چکیده :
ترجمه ماشینی :
این مطالعه با قرار دادن «تولید» چیزی که لویناس «چهره» (/e visage) را در برابر افق نهادش مینامد، به مشکل فضای اخلاقی در کار امانوئل لویناس میپردازد.
در برابر این افقها است که حفظ میشود، افقهایی مناسب برای بازسازی پدیدارشناختی، که چهره بهعنوان صورت آشکار میشود.
از طریق گستردگی تبیینهای لوینازی مانند «فرزندپرستی»، «باروری»، «برادری»، «آموزش» و «مادری»، وراثتپذیری چهره استنتاج میشود و چهره در چارچوب محیط ضروری آن - اخلاقیات قرار میگیرد.
شرایط دلالت آن این محیط دستوری، صحنهپردازی یا میزانسن برای رابطه رو در رو که لویناس میگوید، با سرعت لویناس، بر اساس اساسنامه و منشأ آن به نمایش گذاشته میشود تا میراث چهره ممکن باشد.
پیچیده باشد و وضعیت غیر تاریخی آن به چالش کشیده شود.
استدلال میشود که لویناس، بهطور غیرضروری، گسترهی آنچه را که اجازه میدهد بهعنوان صورت دلالت کند، محدود میکند، و بنابراین، فرضهای نهفته در ضمن، ترکیب و پیکربندی صورت را در اثر او تنظیم میکنند.
این پوزیتاها از جایگاه خود رها شده و با هدف ارزیابی تأثیر آنها بر توسعه اندیشه لویناس مورد بررسی انتقادی قرار خواهند گرفت.
با توسل به پدیدارشناسی های ادموند هوسرل و مارتین هایدگر، ارائه لویناس از فضای اخلاقی (فضای اخلاق) در پرتو پدیدارشناسی هایی که ظاهراً آنها را قطع می کند، ارزیابی خواهد شد.
قاطعیت بینش اخلاقی اولیه لویناس در رابطه با تصویرهای فرهنگی و مذهبی که او به آنها متوسل می شود ارزیابی خواهد شد.
تنش یا پیچش بین آثار «اعترافی» و «فلسفی» لویناس آشکار خواهد شد و تلاقی زیربنایی آنها مطرح خواهد شد.
تلاش شده است تا خط سیر کلی اندیشه لویناس ترسیم شود و پروژه لویناس به عنوان یک کل مورد بررسی قرار گیرد، به گونه ای که ممکن است مشکل انتخاب شده به اندازه کافی مورد توجه قرار گیرد.
this study engages the problem of ethical space in the work of emmanuel levinas by situating the 'production' of what levinas will term the 'face' (/e visage) against the horizons of its institution.
it is against these horizons, it will be maintained, horizons apt for phenomenological reconstitution, that the face is revealed qua face.
through a broadening of such levinasian explicata as 'filiality,' 'fecundity,' 'fraternity,' 'teaching' and 'maternity,' the heritability of the face will be deduced and the face placed within the context of its imperative milieu - the ethical circumstances of its signification.
this injunctive environment, the staging or mise-en-scene for the face-to-face relation levinas assays, will, pace levinas, be exhibited upon the ground of its constitution and its provenance scrutinized, in order that the legacy of the face might be complicated, and its putative non-historical status, challenged.
it will be argued that levinas limits, unnecessarily, the ambit of what he permits to signify as a face, and thus that tacitly deposited suppositions regulate the composition and configuration of the face within his work.
these posita will be worked loose from their situs and critically examined with a view to assessing their influence upon the development of levinas' thought.
through recourse to the phenomenologies of edmund husserl and martin heidegger, levinas' presentation of ethical space (the espacement of ethics) will be appraised in the light of the phenomenologies it purportedly interrupts.
the cogency of levinas' proto-ethical insight will be evaluated in relation to the cultural and religious illustrations to which he appeals.
the tension, or torsion, between levinas' self-styled 'confessional' and 'philosophical' works will be laid bare, and their underlying confluence mooted.
effort has been made to delineate the overall trajectory of levinas' thought and to treat the levinasian project as a whole, such that the chosen problematic might be addressed more adequately
نویسنده :
Edward Brian Patrick Roesch-Marsh
منبع اصلی :
https://era.ed.ac.uk/handle/1842/30696
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords : Philosophy, Emmanual Levinas, Edmund Husserl , Martin Heidegger
توضیحات فیزیکی اثر :
335 صفحه .
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی