مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
ابدان ارواح انسان جبر و اختیار(کلام) فطرت(کلام)
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1257
ظرفیت احادیث اهل بیت علیهم السلام در تفسیر قرآن کریم با تأکید بر مبانی انسان شناسی
نویسنده:
نویسنده:علی عبدالله زاده؛ استاد راهنما:مهدی ایزدی؛ استاد مشاور :مهدی سپهری,محمود کریمی بنادکوکی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
احادیث اهل بیت (ع) منبعی غنی جهت کشف معارف قرآن کریم هستند که به نظر می‌رسد آن‌گونه که باید امکان بهره‌‍وری از آن‌ها فراهم نیامده است. این پژوهش برای گام نهادن در این راه به دو عرصه سندشناسی و متن‌شناسی پرداخته است. در عرصه سندشناسی، حجیت اخبار آحاد در تفسیر به اثبات رسیده است و ضمن گردآوری دیدگاه‌های موجود در این حوزه با اقامه قرائنی از تاریخ حدیث و اصول فقه بر رجحان رویکرد وثاقت صدوری بر اساس سه مبنای مصدرشناختی، متن شناختی و سندشناختی از ظرفیت حاصل از این رویکرد در تفسیر قرآن کریم با ارائه نمونه استفاده شده است. در حوزه متن نیز ابتدا ضمن تعمیم عنوان احادیث تفسیری به احادیثی که منطوق یا مفهوم آن‌ها با آیات مرتبط است، به ظرفیت‌های مغفول احادیث اهل بیت (ع) مانند ادعیه، سیره و نهج البلاغه که در تفاسیر متداول کمتر التفاتی نسبت به آنها مشاهده می شود با ارائه نمونه‌های کاربردی پرداخته شده است. سپس در حوزه تبیین معانی آیات با تکیه بر دانش‌های مبانی تفسیر و اصول، چگونگی تأثیر احادیث در کشف معانی عرضی، طولی و جری و تطبیق مورد بررسی قرار گرفته است و ظرفیت احادیث جری و تطبیق در کشف روزنه به باطن قرآن کریم بر اساس سه اصل جاودانگی قرآن کریم، فطری بودن زبان قرآن و مطابقت کتاب تکوین و کتاب تدوین نشان داده شده و در ادامه با توجه به ضرورت پیگیری مسیر نشان‌ داده شده در پژوهشی موضوعی، به ترسیم سیر وجودی انسان در مراتب «من أین»، «فی أین» و «إلی أین» بر اساس ظرفیت‌های به ‌دست آمده پرداخته شده است. بنابراین این رساله در گام نخست پژوهشی بنیادین در راستای ارائه روش تفسیری و در گام اخیر پژوهشی موضوعی درصدد اجرایی نمودن اجمالی روش تفسیر ارائه شده به شمار می‌رود.
محاکات و امپراتوری: دنیای جدید، اسلام و هویت های اروپایی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Barbara Fuchs
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در اینجا نویسنده به بررسی پویایی تقلید در میان قدرت‌های اولیه اروپایی مدرن در متون ادبی و تاریخ‌نگاری از اسپانیا، ایتالیا، انگلستان و دنیای جدید قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم می‌پردازد. این کتاب طیف وسیعی از مطالب، از جمله بازنمایی اروپایی از موضوعات دنیای جدید و اسلام را در نظر می‌گیرد. این دیدگاه فراآتلانتیک درباره امپریالیسم مدرن اولیه را با آگاهی از وضعیت دریای مدیترانه تکمیل می کند و مشکلات خواندن و انتقال ادبی را در نظر می گیرد. ایدئولوژی امپریالیستی و هویت های استعماری؛ تقلبی و جعل؛ و دزدی دریایی
از باکونین تا لاکان: ضد استبداد و جابجایی قدرت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Saul Newman, Ernesto Laclau
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Lexington Books,
چکیده :
ترجمه ماشینی: «از باکونین تا لاکان» در مقایسه خود با اندیشه آنارشیستی و پساساختارگرایانه معتقد است که مهم‌ترین مشکل سیاسی که امروز با آن روبرو هستیم، تکثیر و تشدید قدرت است. سائول نیومن تمایل تئوری‌ها و جنبش‌های سیاسی رادیکال برای تأیید مجدد قدرت و اقتدار را در قالب‌های مختلف در تلاش خود برای غلبه بر آن هدف قرار می‌دهد. در بررسی متفکرانی چون باکونین، لاکان، اشتیرنر و فوکو نیومن، پرسش‌های مهم معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و سیاسی را بررسی می‌کند: آیا موضوع اساسی انسانی نقطه عزیمتی است که قدرت و اقتدار را می‌توان با آن مخالفت کرد؟ یا، آیا سوژه اومانیست خود محل سلطه است که باید نقاب از آن برداشته شود؟ این کتاب همانطور که ماهرانه مسیرهای ظهور این بحث را در اندیشه سیاسی ترسیم می‌کند، نشان می‌دهد که چگونه مسئله هویت‌های اساسی محدودیت‌ها و امکانات سیاست رادیکال امروز را تعریف و دوباره تعریف می‌کند.
هویت عملی و عاملیت هنجاری [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kim Atkins, Catriona Mackenzie
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مقالات گردآوری شده در این مجلد به طیفی از مسائلی می پردازد که وقتی تمرکز تفکر فلسفی در مورد هویت از دغدغه های متافیزیکی به دغدغه های عملی و ارزشی تغییر می کند، مطرح می شود. آنها همچنین سودمندی مفهوم روایت را برای بیان و پاسخ به این موضوعات بررسی می کنند. این فصل‌ها که توسط فهرست برجسته‌ای از محققان بین‌المللی نوشته شده‌اند، به طیفی از مسائل پیچیده فلسفی در رابطه با رابطه بین هویت عملی و متافیزیکی، ابعاد تجسم یافته دیدگاه اول شخصی، نوع عاملیت بازتابی درگیر در خودسازی می‌پردازند. هویت عملی فرد، رابطه بین هویت عملی و هنجارگرایی، و ابعاد زمانی هویت و خودبودن. در پرداختن به این مسائل، مشارکت‌کنندگان با بحث‌هایی در ادبیات هویت شخصی، پدیدارشناسی، روان‌شناسی اخلاقی، نظریه کنش، نظریه اخلاقی هنجاری، و فلسفه فمینیستی درگیر می‌شوند.
باورهای بد: چرا برای افراد خوب اتفاق می افتد؟ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Neil Levy
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: چرا مردم برخلاف اجماع علمی، علم آب و هوا یا ایمنی و کارایی واکسن ها را رد می کنند؟ یک دیدگاه رایج، باورهای بدی از این دست را ناشی از طیفی از سوگیری‌ها توضیح می‌دهد که در مجموع تضمین می‌کنند که انسان‌ها از حیواناتی واقعاً منطقی برخوردار نیستند. این کتاب یک گزارش جایگزین ارائه می دهد.
مسائلی در علم و الهیات: آیا ما خاص هستیم؟ بی مانند بودن انسان در علم و الهیات
نویسنده:
Michael Fuller, Dirk Evers, Anne Runehov, Knut-Willy Sæther
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer International Publishing ,
چکیده :
This book offers a penetrating analysis of issues raised by the perennial question, ‘Are We Special?’ It brings together scholars from a variety of disciplines, from astronomy and palaeontology to philosophy and theology, to explore this question. Contributors cover a wide variety of issues, including what makes humans distinct from other animals, the possibilities of artificial life and artificial intelligence, the likelihood of life on other planets, and the role of religious behavior. A variety of religious and scientific perspectives are brought to bear on these matters. As a whole, the book addresses whether the issue of human uniqueness is one to which sciences and religions necessarily offer differing responses.
به سوی مدلی از هستی شناسی سکونت الهی انسان ها: مطالعه تطبیقی جان وسلی و جان کاب [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Cory Wetterlin
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : موضوع این پایان نامه با استفاده از مطالعه تطبیقی ​​جان وسلی و جان کاب به سمت مدلی از هستی شناسی سکونت الهی حرکت می کند. مسئله هدف این پژوهش بررسی و تحلیل نوشته‌های وسلی و کاب به منظور ارائه مدل‌های آن‌ها از ماهیت هستی‌شناختی مقیم الهی-انسانی است. علاوه بر این، تلاش خواهد شد تا مدل های آنها بر اساس تفاسیر آنها از رومیان 6-8 در مقایسه با یکدیگر و بورس تحصیلی منتخب ارزیابی شود. منابع منابع مورد استفاده در این تحقیق شامل اما نه محدود به آثار مکتوب جان وسلی و جان کاب، محققان فعلی وسلیان و پروسیس، تحقیقاتی که درگیر درک تاریخی ساکنان الهی-انسانی است، و دانشمندان منتخب تفسیری فعلی است. نتیجه گیری جان وسلی یک درک کلاسیک خداباورانه از اتحاد هستی‌شناختی روح القدس با روح ارائه می‌کند. جان کاب یک مدل هستی‌شناختی شامل، غیر ماهوی و پانانتئیستی ساخته است. هنگامی که با دانشمندان تفسیری منتخب در مورد نحوه تأثیر درک آنها از سکونت الهی-انسانی بر تفسیر رومیان 6-8 مقایسه می شود، چالش های مهمی وجود دارد. این مطالعه نشان می‌دهد که پژوهش‌های تفسیری منتخب کنونی در حال دور شدن از یک درک هستی‌شناختی در مورد اتحاد ساکنان الهی-انسان است. محتمل‌ترین گزینه برای ماهیت هستی‌شناختی این فرآیند، دگرگونی بالقوه ایماندار است که از طریق درگیری بین‌فردی با روح‌القدس با مسیح متحد می‌شود. وسلی و کاب هر دو از یک فرآیند دگرگونی کل نگر برای فردی که از مسیح پیروی می کند، هم در انگیزه درونی و هم در اعمال بیرونی حمایت می کنند، با این حال، آنها همچنین یک اتحاد هستی شناختی را چه با روح و چه به صورت پانانتئیستی آموزش می دهند. این نتایج مستلزم مطالعه متعارف بیشتر به منظور ساختن یک مدل کتاب مقدسی تر از ساکن شدن الهی-انسان است.
در باب عقل پوپولیستی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ernesto Laclau
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Verso,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این اثر جدید و بسیار بدیع، ارنستو لاکلائو به کاوش های فلسفی و سیاسی آغاز شده در هژمونی و استراتژی سوسیالیستی، تاملات جدید در انقلاب زمانه ما و رهایی (ها) ادامه می دهد. موضوع او در اینجا ساختن هویت‌های مردمی است که به معنای وسیعی دربرگیرنده مجموعه استراتژی‌هایی است که ظهور «مردم» را به عنوان یک کنشگر جمعی ممکن می‌سازد. این کتاب به طرز ماهرانه ای تحلیل نظری را با تعداد بی شماری از مراجع تجربی از زمینه های تاریخی و جغرافیایی متعدد ترکیب می کند.
چرا من یک شهروند جهانی "عصر جدید" نیستم؟ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter S. Ruckman (پیتر اس. راکمن)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bible Baptist Bookstore,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مسیحی، مانند پروردگارش، «از این جهان نیست» (یوحنا 17:16) زیرا جهان «شر» است (غلاطیان 1:4) و شیطان بر آن حکومت می کند (دوم قرنتیان 4:4). به مسیحی دستور داده شده است که دنیا را دوست نداشته باشد (اول یوحنا 2: 15-17) و با آن مطابقت نداشته باشد (رومیان 12: 1-2). با توجه به آن، دکتر راکمن پنج دلیل اساسی را بیان می کند که مسیحی معتقد به کتاب مقدس باید در برابر فشار کنونی برای پیوستن به توده مختلط «مردان میمون» که اکنون به مصیبت بزرگ فشار می آورند، مقاومت کند. اومانیست‌هایی که به همه فشار می‌آورند تا همه تفاوت‌ها را از بین ببرند تا «عصر جدیدی» از صلح، رفاه و غیره را به وجود آورند، هیچ دانش یا درک و شناختی از طبیعت، تاریخ، آزادی، آینده یا چیزهای ابدی بشر ندارند. اینها همان دلایلی هستند که شما باید در ظاهر هر چیزی و هر چیزی که با برنامه آنها مرتبط است را رد کنید. دکتر پیتر اس. راکمن مدرک لیسانس خود را از دانشگاه آلاباما دریافت کرد و تحصیلات رسمی خود را با شش سال آموزش در دانشگاه باب جونز (چهار سال کامل و دو جلسه تابستانی سریع) به پایان رساند و شرایط لازم برای کارشناسی ارشد هنر و هنر را تکمیل کرد. مدرک دکتری فلسفه. دکتر راکمن با خواندن با سرعت هفتصد کلمه در دقیقه، قبل از دریافت دکترا موفق به خواندن حدود 6500 کتاب شده بود و هنوز هم به طور متوسط ​​هر روز یک کتاب می خواند. دکتر راکمن از اقتدار مطلق نسخه مجاز دفاع می کند و از هیچ محقق شناخته شده ای در هیچ کجا به خاطر موضع خود عذرخواهی نمی کند. دکتر راکمن علاوه بر موعظه انجیل و آموزش کتاب مقدس، مجموعه ای جامع از ادبیات و منابع عذرخواهی و جدلی تهیه کرده است که از اعتبار نسخه مجاز کتاب مقدس حمایت می کند.
مفهوم انسان در آثار جان آموس کامنیوس
نویسنده:
Jan Čížek
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Peter Lang ,
  • تعداد رکورد ها : 1257