جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
صفحه اصلی کتابخانه > جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  *برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
  • تعداد رکورد ها : 314143
تاریخ مذهب شیعه (4)
نویسنده:
محمدجواد مشکور
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
تاریخ مذهب شیعه (ترجمه فرق الشیعه نوبختی) (6)
نویسنده:
محمدجواد مشکور
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
ابوالحسن علی مسعودی
نویسنده:
علی اصغر فقیهی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
سبائیه
عنوان :
نویسنده:
محمد جواد مشکور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
راه رستگاری (ترجمه المنقذ من الضلال غزالی)
نویسنده:
زین الدین کیایی نژاد
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
غزالی و دکارت
نویسنده:
زین الدین کیایی نژاد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
معاد جسمانی از دیدگاه مدرس زنوزی
نویسنده:
مهری چنگی آشتیانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
چکیده :
صدرالمتالهین اولین کسی بود که بر اساس مبانی حکمت متعالیه توانست معاد جسمانی را تبیین عقلانی کند. طبق مبانی صدرایی، بدنی که بالذات تحت تدبیر نفس قرار دارد، یعنی بدن ما، نه این بدن متعین دنیوی، عنصری از شوون و بلکه نماد مرتبه ی نازله نفس است و عمل نفس در عالم واقع، به واسطه ی بدن صورت می گیرد. بنابراین بدن آلتی مستقل و بیگانه از نفس نیست، بلکه متجلی نفس است. بر این اساس، بدن در ارتکاب عمل، هم نقش مباشر را دارد و هم مسبب پیدایش عمل است و به همین دلیل، در آخرت، مستحق عذاب و پاداش می شود. طبق نظریه ی صدرا، بدن اخروی برآمده از خلاقیت قوه ی خیال است. یکی از مخالفان معاد صدرایی آقا علی مدرس است که بر اساس مبانی صدرایی، معتقد است که نفس در بدن و اجزایش ودایعی به جای می گذارد؛ بنابراین پس از مرگ، اجزا به سمت تشکیل بدن کاملی حرکت می کنند و این بدن در آخرت، دوباره به نفس ملحق می شود. وی معاد جسمانی را به معنای تعلق دوباره ی بدن دنیوی به نفس می داند.
صفحات :
از صفحه 103 تا 124
منشأ دین (حکومت و نفوذ عقل در احکام اسلام)
نویسنده:
محمد نجفی شریعت زاده
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
حنفای عرب (از سیره ابن هشام ج ا ص 237 - 247)
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
قرآن یا بزرگترین راهنمای آموزش و پرورش
نویسنده:
حسن فضایلی
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
  • تعداد رکورد ها : 314143