جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
عرفان اسلامی (دانشگاه آزاد زنجان)
> 1401- دوره 19- شماره 74
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 18
سال 1403
دوره 21 , شماره 80
دوره 21 , شماره 79
سال 1402
دوره 20 , شماره 78
دوره 20 , شماره 77
دوره 19 , شماره 76
دوره 19 , شماره 75
سال 1401
دوره 19 , شماره 74
دوره 19 , شماره 73
دوره 18 , شماره 72
دوره 18 , شماره 71
سال 1400
دوره 18 , شماره 70
دوره 18 , شماره 69
سال 1399
دوره 17 , شماره 68
دوره 17 , شماره 67
دوره 17 , شماره 66
دوره 17 , شماره 65
سال 1398
دوره 16 , شماره 64
دوره 16 , شماره 63
دوره 16 , شماره 62
دوره 16 , شماره 61
دوره 15 , شماره 60
دوره 15 , شماره 59
سال 1397
دوره 15 , شماره 58
دوره 15 , شماره 57
دوره 14 , شماره 56
دوره 14 , شماره 55
سال 1396
دوره 14 , شماره 54
دوره 14 , شماره 53
دوره 13 , شماره 52
دوره 13 , شماره 51
سال 1395
دوره 13 , شماره 50 زمستان 1395
سال 1394
دوره 11 , شماره 44
دوره 11 , شماره 43
سال 1393
دوره 11 , شماره 42
دوره 11 , شماره 41
دوره 10 , شماره 40
دوره 10 , شماره 39
سال 1392
دوره 10 , شماره 38
دوره 10 , شماره 37
دوره 9 , شماره 36
دوره 9 , شماره 35
سال 1391
دوره 9 , شماره 34
دوره 9 , شماره 33
دوره 8 , شماره 32
دوره 8 , شماره 31
سال 1390
دوره 8 , شماره 30
دوره 8 , شماره 29
دوره 7 , شماره 28
دوره 7 , شماره 27
سال 1389
دوره 7 , شماره 26
دوره 7 , شماره 25
دوره 6 , شماره 24
دوره 6 , شماره 23
سال 1388
دوره 6 , شماره 22
دوره 6 , شماره 21
دوره 5 , شماره 20
دوره 5 , شماره 19
عنوان :
تابوستیزی در شطحیات عرفا
نویسنده:
منیژه همراه ، بهروز رومیانی ، مصطفی سالاری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
هنگام مطالعه متون عرفانی، در کنار ارتباط جذبی سالک با خدا که توأم با توکل، شیفتگی، تسلیم و در نهایت فناست، ارتباط دیگری نیز وجوددارد که در ظاهر گفتار و کردار، حریم مقدس و نامقدس را رعایت نمیکند. اجتماع این تلقی «تابوشکنانه» با آن رابطه انفعالی، هر خوانندهای را دچار تناقض میکند. جستار حاضر درصدد بررسی دلایل تابوستیزی در شطحیات عرفاست، اینکه چه دلایل فردی یا اجتماعی و یا حالات روحی میتواند باعث بروز شطحیات شود. تأمل در دلایل تابوستیزی نشان میدهد که گرچه گستاخی عرفا در مواردی اعتراض به تحریف ارزشهاست، در اغلب موارد محصول صمیمیت و شیفتگی انسان نسبت به خداوند است و هیچ منافاتی با سرسپردگی عارف ندارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 363 تا 378
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مبانی فلسفی و عرفانی نظریّۀ عشق و نقش آن در هستی، در آثار منظوم عرفانی عطّار
نویسنده:
سید محمدهادی حسینیسعادتی ، امیر مومنی هزاوه ، مهدی محبتی ، قربان ولیئی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ontologie معرفت وجود - هستی شناسی - ذات شناسی (فروغی)
چکیده :
هستیشناسی عرفانی، وجود را واجد دو رویۀ ظاهری و باطنی میداند، که پوستۀ ظاهری و محسوس آن، هویّتی خیالی بهشمارمیآید، که باید از آن عبورکرد و به باطن و گوهر آن دستیافت. در نظر عطار عشق گوهر وجود است، که در تمامی ذرّات و ارکان هستی ساری و جاری است. فقر ذاتی و نیاز دردمندانه انگیزه، تواناییها و امکانات لازم را برای حرکت موجودات بهسوی کمال فراهممیکند. فلاسفه، غریزۀ حبّ ذات را عامل کمالگرایی موجودات میدانند، امّا عرفان، که بر مبنای نفی خودی استوار است عشق و درد را عامل آن و حیرت، سرگشتگی و فنای در محبوب را غایت آن بهشمارمیآورد. فلاسفه از این نحوۀ نگرش به هستی و رویدادهای آن تعبیر به اندیشۀ نظام احسن نمودهاند. بر این مبنا خداوند، در ایصال هر ممکنی به غایت وجودیِ خود، به بهترین و کاملترین شیوه رفتار نمودهاست. مطالب فوق، از منظر فلسفی و عرفانی اهمیّت شایانی برای پژوهش و واکاوی دارد. در این پژوهش با روش کتابخانهای و تحلیلی – توصیفی، از دریچۀ فلسفۀ عرفان، موضوع بررسی و نتیجه شد، هرچه موجودی، از عشق و نورانیّت بیشتری برخوردار باشد، به وجود حقیقی و جهان یگانگی نزدیکتر و هرچه از عالم عشق دورتر باشد، به دنیای کثرات و تعارضات نزدیکتر و از وجود و نورانیت کمتری برخوردار است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 21 تا 40
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معرفی و بررسی محتوایی رسالۀ اساسالمعرفه اثر کمال الدین صدیقی
نویسنده:
مهران محبی ، مریم محمودی ، پریسا داوری ، حسین آقاحسینی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
نسخ خطی باقیمانده از گذشتگان جزء مهمی از فرهنگ و تمدن محسوبمیشود که لزوم توجه به آن به عنوان یکی از گنجینههای میراث فرهنگی، بسیار با اهمیت است. رسالۀ اساسالمعرفه، از آثار نفیس سدۀ دهم هجری است که تاکنون تصحیح و چاپ نشدهاست. از این اثر تنها یک دستنوشته باقی ماندهاست که با شمارۀ 2001-101/11 در کتابخانۀ آیتالله گلپایگانی قم نگهداریمیشود و اساس پژوهش حاضر قرارگرفت. متأسفانه رسالۀ اساسالمعرفه تاکنون ناشناخته ماندهاست لذا با توجه به اهمیت رساله، نگارندگان در این پژوهش میکوشند ضمن معرفی رسالۀ اساسالمعرفه کمالالدین صدیقی، به بررسی محتوا، عناصر و مؤلفههای سبکی آن نیز بپردازند. بررسی این اثر نشانمیدهد که کمالالدین صدیقی، عارفی برجسته و از شاگردان معنوی جامی و نیز از پیروان محییالدین بن عربی است و ردّپای عرفان ابن عربی بهوضوح در این رساله مشهود است. کمالالدین صدیقی همچنین نویسندهای تواناست و به ساخت و بافت کلام اهمیّت زیادی دادهاست. صورخیال، لغات و مضامین عربی، کنایات، استعارات، مرادفات، تکلّفات و تصنعات که در دیگر آثار و متون این دوره دیدهمیشود، در این اثر نیز بهوضوح مشهود است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 241 تا 260
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تفسیر بافت بینامتنی تصوّف و عرفان جامی در بهارستان بر اساس نظریۀ فرکلاف
نویسنده:
فاطمه قاسمیان ، پوران یوسفی پور کرمانی ، آسیه ذبیحنیا
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
عبدالرحمان جامی شاعر و نویسندۀ نامآور قرن نهم هجری است که درواقع خاتمالشعرای بزرگ پارسیگو و پس از عهد حافظ، بزرگترین شاعر شمردهشدهاست. جامی شاعری صوفیمسلکی است که اصطلاحات صوفیه را در شعر و نثر خود بهکاربرده و در بهارستان، نمونههای افکار عرفانی خوب و فراوان از او یافتمیشود. جامی این افکار را بیشتر در ضمن داستانهای کوتاه بیانکردهاست. جامی در سراسر بهارستان، هدف و غرض اصلی خود را بهعنوان یک معلم اخلاق و عرفان ازیادنمیبرد و به خوانندگان عرفان و اخلاق میآموزد و در خلال حکایات، عقاید عرفانی خود را بیانکرده و در موارد مختلف، غیرمستقیم به تعلیم پرداختهاست. جامی همچون بسیاری از عرفا هدف اصلی از طی مراحل تربیتی عرفانی یا سیر منازل سلوک را که از توبه آغاز و به فنا پایانمییابد، وصول به ذات حق دانسته که غایت هر عارفی است. نویسنده در این پژوهش به شیوۀ توصیفی- تحلیلی و روش کتابخانهای درصدد آن است تا به بررسی بافت بینامتنی تصوّف و عرفان جامی در بهارستان بپردازد و به این پرسش پاسخدهد که جامی در بهارستان چگونه از مضامین عرفانی برای بیان مقاصد تعلیمی و اخلاقی خود بهره بردهاست؟ با بررسی بهارستان در خصوص اندیشههای عرفانی جامی این نتیجه حاصلمیشود که جامی به عرفان ایرانی و نظریات شیوخ خراسان دلبستگی نشانداده و از مضامین گستردۀ عرفانی در ضمن حکایات برای ارشاد و راهنمایی و همچنین تعلیم دیگران استفادهکردهاست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 221 تا 240
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی مراتب قیامت ازدیدگاه سیدحیدرآملی و میرسیدعلی همدانی
نویسنده:
سیروس مرادی ، محمد ابراهیم مالمیر ، اسماعیل منصوریلاریجانی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
معاد و قیامت از موضوعات اساسی ومهم مورد توجه عرفای اسلامی است؛ در ادوار مختلف، عارفان محقق هریک به نحوی درباب حقیقت، انواع، مراتب، وچیستی آن سخنگفتهاند. بر این اساس این پژوهش که به روش اسنادی صورت گرفتهاست به بررسی تطبیقی مراتب قیامت از منظر سیحیدر آملی و میرسیدعلی همدانی دو عارف بزرگ شیعی- قرن هشتم ه. ق- پرداختهاست و به این نتیجه رسیدهاست که سیدحیدر برمبنای معرفتشناسی تثلیثی و مبانی هستیشناسی و انسانشناختی عرفانی، از دو منظر مراتب قیامت را مورد توجه، تحلیل وبررسی قرارداده و دو گونه تقسیمکرده و برای هر قسم، دوازده مرتبه ترسیم نمودهاست. میرسیدعلی نیز در ابتدا بر مبنای معرفتشناسی مربعی اسرار نقطه و عدد چهار، چهارمرتبه قیامت را ترسیم وتبیین میکند سپس بر مبنای معرفتشناسی تثلیثی واطوار باطنی انسان سه قسم قیامت راتقسیم، تحلیل و بررسی مینماید. سیدحیدر آملی به عنوان یک نظریه پرداز بزرگ عرفان شیعی در تحلیل مراتب قیامت، رویکرد نظری ایشان بر رویکرد عملی و سلوکی، غلبه مشهود دارد ولی رویکرد میرسیدعلی همدانی با توجه به پیر و مرشد بودن، بیشتر جنبه سلوکی، تربیتی و کاربردی دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 41 تا 62
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی عقل و عشق در اشعار شاه نعمتالله ولی
نویسنده:
مریم پهلوان ، تورج عقدایی ، حسین آریان ، حیدر حسنلو
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
عقل و عشق یکی از اساسیترین موضوعات در دیوان شاه نعمتالله ولی است. از نظر او عشق ودیعهای الهی است که در وجود انسان نهادهشده و وسیلۀ رسیدن به کمال و سعادت است. اساس طریقت شاه نعمتالله کشف و شهود است، نه دلیل و برهان. اندیشۀ وحدت وجود در سراسر کلام وی، موجمیزند که به تأثیر از عرفان نظری ابنعربی است. عقل و خردی که شاه ولی با بهرهگیری از اشعار عطار، با آن درافتاده، عقل جزئی و معاش است که نه تنها قادر به درک حقیقت عشق نیست بلکه حجاب و مانعی در راه رسیدن به سرمنزل معرفت و عشق حقیقی است. در مقابل، او عقل کلی را نایب خدا دانسته و آن را مدح کرده و معتقد است که این عقل به عنوان اولین مخلوق، یاور عشق است و با روح و جان عشق و جنون عارفانه، عجینگشته و تقابل و تعارضی میان آن دو متصوّر نیست. این پژوهش به شیوۀ کتابخانهای و به روش توصیفی – تحلیلی صورتگرفتهاست
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 343 تا 362
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی کرامات امام علی(ع) و تصویر ایشان در خوابها و رویاهای صوفیه در متون عرفانی
نویسنده:
وحیده داداشزاده ، غلامعلی آریا ، علیرضا ابراهیم
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
در این مقاله به روش توصیفی- تحلیلی به بررسی کرامات امام علی (ع) که در متون صوفیه باقی ماندهاند وتصورمیشود که بخشی از تصور ایشان از حضرت بر پایه همین کرامات شکل گرفتهباشد و تصویر امام علی(ع) و جایگاه و نقش خواب و رویا در کشف و شهود عرفا پرداختهشدهاست. این بررسی نشانمیدهد که یکی از مهمترین کارکردهای خواب عرفا حل بسیاری از مسائل و دغدغههای ذهنی آنان بودهاست که بیشتر در حوزه مسائل دینی و عرفانی هستند. آنها علاوه بر این که این مسائل را از طریق خواب بیانمیکردند، از این طریق بر تاثیرگزاری آن بر مخاطبان هم میافزودند؛ چون حل این مسائل در خواب از زبان خدا، پیامبر(ص) و مشایخ صوفیه انجاممیشدهاست. علاوه بر حل مسائل در خواب عرفا، مکاشفاتی از نوع الهام مشاهدهمیشود که از وقایعی که هنوز در واقعیت اتفاق نیفتاده، خبرمیدهند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 163 تا 180
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی عشق مجازی و عرفانی از منظر احمد غزالی و عین القضات (با تأکید بر سوانحالعشاق و تمهیدات)
نویسنده:
مهدی محمدی ، بهنام فعلی ، خدیجه صفریکندسری ، محمد رضا بیگی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
عشق انسانی که در آموزههای صوفیه غالبا با تعبیر عشق مجازی ظاهرمیشود یکی از مسائل پیچیده و دشوار در عرفان اسلامی است. برخی آن را مقدمه عشق عرفانی میدانند و برخی به انکار آن پرداختهاند. احمد غزالی و عینالقضات همدانی از اولین افرادی هستند که در ادب فارسی به شکل خاص و ویژه به کتابت درباره عشق، انواع، اطوار و ویژگیهای آن پرداختهاند. در پژوهش حاضر که به روش توصیفی- تحلیلی تهیهشده، سعیشده تا به این سؤال اساسی پاسخدادهشود که دیدگاه احمد غزالی و عینالقضات درباره عشق مجازی و عرفانی چگونه است؟ و چه نقاط اشتراک و افتراقی در بین آن دو دیدهمیشود؟ نتایج پژوهش نشانمیدهد که غزالی، نظربازی را با استناد به احادیث نبوی مجاز میشمارد و از سویی دیگر ظاهر و صورت را پلی میداند برای رسیدن به حقیقت باطن. عین القضات نیز دلبستن به این ظواهر را در صورتی که در راه وصال محبوب و معشوق الهی باشد، بی ضرر میداند. ازلی بودن، جبری بودن و مسیر پرمخاطره عشق از نقاط مشترک عشق عرفانی در سوانح و تمهیدات است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 103 تا 122
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
واکاوی معناشناختی «حقیقت علویه» درآثار عرفانی امام خمینی(ره)
نویسنده:
نرجس رودگر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
امام خمینی
چکیده :
حقیقت علویه اصطلاحی است عرفانی که گرچه برگرفته از آثار ابنعربی و شارحینش است اما در عرفان شیعی جایگاه جدیتری یافتهاست. از بین عارفان شیعه ، امام خمینی (ره) باپردازش این آموزه عرفانی، بحث از آن را از حاشیه به متن مباحث عرفانی وارد نمودهاست. هدف از این پژوهش بهتصویرکشیدن جایگاه حقیقت علویه در عرفان نظری در آثار و مکتوبات عرفانی امام خمینی است. دستاوردهای این بررسی در چند محور زیر بیانشدهاست: 1. منشأروایی اصطلاح حقیقت علویه، 2. عینیت حقیقت محمدیه و علویه 3. حقیقت محمدیه و علویه تنها مجرای عنایت و محبت حق به خلق، 4. جایگاه حقیقت علویه در عالم امر، 5. جایگاه حقیقت علویه در تکوین و تشریع، 6. سریان حقیقت محمدیه وعلویه در مراتب هستی، 7. انطواء شهادت به علی (ع) در شهادت به نبی و اله، 8. حقیقت علویه، حقیقتی بی نهایت، 9. حقیقت علویه،به عنوان قلب عالم، 10.علی (ع)، باطن قرآن.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 85 تا 102
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تجربه مشترک انحلال فردیت در عرفان اسلامی و عرفان هندی
نویسنده:
مهناز دانائیفر ، علی عینعلیلو ، شهین اوجاقعلیزاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی تجربیات مشترکی است که دو مکتب عرفانی اسلامی و هندی در باب انحلال فردیت دارند. انحلال فردیت به معنای گذشتن از خود تن و یکیشدن با خالق است که در عرفان اسلامی با نام فنا فی الذات شناختهمیشود. در این پژوهش به روش تحلیلی، با بررسی متون عرفان هندی و عرفان اسلامی بهدنبالیافتن مشترکات و مفاهیم کلی که تحت این مشترکات توسعه داده شدهاند، بودیم. نتیجه اینکه در متون اوپانیشاد و عرفان اسلامی؛ انسان علت غایی آفرینش دانستهشده و در هر دو مکتب عرفانی انسان مـظهر و آیـنۀ صفات الهی است. در عرفان هندی، روح انسان تحتتأثیر کرمه بر جیوه؛ در چرخه سمساره؛ از جسمی به جسمی بالاتر یا حضیضتر حلولمیکند. و تنها راه نجات از این چرخه و انحلال در برهمن؛ همانا دانش، عمل یا عشق میباشد. در عرفان اسلامی اما تناسخ وجودندارد و موضوعیت انحلال فردیت و فنای در ذات با رها شدن از قیود مادّی و یافتن صدق و صفای باطنی؛ ممکناست. انحلال فردیت به عنوان تجربه مشترک بین دو اندیشه عرفان اسلامی و عرفان هندی را از نظر مفاهیم کلی شبیه به همدیگر است اما از نظر جزئیات و توسعه مفاهیم با یکدیگر تفاوتدارند. هرچند در هر دو مکتب عرفانی؛ عشق نجاتبخش روح انسان معرفی شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 301 تا 322
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 18
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید