جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2253
از ديدگاه قرآن كيفرهاي روحي و عقلي دوزخيان چگونه است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : آيات قرآن درباره كيفر روحي و عقلي دوززخيان چند دسته است: 1 – آياتي كه دلالت بر عذاب تبه كاران دارد، و نيز براي تحقير آنان، با زبان طعن گفته مي شود «بچشيد» عذابي را كه آن را دروغ مي پپنداشتيد: «وَقيلَ لَهُم ذُوقوا عَذابَ النارِ الَذي كُنْتُم بیشتر ...
آيا عذاب الهي در قيامت، شامل شيطان و يارانش مي‏شود؟ آيا عذاب آن‏ها دائمي است يا پس از تحمل جزاي خود وارد بهشت مي‏شوند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
طبق سخن قرآن، خداوند در قيامت، شيطان و پيروان وي را به كيفر اعمال خويش خواهد رساند و وعده جهنم و عذاب داده است: "جهنّم ميعادگاه همه آن‌ها است و (جهنم) هفت در دارد...".(1) نيز "به حق سوگند و حق مي‌گويم، كه جهنم را از تو (شيطان) و پيروانت همگي پر خواهم بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
حكم يهوديان در رابطه با بهشت و جهنم، چگونه است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : حكم يهوديان دررابطه با بهشت و جهنم : آنچه كه از آيات و روايات وارده در اين زمينه مي توان استفاده كرد، نكات ذيل است : 1- مردم بر حسب وضعشان در برابروعده و وعيدهاي خداوند متعال به شش دسته تقسيم مي شوند : مومنان ،كافران ، مستضعفان ،مرجون لامر الل بیشتر ...
نفس نباتى چه فرقى با نفس حيوانى و انسانى دارد ؟ و اين فرق چه تاثيرى در مساله معاد مى تواند داشته باشد ؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : بنابر اينكه ملاك وحدت در نباتات نفس نباتى آنها باشد , زندگى نباتى در گروى وجود صورت و نفس نباتى خاص در مواد مستعد مى باشد و هنگامى كه استعداد مواد ازبين برود , صورت يا نفس نباتى هم نابود مى شود و اگر فرضا همان مواد مجددااستعداد پذيرفتن صورت ن بیشتر ...
اگر كسي نه به بهشت برود و نه به جهنم پس كجا مي رود؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : همه انسانهايي كه به سن تكليف رسيده اند و عاقل هستند سرنوشت آنها يا بهشت است يا جهنم، و جاي سومي براي آنها نيست. البته ممكن است گروهي مدتي داخل جهنم شوند و بعد از آن وارد بهشت شوند. بنابراين سرنوشت انسانها يا بهشت است يا جهنم. در برخي روايات و بیشتر ...
ديدگاه اديان مختلف در مورد جهنم چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : جهنم به عقيده همه اديان، جايي است در جهان ديگر كه بزه كاران را در آن جا به انواع عقوبت كيفر مي دهند. دوزخ در آيين زردشتي جايي است در جهان ديگر كه در آن جا گناه كاران كيفر كارهاي بد خود را مي بينند و آن محلي است سخت عميق، همچون چاهي بسيار تاري بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
ابدي بودن بهشت و جهنم را مشكل مي توان باور كرد چون تناسبي با اعمال محدود اين دنيا ندارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : اين سؤال در طول تاريخ كلامي اسلام سابقه ديرينه دارد و درزمان امام باقر ـ عليه السّلام ـ در محافل علمي آن روزگار مطرح بوده و دانشمند اسلامي براي آن جوابهاي متعددي را داده‎اند. در واقع سؤال شما بازگشتش به اين است كه چگونه مي‎تواند بهشت يا جهنم ا بیشتر ...
اعتقاد به معاد و قيامت در زندگي ثمره اي ندارد و افرادي كه اعتقاد به معاد ندارند راحت تر زندگي مي كنند و بيشتر لذت مي برند ؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : اعتقاد به آخرت از جمله اموري است كه در عقايد و رفتار و اخلاق انسان نقش به سزايي دارد، به گونه‌اي كه حتي اعتقاد به توحيد اين چنين تأثيري را ندارد. اعتقاد به آخرت و معاد سومين ركن از اركان اعتقادي اسلام محسوب مي‌شود. به گونه‌اي كه اگر كسي معاد بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
معرفت پيامبراکرم(صلی الله علیه و آله) راجع به مسئله معاد در چه مرتبه اي است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : همان طور که بينش توحيدي درجاتي دارد و معرفت توحيدي پيامبر عظيم الشأن(ص) در بالاترين درجه توحيد است، معاد شناسي هم درجاتي دارد و معرفت آن حضرت راجع به معاد در برترين درجة آن جاي گرفته است. علت اين امر آن است که چون هر فيضي که از جانب خدا مي رس بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
چگونه مي‌شود انساني به وجود بهشت و جهنم عالم باشد ولي در اعمالش سُستي نشان دهد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : حقيقت اين است كه ايمان, پذيرش و التزام عملي به آن, اختياري انسان است و جبراً مترتّب بر علم نخواهد شد و علم شرط كافي و علّت تامه ايمان نيست. شايد كسي بگويد: چگونه ممكن است انسان به چيزي علم داشته باشد و به مقتضاي آن عمل نكند؟ در پاسخ مي‌گوييم: بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
  • تعداد رکورد ها : 2253