آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
نظر سنت توماس آکویناس در عادت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Francis Austin Brown
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
اخلاق حقوق طبیعی: مقایسه سنت های تراوادا و تومیست [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Lantigua
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی موضوع حقوق طبیعی در Therav می پردازد آدا و روایات تومیسی با بهره گیری از روش شناسی اخلاق دینی تطبیقی. رویکردهای این روش مانند فرمالیسم اخلاقی، طبیعت گرایی اخلاقی، و اخلاق روایتی با انتخاب نویسنده رویکردی چند بعدی که مذهبی و اخلاقی است، ارزیابی می شود. این رویکرد چند بعدی، همانطور که توسط ویلیام شوایکر تعریف شده است، تحقیق قانون طبیعی را از دیدگاه هرمنوتیکی تنوع اخلاقی و کثرت گرایی دموکراتیک انجام می دهد. دیدگاه هرمنوتیکی به جای جهان بینی متافیزیکی کلاسیک، تاریخی کردن اخلاق حقوق طبیعی را تضمین می کند که با سکولاریته مدرن سازگار است. برای دستیابی به این وظیفه، از اندیشه آلاسدایر مک اینتایر فیلسوف اخلاق و دیوید نواک، الهی‌دان یهودی برای تدوین مفهومی از سنت قانون طبیعی استفاده می‌شود. سه ویژگی هنجاری سنت‌های حقوق طبیعی مورد بحث را تعریف می‌کنند: عقلانیت به‌عنوان سنت تشکیل‌شده، وحی به‌عنوان یک پدیده تاریخی، و قانون طبیعی به‌عنوان یک ساختار فرهنگی که هم تطبیقی و هم هستی‌شناختی است. ادعای محوری این پایان نامه این است که سنت‌های تراوادا و تومیست دستگاه مفهومی مشابهی را برای گفتمان عقلانی فراهم می‌کنند که می‌تواند اشتراکات اخلاقی را بیابد و به تفاوت‌های بین سنت‌ها احترام بگذارد. اشتراک بین سنت‌ها در اخلاق حقوق طبیعی محفوظ هستند، زیرا این سنت‌ها به یک حقیقت سازنده پایبند هستند که زمینه عینی همه حقایق و طبیعت است که یک انسانیت مشترک را مشخص می‌کند. از سوی دیگر، این سنت‌های حقوق طبیعی حداقل می‌توانند به تفاوت احترام بگذارند، زیرا آنها استقلال سنت‌های دیگر را خارج از سنت‌های خود و از پیش موجود خود به رسمیت می‌شناسند. بنابراین، اخلاق حقوق طبیعی در این سنت‌های دینی از چالش‌های اخلاقی نسبی‌گرایی و استبداد اجتناب می‌کند. هر دو سنت مفهومی از «طبیعت» را با جهت گیری غایت شناختی مناسب برای زندگی اخلاقی تعریف می کنند. «طبیعت» مقوله ای باز در این روایات است که هرگز نمی توان آن را به طور کامل تعریف کرد. این نشان می دهد که چگونه این سنت های قانون طبیعی از خشونت هستی شناختی اجتناب می کنند. ادعای کلی این است که اخلاق حقوق طبیعی، که در Therav مشهود است آدا و سنت‌های تومیستی، چیزی ضروری برای یک دموکراسی سکولار کثرت‌گرا ارائه می‌کنند: دیدگاهی بدون قید و شرط از کرامت انسانی که از حقوق مسلم حمایت می‌کند، زیرا توسط قانونی بالاتر از قوانین مدنی تضمین می‌شود.
آکویناس صلح طلب؟ مطالعه تطبیقی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Lloyd G. Pemberton, III
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : برخی از محققان ادعا می‌کنند که وقتی ابزارهای تحلیلی تفسیری اخیر بر مجموع الهیات قرار می‌گیرند، در ذهن توماس آکویناس هنگام تدوین نظریه جنگ عادلانه‌اش، فرضی در برابر آسیب ظاهر می‌شود. بدین ترتیب، این فرض در برابر آسیب به این صورت تعبیر می‌شود که آکویناس تمایلی به صلح‌طلبی دارد. پایان نامه حاضر یک مطالعه تطبیقی بین دو محقق ریچارد میلر و گریگوری رایشبرگ ارائه می دهد. میلر از این ادعا حمایت می کند در حالی که رایشبرگ آن را غیرقابل توجیه می داند. این تز استدلال های ارائه شده توسط هر دو را بیان می کند و در نهایت با رایشبرگ به عنوان مصداق بهتر طرف می شود. بعلاوه، من تحلیل خود را از افکار آکویناس در مورد فضیلت عدالت ارائه می‌کنم، که تمایز مقوله‌ای مهمی را نشان می‌دهد که به طور کامل توسط میلر و رایشبرگ توسعه نیافته و برای بحث ضروری است.
شخصیت گرایی تومیستی: شفاف سازی و پیشبرد پروژه
نویسنده:
Matthew David Schaeffer
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : شخصیت گرایی واکنشی است در برابر دو خطای یکسان در قلمروهای اخلاقی و سیاسی: اهمیت دادن نهایی به خودمختاری و منفعت شخصی (فردگرایی) و اهمیت نهایی به شکوه جمع (جمع گرایی). در جستجوی راه سومی بین این خطاها، شخصیت گرایان استدلال می کنند که یک انسان شناسی فلسفی باید چراغ راهنما باشد. و همچنین استدلال می کنند که سه ادعا برای یک انسان شناسی دقیق فلسفی محور هستند: (1) افراد دارای کرامتی غیرقابل انکار هستند. (ii) تلس افراد اشتراک یا عشق است. و (iii) برخی از ابعاد افراد به طور پایان ناپذیری مرموز هستند. شخصیت گرایی در هسته خود ایجاب می کند که تمامی فعالیت های درون فردی، بین فردی و نهادی باید به این سه حقیقت احترام بگذارند. پیرو فیلسوفانی مانند ژاک ماریتن، سنت ووتیلا/جان پل دوم، و فر. W. Norris Clarke, S.J., من معتقدم که شخصی گرایی باید در کار سنت توماس آکویناس پایه گذاری شود. بنابراین، پایان نامه من تلاشی برای روشن شدن و پیشبرد پروژه شخصیت گرایی تومیست است. برای روشن شدن پروژه، من سه گونه از شخصیت گرایی تومیست را شناسایی می کنم. اولی تعهدات اصلی شخصگرایی را در متافیزیک و دیگر آثار مرتبط سنت توماس بیان می کند. دومی با این استدلال که پدیدارشناسی باید در پروژه ادغام شود، به اولی اضافه می کند. و سومی با این استدلال که درک سنت توماس از esse (یعنی عمل موجود) باید خلاقانه تکمیل شود و در قلب پروژه قرار گیرد به دومی اضافه می کند. با مشخص شدن این گونه‌ها، من پروژه را به دو روش اصلی پیش می‌برم. ابتدا، دو هنجار درونی پروژه را شناسایی می‌کنم و نشان می‌دهم که هر دو هنجار نیازمند ادغام پدیدارشناسی هستند. دوم، من تصدیق می‌کنم که کار کلارکز روی شخصیت‌گرایی تومیستیک دلیل قانع‌کننده‌ای برای تقدم esse است، اما همچنین توجه می‌کنم که کار او با انتقادهای جدی مواجه شده است. بنابراین، من دو جبهه از کار کلارکز را اصلاح و از آن دفاع می کنم: ادعای او مبنی بر اینکه ذات ضخیم است و ذات نازک است، و ادعای او مبنی بر اینکه پذیرش یک کمال هستی شناختی است. من نتیجه می‌گیرم که درک کلارک از esse، با مقداری تغییر، بسیار قابل قبول است. بر این اساس، تقدم esse در شخصیت گرایی تومیستیک هنوز یک مسیر قابل دوام اس
آکویناس و دادگاه عالی: روایات کتاب مقدس یهودیان، غیریهودیان و جنسیت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Eugene F. Rogers Jr.
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wiley-Blackwell ,
فلسفه غرب: توماس آکویناس
نویسنده:
نويسنده:کنوت ترانوی مترجم:خشایار دیهیمی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - تهران: کوچک,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
در ششمین کتاب از مجموعه ((فلسفه غرب)) اندیشه‌های فلسفی و جایگاه ((توماس آکویناس)) (1225ـ1274م) در تاریخ فلسفه مغرب زمین بررسی و تبیین شده است .کتاب با زندگی‌نامه کوتاه اکویناس آغاز می‌شود ;سپس مباحث کتاب ـ که عموما بررسی آرای آکویناس است ـ با این عناوین فراهم می‌آید :ایمان و عقل :دو راه شناخت، آکویناس و ارسطو ;ماهیت دانش و شناخت بشری، خدا، انسان و اخلاقیات .یادداشت‌های مولف و کتاب‌نامه فارسی و انگلیسی در پایان کتاب آمده است.
ملاحظاتِ حقوق عمومی در مکتبِ تومیسم با تأکید بر حاکمیت قانون در دولت دینی
نویسنده:
یاسر مکرمی قرطاول؛ محمد جواد جاوید
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
حکومت یک ضرورت طبیعی، شرعی و قانونی است. ازاین‌رو در مفروض توماس آکوئیناس توجه به یک دولت دینی تحت حاکمیت قانون الهی، مدلی مقبول است. فرضیّۀ او چنین است که نماد اقتدار سیاسی (حکومت) در اختیار شخص پادشاه و اقتدار دینی در اختیار کلیسا قرار دارد. پادشاه به‌عنوان نماد اقتدار سیاسی وظیفه دارد با تأمین سعادت دنیوی مقدمات لازم را برای رسیدن به سعادت اخروی که همان رسیدن به خداست، فراهم سازد. وی همچنین در عین توجه به استقلال نسبی نهاد سیاسی و دینی از هم، تبعیت نهاد سیاسی از نهاد دینی را تأکید می‌کند. همین موضوع چالش‌برانگیزترین بخش مکتب تومیسم است. مقالۀ حاضر نشان داده که با بررسی رویکردهای کلان فلسفۀ تومیسم مانند هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی می‌توان به حاکمیت قانون و دولتی با باورهای دینی در ذیل مباحث حقوق عمومی در این مکتب دست یافت.
صفحات :
از صفحه 649 تا 678
توماس آکوئیناس
نویسنده:
فرگس کر؛ ترجمه‌ی هادی ربیعی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: افق‏‫,
نظام فلسفی توماس آکویناس
نویسنده:
موریس دوولف ؛ [مترجم] بهنام اکبری.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران: حکمت,