جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 10
بی دولتی، دولت، آرمان‌شهر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert Nozick
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Basic Books,
چکیده :
ترجمه ماشینی: متن بنیادی اندیشه آزادیخواهانه اولین بار در پاسخ به «نظریه عدالت» جان رالز، کتاب «آنارشی، دولت و آرمان‌شهر» نوشته رابرت نوزیک به متنی تعیین‌کننده از تفکر کلاسیک آزادی‌خواه تبدیل شد. نوزیک با به چالش کشیدن و در نهایت رد برنامه های لیبرال، سوسیالیستی و محافظه کار، به جرأت تاکید می کند که با افزایش مسئولیت های دولت، حقوق افراد نقض می شود - و تنها راه برای جلوگیری از این نقض ها ایجاد یک دولت حداقلی محدود به اجرای قراردادها است. و برای محافظت در برابر زور، تقلب و سرقت. ترجمه شده به 100 زبان، برنده جایزه ملی کتاب، و به عنوان یکی از 100 کتاب تاثیرگذار پس از جنگ جهانی دوم توسط مکمل ادبی تایمز، هرج و مرج، دولت و اتوپیا یکی از تئوریک ترین و از نظر فلسفی غنی ترین دفاع از لیبرالیسم اقتصادی است. به روز. این نسخه با مقدمه ای از فیلسوف توماس ناگل، نوزیک و آثارش را به نسل جدیدی از خوانندگان می آورد.
مبانی لیبرالیسم سیاسی [کتاب عربی]
نویسنده:
جون ستیوارت مل؛ ترجمه، تقدیم و تعلیق: امام عبدالفتاح امام، میشیل متیاس
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قاهره: مکتبه مدبولی,
لیبرالیسم: مقالات جدید درباره مضامین لیبرال [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jan Narveson, Susan Dimock
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: هیچ نظریه ای به اندازه لیبرالیسم در فلسفه معاصر انگلیسی-آمریکایی، با شور و شوق و گسترده تعریف یا مورد انتقاد قرار نمی گیرد. اما این چه نظریه ای است که این همه جوهر روی آن ریخته شده است؟ این مجموعه مقالات اصلی توسط متخصصان برجسته در فلسفه سیاسی، نظریه حقوقی و اقتصاد، با بررسی تعهدات نظری لیبرال ها و برخی از مفاهیم عملی دیدگاه آنها، پاسخ هایی به این سؤال ارائه می دهد. از جمله موضوعات مورد بررسی، تمایز بین لیبرالیسم و ​​محافظه‌کاری، و میزان تعهد لیبرال‌ها به بی‌طرفی، فردگرایی، برابری، آزادی و نظریه‌ی توجیهی قراردادی است. پیامدهای عملی لیبرالیسم بیشتر با ملاحظات نقش مناسب دولت لیبرال در انجام بازتوزیع برابری طلبانه، تأمین کالاهای عمومی و مجازات های تلافی جویانه مورد بررسی قرار می گیرد. مقالات گردآوری شده توسط ناروسون و دیموک برای هر کسی که در زمینه های فلسفه سیاسی، نظریه سیاسی یا اقتصاد سیاسی کار می کند مفید خواهد بود.
نئولیبرالیسم و ​​الهیات سیاسی: از کانت تا سیاست هویت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Raschke, Carl A.
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Edinburgh University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی: کارل راشکه با ترکیب استدلال نافذ و دانش گسترده، نشان می دهد که اصطلاح «نئولیبرالیسم» واقعاً به چه معناست، چگونه تکامل یافته و چرا اینقدر سوء تفاهم شده است.
اسلام و دموکراسی در اندونزی: مدارا بدون لیبرالیسم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jeremy Menchik
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: سازمان‌های اسلامی اندونزی، جامعه مدنی، دموکراسی و شهرت این کشور را به مدارا در میان تنوع حفظ می‌کنند. با این حال، محققان به خوبی درک نمی کنند که چگونه این سازمان ها تطبیق تفاوت های مذهبی را تصور می کنند. بردباری برای بزرگترین سازمان های اسلامی جهان چه معنایی دارد؟ چه پیامدهایی برای دموکراسی در اندونزی و جهان اسلام گسترده تر است؟ جرمی منچیک استدلال می‌کند که پاسخ به این سؤالات مستلزم جدا کردن مدارا از لیبرالیسم و ​​بررسی شرایط تاریخی و سیاسی است که ارزش‌های دموکراتیک را ایجاد می‌کند. اسلام و دموکراسی در اندونزی با تکیه بر اسناد آرشیوی، مشاهدات قوم نگاری، تئوری سیاسی تطبیقی ​​و یک بررسی اصیل، نشان می دهد که رهبران مسلمان اندونزی طرفدار دموکراسی هستند که در آن حقوق فردی و حقوق متمایز شده توسط گروه در یک سیستم کثرت گرایی قانونی همگرا شوند. با حکومت سکولار به سبک آمریکایی، اما در آفریقا، آسیا و اروپای شرقی رایج است.
قضاوت درباره حق آزادی مذهب یا اعتقاد در دولت لیبرال [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
Velasco Ibarra Arguelles, Eugenio Enrique (یوجنیو انریکه ولاسکو ایبارا آرگولز)
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: من در این پایان نامه قوی ترین تضمین قضایی برای حق فردی برای آزادی مذهب یا عقیده را که با اصل آزادی برابر سازگار است، بیان می کنم. با انجام این کار، من یک مفهوم کاملاً لیبرال از آزادی مذهبی را تأیید می کنم، که به برخی از باورها و اعمال به دلیل ارزش ابزاری آنها برای افرادی که آنها را در اختیار دارند و درگیر آنها هستند، مرتبط حقوقی می داند. این تصور کاملاً در تضاد با آنهایی است که باورها و عملکردهای خاصی را از نظر قانونی بر اساس برخی کیفیت های ذاتی مرتبط می دانند. بنابراین، در یک دولت لیبرال، دامنه حق آزادی مذهب یا عقیده با معنایی که افراد برای عقاید و اعمال خاصی قائل می‌شوند تعیین می‌شود. تعهد لیبرال به رفتار با افراد به‌عنوان افراد آزاد و برابر که قادر به شکل‌دهی، بازنگری، و تعقیب تصورات خوداصلاحیت‌آمیز از خوب هستند، باید بدون توجه به معیارهای دیگر، باورها و اعمال مربوط به این حق را شناسایی کرد. تلاش های ستودنی قضایی و علمی برای تحقق بخشیدن به این آرمان، ناخواسته به مفاهیم غیر لیبرال دین بازمی گردد تا مشخص شود که آیا یک عقیده و/یا عمل، در چارچوب یک دعوای خاص، توسط حق مورد بحث حمایت می شود یا خیر. برای رفع این کمبود، لازم است از آنچه من رویکرد غالب می نامم که معافیت های فردی را که از طریق ارزیابی عینی باورها و آزمون صداقت فردی تخصیص داده می شود، تأیید می کند، اجتناب کرد. در عوض، پارادایم لیبرال زمانی به بهترین شکل ارائه می شود که قضات از هرگونه اطلاعاتی در مورد اعتقادات خاص مدعیان و/یا انگیزه های اعمالشان بی بهره باشند. این برخورد قضایی با حق آزادی مذهب یا عقیده به بهترین وجه به ویژگی جهانی آن احترام می گذارد و پتانسیل آن را به عنوان یک حق عمومی برای آزادی آشکار می کند.
لیبرالیسم سیاسی و ادعاهای علمی دین: مطالعه موردی داروینیسم در مقابل آفرینش‌گرایی [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
Bellolio, Cristóbal (کریستوبال بلولیو)
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: گفته می شود که لیبرالیسم سیاسی بین آنچه که جان رالز دکترین های جامع می نامد، بی طرف است. این آموزه ها معمولاً با ادعاهای اخلاقی و فلسفی آنها تعریف می شوند. با این حال، اینکه لیبرالیسم سیاسی چگونه باید به اختلافات واقعی در جوامع کثرت گرا رسیدگی کند، چندان روشن نیست. این سوال گسترده تری است که این کار قصد دارد به آن بپردازد. در سطحی خاص تر، سؤال هنجاری این است که نهادهای لیبرال چگونه باید با ادعاهای واقعی مطرح شده توسط سنت ها و جوامع مذهبی برخورد کنند. من تکامل در مقابل خلقت گرایی را به عنوان مثال در نظر می گیرم. در حالی که اولی یک نظریه به طور گسترده در محافل علمی پذیرفته شده است، دومی توسط گروه های مذهبی در ایالات متحده و جاهای دیگر حمایت می شود. بنابراین سؤال این است که آیا دولت لیبرال می‌تواند منابع آموزشی خود را برای آموزش داروینیسم و ​​حذف آفرینش‌گرایی به عنوان داستان واقعی منشأ ما به‌طور مشروع به کار گیرد. برای این، خلقت‌گرایان ادعا می‌کنند که (الف) از آنجایی که داروینیسم یک دکترین فلسفی طبیعت‌گرایانه است، آموزش انحصاری آن وعده بی‌طرفی لیبرالی را به ضرر جهان‌بینی‌های غیرطبیعی نقض می‌کند. و (ب) نهادهای لیبرال - از دادگاه‌های دادگستری گرفته تا هیئت‌های آموزشی و مقامات اجرایی - با رد خودسرانه فرضیه‌های فراطبیعی، درک مادی از پروژه علمی را ترویج می‌کنند. بر این اساس، بهترین راه برای ارج نهادن به انصاف متافیزیکی و معرفتی، برخورد متعادل با نظریه تکاملی و دشمنان آن در چارچوب آموزش علمی اجباری است. از این رو، ادعای آفرینش گرایانه (CC) به عنوان یک دلالت منطقی از بی طرفی ادعایی لیبرالیسم سیاسی مطرح می شود. بخش اول این پایان نامه به سه بحثی می پردازد که نظریه پردازان لیبرال برای رد CC بیان کرده اند: (1) تکامل داروینی فقط یک نظریه علمی است، (2) دین نباید به موضوعات واقعیت بپردازد، و (iii) علم نمی تواند فرضیه های ماوراء طبیعی را توسط تعریف. اما این پاسخ ها قانع کننده نیستند. من استدلال می کنم که داروینیسم را می توان به طور مناسب به عنوان یک جهان بینی جزئی ارائه کرد. که اکثر روایات دینی دارای ادعاهای واقعی هستند. و اینکه فرضیه های خداباورانه نباید تحت پوشش یک طبیعت گرایی صرفاً روش شناختی از قلمرو علم کنار گذاشته شوند. با این وجود، این بدان معنا نیست که خلقت گرایی باید در کلاس درس زیست شناسی تدریس شود. بخش دوم پایان نامه با هدف ارائه توجیه عمومی برای آموزش انحصاری تکامل داروینی است. پس از تمایز بین دو مرحله بی‌طرفی لیبرال، من استدلال می‌کنم که دولت مشروع است بین ادعاهای واقعی رقیب از طریق رویه‌های منصفانه قضاوت کند، قضاوتی که نسبت به ماهیت طبیعی یا ماوراء طبیعی فرضیه‌ها بی‌تفاوت است. سپس دو استراتژی توجیهی دنبال می شود. اولی مشکل را با تقلید از شرایط موقعیت اصلی راولزی بازسازی می‌کند و کالاهای آموزشی را ردیابی می‌کند که هر شهروندی زیر پرده جهل ثبت نام می‌کند. این نتیجه می‌گیرد که تعهد به اهداف یک آموزش به طور گسترده لیبرال منجر به این تصور می‌شود که هر شهروند آینده مستحق درجه کافی از سواد علمی است، که شامل درک اساسی‌ترین ایده در علوم زیستی: تکامل است. دومی به پیشنهاد رالز متوسل می شود که عقل عمومی روش ها و نتایج غیرمناقشه ای علم را در بر می گیرد. پس از پرداختن به چندین ایراد احتمالی، به این نتیجه می‌رسم که استدلال علمی یک مورد پارادایماتیک از استدلال عمومی است، بنابراین برای اهداف توجیه عمومی لیبرال مناسب است. علاوه بر این، نظریه ای را ارائه می دهد که در مورد استدلال علمی به عنوان بسط استدلال روزمره و عقل سلیم فکر کنیم، یک فرض مهم که از آن می توانیم دلایل مشترک معرفتی را اثبات کنیم. به عنوان یک نتیجه، این تز استدلال می کند که اختلافات واقعی - مانند آنچه که جوامع کثرت گرا را بر سر روایت های کیهانی تقسیم می کند - باید توسط لیبرال ها در چارچوب پارامترهای توجیه عمومی مورد بررسی قرار گیرد، زیرا این بهترین راه برای نشان دادن احترام به همه شهروندان است. ادعاهای علمی دین ممکن است کنار گذاشته شوند، نه به این دلیل که مذهبی هستند، بلکه به این دلیل که در جهانی که در آن استدلال علمی به عنوان معرفت شناسی عمومی عمل می کند، پشتوانه شواهدی ارائه نمی کنند.
رالز و دین: موردی برای لیبرالیسم سیاسی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Daniel A. Dombrowski (دانیل ای. دِمبِراسکی)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
State University of New York,
چکیده :
ترجمه ماشینی: علیرغم جایگاه جان رالز به عنوان تأثیرگذارترین فیلسوف سیاسی قرن بیستم، افکار او درباره دین به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است. در حالی که به طور کلی فرض بر این است که رالز به موضوعاتی غیر از رابطه بین سیاست و مذهب علاقه مند است، نویسنده دانیل آ. دامبروفسکی در این کتاب استدلال می کند که این فرض نادرست است. او نشان می دهد که رالز به رابطه بین سیاست و مذهب علاقه مند است و رابطه بین این دو هسته اصلی مشکلی است که لیبرالیسم برای قرن ها قصد حل آن را داشته است. رالز و مذهب از اندیشه رالز برای بررسی، در میان سایر موضوعات بحث برانگیز، سقط جنین، پدیده بنیادگرایی به عنوان یک صنعت در حال رشد، و کاهش درک فرهنگ سکولار استفاده می کند.
  • تعداد رکورد ها : 10