جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 721
موقف اهل البيت (ع) من الفلسفة والعرفان
نویسنده:
محمد باقر علم الهدى
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
عشق رادیکال: آموزه هایی از سنت عرفانی اسلامی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Omid Safi (امید صافی)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Yale University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در زمانی که همراهی اسلام با خشونت بر سرفصل ها غالب است، این مجموعه زیبا به ما فرصتی می دهد تا چهره ای کاملا متفاوت از سنت اسلامی را ببینیم. این سنت رو به رشد، شاعرانه و عامه پسندی را دنبال می کند که عشق به بشریت و الهی را به عنوان مسیر نهایی که بشریت را به سوی خدا باز می گرداند، جشن می گیرد. صافی برای اولین بار فرازهای قرآن مورد نظر حکمای مسلمان، سخنان عرفانی پیامبر و معارف راه عشق الهی را گرد هم می آورد. نوشته های جلال الدین رومی با ترجمه دقیق و با حساسیت توسط محقق برجسته اسلام امید صافی در کنار فرازهایی از خرقانی، عطار، حافظ شیرازی، ابوسعید ابی الخیر و غیره قابل خواندن است. عارفان کلیدی مسلمان برای میلیون‌ها خواننده‌ای که زندگی‌شان تحت تأثیر شعر مولانا قرار گرفته است، در اینجا فرصتی است تا سنت‌های عربی و فارسی را ببینند که او را به وجود آورده‌اند. امید صافی، استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه دوک و ستون نویس «در هستی»، مفسر مکرر اسلام است. او کتاب های متعددی از جمله خاطرات محمد منتشر کرده است.
رساله‌ای در عشق عرفانی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ali al-Daylami; Joseph Norment Bell; Hassan Al Shafie
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Edinburgh University Press,
دیدگاه های عرفانی یهودی، مسیحی و اسلامی در مورد عشق به خدا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sheelah Treflé Hidden
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan,
چکیده :
ترجمه ماشینی: تجدید حیات عرفان در ادیان در چند دهه اخیر بدون شک ناشی از نیاز گسترده به معنویت عمیق تر و متفکرانه تر است. دیدگاه‌های عرفانی یهودی، مسیحی و اسلامی در مورد عشق به خدا، آنچه را که یهودیان، مسیحیان و مسلمانان می‌توانند از ایمان خود بیاموزند، از تجربه گفت‌وگویی که در بهترین حالت به دنبال مواجهه با آنها با چیزی جدید، عجیب است، می‌پردازد. و غیر منتظره این کتاب با استفاده از متفکران بزرگ معنوی سه سنت شهادت می دهد که وقتی دوستی و صداقت شکوفا شود چه چیزی ممکن می شود.
متافیزیک صوفیه و پیام‌آوران قرآنی: اندیشه و روش ابن عربی در فصوص الحکم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ronald L. Nettler
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Islamic Texts Society,
چکیده :
ترجمه ماشینی: فصوص الحکم را خلاصه ای از متافیزیک صوفیانه «استاد اعظم» ابن عربی (متوفی 1240) می دانند. همچنین به رسمیت شناخته شده است که Fusus هم از نظر ایده و هم از نظر سبک کاری بسیار پیچیده است. و در طول قرن ها، شرح های متعددی بر آن نوشته شده است. هر یک از سوره های فصص به پیامبری از قرآن اختصاص دارد که «حکمت» خاصی با او مرتبط است. در کتاب متافیزیک صوفیانه و پیامبران قرآنی: اندیشه و روش ابن عربی در فصوص الحکم، رونالد نتلر ده فصل از فصوص را بررسی می کند که ایده ها، روش و دیدگاه کل اثر را نشان می دهد. نویسنده با تمرکز بر تحلیل دقیق متن، پیوند و ادغام عمیق کتاب مقدس و متافیزیک را در جهان بینی ابن عربی بیان می کند. متافیزیک صوفیانه و پیامبران قرآنی نه تنها به عنوان تبیین اندیشه ابن عربی در فصوص عمل می کند، بلکه کمک بزرگی در درک کلی اندیشه ابن عربی است.
تاریخ خدای پنهان: اختفا و مکاشفه در سنت‌های عرفانی، باطنی و عرفانی غربی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
April D. DeConick, Grant Adamson (eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در سنت‌های دینی غربی، خدا به‌طور متعارف به‌عنوان خالق، قانون‌گذار و پادشاه انسان‌مانند، موجودی قابل دسترس و فعال در تاریخ تصور می‌شود. با این حال یک سنت همزمان و قوی از خدایی وجود دارد که فعالانه پنهان می شود. این دو سنت منجر به تنش میان خدایی شده است که به طور همزمان برای بشریت قابل دسترسی است و در عین حال غیرقابل دسترسی است، خدایی که هم ذات و هم متعالی، هم حاضر و هم غایب است. تفکر عرفانی، باطنی و عرفانی غربی بر خدای پنهان و پنهان سرمایه گذاری می کند. او به نشانه عارفان، عرفان ها، حکیمان و هنرمندانی تبدیل می شود که می کوشند خدای غایب را برای انسان ها در دسترس قرار دهند. «تاریخ‌های خدای پنهان» این سنت را از دوران باستان تا امروز بررسی می‌کند. این مقالات بر سه موضوع اساسی تمرکز دارند: پنهان سازی خدای پنهان. جستجوی انسان برای خدای پنهان و مکاشفات خدای پنهان.
اسماء و صفات الهی در قرآن کریم: تعریف و شرح و تفسیر اجمالی اسماء الله الحسنی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sayyed Mohammad Reza Hejazi (سید محمدرضا حجازی)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Createspace Independent Pub,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب به صورت تفسیری اجمالی از اسماء و صفات الهی در قرآن کریم نوشته شده است. دیدگاه برخی از علمای بزرگ مسلمان را از مکاتب بزرگ «شیعه و سنی» بررسی می‌کند و تفسیری کوتاه از موضوعات مورد بررسی ارائه می‌کند. هدف اصلی این کتاب تبیین معانی، انواع و مراتب 100 اسم الهی (1+99) است.
شناخت از خدا در تصوف کلاسیک: مبانی الهیات عرفانی اسلامی
نویسنده:
John Renard, Ahmet T. Karamustafa
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Paulist Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این جلد حوزه بسیار مهم اما کمتر شناخته شده ای از معنویت اسلامی را آشکار می کند. ویراستار جان رنارد در اینجا مجموعه‌ای از متون را گردآوری کرده است که اکثر آنها برای اولین بار در اینجا ترجمه شده‌اند که از کتاب‌های راهنمای بزرگ صوفیانه معنویت استخراج شده‌اند، با موضوع نقش پیچیده و چند وجهی دانش در رابطه با زندگی معنوی. او گزیده‌هایی درباره دانش از آثار نه معلم بزرگ مسلمان ارائه می‌کند که بیشتر آنها از عربی ترجمه شده‌اند، اما متون مهمی از نسخه‌های اصلی فارسی را نیز شامل می‌شود. مقدمه بررسی توسعه شیوه‌های شناخت صوفیانه در قرن سیزدهم را در زمینه وسیع‌تر آن‌ها ارائه می‌کند، و سپس بر کتابچه‌ها یا خلاصه‌های معنویت صوفیانه که در اینجا به آن پرداخته می‌شود، تمرکز می‌کند. یادداشت‌های تاریخی، شناسایی مختصری از بسیاری از منابع و شخصیت‌هایی که در سرتاسر رساله‌ها ذکر شده‌اند، ارائه می‌کنند.
کتاب‌شناسی توصیفی عرفان
نویسنده:
سیدحسن محمدی؛ ویراستار: نظیفه‌سادات موذن
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , مدخل آثار(دانشنامه آثار) , آثار مرجع , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم - ایران: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی,
اسلام: عقاید و نهادها [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Henri Lammens (هنری لامنس)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این اثر برای اولین بار در سال 1968(؟) منتشر شد. این اثر به دنبال این است که نه بحث برانگیز باشد و نه بحث برانگیز، نویسنده قصد دارد گزارشی کاملاً عینی از اعتقادات و نهادهای اسلام ارائه دهد. لامنز حجاز را مهد اسلام توصیف می‌کند، جایی که عربستان غربی در پیچیدگی کوهستانی‌اش به عنوان کانون اصلی این عنوان است. با بحث در مورد اسلام که با تکامل سیزده قرن شکل گرفته است، جزئیات ارائه شده در داخل خواننده را قادر می سازد تا توسعه تاریخی آن را به طور گسترده دنبال کند.
  • تعداد رکورد ها : 721