چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه به بررسی نظریه های سارتر در مورد ماهیت و میزان آگاهی فرد از آگاهی های خود می پردازد، همانطور که این نظریه ها در نشریات فلسفی سارتر در دهه های 1930 و 1940 توضیح داده شده است.
از نظر تفسیری، هدف این پایاننامه تبیین این نظریهها و افشای دلایل سارتر برای اثبات آنها است.
از نظر فلسفی، هدف این پایان نامه ارزیابی آن نظریه ها در پس زمینه بحث فلسفی درباره خودآگاهی و کشف اینکه آیا سارتر سهم متمایز و ارزشمندی در این بحث دارد یا خیر.
پایان نامه به سه بخش تقسیم می شود.
مقدمه اساساً تفسیری است و اصطلاحاتی را که سارتر در نظریههای مورد بحث به کار میبرد، روشن میکند.
فصل 1 مربوط به آگاهیهایی است که سارتر ادعا میکند ما از آگاهیهای کنونی خود داریم.
فصل دوم مربوط به آگاهیهایی است که سارتر ادعا میکند میتوانیم از آگاهیهای قبلی داشته باشیم.
در هر فصل، دیدگاه مورد بررسی، و دلایل سارتر برای داشتن آن، در پرتو مثالهای تجربی، ملاحظات نظری و نظریههای اصلی رقیب، آشکار و ارزیابی میشود.
نظرات سارتر با اشاره به تأثیراتی مانند دکارت، فروید، هوسرل، و هایدگر و متفکران معاصری مانند آرمسترانگ، چرچلندز، دنت و سرل مورد بحث قرار می گیرد.
مناقشات تفسیری با ارجاع به بسیاری از ادبیات ثانویه مربوط به فلسفه سارتر مورد بحث قرار می گیرند.
در مجموع، مشخص شد که سارتر گزارشی متمایز و منسجم از خودآگاهی ارائه می دهد.
در فصل 1، مشخص شد که اگرچه سارتر نشان داده است که ما (تا حدی) از بسیاری از زندگی ذهنی فعلی خود آگاه هستیم، اما نشان نداده است که ما از کل زندگی ذهنی خود آگاه هستیم.
در فصل 2، مشخص شد که نظریه سارتر مبنی بر اینکه انعکاس گاهی قابل اعتماد است، قابل تأیید یا ابطال نیست، اما با وجود این، بدتر از سایر نظریههای قابل اعتماد بودن بازتاب نیست.
this thesis investigates sartre's theories concerning the nature and extent of one's awareness of one's own consciousnesses, as those theories are expounded in sartre's philosophical publications of the 1930s and 1940s.
exegetically, the thesis aims to clarify those theories and to expose sartre's reasons for holding them.
philosophically, the thesis aims to assess those theories against the backdrop of the philosophical debate over self-awareness and to discover whether sartre has a distinctive and valuable contribution to make to that debate.
the thesis is divided into three parts.
the introduction is primarily exegetical, clarifying the terminology sartre employs in the theories under discussion.
chapter 1 is concerned with the awareness sartre claims we have of our current consciousnesses.
chapter 2 is concerned with the awareness sartre claims we can have of previous consciousnesses.
in each chapter, the view under consideration, and sartre's reasons for holding it, are exposed and assessed in the light of empirical examples, theoretical considerations, and the main rival theories.
sartre's views are discussed in with reference to such influences on his thought as descartes, freud, husserl, and heidegger, and such contemporary thinkers as armstrong, the churchlands, dennett, and searle.
exegetical controversies are discussed with reference to much secondary literature concerned with sartre's philosophy.
overall, it is found that sartre offers a distinctive and coherent account of self-awareness.
in chapter 1, it is found that although sartre has shown that we are (to some degree) aware of much of our current mental lives, he has not shown that we are aware of the whole of our mental lives.
in chapter 2, it is found that sartre's theory that reflection is sometimes reliable cannot be verified or falsified, but that despite this it is no worse off than other theories of the reliability of reflection.
نویسنده :
Jonathan Mark Webber
منبع اصلی :
https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/10106159/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords : Descartes, Freud, Husserl, Heidegger, Philosophy, Sartre , religion and theology
توضیحات فیزیکی اثر :
78 صفحه .