جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 83
اولین بیانیه پولس در مورد کلیسای مسیحی: بررسی و ارزیابی تحقیقات در مورد پیوند پولس از اصطلاح [ekklesia] به [en Christo] در اول تسالونیکیان
نویسنده:
Roberto Pereyra
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف از پایان نامه توسعه درک عمیق تر از اولین بیانیه پولس در مورد کلیسای مسیحی است که در متن اول تسالونیکیان بیان شده است. این درک از طریق بررسی و ارزیابی تحقیقات مربوط به ارتباط پولس از اصطلاح ἐκκλησία با موتیف ἐν Χριστῷ در زمینه اول تسالونیکیان به دست می آید. فصل 1 ادبیات موضوع را مرور می کند و مطالعه را معرفی می کند. فصل دوم به بررسی مسائل مقدماتی اول تسالونیکیان از قبیل تألیف، تاریخ و محل نگارش، گیرندگان، وضعیت عمومی و هدف می‌پردازد. فصل 3 به صحت اول تسالونیکی 2: 13-16 می پردازد. این مطالعه به بررسی و ارزیابی استدلال های تاریخی، کلامی و شکلی-انتقادی مطرح شده در این موضوع می پردازد. فصل 4، پس از بررسی اجمالی تحقیقات علمی در مورد موتیف ἐν Χριστῷ، اولین بیانیه پولس در مورد کلیسای مسیحی را که در اصطلاح ἐκκλησία در ارتباط با ἐν Χριστῷ در زمینه اول تسالونیکیان 1:1 بیان شده است، بررسی می کند. 2:14. فصل 5 یافته های مطالعه را خلاصه می کند و مفاهیمی را برای تحقیقات بیشتر پیشنهاد می کند. تز اصلی پایان نامه این است که پولس در زمینه اول تسالونیکیان اصطلاح «Εκκλησία» را با هرمنوتیک الهیات و مسیحیت بازتعریف می کند. به ویژه در اول تسالونیکیان، عبارت (ἐν) κυρίῳ Ἰησοῦ Χριστῷ--ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ یافت نمی شود که بیانگر تقوای عرفانی یا فردی باشد، و نه فقط بیانیه ای برای تعیین هر جامعه مسیحی، برای بیان مالکیت و اتحاد روحانی با مسیح، برای تمایز مجامع مسیحی از مجامع دیگر، یا تأکید بر وحدت مسیحیان در همه جا. بلکه یک فرمول کلیسایی است که کار نجات خدا از طریق عیسی را تأیید می کند و اهمیت مسیحیت عیسی را به عنوان مسیح پیشگویی های OT می شناسد.
برطرف شدن ظاهری نگرانی پائول درباره برادر ضعیف در متن قرنتیان 10:29ب-30: بررسی متن در پرتو روایت‌های یونانی-رومی
نویسنده:
Moses Oladele Taiwo
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : رویکرد . محققان تفاسیر روش‌شناختی مختلفی را در جستجوی معنای متنی دو سؤال مطرح شده در اول قرن 10:29b-30 بدون راه‌حل به کار گرفته‌اند. با این حال، هیچ کس با دو سؤال مطرح شده در این قطعه به عنوان ابزار استدلالی برای حل مشکل خوردن غذای بت که در 8: 1-11: 1 مورد بحث قرار گرفت، برخورد نکرده است. به منظور درک کارکرد 10:29b-30 در استدلال پل، دستور کار تحقیقاتی من به روش زیر تنظیم شده است. ابتدا، در ادامه فصل مقدماتی، چهار موضوع گسترده‌تر که در آنها اتفاق نظر وجود ندارد، در فصل 2 مورد بحث قرار می‌گیرند، زیرا آنها به میزان کمی بر درک دو سؤال مطرح شده در اول قرن 10:29b-30 تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، این دیدگاه که پولس به دو روش مختلف مداخله کرده است، منجر به تقسیم بخش ها شده است. 8 و 10 به 8: 1-13 + 10: 23-11: 1 که در آن استدلال می شود که پولس خوردن غذای بت را مجاز می داند و 10: 1-22 که همان غذا تقبیح شده است، از محتوای 10 مطلع شده است: 29b-30. از آنجایی که پولس از موضعی مبنی بر نخوردن گزارش برادر ضعیف دفاع می کند، با بررسی 10:29b-30 در متن آن، این دیدگاه ناکافی است. دوم، بررسی اول قرنطینه 10:29b-30 در زمینه بزرگتر 8:1-10:22 (فصل 3) و زمینه محدودتر 10:23-11:1 (فصل 4) یک استدلال بلاغی مشورتی یکپارچه را پیشنهاد می کند. که مشخصه اول قرنتیان است. بلاغت مشورتی پولس نشان می دهد که دو سؤال بلاغی در 10:29b-30 به دو صورت عمل می کنند. ابتدا از آنها خواسته می شود که با شرکت در جشن های بت ها، «قوی ها» را از الگوسازی بد برای «ضعیفان» منصرف کنند. دوم، آنها به متقاعد کردن افراد قوی برای اتخاذ الگوهای رفتاری خود پولس به دنبال استفاده نادرست از دانش (فصل 8)، اعمال شده به نام اقتدار یا "حقوق" (فصل 9) و آزادی (فصل 10) کمک می کنند. بنابراین، دو سؤال مطرح شده در این قطعه متعلق به یکی از سه دلیل (πίστεις) است که پولس برای متقاعد کردن افراد قوی به در نظر گرفتن برادر ضعیف قبل از درخواست نهایی خود در 11:1 استفاده کرد.
کارکرد لوئیپوس در زمینه قضاوت و نجات در کتاب مکاشفه
نویسنده:
Leslie N. Pollard
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مشکل برطرف شد. عملکرد loipos در آخرالزمان تمرکز این تحقیق است. روش. در این مطالعه از رویکرد خواندن نزدیک به آخرالزمان استفاده شد. هر رخداد loipos همانطور که در مورد موجودات انسانی در زمینه قضاوت و رستگاری در آخرالزمان اعمال می شود مورد بررسی قرار می گیرد. اول، موضوع متن و ترجمه است. سپس بررسی بافت و ساختار ادبی در پی می آید. در مرحله بعد، پیشینه تاریخی هر بخش می آید. در نهایت، تفسیر آن قطعه ارائه شده است. نتایج. فصل 1 مروری بر ادبیات علمی عهد عتیق و جدید در مورد ایده باقی مانده ارائه می کند. فصل دوم یافته‌های مربوط به زبان باقی‌مانده را در ادبیات خویشاوندی کهن ارائه می‌کند. ادبیات همبستگی بینشی را در مورد چگونگی تخصیص، تطبیق و فرمول بندی مجدد مفهوم باقیمانده توسط جوامع مختلف فراهم می کند. فصل 3 یافته های بررسی loipos در زمینه قضاوت در آخرالزمان را ارائه می دهد. این یافته‌ها نشان می‌دهد که لویپوس در زمینه‌های داوری، حرکت معاد شناختی افراد را از عدم توبه به شورش سازمان‌یافته علیه خدا و بره روایت می‌کند. فصل 4 یافته های بررسی loipos در زمینه های نجات را ارائه می دهد. لویپوس در زمینه های نجات به وفاداری مردم به عهد خدا، تداوم عهد و پیروزی آخر زمان بر وحش اشاره می کند. فصل آخر به جمع بندی نتایج تحقیق به همراه توصیه هایی برای تحقیقات آتی می پردازد. نتیجه گیری بر خلاف مفهوم محدود و محدودکننده باقیمانده در قمران یا آخرالزمان یهودی، لویپوس در مکاشفه سیر بسوی بقایای جهانی و آخرت شناختی که در اناجیل ضمنی، در پولس توضیح داده شده و در آخرالزمان روشن شده است، کامل می کند.
پولس: طرح کلی الهیات او [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Michael Wolter
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Baylor University Press ,
روانشناسی گناه و رستگاری [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Paul Vincent Axton
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه، با استفاده از کار اسلاوی ژیژک در تعامل با پولس رسول، استدلال می کند که پولس، در رومیان 6-8، گناه را به عنوان دروغی که موضوع را خارج از مسیح پایه گذاری می کند و نجات را به عنوان افشای و جابجایی این دروغ می داند. یکی به بدن مسیح پیوسته است. در این درک، رستگاری را می توان اساساً در قالب غلبه بر بیگانگی از خدا، همسایه و خود از طریق مشارکت در تثلیث (پذیرش پدر از طریق پسر به وسیله روح) مشاهده کرد که در مقابل سوژه گناهکار قرار می گیرد. در بیگانگی درونی او و بیگانگی او از خدا و دیگران، با یک میل فریبکارانه مرگ است که زندگی را در شریعت و نه در خدا می یابد. اهمیت الهیاتی خاص ژیژک (همراه با پیشینیانش زیگموند فروید و ژاک لاکان) نشان دادن ماهیت فراگیر و سیستماتیک این دروغ (فصل 1) و توصیف آن است که او آن را در رومیان 7 (فصل 2) می یابد. اهمیت کلی که این گزارش برای الهیات ممکن است داشته باشد این است که مفهوم گناه را به عنوان یک فریب (تجسم نفس) با منطق، پویایی و ساختار خاص خود، شبیه به موضوع روانکاوی، و به نوبه خود، می توان درک کرد. به عنوان مکان و وسیله ای که موضوع گناه و ماهیت ویرانگر آن توسط زندگی جدید در مسیح درک می شود و جابجا می شود (فصل 3). گناه و رستگاری، تحت این مفهوم، مقوله های پزشکی قانونی نیستند، بلکه با واقعیت زیسته هویت، یعنی سوژه ای معطوف به مرگ یا زندگی، ارتباط دارند.
ژانر یک غذا: نمونه اولیه شام خداوند در اول قرنتیان 11: 17-34.
نویسنده:
Paul Olatubosun Adaja
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اول قرنتیان 11:17-34 حاوی اولین اشاره به جشن غذای رسمی مسیحیان اولیه است که امروزه معمولاً به عنوان شام خداوند یا عشای ربانی شناخته می شود. در این قسمت، پولس به آنچه که او به عنوان سوء استفاده از این عمل مسیحی می دانست، اشاره می کند (اول قرنتیان 11: 17-22). این عقیده که عشای ربانی همانطور که در شهر کورینت برگزار می‌شد، نوعی از سنت غذای یونانی-رومی است، امروزه در میان دانشمندان جایگاه خوبی دارد. این نیز موضعی است که من با آن موافقم، اما فقط تا حدی. کمک این پایان نامه به دانش پژوهی در این زمینه، افزایش درک عشای ربانی در قرنتس خواهد بود، نه تنها با بحث در مورد ویژگی های آن که با سنت غذای یونانی-رومی مرتبط است، بلکه با ارجاع به ویژگی هایی که این غذا به وسیله آنها می باشد. متمایز. این تحقیق با سایر تحقیقات در این راستا متفاوت خواهد بود زیرا تلاش می‌کند تا شام خداوند را به عنوان نمونه‌ای متمایز در ژانر سنت غذای یونانی-رومی قرار دهد.
تقدم قلب بر مغز: فلسفه مسیحی و حماقت صلیب در آرای اراسموس و جان کالوین.
نویسنده:
Kirk Essary
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه به منظور درک بهتر رابطه بین معرفت شناسی الهیاتی، انسان شناسی و اخلاق در تفسیر کتاب مقدس دزیدریوس اراسموس و جان کالوین، پذیرش گفتار پولس در مورد حماقت در قرنتیان اول را در کنار دیگر متون مسیحی پولس بررسی می کند. گفتار پولس در مورد رابطه بین حماقت و حکمت، علیرغم باروری بالقوه آن برای ایجاد هر گونه کاربرد جالب در چندین حوزه از فلسفه و الهیات، در تاریخ تفسیر مورد توجه اندکی قرار گرفته است. در قرن شانزدهم، این متون در زمینه الهیات کتاب مقدس انسانگرایانه مورد توجه قرار می گیرند که عمل کنندگان آن، به عنوان یک قاعده، خود را در حال ارائه شکلی ضد نظری از روش الهیاتی می دانند که در تضاد با اجداد مکتبی آنهاست. بنابراین، حماقت خدا، که به گفته پولس، خردمندتر از خرد انسان هاست، در دستان اراسموس و کالوین که سازه های متناقض پولس را در خدمت حمله به اشکال بیش از حد گمانه زنی مسیحی به کار می گیرند، اهمیت تازه ای پیدا می کند. الاهیاتی که به سمت ابهام گرایش دارند و در نتیجه برای افراد عادی غیر قابل دسترس می شوند. علاوه بر این، هم اراسموس و هم کالوین زمان زیادی را در آثار تفسیری خود درباره قرنتیان اول صرف پرداختن به مشکل فصاحت مسیحی می کنند که از ادعای پولس مبنی بر موعظه انجیلی کاملاً ساده ناشی می شود. در این رابطه، هر دو مفسر برای بازگشت به سادگی موعظه پولسی، که البته در اصل از فروتنی مسیح الگوبرداری شده است، استدلال می کنند. تفاسیر اراسموس و کالوین از این بخش از نامه پل، علاوه بر این، شیوه جدیدی از تفکر در مورد چشم اندازهای پذیرش اراسموس و کالوین از الهیات رتوریکا ارائه می کند - اصطلاحی که توسط مورخ فلسفه رنسانس چارلز ترینکهاوس برای توصیف این روند ابداع شده است. الاهیات اومانیستی عمدتاً ایتالیایی) برای حمایت از نوعی گفتمان الهیاتی که به اصطلاح بیشتر از متقاعد کردن مغز به دنبال حرکت دادن قلب است. از این منظر، من استدلال می‌کنم که اراسموس و کالوین را می‌توان در یک محیط فکری قرار داد و درک کامل‌تر آن‌ها از سادگی پولیس ممکن است به عنوان مرحله جدیدی در توسعه الهیات رتوریکا تلقی شود. در نهایت، این مطالعه تأثیری را که اراسموس - عمدتاً حاشیه‌نویسی‌ها و نقل‌قول‌های عهد جدید، بلکه سایر آثار الهیات او - بر تفسیرهای کتاب مقدس کالوین و به طور کلی‌تر الاهیات او داشته است، تحلیل می‌کند. این رابطه ای است که مدت هاست در میان محققان کالوین مورد غفلت قرار گرفته است، علیرغم این واقعیت که کالوین بارها و بارها به صراحت با اراسموس در تفسیرهای NT خود درگیر است، و علیرغم این واقعیت که "انسان گرایی" او به طور گسترده ای شناخته شده است. می‌توان کالوین را پیروی از اراسموس دید، نه تنها در برخی از نتایج فلسفی، بلکه همانطور که سعی خواهم کرد نشان دهم، در حمایت از نوع خاصی از روش الهیاتی که به حماقت صلیب مربوط می‌شود (و نه تنها در مورد اول قرنطینه). 1-4، بلکه فیل 2:6f.
 مادی گرایی برای توده ها: سنت پل و فلسفه زندگی ابدی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
the Apostle Saint. Paul; the Apostle Saint. Paul, Apostel Heiliger. Paulus; Blanton, Ward
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Columbia University Press ,
کلیدواژه‌های اصلی :
پولس و سنکا در گفتگو [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Joey Dodson, David Briones
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Brill Academic Pub ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: پل و سنکا در گفتگو گروهی بین‌المللی از محققان را گرد هم می‌آورد تا رشته‌های فلسفی و کلامی در نوشته‌های پولس و سنکا را با هم مقایسه کنند و آنها را در گفتگو با یکدیگر قرار دهند. مسلماً، هیچ‌یک از نویسندگان غیرمسیحی قرن اول به اندازه اندیشه‌های سنکا به افکار پولس شباهت ندارند، و محققان اغلب در مقایسه مفاهیم پائولی با نوشته‌های سنکا ارزشی یافته‌اند. با این وجود، جدای از مقاله های گاه به گاه، مقایسه گسترده یا ارجاع متقابل، مقایسه انتقادی عمیق این نویسندگان برای بیش از پنجاه سال - از زمان تک نگاری سونستر در سال 1961- انجام نشده است. در پرتو حجم وسیعی از تحقیقات ارائه شده دیدگاه‌های جدید در مورد پل و سنکا از اوایل دهه 1960، این مقایسه جدید بین این دو نویسنده مدت‌ها به پایان رسیده است.
الهیات پولس رسول [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James D. G. Dunn
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wm. B. Eerdmans Publishing Company ,
  • تعداد رکورد ها : 83