جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 99
رضاي خدا
عنوان :
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
از ديدگاه اسلام هدف زندگي انسان قرب الي الله است كه از طريق ايمان و عمل صالح و كسب رضايت خداوند حاصل مي شود و اين حقيقت است كه كل زندگي انسان را توجيه مي كند و آدمي را به سرمنزل مقصود و هدف خلقتي خود مي رساند و كمال و سعادت او را تامين مي كند.
اگر بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
ذبح حيوانات و احساس درد
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
از برخي آداب و شفارشات اسلام در باب ذبح روشن مي شود كه حيوان احساس درد دارد و روش ذبح اسلامي به گونه اي است كه حيوان كمترين رنج و درد را متحمل شود . مثلا سفارش به تيز بودن كارد , بريدن از رگهاي گردن بر خلاف آنچه در كشتن با
دين اسلام قوانين و دستو بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
اختلاف فتوا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
دسترسي به امام عصر(عج)در عصر غيبت براي همگان ميسر نيست حتي در عصر حضورهم براي همه مردم اين امکان وجود ندارد که بطور مستقيم مسائل واحکام خود را از امام(ع)دريافت کنند لذا در عصر امامان هم شاگردان دانشمندخود را به اطراف اعزام مي نمودند تا پاسخگوي مشکلات بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
جسم نبودن خدا و فلسفه كعبه‏
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اگر كعبه به منزله خانه جسمانى خداوند بود، يا بسان مكانى كه حضرت حق در آن حلول مى‏كند؛ اين با جسم نبودن خداوند ناسازگار مى‏بود؛ حال آنكه براساس آيات قرآنى و هم چنين اسناد تاريخى در باب ساختن كعبه، مكه نمادى از بركات الهى، هدايت بشر، شبهات متفرقه
فلسفه پرداخت زكات
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
1. نه در متون اسلامی سخنی از زکات داشتن برنج ، وجود ندارد.
2. تنها اقلام کشاورزی که زکات به آنها تعلّق می گیرد ، گندم ، جو ، خرما و کشمش است. البته باید توجّه داشت که به صرف کاشت و برداشت این اقلام ، زکات بر کسی واجب نمی شود. زکات زمانی بر برداشت بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
هدف و غایت علم کلام
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
پاسخ:
اهداف و غایات علم کلام
اهداف علم کلام را در چهار محور می توان بررسی کرد:
الف:هدف علم کلام نسبت به خود متکلم: دو هدف برای آن گفته شده است؛ یکی هدف نظری که دست یافتن به معرفت تحقیقی و تفصیلی در اعتقادات دینی است؛ و دیگری هدف عملی یا ت بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
تقيه و مصلحت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:

1ـ معرفت بر دو گونه است. معرفت حصولي (مفهومي) و معرفت حضوري(اتّحاد با خود حقيقت).
در معرفت حضوري يا شهودي، هيچ ابزار ادراكي به كار گرفته نمي شود؛ بلكه خود نفس آدمي است كه با خود معلول تماسّ مستقيم پيدا نموده آن را ادراك مي نمايد. مثلاً ادراك بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
شبيه ‏سازي و اراده خداوند
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:

در مورد آفرينش روح و نفس آدمي چند نظر وجود دارد: 1- اينكه روح جسمانيه الحدوت و جسمانيه البقاء است 2- اينكه روح جسمانيه الحدوت و روحانيه البقاء است 3- اينكه روح روحانيت الحدوت و جسمانيت البقاء است 4-اينكه روح روحانيت الحدوت و روحانيت البقاء است.بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
دلايل خلافت خلفا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
اين گمانه در مورد اهل سنت درست نيست و آگاهان از اهل سنت نيز اين گونه از انديشه سياسي خود دفاع نمي کنند، زيرا نه امامت در انديشه سياسي شيعه حکومتي موروثي است و نه حکومت موروثي در تفکر اهل سنت منتفي و ملغي شده است. براي توضيح بيشتر مسأله را از دو سو بر بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
اخلاق تکاملي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اخلاق تکاملي مي کوشد شکاف ميان فلسفه و علوم طبيعي را پر کند. مدعاي اصلي اخلاق تکاملي اين است که انتخاب طبيعي در انسان گونه اي حس اخلاقي تعبيه کرده است. يعني ما بر اثر تکامل آمادگي انجام رفتارهايي را که از نظر اخلاقي خوب محسوب مي شوند داريم. اگر چني بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 99