جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
صفحه اصلی کتابخانه
> جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
تنها فرادادههای دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
نوع منبع:
کتاب
تمام موارد
فرمت:
تصویر
تمام موارد
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
*برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
18143
تعداد رکورد ها : 317571
عنوان :
منظور از «آفرینش انسان از عجله» در آیه 37 سوره ی انبیاء چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
قبل از آنكه به توضيح پرسش بپردازيم لازم است آيه و ترجمه آن بيان شود: خداوند در سوره انبيا آية 37 مي فرمايد:«خلق الانسان من عجل سأوريكم آياتي فلا تستعجلون؛(آري!) انسان از عجله آفريده شده، ولي عجله نكنيد؛ من آيات خود را به زودي به شما ارائه مي دهم» قبل
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
,
آیه 37 انبیاء
,
شتابزدگی
,
انسان شناسی قرآن
کلیدواژههای فرعی :
عجله ,
عجله ممدوح ,
عجله مذموم ,
مفهوم عجله ,
عجله در قرآن ,
عجله در روایات ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از حدیث قدسی که می گوید: یا ابن آدم خلقت الاشیاء لاجلک و خلقتک لاجلی، همه چیز برای انسان آفریده شده است و انسان برای خدا را چگونه تفسیر می کنید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
براي پاسخ به اين سوال بايد گفت که: در خلقت و آفرينش موجودات دو هدف قابل تصور است: يکي هدف متوسط؛ كه خلقت براي عبادت و بندگي خداست، چنان كه قرآن كريم ميفرمايد: «و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون؛[1] جن و انس را خلق نکردم، مگر براي عبادت و بندگي...؛
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
غایت خلقت
,
هدف خلقت انسان
,
03. انسان شناسی Human nature
کلیدواژههای فرعی :
غایت آدمی ,
هدف از آفرینش ,
غایت آفرینش ,
هدف خلقت ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خداوند در قرآن می فرماید: «ما انسان را نیکو آفریدیم.»، یعنی در نهاد انسان بدی و گناه جایی نداشته، پس چرا انسان ها گناه و خلاف میکنند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
بنابراين امر به خوبي روشن است که در خلقت انسان نقصي ندارد و انسان در آغاز خلقت بر فطرت و سرشت پاک خلق شده است، بنابراين، هر چه هست، مربوط به خود ما ميشود. اين «خود ما» طيفهاي گوناگوني را شامل ميشود، والدين، دوستان، معلمان، مردم كوچه و بازار، سران
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فطرت انسان
,
03. انسان شناسی Human nature
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
فطرت الهى
,
انسان شناسی قرآن
کلیدواژههای فرعی :
اعمال انسان در قرآن ,
اعمال در قرآن ,
انسان مختار بی گناه ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دیدگاه قرآن درباره تحلیل روان شناسانه شخصیت انسان چیست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
قرآن كريم اگر چه با عنوان خاص در رابطه با «شخصيت» انسان سخن نگفته است، امّا از مجموع آيات كه در مورد انسان نازل شده است به خوبي ميتوان «روانشناسي شخصيت» انسان را مورد بررسي قرار داد. «شخصيت» از ماده «شخص» به معناي مابه الامتياز و مابه الاختيار است
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
,
ماهیت انسان در قرآن
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
انسان شناسی قرآن
کلیدواژههای فرعی :
روان شناسی شخصیت ,
قرآن و انسان ,
انسان در قرآن ,
رابطه انسان و قرآن ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جایگاه انسان را در قرآن و روایات بیان کنید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
انسان، مظهر جلال و جمال خداوند است و داراي ارزش و ويژگي است كه او را از ديگر موجودات ممتاز ساخته و كرامت بخشيده است. قبل از آنكه به جايگاه و ويژگي انسان بپردازيم؛ لازم است مفهوم انسان را در نگاه لغت بررسي نمائيم: واژه ي «اِنْس» 18 بار در قرآن به كار
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
,
ماهیت انسان در قرآن
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
انسان شناسی قرآن
کلیدواژههای فرعی :
قرآن و انسان ,
انسان در قرآن ,
رابطه انسان و قرآن ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در مفاهیم دینی و فرهنگی موحدین، نامی عزیز و مقدس، به نام مریم وجود دارد که اوج این جلوه و نمایش را در قرآن می یابیم. آیا این نام، تنها یک نفر است، یا چند نفر؟ مریم ها چه نسبتی با هم دارند؟ مریم بنت عمران و موسی بن عمران (آیا موسی و مریم خواهر و برادرند؟) مریم مادر عیسی و مریم مادر یحیی(همسر زکریا) این دو مریم چه نسبتی با هم دارند؟ توضیح دهید.
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام) , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
تنها بانويی كه به نام مريم در قرآن ذكر شده است و داستان زندگی او مورد بررسی قرار گرفته است، مريم بنت عمران می باشد كه يكی از سوره های قرآن به نام ايشان مي باشد و نام او 34 مرتبه در قرآن ذكر شده است. بنابراين در تمام داستانهايی كه نام مريم در آن آمده
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
زن در قرآن و تفاسیر
,
حضرت مریم (س) در قرآن
کلیدواژههای فرعی :
سوره مریم ,
مقام حضرت مریم ,
فضایل حضرت مریم ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا کتاب های تورات و انجیل دو نوع نزول داشته اند؟ زبان این دو چه بوده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
قرآن كريم، كتاب هدايت است كه از طرف خداوند متعال، به توسط جبرئيل، بر پيامبر نازل گشت. همان گونه كه مي دانيد دو نوع نزول داشته است: 1. نزول تدريجي 2. نزول دفعي؛ كه نزول تدريجي قرآن در مدت 23 سال بوده است. حال بايد ديد كه «آيا كتاب هاي تورات و انجيل
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تورات
,
انجیل
,
ادیان در قرآن
کلیدواژههای فرعی :
آیه 32 فرقان ,
نزول قرآن ,
نزول تدریجی ,
نزول دفعی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خداوند متعال وعده فرموده است که از تحریف قرآن جلوگیری نماید؛ چرا از تحریف تورات و انجیل جلوگیری ننموده است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
همان گونه كه در سئوال مطرح شده است، خدای متعال در قرآن كريم، حفاظت از تحريف و نابودی قرآن را تضمين نموده است و اين موضوع در آياتی مانند آيه 9 سوره حجر «انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون» و آيه 42 سوره فصلت «لايأتيه الباطل من بين يديه و لا من خلفه
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تحریف انجیل
,
تحریف تورات
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
تحریف ناپذیری قرآن
,
اعجاز عدم تحریف قرآن
کلیدواژههای فرعی :
تحریف قرآن ,
تحریف ناپذیری قرآن ,
عدم تحریف قرآن ,
عدم تحریف قرآن ,
تحریف قرآن ,
تحریف در قرآن ,
تحریف و نسخ قرآن ,
قرآن و تورات ,
قرآن و انجیل ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آنچه از احکام الهی در زمان حضرات معصومین ـ علیهم السّلام ـ بیان شده، حداقل احکام بوده یا حداکثر؟ آیا آیه «الیوم اکملت لکم دینکم» به تکامل حداقل اشاره میکند یا حداکثر؟ آیا میتوان گفت اسلام در بستر زمان کامل تر میشود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اولاً؛ دين كامل و تمام، يعني مجموعه قوانين الهي براي بشر كه انسان را به هدف نهايي برساند و به خارج از خودش (ساير مكاتب) احتياج نداشته باشد. اديان الهي، بنا به نياز و تناسب محيط زندگاني با هم مختلف بوده اند، هر ديني تكميل شدة دين قبلي است و چون اسلام،
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
آیه اکمال دین
,
آیه 3 سوره مائده
,
ادیان در قرآن
کلیدواژههای فرعی :
اکمال شریعت ,
اکمال دین ,
اکمال دین و اتمام نعمت ,
اکمال دین ,
اکمال حد اقلی دین ,
اکمال حد اکثری دین ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چگونه مفاد آيه ي (لا اكراه في الدين) - كه دلالت بر آزادي در انتخاب دين دارد - با مفاد آيه ي ديگري كه ميفرمايد: و هر كس غير از اسلام ديني بجويد هرگچگونه مفاد آيهي (لا اكراه في الدين) - كه دلالت بر آزادي در انتخاب دين دارد - با مفاد آيه ي ديگري كه ميفرمايد: و هر كس غير از اسلام ديني بجويد هرگز از او پذيرفته نشود و او در جهان ديگر از جمله ي زيان كاران خواهد بود،»[1] سازگار مي باشد؟ز از او پذيرفته نشود و او در جهان ديگر از جمله ي زيان كاران خواهد بود،»[1] سازگار مي باشد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
عدم اجبار بر پذيرش دين خاصي، دليل بر حق بودن تمام اديان و مسلكها نميباشد بلكه دليل بر احترام به آزادي انسان در انتخاب دين و عدم ثمربخشي، اجبار در گرايش به دين خاص ميباشد. از سوي ديگر، حق بودن اديان و شريعتها در طول تاريخ، دليلي بر حقيقتجو بودن پ
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جبر و اختیار(کلام)
,
آیه 256 بقره
,
انتخاب دین
,
آیه 256 سوره بقره
کلیدواژههای فرعی :
اختیار انسان ,
اختیار انسان ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
18143
تعداد رکورد ها : 317571
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید