چکیده :
ترجمه ماشینی :
این تز این بحث را ارائه می دهد که در الهیات، فلسفه سیاسی و شعر جان میلتون رابطه ای ناشناخته بین اتوپیایی و هزاره گرایی وجود دارد.
این مطالعه این رابطه را به عنوان هزاره اتوپیایی تعریف میکند که از طریق آن ارزشهای اتوپیایی کنترل و تنظیم آیندهای شیلایی را تضمین میکند.
در مجموعهای از فصلهای مقایسهای، این پایاننامه نشان میدهد که چگونه هزارهگرایی آرمانشهری میلتون میتواند در درون آن قرار گیرد و چگونه از طریق چشمانداز فکری، سیاسی و رادیکال انگلستان در اواسط قرن هفدهم توسعه مییابد.
این مطالعه الهیات و فلسفه سیاسی میلتون را در کنار روشنفکران و شخصیت های رادیکال معاصر، مانند ساموئل هارتلب، جیمز هرینگتون، توماس هابز، مارکامونت ندهام، و جرارد وینستانلی، تحلیل می کند.
همچنین در نظر می گیرد که چگونه ایده های اتوپیایی و هزاره ای آثار منثور میلتون در شعر حماسی او منعکس شده است.
در انجام این کار، مطالعه مشاهده میکند که چگونه از دست دادن تدریجی ایمان میلتون به مردم انگلیسی، فرمولهای آرمانشهری را به امید تضمین تحقق آخرتشناسی او تشویق میکند.
سرخوردگی فزاینده میلتون از مردم با نخبه گرایی رو به رشد او همزمان است: از اوایل دهه 1640 تا پایان عمرش، او ایمان خود را به کسانی که معتقد بود قادر به تحقق هزاره هستند در افراد کمتر و کمتری قرار داد.
برخلاف جامعه مطالعهگر لندن در آرئوپاگیتیکا در سال 1644، تا سال 1671، میلتون افراد کامل و منتخب را ایدهآل میکند که میتواند آرزوی آنها را داشته باشد، اگر نه افرادی که خود را با آنها میشناسد.
هزاره اتوپیایی میلتون، بردبار و در عین حال نخبه گرا، غیرمتعارف و در عین حال محافظه کار، تغییرات پویای چشم انداز سیاسی و فکری اواسط قرن هفدهم را رمزگذاری می کند.
this thesis presents the argument that in john milton's theology, political philosophy and poetry there is an underexplored relationship between utopianism and millenarianism.
the study defines this relationship as the utopian millennium, through which the utopian values of control and regulation secure a chiliastic future.
in a series of comparative chapters, the thesis traces how milton's utopian millenarianism can be situated within and how it develops through the intellectual, political and radical landscape of mid-seventeenth-century england.
the study analyses milton's theology and political philosophy alongside contemporary intellectuals and radical figures, such as, amongst others, samuel hartlib, james harrington, thomas hobbes, marchamont nedham, and gerrard winstanley.
it also considers how the utopian and millenarian ideas of milton's prose works are reflected in his epic poetry.
in doing so, the study observes how milton's gradual loss of faith in the english people encourages utopian formulations in the hope of ensuring the realisation of his eschatology.
milton's growing disillusionment with the people coincides with his growing elitism: from the early 1640s to the end of his life, he placed his faith of those who he believed were capable of realising the millennium in fewer and fewer people.
in contrast to the studious community of london in areopagitica in 1644, by 1671, milton idealises perfect, elect individuals, to whom he can aspire, if not with whom he self-identifies.
milton's utopian millennium, tolerant and yet elitist, unorthodox and yet conservative, encodes the dynamic changes of the political and intellectual landscape of the mid-seventeenth-century.
نویسنده :
Anthony Bromley
منبع اصلی :
https://ore.exeter.ac.uk/repository/handle/10871/126884
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Milton; Utopia; Millennium; Quakers; Winstanley, , James Harrington, Thomas Hobbes, Marchamont Nedham, Gerrard Winstanley
توضیحات فیزیکی اثر :
287 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی