جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
پژوهشنامه فلسفه دين
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 423
سال 1403
دوره 22 , شماره 2
دوره 22 , شماره 1
سال 1402
دوره 21 , شماره 2
دوره 21 , شماره 1
سال 1401
دوره 20 , شماره 2
دوره 20 , شماره 1
سال 1400
دوره 19 , شماره 2
دوره 19 , شماره 1
سال 1399
دوره 18 , شماره 2
دوره 18 , شماره 1
سال 1398
دوره 17 , شماره 2
دوره 17 , شماره 1
سال 1397
دوره 16 , شماره 2
دوره 16 , شماره 1
سال 1396
دوره 15 , شماره 2
دوره 15 , شماره 1
سال 1395
دوره 14 , شماره 2
دوره 14 , شماره 1
سال 1394
دوره 13 , شماره 2
دوره 13 , شماره 1
سال 1393
دوره 12 , شماره 2
دوره 12 , شماره 1
سال 1392
دوره 11 , شماره 1
دوره 10 , شماره 2
سال 1391
دوره 10 , شماره 2
دوره 10 , شماره 1
سال 1390
دوره 9 , شماره 2
دوره 9 , شماره 1
سال 1389
دوره 8 , شماره 2
دوره 8 , شماره 1
سال 1388
دوره 7 , شماره 2
دوره 7 , شماره 1
سال 1387
دوره 6 , شماره 2
دوره 6 , شماره 1
سال 1386
دوره 5 , شماره 2
دوره 5 , شماره 1
سال 1385
دوره 4 , شماره 2
دوره 4 , شماره 1
سال 1384
دوره 3 , شماره 2
دوره 3 , شماره 1
سال 1383
دوره 2 , شماره 2
دوره 2 , شماره 1
سال 1382
دوره 1 , شماره 2
دوره 1 , شماره 1
عنوان :
بررسی امکان تبیین علمی معجزه در حکمت متعالیه
نویسنده:
سیدمصطفی میرباباپور
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
معجزات یکی از مسائل مهم در رابطه بین علم و دین هستند. مسئله این است که آیا معجزات را میتوان به نحو علمی تبیین کرد یا خیر. در این مقاله، بر اساس مبانی حکمت متعالیه، امکان تبیین علمی معجزه بررسی میشود. خوارق عادات، اعم از خیر و شر، مانند همه پدیدههای طبیعی، نیاز به علل حقیقی و معد دارند. اما خوارق عادات دو ویژگی هستیشناختی دارند که آنها را از امور عادی متمایز میکند: یکی فاعلیت نفوس و دیگری اعداد غیرمتعارف. به دلیل همین ویژگی فاعلیت نفوس، که جزو امور ماورائی هستند، تبیین علمی، که مقید به طبیعتگرایی روششناختی است، امکان ندارد. به علاوه، در معجزات و خوارق عاداتِ خیر، به دلیل شکستناپذیر بودنشان، اعداد غیرمتعارف نیز قابل شناخت و تبیین علمی نیست. به عبارت دیگر، حکمت الهی اقتضا میکند حتی با چشمپوشی از فاعلیت نفوس، معدات و عوامل طبیعی معجزه قابل شناخت نباشد. در نتیجه معجزات را باید خارج از قلمرو توانمندیهای علم دانست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 239 تا 258
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از «اینهمانیِ» سنت فلسفی غرب تا «نهاینآنیِ» نام خدا در اندیشۀ لویناس
نویسنده:
زهرا میقانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
امانوئل لویناس سنت فلسفی غرب را تاریخ حذف غیریت مطلق تعریف میکند. حذف غیریت سبب شده هستی به صرف تابعی از اندیشه فروکاسته شود و از آن تمامیتی سر برآورد که مستعد استبداد و درخودماندگی است. این پژوهش بر آن است که نشان دهد دیدگاه انتقادی لویناس راه برونرفت از این انسداد هستیشناسانه را در نگاه ویژۀ یهودی به زبان مییابد و سپس قصد دارد تحلیلی زبانشناسانه از صورتبندی انتقادی این فیلسوف یهودی ارائه دهد. لویناس به پشتوانۀ نامگرایی یهودی یادآور میشود که زبانْ لوگوسی تکساحتی و صرف گزارههایی اخباری (هستها) نیست. نام یادآور ساحت ندایی و امریِ زبان و حافظ تکینگی در برابر تمامیت است، زیرا تنها در خطاب است که دیگری بیرون از شرایط شناخت انسانی باقی میماند. لویناس نشان میدهد که وحی یهودی نیز در ساحت ندایی و امری سیر میکند، چرا که وحی در این سنت دانشی مضمونی دربارۀ خدا نیست، بلکه سخن گفتن خدا با انسان و رابطۀ دو غیریت است. رابطۀ خدا و انسان نیز تنها در نام خدا، به مثابۀ فرمان اخلاقی (بایدها) و پیروی انسان از آن، ممکن میشود. بدین سان نام خدا غیریتی میشود که در اینهمانیِ هستیشناسانه گسست ایجاد میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 215 تا 238
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چگونگی اطلاق اصل آسان باوری بر تجربه دینی، با تکیه بر نقش اصل سادگی
نویسنده:
فریدالدین سبط
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
ریچارد سوئینبرن، با تأسی از سی. دی. براد، اصل آسانباوری را بر تجربه دینی قابل اطلاق میداند. او ادعا میکند که طبق این اصل، تجربه دینی تجربهای واقعی است، و در نتیجه میتواند به مثابه قرینهای برای فرضیه خداباوری تلقی گردد و احتمال وجود خداوند را افزایش دهد. من در این مقاله استدلال خواهم کرد، بر خلاف ادعای ریچارد سوئینبرن، اصل آسانباوری نمیتواند بر تجربه دینی قابل اطلاق باشد. بدین منظور، ابتدا به تبیین دیدگاه سوئینبرن درباره اصل آسانباوری خواهیم پرداخت، سپس به بررسی نقد مطرحشده از جانب ویلیام رو خواهم پرداخت، که ادعا میکند به دلیل عدم تمایز میان تجربه دینی اصیل و موهوم، اصل آسانباوری بر تجربه دینی قابل اطلاق نیست. در ادامه به پاسخهای ارائه شده به رو خواهم پرداخت که ادعا میکنند تجربه دینی، همانند تجربه حسی، قابلارزیابی است و در نتیجه اصل آسانباوری بر تجربه دینی قابل اطلاق است. در آخر نشان خواهم داد اطلاق این اصل بر تجربه دینی با مشکل جدیتری روبرو است، و با ارجاع به ابتنای اصل سادگی بر اصل آسانباوری استدلال خواهم کرد که به دلیل پیچیدگی متعلَق تجربه دینی (خداوند به مثابه امری نامتناهی)، اصل آسانباوری نمیتواند بر تجربه دینی اطلاق شود. از این رو برای حفظ ارزش معرفتشناسانه تجربه دینی، باید به توجیه دیگری توسل جست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 199 تا 214
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی دیدگاه آلیستر مکگراث در باب الهیات طبیعی
نویسنده:
جواد قلی پور ، یوسف دانشور نیلو
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
الهیات طبیعی در برابر الهیات وحیانی به معنای تأمل عقلانی در وجود و ماهیت خداوند است که از دیرباز با براهین اثبات وجود خدا گره خورده است. آلیستر مکگراث، الهیدان مسیحی، الهیات طبیعی را مورد نقد قرار داده و با ارائه خوانشی جدید آن را در رابطه تعاملی علم و الهیات به کار میگیرد. مسئله اصلی نوشتار حاضر این است که الهیات طبیعی مورد نظر مکگراث چه ویژگیهایی دارد و چه نقدهایی بر آن وارد است؟ مکگراث الهیات طبیعی را معلول عواملِ غیرمسیحی چون نقد کتاب مقدس، ظهور جهانبینی مکانیستی و غیره میداند که کتاب مقدس نیز آن را تأیید نکرده و استفاده از آن باعث تخریب وحی و دیگر باورهای مسیحی میشود. وی سپس الهیات طبیعی را در چارچوب باورهای مسیحی به ویژه «نظریه خلقت» بازسازی میکند و چون این الهیات پیشفرضهای دینی را با خود دارد، اثبات وجود خدا با آن دوری بوده و صرفاً میتواند به پرسشهای مرزی علم پاسخ دهد. مکگراث در نقد الهیات طبیعیِ روشنگری آن را با خداباوری طبیعی خلط کرده است و گاه به اشتباه بسیاری چالشهایی را که در دوره روشنگری برای الهیات به وجود آمده ناشی از بهکارگیری الهیات طبیعی میداند. او به سبب برداشت نادقیق، وجود هر گونه سابقه بهکارگیری الهیات طبیعی را در تاریخ مسیحیت انکار میکند. به علاوه، مسیری که او در تعریف طبیعت پیش گرفته سر از نسبیتگرایی درمیآورد. و از سوی دیگر، تلاش او برای بازسازی الهیات طبیعی بیفایده به نظر میرسد، زیرا تمام کارکردهایی که او از این الهیات انتظار دارد در تعریفی که او از طبیعت ارائه داده وجود دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 177 تا 198
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و حل تعارضنمای معرفت فطری در قرآن
نویسنده:
مهدی عباسزاده ، رمضان علیتبار ، زهره زارعی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
برخی فلاسفه غربی معتقدند حقایقی در نفس انسان وجود دارد که گویی انسان آن را از جهان دیگری با خود به همراه آورده و پیش از تولد دنیوی واجد آنها بوده یا به نحو دیگری در سرشت انسان نهاده شدهاند. طبعاً این حقایق، از جهت هستیشناختی، از تجربه نشئت نگرفتهاند. معرفت به چنین حقایقی «معرفت فطری» نام دارد. اما عمده فلاسفه اسلامی، ضمن پذیرش اصل «فطرت» در انسان، فطری بودن معرفت را رد کردهاند. در قرآن نیز، صریح برخی آیات دال بر عدم فعلیت معرفت فطری است، لیکن ظاهر آیات دیگر به نحوهای از فعلیت معرفت فطری اشارت دارد. مدعای نوشتار حاضر این است که تعارضنمای فوق را به دو شیوه میتوان برطرف کرد: (1) اخذ ظاهر آیات دسته نخست و تأویل آیات دسته دوم به نفع آیات دسته نخست (شیوه تفسیری)؛ (2) تفکیک علم حصولی و علم حضوری، به این معنا که آیات دسته نخست در مقام تبیین علم حصولی است و آیات دسته دوم در مقام تبیین علم حضوری (شیوه فلسفی). نتیجه این که از منظر تفسیری، معرفت فطری در بدو خلقت به نحو بالفعل حاصل نیست، و در منظر فلسفی، معرفت فطری صرفاً ناظر به علم حصولی (که عمده علوم بشری را در بر میگیرد) به نحو بالفعل حاصل نیست، ولی ناظر به علم حضوری به نحو بالفعل حاصل است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 155 تا 176
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
استدلال جهانشناختی رابرت کونز در اثبات واقعیت ضروری
نویسنده:
سعید کیانام ، امیرحسین زادیوسفی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
استدلال جهانشناختی به دستهای از استدلالها گفته میشود که برای اثبات واقعیتی ضروری اقامه میشوند و دستکم یک مقدمۀ پسین دارند. در اواخر قرن بیستم، رابرت کونز نسخۀ پیشرفتهای از این استدلال را مطرح کرده و مدعی است که استدلال او میتواند پاسخ قانعکنندهای در برابر اشکالات فیلسوفانی مانند هیوم، کانت، راسل و... فراهم کند. بدین جهت، او از پیشرفتهای منطقی و فلسفی قرن بیستم، مثل منطق موجهات جدید، منطقهای غیریکنواخت و پارشناسی استفاده میکند. این ابداعات باعث میشوند که نسخۀ کونز از استدلال جهانشناختی مبتکرانه به نظر آید. او در ابتدا مفهوم «کیهان» را مطرح کرده و آن را انباشت همۀ واقعیتهای کاملاً ممکن تعریف میکند و سپس اثبات میکند که کیهان خود نیز واقعیتی کاملاً ممکن است و در مرحلۀ بعد با استفاده از این اصل علّی که هر واقعیت کاملاً ممکنی معلول است (مگر این که خلاف آن ثابت شود)، علّتی برای کیهان اثبات میکند. او سپس از اصل دیگری استفاده میکند و بیان میکند که چون علّت و معلول باید از لحاظ وجودی با هم متمایز باشند، پس علّت کیهان متمایز از خود آن است. بنابراین این علّت باید نه واقعیتی ممکن بلکه یک واقعیت ضروری باشد. ما در این مقاله، ابتدا به بیان پیشفرضهای استدلال کونز میپردازیم و سپس استدلال او را در حلّ مشکلات استدلالهای قبلی ارزیابی میکنیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 137 تا 154
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عبور از معرفتشناسی معرفتمحور به معرفتشناسی فهم محور در فلسفه دین
نویسنده:
علیرضا کرمانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
فلسفۀ دینِ فهممحور، علاوه بر بررسی عقلانیت باورهای دینی، به نحوۀ حصول فهم دینی و عوامل مؤثر در آن نیز توجه دارد و بنابراین بلندهمتتر از معرفتشناسی معرفتمحور، در کنار توجه به عقل و استدلال، بر ابعاد دیگری همچون ابعاد تجربی، عملی، احساسی، اجتماعی و فرهنگی دین نیز تأکید میکند. در این نگاه فلسفی به دین، از مجموع بینشهای بهدستآمده در این ابعاد مختلف برای تقویت فهم بیشتر دین و ایمانی عمیقتر استفاده میشود. معرفتشناسی فهممحور هم به نوعی باعث گسترش در وظایف فیلسوف دین میشود و هم به تغییر تمرکز در فلسفۀ دین از اختلاف به گفتگو، از عقلانیت معطوف به افراد به خرد بهدستآمده توسط جوامع، و از اختلافات به عنوان چالش معرفتی به تنوع به عنوان یک فرصت معرفتی، کمک میکند و در همافزایی سنتهای مختلف دین نیز مؤثر است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 117 تا 135
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازخوانی پاسخهای ابنعربی به مسئله شرّ با رویکرد به الهیات معاصر
نویسنده:
طاهره باغستانی ، هادی وکیلی ، نعیمه پورمحمدی ، سیدحسین سیدموسوی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
شر از جمله مسائلی است که الهیدانان جهان بر مبنای دغدغههای الهیاتی خود به طور جدی با آن مواجه شده و به آن پاسخ دادهاند. در این میان، الگوهای الهیاتهای پویشی، گشوده، اعتراض، ضعف خدا، صلیب، مرگ خدا، اگزیستانسی، و فمینیستی نمونههایی قابلتوجه هستند. الهیدان بزرگ عرفانی، ابنعربی، نیز به مسئله شرّ پاسخهایی گفته است که در این مقاله قصد داریم آنها را با توجه به الگوهای الهیاتی معاصر بازسازی کنیم. برخی از مؤلفههای موجود در پاسخهای بازسازیشده به تفکیک نوع الهیات به طور خلاصه عبارتاند از سریان قدرت مطلق و عدم انحصار آن در خدا و وجود امکانهای تعینناپذیرِ آینده برای انسانها در الهیات پویشی، عاملیت انسان در جهان و تأثیرگذاری و تأثیرپذیری از پدیدههای آن و تبادل یگانهانگارانه بین خدا و انسان در الهیات گشوده، عینیت خدا با جهان و با اسباب خیر و شرّ جهان که مجوز حق اعتراض به خداست در الهیات اعتراض، اعتدال الهی در خصوص خیرات و شرور جهان و دلالت آن بر «بدیعترین جهان ممکن» دانستن جهان در الهیات ضعف خدا، تحول رنج عیسی از طریق شهید بودن خود و رقیب بودن خدا برای قوم در الهیات صلیب، دلالت تعابیری نظیر «عنقاء مغرب» و «غیب مطلق» بر غیبت خدا و تأکید بر اصل شادی قلبی و باطنی در الهیات مرگ خدا، قابلیتهای معناسازی و بازسازی رابطه با خدا در الهیات اگزیستانسی، و تأکید بر دو جنبۀ لاهوتی و ناسوتی در انسان و کاملتر بودن مشاهدۀ فاعلانه-منفعلانه خدا در زن در الهیات فمینیستی.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 93 تا 116
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بخشش خطاهای اخلاقی در قرآن کریم و تبیین های تکاملی آنها
نویسنده:
حسن میانداری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
انسانها نسبت به انسانهای دیگر انواع خطاهای اخلاقی انجام میدهند. یکی از واکنشهای اخلاقی نسبت به این خطاها بخشش آنهاست. قرآن کریم توصیه نموده که برخی خطاها بخشیده شوند و برخی نشوند. نظریۀ تکامل به ویژه با انتخاب طبیعی تبیینهایی برای آن توصیهها ارائه میکند. انتخاب طبیعی در سطوح مختلف عمل میکند. دو سطح مهم فرد و گروه است. بخشش به حفظ روابط ارزشمند زیستی با نزدیکان کمک میکند. بنابراین انتخاب فرد چنین بخشندههایی را بر انتقامگیرندگان ترجیح میدهد. بخشش در آیات قرآن کریم فراتر از جبران است. تحقیقات در نظریۀ بازی هم نشان میدهد که چنین است، ولی در نهایت جبران را تقویت میکند. انتخاب گروه بین بخشش درونیها و بیرونیها، و بین درونیهای رعایتکننده اخلاقیات گروهی و رعایتنکننده، و بین بیرونیهای قابل درونی شدن و ناقابل تفکیک مینهد. توصیههای بخشش دشمن و خوبی کردن در برابر بدی او، یا نبخشیدن او را در قرآن کریم با این تفکیکها بهتر میتوان فهمید. انتخاب گروه فرهنگی هم گسترش توصیههای اخلاقی قرآن کریم دربارۀ بخشش را تبیین میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 65 تا 92
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی انتقادی رابطۀ عقل و جنبۀ عاطفی ایمان از منظر جان کاتینگهام
نویسنده:
مهدی خیاط زاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
جان کاتینگهام، فیلسوف معاصر انگلیسی، توجه به ساحت عاطفی ایمان را از دو جهت ضروری میداند: تأثیر ساحت عاطفی در تحول انسانی و تبیین مسئله شر، و توجه به زبان دین و کارکرد آن در مسائل فلسفی. از نظر وی تحول یک فرآیند اجباری نیست و از طریق پذیرش درونی حاصل میشود، ولی این پذیرش با صرف شنیدن استدلالهای عقلی حاصل نمیگردد، بلکه پاسخی از مجموع جنبههای فکری، عاطفی، اخلاقی و معنوی یک فرد است. کاتینگهام مسئله شر را نیازمند تبیین عاطفی در قالب نظریه جهان مبتنی بر مشیت و عشق الهی میداند. وی همچنین معتقد است باورهای دینی دارای محتوای گزارهای و شناختی هستند، ولی این محتوا در لایههایی از استعارههای مجازی و ادبی و به صورت زبان نمادین بیان شده، و کشف و استخراج آن از این لایهها روش مختص به خود را میطلبد. بر این اساس، تحلیل تحتاللفظی این عبارات باعث سوءفهم از آنها میشود. توجه به ساحت عاطفی در تحول انسانی نکتهای ارزشمند است، ولی تضعیف ساحت عقلانی در این زمینه در نهایت به نفع دینداری نیست و این از نقاط ضعف مهم کار فکری کاتینگهام است. ناظر به تبیین عاطفی از مسئله شر، تعمیم آن درباره همه انسانها، خصوصاً انبیای الهی، صحیح نیست. همچنین تمامی مضامین دینی را نمیتوان با زبان نمادین فهم کرد، بلکه دین مشتمل بر گزارههای متعددی است که بسیاری از آنها دارای معنایی تحتاللفظی هستند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 43 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 423
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید