برهان کلامی جهانشناسی [کتابشناسی انگلیسی] | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
برهان کلامی جهانشناسی [کتابشناسی انگلیسی]
William Lane Craig (ویلیام لین کریگ)
Pages: 216
کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
فارسی
کتاب الکترونیکی
میانگین امتیازات:
امتیاز شما :
تعداد امتیازات :
0
برهان کلامی جهانشناسی [کتابشناسی انگلیسی]
ویرایش اثر
عنوان دیگر :
The Kalām Cosmological Argument
حجة كلام الكونية
حجة علم الكلام الكونية
برهان کیهان شناسی علم کلام
برهان کیهانشناسی کلام
برهان کلامی کیهان شناسی
پدیدآورندگان :
کریگ, ویلیام لین (فیلسوف آمریکایی، فیلسوف تحلیلی، الهیدان و متکلم مسیحی، مدافع مسیحی، و نویسنده، مدافع برهان جهانشناختی کلامی در غرب، استاد فلسفه در دانشگاه هیوستون باپتیست «Houston Baptist University» و استاد پژوهشی فلسفه در دانشکده الهیات تالبوت «Talbot School of Theology» در تگزاس آمریکا), 1949م.
(نویسنده)
چکیده :
ترجمه ماشینی: برهان کیهان شناختی کلام کتابی است در سال 1979 توسط فیلسوف ویلیام لین کریگ، که در آن نویسنده دفاعی معاصر از برهان کیهان شناختی کلام ارائه می دهد و برای وجود خدا با تأکید بر عدم امکان متافیزیکی ادعایی یک پسرفت بی نهایت گذشته استدلال می کند. مناسبت ها. نخست، کریگ استدلال می کند که جهان با استفاده از دو استدلال فلسفی و دو استدلال علمی، شروع به وجود کرد. دوم، کریگ استدلال میکند که هر چیزی که شروع به وجود میکند، علتی دارد که باعث شروع به وجودش شده است. در نهایت، کریگ استدلال می کند که این علت یک خالق شخصی است که به طور غیرقابل تغییر و مستقل آغاز جهان را اراده کرده است. کتاب به دو قسمت تقسیم شده است. جزء اول: الکندی، سعدیه و غزالی. بخش دوم: دفاع مدرن از برهان کیهانی کلام. (شامل دو ضمیمه) پیوست 1: برهان کیهان شناختی کلام و پارادوکس های زنو. ضمیمه 2: برهان کیهان شناختی کلام و تز اولین ضدیت کانت. بخش اول تاریخچه مختصری از برهان کیهانی کلام را که در سنت کلام بیان شده با توجه ویژه به الکندی، سعدیه و غزالی ارائه می دهد. بخش دوم به دفاع طولانی از ماهیت استدلال می پردازد. استدلال اساسی هر چیزی که شروع به وجود می کند، علتی برای وجود خود دارد (یعنی چیزی باعث شده است که وجود داشته باشد). جهان شروع به وجود کرد. یعنی پسرفت زمانی رویدادها محدود است. پس عالم علت دارد. به تبعیت از غزالی، کریگ استدلال می کند که این علت باید یک اراده شخصی باشد. اولین زیرمجموعه آرگومان ها استدلال مبتنی بر عدم امکان نامتناهی واقعی: یک نامتناهی واقعی نمی تواند وجود داشته باشد. یک پسرفت زمانی نامتناهی از رویدادها یک نامتناهی واقعی است. بنابراین، یک پسرفت زمانی نامحدود از رویدادها نمی تواند وجود داشته باشد. دومین زیر مجموعه از آرگومان ها استدلال مبنی بر عدم امکان تشکیل یک نامتناهی واقعی با جمع متوالی: مجموعه ای که با جمع متوالی تشکیل می شود نمی تواند یک نامتناهی واقعی باشد. مجموعه زمانی رویدادهای گذشته مجموعه ای است که با اضافه کردن پی در پی شکل می گیرد. بنابراین، مجموعه زمانی رویدادهای گذشته نمی تواند در واقع بی نهایت باشد. اول این که الف) یک نامتناهی واقعی نمی تواند در دنیای واقعی وجود داشته باشد. و ب) یک سری زمانی نامتناهی چنین نامتناهی واقعی است. دوم این که یک سری زمانی نمی تواند یک نامتناهی بالفعل باشد، با فرض اینکه یک نامتناهی واقعی در دنیای واقعی وجود داشته باشد، زیرا: الف) یک سری زمانی مجموعه ای است که با جمع متوالی تشکیل می شود. و ب) مجموعه ای که با جمع متوالی تشکیل می شود نمی تواند نامتناهی واقعی باشد.
the kalām cosmological argument is a 1979 book by the philosopher william lane craig, in which the author offers a contemporary defense of the kalām cosmological argument and argues for the existence of god, with an emphasis on the alleged metaphysical impossibility of an infinite regress of past events. first, craig argues that the universe began to exist, using two philosophical and two scientific arguments. second, craig argues that whatever begins to exist has a cause that caused it to begin to exist. finally, craig argues that this cause is a personal creator who changelessly and independently willed the beginning of the universe the book is divided into two parts. part i: al-kindi, saadia and al-ghazali. part ii: a modern defence of the kalām cosmological argument. (contains two appendices) appendix 1: the kalām cosmological argument and zeno's paradoxes. appendix 2: the kalām cosmological argument and the thesis of kant’s first antinomy. part i provides a brief history of the kalām cosmological argument as stated by the kalām tradition, with special attention to al-kindi, saadia and al-ghāzāli. part ii moves to defend in length the substance of the argument. basic argument whatever begins to exist, has a cause of its existence (i.e. something has caused it to start existing). the universe began to exist. i.e., the temporal regress of events is finite. therefore, the universe has a cause. following al-ghāzāli, craig argues that this cause must be a personal will. first sub-set of arguments argument based on the impossibility of an actual infinite: an actual infinite cannot exist. an infinite temporal regress of events is an actual infinite. therefore, an infinite temporal regress of events cannot exist. second sub-set of arguments argument based on the impossibility of the formation of an actual infinite by successive addition: a collection formed by successive addition cannot be an actual infinite. the temporal series of past events is a collection formed by successive addition. therefore, the temporal series of past events cannot be actually infinite. the first is that a) an actual infinite cannot exist in the real world; and b) an infinite temporal series is such an actual infinite. the second is that a temporal series cannot be an actual infinite, assuming than an actual infinite can exist in the real world, because: a) a temporal series is a collection formed by successive addition; and b) a collection formed by successive addition cannot be an actual infinite.
الترجمة الآلیة: حجة الكلام الكونية هو كتاب للفيلسوف ويليام لين كريج عام 1979 ، يقدم فيه المؤلف دفاعًا معاصرًا عن حجة kalām الكونية ويدافع عن وجود الله ، مع التركيز على الاستحالة الميتافيزيقية المزعومة للارتداد اللامتناهي للماضي. الأحداث. أولاً ، يجادل كريج بأن الكون بدأ في الوجود ، باستخدام حجتين فلسفيتين وحجتين علميتين. ثانيًا ، يجادل كريج بأن كل ما يبدأ في الوجود له سبب جعله يبدأ في الوجود. أخيرًا ، يجادل كريج بأن هذا السبب هو الخالق الشخصي الذي أراد بداية الكون بشكل ثابت ومستقل. الكتاب مقسم الى جزئين الجزء الأول: الكندي والسعدية والغزالي. الجزء الثاني: دفاع حديث عن حجة الكلام الكونية. (يحتوي على ملحقين) الملحق 1: حجة الكلام الكونية ومفارقات زينو. الملحق 2: حجة الكلام الكونية وأطروحة التناقض الأول لكانط. يقدم الجزء الأول تاريخًا موجزًا لحجة الكلام الكونية كما جاء في تقليد الكلام ، مع إيلاء اهتمام خاص للكندي والسعدية والغزالي. يتحرك الجزء الثاني للدفاع بإسهاب عن مضمون الحجة. حجة أساسية كل ما يبدأ في الوجود ، له سبب لوجوده (أي أن شيئًا ما تسبب في بدء الوجود). بدأ الكون في الوجود. أي أن الانحدار الزمني للأحداث محدود. لذلك ، الكون له سبب. بعد الغزالي ، يجادل كريج بأن هذه القضية يجب أن تكون إرادة شخصية. أول مجموعة فرعية من الحجج حجة تقوم على استحالة وجود لانهائي فعلي: لا يمكن أن توجد لانهائية فعلية. إن الانحدار الزمني اللانهائي للأحداث هو فعلاً لانهائي. لذلك ، لا يمكن أن يوجد تراجع زمني لانهائي للأحداث. المجموعة الفرعية الثانية من الحجج حجة تستند إلى استحالة تكوين لانهائي فعلي عن طريق الإضافة المتتالية: لا يمكن أن تكون المجموعة التي تم تكوينها عن طريق الإضافة المتتالية لانهائية فعلية. السلسلة الزمنية للأحداث الماضية هي مجموعة تكونت من خلال الجمع المتتالي. لذلك ، لا يمكن أن تكون السلسلة الزمنية للأحداث الماضية غير محدودة في الواقع. الأول هو أ) لا يمكن أن توجد لانهائية فعلية في العالم الحقيقي ؛ و ب) إن السلسلة الزمنية اللانهائية هي فعلية لانهائية. والثاني هو أن السلسلة الزمنية لا يمكن أن تكون لانهائية فعلية ، بافتراض أنه يمكن أن يوجد لانهائي فعلي في العالم الحقيقي ، لأن: أ) السلسلة الزمنية هي مجموعة تتكون من إضافة متتالية ؛ ب) لا يمكن أن تكون المجموعة المكونة من الإضافة المتتالية عددًا لا نهائيًا فعليًا.
کلید واژه اصلی :
برهان جهان شناختی
,
برهان جهان شناختی در غرب
,
برهان جهان شناختی کلامی
,
اثبات خدا
,
راههای خداشناسی
,
برهان حدوث
,
برهان حدوث ماده
,
براهین خداشناسی
,
براهین اثبات واجب(حکمت نظری)
,
برهان حدوث
,
براهین جهان شناختی
,
برهان کلامی کیهان شناختی
اعلام و شخصیت ها :
فیومی, سعید بن یوسف (سعادیا گائون، سعید الفیومی، خاخام، فیلسوف و متکلم یهودی مصری، متاثر از معتزله، اولین فیلسوف نظام ساز یهودی، قائل به اتحاد عقل و دین، مخالف قرائیمی ها، بنیانگذار ادبیات عربی یهودی), 268ق./882یا892م. فیوم، مصر 330ق./942م. بغداد، عراق
غزالی طوسی , ابو حامد محمد بن محمد Abū Ḥāmid Muḥammad ibn Muḥammad aṭ-Ṭūsiyy al-Ġaz(z)ālīy(امام محمد غزالی، از معروفترین علمای اسلام، متکلم اشعری، ضد فلسفه، طرفدار منطق، شافعی مذهب، از متصوفه و عرفای قرن پنجم هجری، جامع معقول و منقول، رئیس جامع نظامیه بغداد) , 450ق/437ش./1059م. طوس، خراسان رضوی 505ق/490ش./1112م. طوس، خراسان رضوی
کندی , یعقوب بن اسحاق (Al-Kindi؛ ابویوسف؛ فیلسوف عرب عراقی و نخستین حکیم اسلامی؛ ملقب به ابوالحکما), ۱۸۵ق.801م. ۲۵۲ق./873م.
کانت, ایمانوئل (Immanuel Kant،فیلسوف آلمانی و پدید آورنده فلسفه انتقادی), 1724 1804
بیشتر
متکلمان و سایر شخصیت ها :
ایمانوئل کانت
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
یعقوب بن اسحاق کندی
,
سعادیا گائون
نویسنده :
William Lane Craig (ویلیام لین کریگ)
زبان :
انگلیسی
منبع اصلی :
https://b2n.ir/t35759
جنس منبع:
متن
پایگاه :
ر:پایگاه موقت
یادداشت :
Originally published: 1979
توضیحات فیزیکی اثر :
Pages: 216
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
خروجی ها :
Mods
Doblin core
Marc xml
MarcIran xml
مشخصات مختصر فراداده
مشخصات کامل اثر
منابع مرتبط :
ثبت نظر
ارسال
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت