جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
>
مسایل جدید دین شناسی
>
کثرت گرایی(کلام جدید)
>
کثرت گرایی دینی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 169
عنوان :
تهمیدات زبانی کثرت گرایی دینی بر اساس روایت جان هیک و پیتر برن
نویسنده:
مهدی اخوان
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جان هیک
,
پیتر برن
,
کثرت گرایی دینی
,
فلسفه دین
,
زبان و پلورالیسم
کلیدواژههای فرعی :
واقع گرایی دینی ,
زبان دینی ,
نظریه زبانی ,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی) ,
معرفت شناسی تجربه عرفانی ,
تکثر امور متعالی ,
روایت کانتی جان هیک ,
تفسیر اسطوره ای از گفتار دینی ,
معنای عملی ,
زبان دین و اسطوره شناسی ,
امر غایی ,
روایت جنبه نمای برن ,
تفسیر استعاری زبان دینی ,
نظریه های تشبیه محور ,
دیدگاه علی و عمل گرا ,
دیدگاه استعاری برن ,
امر قدسی چند چهره ,
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
هر رویکرد فلسفی پلورالیستی به پدیده تنوع و کثرت ادیان باید مبانی و مبادی زبان شناسانه لازم را هم تدارک بیند. این تمهیدات باید به گونه ای باشد که تمامیت و سازگاری آن نظریه کثرت گرایانه را مخدوش نسازد. مولفه هایی هم چون صدق، معناداری و واقع نمایی رئالیسم دینی را حفظ کند، تعارض گزاره های ادیان را به صورتی معقول حل نماید و به التزام به کثرت امر متعالی نینجامد. در این مقاله، چنین مولفه هایی را با مقایسه دو روایت جان هیک و پیتر برن از پلورالیست های دینی معاصر بررسی می کنیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 65 تا 84
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحویلی نگری در تعریف دین، از دیدگاه دین پژوهان معاصر غرب (مطالعه پنج نظریه پرداز مؤثر)
نویسنده:
احد فرامرز قراملکی، سعیده سیاری
نوع منبع :
مقاله , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم) , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تعریف دین (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه دین
,
دین پژوهی
,
تحویلی نگری دین
کلیدواژههای فرعی :
خشیت ,
امر قدسی ,
تقلیل گرایی ,
امر دنیوی و الیاده ,
تیلیخ و امر غایی ,
الهیات(کلام جدید) ,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی) ,
کثرت گرایی دینی ,
نمادگرایی دینی ,
تحلیل شهودی ,
رویکرد فرا رشته ای تعریف دین ,
ابزارانگاری تعریف دین ,
دین شناسی تجربی ,
پدیدار دینی ,
تروادابودیسم ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
شاپا (issn):
6123 2251
چکیده :
به طور کلی، هیچ گستره ای از اندیشه، از دام تحویلی نگری مصون نمانده است. مطالعات دین نیز از این امر مستثنی نیست. این مقاله می کوشد این معضل را در حوزه تعریف دین بررسی نماید. برای تبیین و توضیح این مطلب، تعاریف دین شناسان و اندیشمندانی مورد بررسی قرار می گیرد که در چارچوب مکتب های گوناگونی اندیشیده اند. رودلف اتو که از طریق تحلیل شهودی، پدیدارشناختی و روان شناختی تجارب دین، امر مقدس را تعریف می کند در جنبه های ناعقلانی تجارب عرفانی دچار افراط می شود و نمی تواند تعریفی فراگیر و شایسته از پیچیدگی های دین ارایه دهد. الیاده مفهوم امر قدسی را بسط می دهد و امر قدسی را مقابل امر دنیوی قرار می دهد، اما او نیز نمی تواند تعریفی منسجم و همگون ارایه دهد. جان هیک به این نتیجه می رسد که یافتن تعریف مشترک، که همه ادیان را دربرگیرد، ممکن نیست و بنابراین به جای دین واحد، از ادیان سخن می گوید و ویژگی های شایع ادیان را برمی شمارد. ویتگنشتاین دین را نهادی نظام مند نمی داند و به جای دین، از عمل دینی سخن می گوید و دین را به عمل تحویل می دهد و خصایص عمل دینی را برمی شمارد. تعریف پل تیلیخ از دین، انعکاس دو معنا از آن است: دین در معنای عام، امری غایی و در معنای خاص، وجهی از روح بشر است. با فرادیدگاه می توان از تحویلی نگری تا حدی مصون ماند. این امر از طریق رهیافت میان رشته ای فراهم می شود. فرادیدگاه و رهیافت میان رشته ای ادعای کمال ندارند، اما می توانند به کامل شدن گام به گام تعاریف دین از طریق یک فرآیند سیستمیک و پویا کمک کنند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 22
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شیخ محمود شبستری و مساله کثرت ادیان
نویسنده:
عباس گوهری، امین رضا نوشین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شیخ محمود شبستری
,
کثرت گرایی دینی
,
فلسفه دین
کلیدواژههای فرعی :
پدیدارشناسی دین ,
وحدت ادیان ,
منظومه گلشن راز ,
سعادت نامه ,
انحصار گروی ,
جهان بینی عرفانی ,
عرفان اسلامی ,
شمول گرایی دینی (مسائل جدید کلامی) ,
رستگاری (مسائل جدید کلامی) ,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی) ,
فلسفه اشراقی ,
اسماء واجب(حکمت نظری) ,
اسم اعظم ,
پدیدارگرایی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
شاپا (issn):
2008-0476
چکیده :
سنجش، تایید یا تکذیب هیچ یک از آرای معطوف به واقعیت کثرت ادیان، همچون حصر گرایی، شمول گرایی یا کثرت گرایی دینی، که از مهم ترین مباحث دو حوزه فلسفه دین و کلام جدید به شمار می آیند، مقصود این نوشتار نیست. بلکه این پژوهش بی هیچ ارزش داوری، تنها در پی تبیین رویکرد یکی از متاملان و عارفان شهیر ایرانی- اسلامی نسبت به مقوله کثرت ادیان است و می کوشد تا پرده از چهره رای خاص وی درباره این مقوله مهم بردارد. هرچند که در حاشیه، به خود مدعای کثرت گرایی و رابطه آن با تجارب دینی نیز می پردازد و از منظری پدیدار شناختی، این دو امر را بررسی می کند. شیخ محمود شبستری که از عرفای نامدار ایرانی- اسلامی، و از نظریه پردازان عرصه اندیشه دینی– عرفانی به شمار می آید، محور و منظور این نوشتار است. وی که در ارایه آرای مربوط به دین، بر بنیاد جهان بینی عرفانی تکیه دارد، کوشیده است تا حاصل تاملات خویش را به هر دو زبان نظم و نثر، و در مطاوی آثاری ارجمند اما موجز به ظهور رساند. از وی، همچون برخی دیگر از عرفا، درباره مقوله کثرت ادیان نیز رای و نظری باقی مانده است. قصد این نوشتار پرداختن به رای واقعی او درباره مساله تکثر ادیان است، تا بدین وسیله شعاعی هرچند کم رنگ، به ویژه درباره آرای معطوف به کثرت ادیان بر اندیشه شبستری به طور خاص، و عرفان اسلامی به طور عام بیافکند و رای شیخ را در این باره بازنماید. نگارنده برآن باور است که حاصل کار نه تنها به شبستری، که به سایر عارفان اسلامی نیز قابل تعمیم است، زیرا همگی این بزرگان، چنان که فروتر تبیین خواهیم نمود، از نظر فکری و به ویژه فلسفی، در یک محدوده زمانی و تحت سیطره یک نظام و سنت اندیشگانی واحد به سر می برده اند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 135 تا 151
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
وحدت ادیان از دیدگاه مولانا
نویسنده:
عبدالرضا مظاهری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
وحدت ادیان
,
مولانا
,
فلسفه دین
,
دین شناسی عرفانی
,
دین شناسی مولوی
کلیدواژههای فرعی :
مثنوی ,
عشق الهی ,
ظاهر دین ,
دین فطری (در مقابل دین اکتسابی) ,
ادیان توحیدی ,
نیایش عاشقانه ,
وحدت شهود ,
کثرت گرایی دینی ,
وحدت وجود ,
صراط ,
قرآن ,
صراط مستقیم ( قرآن ) ,
صوفیان (صوفیه) ,
اختلاف ادیان ,
توحید راستین ,
جوهره ادیان ,
وحدت طریق انبیاء ,
وحدت انبیاء ,
علل اختلاف ادیان ,
جنگ هفتاد و دو ملت ,
غرقه شدن در حقیقت ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
عبدالله جوادی آملی
,
علامه جعفری: محمدتقی جعفری
شاپا (issn):
2008-0476
چکیده :
از نظر عرفا رابطه جهان با خدا، در حکم رابطه اشعه نسبت به خورشید است و انبیا نیز از نوری واحد سرچشمه می گیرند، اما انسان گرفتار تعینات یکی را موسی می بیند و دیگری را عیسی؛ و به سبب حیران شدن در درک کنه دین به تفسیرهای مختلف روی می آورد و متناسب با ذهن خود در آن می اندیشد و با دیگری به نزاع برمی خیزد. مولانا نیز انبیا الهی را نایبان خداوند بر زمین می داند و با بیان تمثیل هایی از وحدت طریق انبیا سخن می گوید. از نظر وی، رمز وحدت ادیان با گذر کردن از قشر ظاهری دین و رسیدن به مغز آن آشکار می شود. به باور مولانا، دین فطری، یا همان توحید راستین، و نیایش عاشقانه مغز و جوهره ادیان است که توجه به آن انسان ها را از تفرقه و نزاع نجات می دهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 77 تا 95
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
صلح کل اکبری در پایان هزاره اول اسلامی
نویسنده:
روشنک جهانی، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
صلح کل
,
تاریخ هند
,
فلسفه سیاست
,
اکبرشاه گورکانی
کلیدواژههای فرعی :
نهضت ترجمه ,
مدینه فاضله ,
وحدت ادیان ,
بهگود گیتا ,
رامایانه ,
مدارای دینی ,
دین الهی ,
همزیستی ,
شیعی گری ,
امپراطوری عثمانی ,
مکتب ابن عربی ,
شمول گرایی دینی (مسائل جدید کلامی) ,
کثرت گرایی دینی ,
حکمت اشراق the School of Illumination ,
آموزههای زردشتی (آموزههای ادیان ایران باستان) ,
چشتیه (از صوفیه) ,
نقطویه (از صوفیه) ,
صفویان ,
مغول ,
نانک ,
مکتب وحدت وجود ,
اسلام گرایی افراطی ,
سلوک سیاسی ,
تشیع هند ,
گرایشات عرفانی در هند ,
مسیحیت در هند ,
عبادت خانه ,
ماجرای محضرنامه ,
معجم البلدان ,
مهابهاراته ,
نهضت های تلفیقی هندواسلامی ,
هزاره اول اسلامی ,
حکومت عدالت محور ,
حس مشترک الهی ,
شاپا (issn):
2008-0476
چکیده :
اکبرشاه از مهم ترین پادشاهان گورکانی، در شرایطی در کشور وسیع هند به حکومت رسید که زندگی افراد مختلف در کنار هم با اعتقادات گوناگون، در بسیاری از مواقع موجب درگیرهای خونین و کشتارهای گسترده می شد. از این رو، او با تکیه بر آموزه های عرفان و فلسفه اسلامی، و با یاری مباشرانش که در راس آن ها وزیرش ابوالفضل علامی قرار داشت، در سلوک سیاسی مدارا پیشه کرد و آن را «صلح کل» نامید. وی در راستای شکل گیری صلح کل کوشید تا با ایجاد فرصتی بی بدیل برای عالمان زمان خود، نظریه های فلسفی در زمینه مدینه فاضله را از رهگذر تطبیق آنها با یکدیگر کاربردی کند و با این رویکرد در صدد رسیدن به هندی یکپارچه بود که در آن تشتت آرا موجب نا آرامی و هرج و مرج نباشد. در این میان، گرایشات اشراقی و وحدت وجودی مباشرانش نیز نقش به سزائی داشت. این رویکرد مخالفان سرسختی هم در میان پیروان راست کیش اسلام داشت و به همین سبب، پس از اکبرشاه به سرعت از میان رفت. اما آرا او در زمینه «صلح کل» و «مدارای دینی» بر مبنای احترام متقابل و به نیت رسیدن به صلح، در دنیای جدید مبنای نظریه های مهم مدارا، کثرت گرایی و شمول گرایی دینی گردید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 31
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شمول گرایی فراگیر: بررسی نظریه نجات ملاصدرا
نویسنده:
محمدصادق زاهدی، علی صداقت
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رستگاری (مسائل جدید کلامی)
,
حکمت متعالیه
,
فلسفه دین
,
شمول گرایی فراگیر
کلیدواژههای فرعی :
اسفار ,
خود محوری ,
حقیقت محوری ,
شواهد الربوبیه ,
کلیسای کاتولیک ,
کتاب مفاتیح الغیب (ملاصدرا) ,
انحصار گروی ,
01. خداشناسی (کلام) ,
اولیاء الله ,
معاد(کلام) ,
بهشت ,
جهنم ,
شمول گرایی دینی (مسائل جدید کلامی) ,
الهیات(کلام جدید) ,
کثرت گرایی دینی ,
الهیات جامع ادیان ,
الهیات مسیحی ,
وحدت تشکیکی وجود ,
درجات بهشت ,
اشقیاء ,
سعداء ,
قرآن ,
رذایل اخلاقی ,
فضایل اخلاقی ,
گناه ذاتی ,
آموزه ی تجسد مسیحی (آموزههای دین مسیحیت) ,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته) ,
دین مسیحیت (ادیان زنده) ,
پیروی از پیامبر (ص) ,
انحصارگرایی اسلامی ,
ملکات حمیده اخلاقی ,
مرتبه وجودی انسان ,
اسفل السافلین ,
اعلی علیین ,
ملکات رذیله اخلاقی ,
وجود تشکیکی انسان ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
شاپا (issn):
2251 6123
چکیده :
در الهیات ادیان، این مساله که سرانجام آدمی چه خواهد شد و نجات او از دردها و رنج ها چگونه ممکن است، همواره از پرسش های کلیدی بوده است. در مباحث کلامی قدیم و جدید در زمینه نجات اخروی انسان سه دسته نظریه عمده یافت می شود که زیر سه عنوان انحصارگرایی، شمول گرایی و کثرت گرایی جای می گیرند. این مقاله در پی پاسخ به این پرسش است که آیا می توان نظریه صدرالدین شیرازی درباره نجات را نیز در یکی از این دسته ها جای داد، یا این که همچون بسیاری از ابداعات او در فلسفه، ملاصدرا در اینجا نیز سخنی تازه دارد. این تحقیق نشان می دهد که صدرا، با تشکیکی دانستن مفهوم نجات، نظریه بدیلی در کنار نظریه های فوق ارائه می کند که می توان آن را «شمول گرایی فراگیر» نام نهاد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 69 تا 90
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
راه و بیراه : نگاهی به کتاب صراط های مستقیم دکتر عبدالکریم سروش
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
منابع دیجیتالی :
متن
وضعیت نشر :
قم: معاونت پژوهشی آموزشی و انتشارات طه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
کثرت گرایی دینی
چکیده :
این نوشتار بر آن است تا اندیشههای دکتر عبدالکریم سروش را در زمینه کثرتگرایی دینی مورد بررسی قرار دهد و در این راه ابتدا میکوشد که تلخیصی از آرای ایشان در کتاب «صراطهای مستقیم» را ارائه دهد و سپس به نقد و بررسی آرای موجود در این اثر بپردازد. این اثر به سه بخش عمده تقسیم میشود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
گستره دین 13 - آیت الله سبحانی - پلورالیسم در حقانیت دین -1380
شخص محوری:
آیت الله سبحانی
نوع منبع :
فیلم , مناظره،گفتگو و میزگرد
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
19. مسایل کلامی
,
حقانیت دین اسلام
,
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
,
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
,
کثرت گرایی(کلام جدید)
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
کثرت گرایی دینی
,
حقانیت یک دین
,
معرفت شناسی کانتی
,
معرفت شناسی اسلامی
,
13. علم کلام
,
کثرت گرایی دینی(فلسفه دین)
,
پرسش های اساسی کلام جدید
,
پلورالیسم در حقانیت دین (کلام)
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
جعفر سبحانی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
گستره دین 12 - آیت الله سبحانی - تکثر گرایی دینی-1380
شخص محوری:
آیت الله سبحانی
نوع منبع :
فیلم , مناظره،گفتگو و میزگرد
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
19. مسایل کلامی
,
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
,
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
,
انحصارگرایی دینی (مسائل جدید کلامی)
,
شمول گرایی دینی (مسائل جدید کلامی)
,
رستگاری (مسائل جدید کلامی)
,
کثرت گرایی(کلام جدید)
,
رستگاری اسلامی
,
انحصارگرایی دینی نظری
,
شمول گرایی رستگاری
,
الهیات(کلام جدید)
,
کثرت گرایی دینی
,
13. علم کلام
,
کثرت گرایی دینی(فلسفه دین)
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
جعفر سبحانی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
گستره دین 11 - آیت الله سبحانی - تکثرگرایی یا پلورالیسم-1380
شخص محوری:
آیت الله سبحانی
نوع منبع :
فیلم , مناظره،گفتگو و میزگرد
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
16. کلام عقلی
,
19. مسایل کلامی
,
کمال حقیقی انسان
,
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
,
2. اصطلاحنامه مسایل جدید کلامی current debates in Kalam
,
انحصارگرایی دینی (مسائل جدید کلامی)
,
کثرت گرایی(کلام جدید)
,
انحصارگرایی دینی نظری
,
کثرت گرایی دینی
,
کثرت گرایی رفتاری
,
نسبیت ادیان
,
13. علم کلام
,
کثرت گرایی دینی(فلسفه دین)
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
جعفر سبحانی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 169
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید