آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
آثار مرتبط با شخصیت ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای دولتی
>
دانشگاه قم
>
دانشکده الهیات و معارف اسلامی
>
گروه فلسفه وکلام اسلامی
>
مهدیه السادات مستقیمی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
تعداد رکورد ها : 70
عنوان :
تحلیل فلسفی – تفسیری امدادهای غیبی مذکور درقرآن کریم مبتنی بر آراء مرحوم ملاصدرا وعلامه شهید مطهری (ره)
نویسنده:
صدیقه حیدری نسب
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده
متن ناقص پایان نامه
وضعیت نشر :
قم: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
درباره مرتضی مطهری
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
پیوست در منابع دیجیتالی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیلی از مبانی قرآنشناختی نظریه روح معنا و استلزامات آن در فهم زبان قرآن با تأکید بر آرای آیتالله جوادی آملی
نویسنده:
صدیقه صانع زاده ، مهدیه سادات مستقیمی ، مرضیه صادقی رشتی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
عبدالله جوادی آملی
چکیده :
یکی از دیدگاههای مهم در معناشناسی الفاظ متشابه قرآن، نظریه روح معناست. این نظریه نخستین بار توسط غزالی مطرح شد و اندیشمندانی چون ملاصدرا، فیض کاشانی، امام خمینی و علامه طباطبایی از مدافعان آن بودهاند. این نظریه در آثار جوادی آملی بر اساس زنجیرهای از مبانی بهویژه مبانی قرآنشناختی و تفسیری مورد توجه ویژهای قرار گرفته است و در واژههای متشابه و غیرمتشابه کاربستهای متعددی یافته است. هدف این مقاله، استنتاج مبانی قرآنی در جایگاه مقدمهای بر نظریه روح معنا و تحلیل برخی نتایج آن در فهم واژههای قرآنی بر مبنای آثار ایشان است. برخی مبانی اصلی بهدستآمده عبارتاند از: نزول تجلیگونه قرآن، ذومراتببودن قرآن، کلیت و دوام آن و ... . بررسی مهمترین استلزامات این نظریه در مواردی نظیر فهم ذومراتبی قرآن، فهم تفسیری و فهم جری و تطبیقی و نفی مجازگرایی در تبیین صفات خبری از دیگر دستاوردهای این نوشتار است. از نتایج این مقاله که به روش توصیفی - تحلیلی نگاشته شده است، بیان نقش مؤثری است که پذیرش این قاعده در فهم عمیقتر و حقیقتگرایانۀ قرآن در مقابل نظریههای رقیب به جای میگذارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 143 تا 166
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی کلامی و عرفانی ولایت الهیه و تأثیر آن بر ولایت فقیه
نویسنده:
زهرا محمدیان
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
هستی شناسی(فلسفه)
,
03. انسان شناسی Human nature
,
ولایت
,
امامت
,
خلافت
,
نبوت
,
معارف اسلامی
,
هستیشناسی
,
ولایت فقیه
,
ولایت
,
ولایت فقیه
,
13. علم کلام
,
انسانشناسی
,
اصطلاحنامه عرفان
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
چکیده :
مسئله ولایت از مهمترین اعتقادات و تفکر شیعی است و از دیرباز با رویکردهای متفاوت فلسفی،کلامی، عرفانی و...به آن پرداخته شده است؛ مطرح شدن ولایت به عنوان اساس و رکن در برخی از این رویکردها ما را بر آن داشت که یک نگاه مبنایی به این مسئله درحیطه عرفان و کلام داشته باشیم تا مبانی هستی شناسی و انسان شناسی آن را دنبال کنیم. از دید عرفان مقام غیب محض الهی و حبّ او به متجلی شدن، سبب ظهور و بسط فیض ازطریق ولایت ـ براساس مراتب خاص آن ـ در عوالم وجود می باشد.و انسان کامل به عنوان مظهر اتمّ ولایت الهیه وساطت رساندن این فیض به سایر موجودات را عهده دار است. در علم کلام هم، امام به عنوان حامل ولایت الهیه عهده دار این وساطت می باشد.از آنجا که ولایت الهیه امری زوال ناپذیر بوده و مبانی آن استمرار و تداوم این ولایت را در زمان غیبت انسان کامل نیز بطور محکم اثبات می کند، میتوان چنین نتیجه گرفت که؛ ولایت فقیه استنساخی از ولایت عرفانی و کلامی است به نحوی که در زمان غیبت انسان کامل، امتداد همان ولایت در اداره امور جامعه می باشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مسأله خلود از دیدگاه قرآن
نویسنده:
مهدیةالسادات مستقیمی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده
وضعیت نشر :
پایگاه اطلاع رسانی حوزه: ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
در این پایان نامه خلود از دیدگاه قرآن مورد بررسی قرار گرفته و در آن مباحث زیر طرح شده است: مفهوم خلود، مبادی تشکل اندیشه خلود، و سیر انفسی وآفاقی در جهت تشکل اندیشه خلود، اندیشه خلود درادیان و شبه مذاهب زنده دنیا، انسان در دنیا و بعد از آن،شواهد روایی بر خلود بهشتیان و جهنمیان، سیمای مخلدین در بهشت و جهنم، شفاعت، بقاء فطرت اصلی ورحمت واسعه حق، دلایل مختلف درباره خلود، وارتباط خلود با زمان.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل و بررسی تطبیقی اقسام و مراتب نور از دیدگاه غزالی و ملاصدرا
نویسنده:
مهدیه السادات مستقیمی ، مریم السادات رضوی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
نور از مفاهیم پایه و اساسی است که دردستگاه تفکر فلسفی و اندیشه کلامی جایگاه بسیار ویژه ای دارد و مسئله تعریف نور و اقسام و مراتب آن نیز از مهم ترین مسائل این حوزه است. غزالی و ملاصدرا در آثار خویش به ویژه در رساله های مستقلی که هر یک از آن ها تحت عنوان رساله نور تدوین نموده اند، این مسئله را مورد توجه قرار داده اند. نور از دیدگاه غزالی و ملاصدرا از اسماء حسنای الهی است و حقیقت نور خداوند است و استعمال واژه نور فقط برای ذات خداوند حقیقی و برای غیر او مجازی و استعاری است. این دو اندیشمند به گونه ای همسویه به بیان اقسام و مراتب نور پرداخته و ملاکات این تقسیمات را بیان کرده اند ولی در عین حال تفاوت نظر هایی نیز با هم دارند. غزالی انوار را به انوار حسی و عقلی و در جای دیگر انوار را به انوار ظاهری و باطنی تقسیم کرده است و انوار عقلی را به جواهر فرشتگان، ارواح حیوانی، انسانی و عالم أعلی تقسیم می کند و درجات فرشتگان را نیز بی نهایت می داند. ملاصدرا نیز ضمن بیان احاطه نوری نورالانوار به عنوان تنها مصداق کامل نور بر سایر مراتب أنوار، أنوار را به مراتب عقلی تقسیم می نماید. غزالی ترتیب در نظام انوار را ناشی از نظام علّی نمی داند ولی ملاصدرا در تقسیم انوار تأکید بیشتری بر درجات تشکیکی نور داشته و آن ها را در نظام علّی تبیین می نماید. از بعضی از عبارات مشکاة الانوار می توان برداشت کرد که غزالی ظلمت را مفهومی وسیع تر از نور و نور را مفهومی وسیع تر از وجود می داند ولی تأمل در سایر آثار پژوهشی او نشان می دهد که او نیز مانند ملاصدرا نور را عین وجود می داند البته ملاصدرا در موارد متعددی به عینیت وجود و نور تصریح کرده است. ولی هر دو اندیشمند بین اقسام و مراتب نور و مراتب وجود، رابطه ای را مشاهده نموده اند و غزالی با تاکید بر تقسیم وجود به وجود حقیقی و مجازی و استعاری و ملاصدرا با تقسیم وجود به وجود فی نفسه و لغیره و اصل تساوق وجود و نور، به تحلیل این رابطه میپردازد.از نوآوریهای این مقاله این است که توانسته ضمن بررسی تطبیقی این دو دیدگاه به نقاط عطف و امتیاز هر یک از این تقریرات در تحلیلی مقایسهای دست یابد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 25 تا 46
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی (فلسفی - کلامی) مسئله قبض روح و فشارقبر از دیدگاه آیت الله جوادی آملی و علامه محمد حسین حسینی طهرانی
نویسنده:
پدیدآور: نسیم مرکزی ؛ استاد راهنما: مهدیهالسادات مستقیمی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
فهرست نوشتهها
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی و زبانهای دیگر
متن ناقص پایان نامه
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
عبدالله جوادی آملی
,
علامه طهرانی: محمدحسین حسینی طهرانی
چکیده :
مسئله قبض روح و فشار قبر از مسائل مهم فلسفی مرتبط با ساحت معاد شناسی است که در این پایان نامه از دیدگاه دو نفر از شارحینِ معاصر حکمت متعالیه علامه حسینی طهرانی و علامه جوادی آملی، ( به جهت شاخص بودن نظرات ایشان در این زمینه) با روش توصیفی_ تحلیلی، استنباطی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. نخست ماهیت عالم احتضار و شاخصه های آن را به عنوان دروازه ورود به برزخ و آستانه حادثه قبض روح، با اشاره ای به برخی از مبانی فلسفی و کلامی تبیین گردیده و آن گاه برای تحلیل مسئله قبض روح از دیدگاه این دو اندیشمند به صورت مفصل و به ترتیب، به این سه سؤال پاسخ داده شده است که؛ روح (مقبوض) چیست، و کیفیت و مراحل قبض روح چیست، و قابضین ارواح چه کسانی هستند؟ لذا با تبیین حقیقت نفس و روح و بیان مراتبِ نفوس مقبوضه پرداخته و آن گاه بر اساس مبانی ای فلسفی نظیر نحوه رابطه نفس و بدن، حرکت جوهری، استکمال جوهری نفس، دو ساحتی بودن انسان و ... قبض روح را نوعی مفارق نمودن روح از بدن معرفی نموده و مراتب قابضین ارواح را نیز بر اساس مراتب وجودی مقبوضین تشریح نموده است. و سپس ماهیتِ فشارقبر به مثابه نوعی عذاب روحی_ برزخی که در اوایل مفارقت روح از بدن بر اساس مسئله تجسم اعمال محقق می شود و آثار وضعی ای را که بر جسم باقی می گذارد تبیین و تحلیل نموده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأثیر جنسیت در اخلاق
نویسنده:
قاسم احمدی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اخلاق
,
رفتار اخلاقی
,
نگرش
,
دَیِّن
,
قرآن مجید
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
هنر و علوم انسانی
,
دفاع از حقوق زنان
,
فرق جنسیتی
,
انعطافپذیری
چکیده :
یکی از مباحث بنیادی در عرصهی اخلاق پژوهی مسئلهی رابطهی جنسیت و اخلاق است که از دیرباز ذهن متفکران را به خود مشغول کرده است. از یک سو عدم التزام به همسانی اخلاقی و ارزشی زنان و مردان پیامدهایی همچون امتیاز و برترییک جنس بر جنس دیگر در ارزشمندی را در پی داشته و از سوی دیگر قائل شدن به تشابه زنان و مردان در حوزهی رفتارهای اخلاقی، نادیده گرفتن نقشهای جنسیتی اخلاق- که نظام آفرینش بر عهدهی هر یک از زن و مرد نهاده- را به دنبال داشته است. با توجه به این پیامدها و ساحتهای وجودی متمایز زن و مرد است که ضرورت استمداد از مرجعی فراجنسیتی- رهیافت اسلامشناسانه- در تبیین، ارزشگذاری و الگو دهی مسئله جنسیت و اخلاق بیش از پیش آشکار میگردد. این رساله ضمن استخراج و بررسی دیدگاه اندیشمندان غربی، گرایشهای فمینیستی و مقایسهی متون دینی (عهدین و قرآن)، به بیان دیدگاه اسلام با روش تحلیلی و تطبیقی پرداخته است. از بررسیهای انجامشده معلوم شد که از دوران یونان باستان تا دورهی جدید بهطور غالب، رویکرد «مردانهنگر» به اخلاق همراه با تحقیر زنان، وجود داشته است. به نظر میرسد ظهور گرایشهای اخلاقی «زنانهنگر» (فمینیستی) و غیر آن، بازتاب یکسونگری مردانه به اخلاق باشد. در این میان برخی از فمینیستها با ناامیدی از القای برتری زنان، با طرح مشابهت و همسانی جنسیتی زنان و مردان به اخلاق «زنمرد» (Androgyny) روی آورده و برخی «اخلاق مراقبت» را ویژه زنان و اخلاق «عدالت» را ویژهی مردان دانستهاند، بعضی نیز منکر هر نوع خصیصهی مردانه و زنانه شده و جنسگونگی را پدیدهای تاریخی و فرهنگی میدانند. اسلام به عنوان مجموعهای از باورها و ارزشها و منبع و تکمیلکنندهی مکارم اخلاق، با عنایت به همه ابعاد روانی، جسمی و ویژگیهای فطری و تکوینی زنان و مردان، رویکرد خاصی را در مبحث جنسیت و اخلاق به نمایش گذاشته است. این الگوی جنسیتی اخلاق ضمن تأکید برهمسانی ارزشی زنان ومردان حاوی دو نکته اساسی است؛ نخست اینکه در حوزهی خویهای اخلاقی مجموعهای از تفاوتها در شدت و ضعف و دامنهی برخی از ویژگیها همچون حیا و انعطافپذیری بیشتر برای زنان و غیرت ورزی و صلابت فزونتر را برای مردان مورد سفارش قرار داده است؛و دیگر اینکه در حوزهی رفتارهای اخلاقی بر متانت بیشتر در گفتار، رفتار و پرهیز از خودنمایی زنان تاکید نموده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل و بررسی مسئله شهود و رویت خداونداز دیدگاه تفاسیر عرفانی و علامه حسن زاده آملی
نویسنده:
مهین قنبری مزیدی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
شهود خداوند
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
حسن حسن زاده آملی
چکیده :
مسئله شهود ورویت خداوند از دیرباز جایگاه مهمی در دیدگاههای عرفانی و کلامی داشته است و علیرغم اهمیت جایگاه، به صورت منسجم به ابعاد آن پرداختهنشده است. در این تحقیق باروش توصیفی -تحلیلی و با بهرهبرداری از منابع کتابخانهای به بررسی دیدگاههای تفاسیر عرفانی و علامه حسنزاده آملی? پیرامون این موضوع پرداختهشده است. اکثر این تفاسیر "شهود و رویت حسی "را به دلایلی نظیر محدودیت حواس و غیر محسوس بودن خداوند و فرط نور ظهور او "غیرممکن "دانسته و"شهود ورویت غیر حسی" او را با چشم درونی وباطنی ممکن میدانند .رویت و شهود خدا از دیدگاه علامه حسنزاده دارای مراتب و گونههای مختلفی است مثلاً بر اساس متعلّق شهود و رویت ،به رویت و شهودتجلّیات ذاتیه و اسمائیه وصفاتیه وجودیه و برحسب ساحت هایی از نفس نظیر لطائف سبعه که در آن رویت و شهود محقق میشود قابل انقسام میدانند. در قرآن بیش از بیست آیه درباره لقاءالله و نظر در وجه الله آمده است و درباره گونههای مختلفی از شهود و رویت ذات الهی نظیر شهود و رویت خدا نسبت به ذات خویش و شهود موسی ? در شجره طور و جبل سینا مطالبی بیانشده است. از دیدگاه تفاسیر عرفانی و علامه حسنزاده?عواملی نظیر ایمان و و تقوا،نماز شب، عمل صالح اخلاص،عشق، طهارت نفس،ذکر و سیرآفاقی و انفسی زمینهساز رویت خداوند و موانعی نظیر طبع و ختم، مکنونیت، قفل، غلف،رین،منکوسیت، قساوت وکفرقلب از موانع شهود خداوند محسوب میشود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین فلسفی استجابت دعا ا زدیدگاه ملاصدرا
نویسنده:
مرضیه اسماعیلی گله جاری
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
چکیده :
چکیده ندارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
توحید ذاتی احدی از دیدگاه ابنعربی و تحلیل آن در سنجه روایات معصومین (ع)
نویسنده:
مرضیه صادقی رشتی ، مهدیه سادات مستقیمی ، وحیده اکرمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
توحید ذاتی از مهمترین مسائل توحیدی است که کموکیف تقریر آن دارای اهمیت و از چالشهای مباحث عرفانی و کلامی است؛ به گونهای که اندکتغییری در چشمانداز فهم و تقریر آن، به ایجاد زاویه و خروج از توحید ناب اهل بیت (ع) منجر خواهد شد. توحید ذاتی احدی و فردانی دو گونه از برجستهترین تقریرهای ابنعربی است که در قالب ویژگیهای خاصی به تصویر کشیده و با برهانهایی به اثبات رسانیده است. این مقاله با روشی توصیفی ـ تحلیلی و استنباطی کوشیده است با تأکید بر توحید ذاتی احدی، ضمن بهتصویرکشیدن دیدگاه ابنعربی در اینباره در قالب صورتبندی جدیدی، تفاوت آن را با توحید فردانی بیان میکند. همچنین آن را در سنجه روایات میگذارد و با ارائه تحلیلهایی هم تعبیر لفظی توحید ذاتی احدی و هم حقیقت معنایی آن را از دیدگاه ابنعربی در این سنجه مورد بذل تأملاتی پژوهشی قرار داده است و نقطه عطفی را در زمینه همسویی و ناهمسویی این دیدگاه با روایات بیان میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 9 تا 34
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
تعداد رکورد ها : 70
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید