مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 7
نیستی در فلسفه آسیایی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Berger , Douglas L.; Liu , JeeLoo
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: انواعی از مهم‌ترین و مرتبط‌ترین ایده‌ها درباره نیستی یا پوچی در تاریخ و توسعه تعدادی از سنت‌های آسیای جنوبی و شرقی - از جمله در بودیسم، دائوئیسم، نئوکنفوسیوس، هندوئیسم، فلسفه کره‌ای، و مدرسه ژاپنی کیوتو این سنت‌ها این بینش را به اشتراک می‌گذارند که برای توضیح اسرار بزرگ و حقایق دنیوی درباره تجربه ما، ایده‌های «هیچ» باید نقش اصلی را ایفا کنند. این مجموعه مقالات، کار بیست تن از دانشمندان برجسته جهان از اندیشه هندو، بودایی، دائوئیست، نئوکنفوسیوس، ژاپنی و کره ای را گرد هم می آورد تا مفهوم سازی های فلسفی جذاب «هیچ» را در سنت های کلاسیک و مدرن آسیایی روشن کند. این مجموعه منحصربه‌فرد کار جدیدی از دانشمندان برجسته ارائه می‌کند و دیدگاهی منسجم و پانوراما از مهم‌ترین راه‌هایی را ارائه می‌کند که «هیچی» نقش‌های مهمی در فلسفه آسیایی ایفا می‌کند. این شامل فرمول بندی های سنتی و معاصر است، گاهی سنت های آسیایی را با یکدیگر و گاهی با تفکر کلاسیک و مدرن غربی در گفتگو قرار می دهد. نتیجه کتابی است که برای دانشجویان و محققان فلسفه آسیایی و تطبیقی ​​بسیار ارزشمند است.
دین چین: آئین کنفوسیوس و تائوئیسم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Max Weber (ماکس وبر)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
The Free Press,
سه سنت فلسفی
نویسنده:
نینیان اسمارت، وینگ‌زای جان ، شلومو پینز، ابوالفضل محمودی
نوع منبع :
کتاب , مجموعه مقالات , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
نوشتار حاضر, ترجمه سه مقاله((فلسفه هندی)), ((فلسفه چینی)) و ((فلسفه یهودی)), برگرفته از دائره‌المعارف فلسفی((پل ادواردز)) است که هر یک از سوی یکی از متخصصان به رشته تحریر درآمده است .هر یک از این مقالات بیانگر تفسیری است که سه مکتب یاد شده از انسان و جهان و راز هستی به دست می‌دهد .کتاب با مقدمه مفصلی درباره((ویژگی‌های کلی فلسفه هندی و فلسفه چینی)) همراه است .
 عرفان چین
عنوان :
نویسنده:
داریوش آشوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
صفحات :
از صفحه 156 تا 167
"وو- وی"، مهم‌ترین وصف انسان کامل از دیدگاه لائوزی
نویسنده:
طاهره توکلی ، افسانه کاظمی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
کاشان : دانشگاه کاشان ,
چکیده :
در مکتب دائویی انسان کامل یا «شنگ ژن» به کسی اطلاق می‌شود که در هماهنگی با دائو و طبیعت عمل نماید. حکیم بودن در همراه بودن با دائو معنا می‌یابد و به همین جهت، ویژگی اصلی انسان فرزانه در مفهوم "وو-وی" یا "بی عملی" جلوه گر است. دائو آن حقیقتی است که سیر طبیعی و خودانگیختگی هر موجودی برآن استوار است، از این رو وظیفه هر فردی این است که در مسیر دائو مانعی ایجاد نکند و بگذارد دائو به سیر خود ادامه دهد. در نتیجه هرچیزی طبق خودانگیختگی و سیر تکوینی‌اش، به ظهور می‌رسد. دائو خود همیشه بدون عمل (وو- وی) است؛ با این حال همه چیز را به وجود می‌آورد. انسان در صورتی می‌تواند به حقیقت دست یابد و آن را در اختیار بگیرد که به‌طور طبیعی عمل کند؛ در واقع عمل نکردن چیزی جز همنوایی با دائو نیست. حکیم دائویی کسی است که اجازه می‌دهد جریانات عالم به آزادی در او و سراسر عالم سریان یابند و به دنبال آن، هم خود وی و هم جهان، در آرامش و سکون دائو به وحدت دست می‌یابند. وی همه پیش فهم‌های آموخته و اکتسابی را به کنار می‌نهد و وجود فردی خود را با همه اشیای عالم یکی می بیند. او از هرگونه تجاوز ارادی، ساختگی و تصنّعی درون طبیعت پرهیز دارد. همانطور که در طبیعت همه چیز خود به خود، در سکوت و آرامش به وجود می‌آید و طبیعت وظایف خود را بدون گزافه‌گویی و خودنمایی نمایان می‌سازد، آدمی هم باید امور را در مسیر طبیعی خود و به دور از اغراض و منفعت‌سنجی شخصی انجام دهد.
صفحات :
از صفحه 59 تا 82
  • تعداد رکورد ها : 7