست می دهند اقدام به محاسبه ارزش دریافتی کرده و با ساز و کاری قاعده مند اقدام به اتخاذ تصمیم می کنند. این نگاه رقابتی به سیستم های چند عامله نگرشی نزدیکتر به محیط های انسانی خواهد بود. در محیط های انسانی مانند مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها، اطلاعات می توانند بسیار حائز اهمیت باشد. دو عامل در چنین محیطی می باید با توجه به آنچه از دست می دهند مراقب سوء استفاده های احتمالی دیگر عامل ها از اطلاعات خود باشند. این نوع نگرش به رابطه میان عامل ها در حقیقت بازتابی از روابط انسانی خواهد بود.
یادگیری مفاهیم مبتنی بر ویژگی‌ها در سامانه‌ای از ائتلاف عامل‌ها
نویسنده:
آرمان دیدنده
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
در این پایان‌نامه قصد دارم تا مطالعات متمرکز خود در دوره‌ی کارشناسی ارشد را گردآوری نمایم. این مطالعات با محوریت «یادگیری عامل‌های هوش‌مند از یک‌دیگر در محیطی پویا و متشکل از تعدادی از عامل‌های هوش‌مند ناهم‌سان» قصد دارد تا هوش‌مندی لازم برای عامل‌های موجود در محیط برای یادگیری از یک‌دیگر را فراهم آورد.برای بررسی یادگیری عوامل هوش‌مند، عنصر یادگیری را «مفاهیم» تشکیل‌‌دهنده‌ی محیط در نظر گرفتم. از آن‌جایی که می‌خواستم بر روی محیط‌های چندعامله کار کرده باشم، نیاز داشتم تا خاصیت جزیی بودن این‌گونه محیط‌ها را به گونه‌ای پیاده کنم. در نتیجه از نوع خاصی از مفاهیم به نام «مفاهیم ناهم‌رأی» استفاده کردم. یادگیری مفاهیم را بر مبنای یکی از اشیاء محیط و با استفاده از پروتکل «پرسش و پاسخ» که پروتکل استاندارد ایجاد ارتباط دوبه‌دو است انجام دادم.هم‌چنین برای این‌که مطالعه‌ی دقیق‌تری داشته باشیم، مسأله را از دیدگاه «نظریه‌ی بازی» یا Game Theory مطالعه نمودم. در نتیجه «بازی یادگیری مفاهیم ناهم‌رأی» را در دو ساختار مجزای دارای همکاری (Cooperative) و دارای رقابت (Competitive) بررسی کردم. در این راستا باید اشاره کرد که تمرکز اصلی ما در این پایان‌نامه بر روی دیدگاه همکاری بین عامل‌های هوش‌مند است. با این‌حال اشاراتی در محل لازم به دیدگاه رقابتی نیز انجام می‌پذیرد تا اهمیت هر دو دیدگاه به‌خوبی قابل درک باشد.به‌همین دلیل باید تمامی پروسه‌های لازم برای بازی بادگیری مفاهیم را نیز بررسی می‌کردم. به‌عنوان مثال‌هایی از این پروسه‌ها، روندهای دسته‌بندی (Classification)، رأی‌گیری (Voting) و یادگیری (Learning) را مطالعه کردم.برای این‌که مطالعات‌مان اثبات عملی نیز داشته باشد و صرفاً به نظریه‌پردازی نپرداخته باشیم، آزمایش‌های جداگانه‌ای برای بررسی عملی ایده‌های‌مان ترتیب دادم که در فصل آزمایش‌ها به آن‌ها اشاره شده‌است.در فصل انتهایی نیز مدل کامل یادگیری مفاهیم در یک سامانه‌ی چندعاملهرا با مولفه‌های مطالعه‌شده آوردم و افق‌های مطالعات آینده را –با اشاره به مولفه‌هایی که از این مدل باقی مانده‌اند- نشان دادم.
  • تعداد رکورد ها : 3