جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
نام خانوادگی :
*
پست الکترونیک :
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
حروف تصویر :
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
عرفان اسلامی (دانشگاه آزاد زنجان)
> 1401- دوره 19- شماره 74
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 18
سال 1403
دوره 21 , شماره 80
دوره 21 , شماره 79
سال 1402
دوره 20 , شماره 78
دوره 20 , شماره 77
دوره 19 , شماره 76
دوره 19 , شماره 75
سال 1401
دوره 19 , شماره 74
دوره 19 , شماره 73
دوره 18 , شماره 72
دوره 18 , شماره 71
سال 1400
دوره 18 , شماره 70
دوره 18 , شماره 69
سال 1399
دوره 17 , شماره 68
دوره 17 , شماره 67
دوره 17 , شماره 66
دوره 17 , شماره 65
سال 1398
دوره 16 , شماره 64
دوره 16 , شماره 63
دوره 16 , شماره 62
دوره 16 , شماره 61
دوره 15 , شماره 60
دوره 15 , شماره 59
سال 1397
دوره 15 , شماره 58
دوره 15 , شماره 57
دوره 14 , شماره 56
دوره 14 , شماره 55
سال 1396
دوره 14 , شماره 54
دوره 14 , شماره 53
دوره 13 , شماره 52
دوره 13 , شماره 51
سال 1395
دوره 13 , شماره 50 زمستان 1395
سال 1394
دوره 11 , شماره 44
دوره 11 , شماره 43
سال 1393
دوره 11 , شماره 42
دوره 11 , شماره 41
دوره 10 , شماره 40
دوره 10 , شماره 39
سال 1392
دوره 10 , شماره 38
دوره 10 , شماره 37
دوره 9 , شماره 36
دوره 9 , شماره 35
سال 1391
دوره 9 , شماره 34
دوره 9 , شماره 33
دوره 8 , شماره 32
دوره 8 , شماره 31
سال 1390
دوره 8 , شماره 30
دوره 8 , شماره 29
دوره 7 , شماره 28
دوره 7 , شماره 27
سال 1389
دوره 7 , شماره 26
دوره 7 , شماره 25
دوره 6 , شماره 24
دوره 6 , شماره 23
سال 1388
دوره 6 , شماره 22
دوره 6 , شماره 21
دوره 5 , شماره 20
دوره 5 , شماره 19
عنوان :
تابوستیزی در شطحیات عرفا
نویسنده:
منیژه همراه ، بهروز رومیانی ، مصطفی سالاری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
هنگام مطالعه متون عرفانی، در کنار ارتباط جذبی سالک با خدا که توأم با توکل، شیفتگی، تسلیم و در نهایت فناست، ارتباط دیگری نیز وجوددارد که در ظاهر گفتار و کردار، حریم مقدس و نامقدس را رعایت نمیکند. اجتماع این تلقی «تابوشکنانه» با آن رابطه انفعالی، هر خوانندهای را دچار تناقض میکند. جستار حاضر درصدد بررسی دلایل تابوستیزی در شطحیات عرفاست، اینکه چه دلایل فردی یا اجتماعی و یا حالات روحی میتواند باعث بروز شطحیات شود. تأمل در دلایل تابوستیزی نشان میدهد که گرچه گستاخی عرفا در مواردی اعتراض به تحریف ارزشهاست، در اغلب موارد محصول صمیمیت و شیفتگی انسان نسبت به خداوند است و هیچ منافاتی با سرسپردگی عارف ندارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 363 تا 378
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تجربه مشترک انحلال فردیت در عرفان اسلامی و عرفان هندی
نویسنده:
مهناز دانائیفر ، علی عینعلیلو ، شهین اوجاقعلیزاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی تجربیات مشترکی است که دو مکتب عرفانی اسلامی و هندی در باب انحلال فردیت دارند. انحلال فردیت به معنای گذشتن از خود تن و یکیشدن با خالق است که در عرفان اسلامی با نام فنا فی الذات شناختهمیشود. در این پژوهش به روش تحلیلی، با بررسی متون عرفان هندی و عرفان اسلامی بهدنبالیافتن مشترکات و مفاهیم کلی که تحت این مشترکات توسعه داده شدهاند، بودیم. نتیجه اینکه در متون اوپانیشاد و عرفان اسلامی؛ انسان علت غایی آفرینش دانستهشده و در هر دو مکتب عرفانی انسان مـظهر و آیـنۀ صفات الهی است. در عرفان هندی، روح انسان تحتتأثیر کرمه بر جیوه؛ در چرخه سمساره؛ از جسمی به جسمی بالاتر یا حضیضتر حلولمیکند. و تنها راه نجات از این چرخه و انحلال در برهمن؛ همانا دانش، عمل یا عشق میباشد. در عرفان اسلامی اما تناسخ وجودندارد و موضوعیت انحلال فردیت و فنای در ذات با رها شدن از قیود مادّی و یافتن صدق و صفای باطنی؛ ممکناست. انحلال فردیت به عنوان تجربه مشترک بین دو اندیشه عرفان اسلامی و عرفان هندی را از نظر مفاهیم کلی شبیه به همدیگر است اما از نظر جزئیات و توسعه مفاهیم با یکدیگر تفاوتدارند. هرچند در هر دو مکتب عرفانی؛ عشق نجاتبخش روح انسان معرفی شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 301 تا 322
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
واکاوی قلندریّات و مباحث مربوط به آن در آثار منظوم و منثور شیخ احمد جام
نویسنده:
جانمحمد افرازی ، حمید طبسی ، ابوالقاسم رادفر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
شیخ احمد جام از جمله عارفان نامی حوزۀ خراسان بزرگ است. آثارش به دو دستۀ منثور و منظوم جایمیگیرد. در این پژوهش، مباحث قلندری در آثار منثور و دیوان اشعار بررسیشدهاست. این پژوهش به روش توصیفی- تحلیلی و با استناد به منابع کتابخانهای انجامشدهاست. نتایج تحقیق نشانمیدهد که بسامد موضوعات قلندری در دیوان اشعار از تنوّع بیشتری برخوردار است و شامل مواردی چون: تظاهر به فسق؛ بیاعتباری دین و ردّ مظاهر شریعت؛ تظاهر به آیینهای غیراسلامی؛ تعریض به زاهدان و صوفیان؛ حضور در اماکن بدنام و بیاعتنایی به نام و ننگ میشود. در حالی که شیخ جام در آثار منثور خود تنها به مواردی چون انتقاد از صوفیان مرائی و عاریتی بودن نامجویی اشارهکردهاست. در مجموع، تفاوت آشکار سطح ایدئولوژیک آراء شیخ جام در آثار مئنثور و دیوان اشعار، این فرضیّه را تقویّت میکند که این سرودهها منسوب به اوست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 141 تا 162
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
توحید در قرآن و عرفان(رشد اخلاقی)«مطالعه موردی: توحید در ستایش»
نویسنده:
علیرضا کاوند ، مسعود مرادی ، جواد نصیری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
ستایش یا معادل عربی آن، حمد به معنای پسندیدن صفتی زیبا یا فعلی نیکو و واکنش فطری در برابر آن است، قرآن مجید در آیه 36 سوره جاثیه، ستایش را تنها متعلق به خدا دانسته و برای اثبات آن، برهانهایی اقامهمیکند، مفسران گوناگون براساس منابع تفسیری، هریک استدلال آیه را به گونهای تقریرکردهاند؛ برخی براساس معنایی که برای واژه ربّ، که در آیه مذکور است، برگزیدهاند و بعضی با توجه به سیاق آیات پیشین سوره. بررسی تطبیقی این دیدگاهها در این مقاله نشانمیدهد که مفهوم واژه حمد به تدریج از ستایشِ نعمت به ستایش زیبایی تغییرکردهاست، همچنین شباهتهای متعدد میان مفاتیح الغیب و الجامع البیان، احتمال تأثیر جدی فخر رازی از طبری را تقویتمیکند، روش آلوسی در استفاده از سیاق برای اثبات توحید در ستایش و تأثیر آن در تفاسیر بعدی نیز حائز اهمیت است. غایت عرفان اسلامی توحید است (مشاهدۀ یگانگی خدا) بهطوری که وجود مطلق است و هیچ چیز غیر از او و تجلیاتش، وجود ندارد که لازمۀ این مشاهده، فنا دیدن همه چیز در حق تعالی است. نقش توحید در رشد اخلاقی چنان سازنده است که از انسان با انگیزههایش، که خود منشأ بسیاری از ناهنجاریهای اخلاقی است، انسان کامل خالی از رذایل اخلاقی و آراسته به فضایل اخلاقی میسازد و تمام ابعاد وجودی انسان، اعم از مادی و معنوی را در جهت کمال مطلق و بینهایت و جاودانه قرارمیدهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 63 تا 84
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازتاب اندیشههای عرفانی در غزلهای محمد قهرمان
نویسنده:
حبیبالله بخشوده ، سیاوش مرادی ، منیژه زارعی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
محمد قهرمان، شاعر و پژوهشگر معاصر است که ضمن سرودن انواع شعر به زبانِ فارسی و گویش محلّی تربت حیدریه، به تصحیح وانتشار دیوان چند تن از شاعران سبک هندی، همچون صائب تبریزی، همّت گماشت. او از زمره شاعران تاثیرگذار پنج دهه اخیر خراسان است. وی بیشتر اشعارش را در قالب غزل سنتی سرودهاست. قهرمان از متابعان سبک هندی است و به لحاظ ساختارو محتوا از این سبک مشهور بهرهبرده، این شاعر معاصر در غزلهایش توجه ویژهای به مفاهیم و اصطلاحات عرفانی داشتهاست. در پژوهش حاضر که به شیوۀ اسنادی انجامشده، نگاه شاعر در غزلهای عرفانی بر اساس متون سنتی عرفانی است. توجه به مقامات و اصطلاحات عرفانی، ذکر تحمیدیه و نیایشهای زیبای عارفانه، سرایش هشت ساقینامه در قالب غزل و استخدام ملزومات میخانه و شراب در خدمت عرفان کتاب شعر حاصل عمر او را خواندنی کردهاست. نویسندگان این مقاله پژوهشی، ضمن تحلیل محتوای غزلهای عرفانی محمد قهرمان به بررسی روابط محتوایی شعر او با متون عرفانی پرداختهاند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 323 تا 342
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تفسیر بافت بینامتنی تصوّف و عرفان جامی در بهارستان بر اساس نظریۀ فرکلاف
نویسنده:
فاطمه قاسمیان ، پوران یوسفی پور کرمانی ، آسیه ذبیحنیا
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
عبدالرحمان جامی شاعر و نویسندۀ نامآور قرن نهم هجری است که درواقع خاتمالشعرای بزرگ پارسیگو و پس از عهد حافظ، بزرگترین شاعر شمردهشدهاست. جامی شاعری صوفیمسلکی است که اصطلاحات صوفیه را در شعر و نثر خود بهکاربرده و در بهارستان، نمونههای افکار عرفانی خوب و فراوان از او یافتمیشود. جامی این افکار را بیشتر در ضمن داستانهای کوتاه بیانکردهاست. جامی در سراسر بهارستان، هدف و غرض اصلی خود را بهعنوان یک معلم اخلاق و عرفان ازیادنمیبرد و به خوانندگان عرفان و اخلاق میآموزد و در خلال حکایات، عقاید عرفانی خود را بیانکرده و در موارد مختلف، غیرمستقیم به تعلیم پرداختهاست. جامی همچون بسیاری از عرفا هدف اصلی از طی مراحل تربیتی عرفانی یا سیر منازل سلوک را که از توبه آغاز و به فنا پایانمییابد، وصول به ذات حق دانسته که غایت هر عارفی است. نویسنده در این پژوهش به شیوۀ توصیفی- تحلیلی و روش کتابخانهای درصدد آن است تا به بررسی بافت بینامتنی تصوّف و عرفان جامی در بهارستان بپردازد و به این پرسش پاسخدهد که جامی در بهارستان چگونه از مضامین عرفانی برای بیان مقاصد تعلیمی و اخلاقی خود بهره بردهاست؟ با بررسی بهارستان در خصوص اندیشههای عرفانی جامی این نتیجه حاصلمیشود که جامی به عرفان ایرانی و نظریات شیوخ خراسان دلبستگی نشانداده و از مضامین گستردۀ عرفانی در ضمن حکایات برای ارشاد و راهنمایی و همچنین تعلیم دیگران استفادهکردهاست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 221 تا 240
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
معرفی و بررسی محتوایی رسالۀ اساسالمعرفه اثر کمال الدین صدیقی
نویسنده:
مهران محبی ، مریم محمودی ، پریسا داوری ، حسین آقاحسینی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
نسخ خطی باقیمانده از گذشتگان جزء مهمی از فرهنگ و تمدن محسوبمیشود که لزوم توجه به آن به عنوان یکی از گنجینههای میراث فرهنگی، بسیار با اهمیت است. رسالۀ اساسالمعرفه، از آثار نفیس سدۀ دهم هجری است که تاکنون تصحیح و چاپ نشدهاست. از این اثر تنها یک دستنوشته باقی ماندهاست که با شمارۀ 2001-101/11 در کتابخانۀ آیتالله گلپایگانی قم نگهداریمیشود و اساس پژوهش حاضر قرارگرفت. متأسفانه رسالۀ اساسالمعرفه تاکنون ناشناخته ماندهاست لذا با توجه به اهمیت رساله، نگارندگان در این پژوهش میکوشند ضمن معرفی رسالۀ اساسالمعرفه کمالالدین صدیقی، به بررسی محتوا، عناصر و مؤلفههای سبکی آن نیز بپردازند. بررسی این اثر نشانمیدهد که کمالالدین صدیقی، عارفی برجسته و از شاگردان معنوی جامی و نیز از پیروان محییالدین بن عربی است و ردّپای عرفان ابن عربی بهوضوح در این رساله مشهود است. کمالالدین صدیقی همچنین نویسندهای تواناست و به ساخت و بافت کلام اهمیّت زیادی دادهاست. صورخیال، لغات و مضامین عربی، کنایات، استعارات، مرادفات، تکلّفات و تصنعات که در دیگر آثار و متون این دوره دیدهمیشود، در این اثر نیز بهوضوح مشهود است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 241 تا 260
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازشناسی شیوههای امر به معروفونهی از منکر در تصوف عملی ابوسعید ابوالخیر
نویسنده:
علی رحیمی ، هاتف سیاه کوهیان ، جمشید صدری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
ابوسعید ابوالخیر به عنوان عارفی انساندوست علیرغم رفتارهای خشن متشرعه عصر خود، با تاثیرگذاری یک مرشد معنوی و بهکارگیری شیوههای غیرمتدوال و خلاقانه، بدون آنکه موجبات آزردگی کسی را فراهمسازد، به امر به معروف و نهی از منکر میپرداخت و مانع بسیاری از نابهنجاریها و مفاسد میشد. آنچه در این مقاله به عنوان مسئله اصلی مورد بررسی قرارگرفته، این است که التزام عملی ابوسعید به این فریضه دینی با وجود تساهل و تسامح وی از یک سو، و رویکرد ملامتیگری وی از سوی دیگر، چگونه صورت میگرفتهاست و آیا در شیوههایی که او در انجام این فریضه بهکارمیبسته، امر به معروف و نهی از منکر در معنای فقهی و اخص آن انجاممیگرفته یا در معنای عام؟ آنچه از بررسیها حاصلشد، این بود که روش اصلی ابوسعید در امر به معروف ونهی از منکر استفاده از زبان عامیانه متناسب با ظرفیتهای فکری و فرهنگی مردم زمانه خود بوده و او با توجه به تفاوتهای فردی و خصوصیات روحی افراد، به جای دعوت زبانی و موعظه مستقیم، بهطور غیرمحسوس و غیرمستقیم به اصلاح و تربیت افراد میپرداختهاست او در این شیوه به شکلی متناقضنما با عدم مبادرت به امر به معروف، موجب «امر به معروف و نهی از منکر» میشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 261 تا 280
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی عقل و عشق در اشعار شاه نعمتالله ولی
نویسنده:
مریم پهلوان ، تورج عقدایی ، حسین آریان ، حیدر حسنلو
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
عقل و عشق یکی از اساسیترین موضوعات در دیوان شاه نعمتالله ولی است. از نظر او عشق ودیعهای الهی است که در وجود انسان نهادهشده و وسیلۀ رسیدن به کمال و سعادت است. اساس طریقت شاه نعمتالله کشف و شهود است، نه دلیل و برهان. اندیشۀ وحدت وجود در سراسر کلام وی، موجمیزند که به تأثیر از عرفان نظری ابنعربی است. عقل و خردی که شاه ولی با بهرهگیری از اشعار عطار، با آن درافتاده، عقل جزئی و معاش است که نه تنها قادر به درک حقیقت عشق نیست بلکه حجاب و مانعی در راه رسیدن به سرمنزل معرفت و عشق حقیقی است. در مقابل، او عقل کلی را نایب خدا دانسته و آن را مدح کرده و معتقد است که این عقل به عنوان اولین مخلوق، یاور عشق است و با روح و جان عشق و جنون عارفانه، عجینگشته و تقابل و تعارضی میان آن دو متصوّر نیست. این پژوهش به شیوۀ کتابخانهای و به روش توصیفی – تحلیلی صورتگرفتهاست
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 343 تا 362
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مبانی فلسفی و عرفانی نظریّۀ عشق و نقش آن در هستی، در آثار منظوم عرفانی عطّار
نویسنده:
سید محمدهادی حسینیسعادتی ، امیر مومنی هزاوه ، مهدی محبتی ، قربان ولیئی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ontologie معرفت وجود - هستی شناسی - ذات شناسی (فروغی)
چکیده :
هستیشناسی عرفانی، وجود را واجد دو رویۀ ظاهری و باطنی میداند، که پوستۀ ظاهری و محسوس آن، هویّتی خیالی بهشمارمیآید، که باید از آن عبورکرد و به باطن و گوهر آن دستیافت. در نظر عطار عشق گوهر وجود است، که در تمامی ذرّات و ارکان هستی ساری و جاری است. فقر ذاتی و نیاز دردمندانه انگیزه، تواناییها و امکانات لازم را برای حرکت موجودات بهسوی کمال فراهممیکند. فلاسفه، غریزۀ حبّ ذات را عامل کمالگرایی موجودات میدانند، امّا عرفان، که بر مبنای نفی خودی استوار است عشق و درد را عامل آن و حیرت، سرگشتگی و فنای در محبوب را غایت آن بهشمارمیآورد. فلاسفه از این نحوۀ نگرش به هستی و رویدادهای آن تعبیر به اندیشۀ نظام احسن نمودهاند. بر این مبنا خداوند، در ایصال هر ممکنی به غایت وجودیِ خود، به بهترین و کاملترین شیوه رفتار نمودهاست. مطالب فوق، از منظر فلسفی و عرفانی اهمیّت شایانی برای پژوهش و واکاوی دارد. در این پژوهش با روش کتابخانهای و تحلیلی – توصیفی، از دریچۀ فلسفۀ عرفان، موضوع بررسی و نتیجه شد، هرچه موجودی، از عشق و نورانیّت بیشتری برخوردار باشد، به وجود حقیقی و جهان یگانگی نزدیکتر و هرچه از عالم عشق دورتر باشد، به دنیای کثرات و تعارضات نزدیکتر و از وجود و نورانیت کمتری برخوردار است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 21 تا 40
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 18
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
با موفقیت به ثبت رسید