آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 303
یورگن هابرماس: مفاهیم کلیدی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Barbara Fultner (باربارا فولتنر)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی : هابرماس یک متفکر سیستماتیک نادر، درک ما را از مدرنیته، تعامل اجتماعی و عملکرد زبانی، نهادهای اجتماعی، عقلانیت، اخلاق، قانون، جهانی شدن و نقش دین در جوامع چندفرهنگی ارتقا داده است. او به شکل گیری بحث های حقیقت، عینیت، هنجارگرایی و رابطه بین علوم انسانی و طبیعی کمک کرده است. این جلد یک نقشه مفهومی قابل دسترس و جامع از چارچوب نظری هابرماس و مفاهیم کلیدی آن، از جمله نظریه کنش ارتباطی، اخلاق گفتمان، فلسفه اجتماعی-سیاسی او و کاربردهای آنها در مسائل معاصر ارائه می دهد. هم برای خوانندگان تازه کار هابرماس و هم برای کسانی که علاقه مند به درک دقیق تری از جنبه های خاص کار او هستند، این منبع ارزشمندی خواهد بود.
هابرماس: یک مقدمه بسیار کوتاه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jurgen Habermas; James Gordon Finlayson
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب مروری روشن و خواندنی از کار فلسفی یورگن هابرماس، تأثیرگذارترین فیلسوف آلمانی زنده امروزی است که به طور گسترده در مورد موضوعاتی مانند مارکسیسم، اهمیت و اثربخشی ارتباطات، اتحاد مجدد آلمان و اتحادیه اروپا اظهار نظر کرده است. . گوردون فینلیسون با استفاده از مثال‌های ملموس و زبانی قابل دسترس، مروری روشن و خواندنی از فلسفه پیچیده هابرماس در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. او سپس به تحلیل مبانی نظری نظریه اجتماعی هابرماس و کاربردهای عینی تر آن در زمینه های اخلاق، سیاست و حقوق می پردازد. و با بررسی اینکه چگونه نظریه اجتماعی و سیاسی هابرماس نوشته های او را در مورد مشکلات معاصر، سیاسی و اجتماعی آگاه می کند، به پایان می رسد. ادامه مطلب... چکیده: این کتاب مروری روشن و خواندنی از کار فلسفی یورگن هابرماس، تأثیرگذارترین فیلسوف آلمانی زنده امروزی است که به طور گسترده در مورد موضوعاتی مانند مارکسیسم، اهمیت و اثربخشی ارتباطات، اتحاد مجدد آلمان و اتحادیه اروپا. گوردون فینلیسون با استفاده از مثال‌های ملموس و زبانی قابل دسترس، مروری روشن و خواندنی از فلسفه پیچیده هابرماس در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. او سپس به تحلیل مبانی نظری نظریه اجتماعی هابرماس و کاربردهای عینی تر آن در زمینه های اخلاق، سیاست و حقوق می پردازد. و با بررسی این که چگونه نظریه اجتماعی و سیاسی هابرماس نوشته های او را در مورد مشکلات معاصر، سیاسی و اجتماعی آگاه می کند به پایان می رسد.
خودمختاری و همبستگی: مصاحبه با یورگن هابرماس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter Dews
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی : در حدود نیم دهه گذشته، یورگن هابرماس به طور فزاینده ای از قالب مصاحبه، هم به عنوان وسیله ای برای ارائه دیدگاه های متغیر خود در مورد موضوعات فلسفی به شیوه ای قابل دسترس و هم به عنوان ابزاری برای بحث در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی جاری استفاده کرده است. این نسخه جدید و گسترده «خودمختاری و همبستگی» شامل پنج مصاحبه اضافی است که در آن هابرماس موضوعاتی مانند تاریخ و اهمیت مکتب فرانکفورت، توسعه اجتماعی و سیاسی آلمان پس از جنگ، وضعیت اخلاقی نافرمانی مدنی را مورد بحث قرار می دهد. پیامدهای «اختلاف مورخان» و کارکرد هویت ملی در دنیای مدرن.
بینش و همبستگی: اخلاق گفتمانی یورگن هابرماس (فلسفه، نظریه اجتماعی و حکومت قانون) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William Rehg
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of California Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : اخلاق گفتمانی نشان دهنده یک تحول جدید هیجان انگیز در نظریه اخلاقی نئوکانتی است. ویلیام رهگ مقدمه‌ای روشن‌تر از نظریه‌پردازی پیچیده آن توسط طرفدار اصلی آن، جیرجن هابرماس، ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه اخلاق گفتمانی به شخص اجازه می‌دهد بر انتقادات اصلی که علیه نئوکانتی‌گرایی وارد شده است غلبه کند. رهگ استدلال می‌کند که مفاهیم جهان‌شمولی از عدالت، تفکر اخلاقی را از سنت‌های جامعه جدا می‌کند، و مدافعان فمینیست «اخلاق مراقبت» که بر اهمیت اخلاقی مراقبت از افراد دیگر تأکید می‌کنند، رهگ نشان می‌دهد که اخلاق گفتمانی بی‌طرفی را با همبستگی ترکیب می‌کند. او اولین بازسازی سیستماتیک نظریه هابرماس را ارائه می دهد و رابطه آن را با آثار فیلسوفان معاصری مانند چارلز تیلور بررسی می کند. کتاب او جایگزینی جسورانه برای شکاف بین "حق" و "خوب" در نظریه اخلاقی بیان می کند و فیلسوفان، دانشمندان اجتماعی و حقوقی و نظریه پردازان سیاسی را بسیار مورد توجه قرار می دهد.
بازتاب بازبینی: نظریه گفتمانی حقیقت یورگن هابرماس  [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James Swindal
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Fordham University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : یورگن هابرماس، به ویژه در اثر استاد خود نظریه کنش ارتباطی (1981)، چندین بینش اساسی از سنت فلسفی تأمل را که توسط کانت آغاز شده است، به ما می‌رساند و آن را در مسیری جدید و بسیار بدیع رهایی بخش قرار می‌دهد. او مدعی است که تأمل نه تنها می‌تواند محدودیت‌های استدلال درباره فکر و عمل را تعیین کند، بلکه می‌تواند محدودیت‌هایی را نیز درک کند که عوامل انسانی برای رهایی خود از ساختارهای اجتماعی و اقتصادی ناعادلانه با آن مواجه هستند. کارگزاران انسانی می توانند با تعیین محدودیت های آگاهی خود، بلکه ساختارهای بین الاذهانی مشترک در ارتباطات روزمره، در ارتباط سازنده و رهایی بخش با دیگران شرکت کنند. Reflection Revisited به بررسی توسعه دو مرحله ای خود هابرماس از این نظریه بازتاب رهایی بخش می پردازد و توضیح می دهد که چگونه او بازتاب را به طور خاص برای مشکلات توسعه هویت شخصی و اخلاق اعمال می کند.
آگاهی اخلاقی و کنش ارتباطی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jurgen Habermas, Christian Lenhardt, Shierry W. Nicholsen
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
MIT Press (MA),
چکیده :
ترجمه ماشینی : این کتاب مورد انتظار، مفاهیم نظریه کنش ارتباطی هابرماس را برای نظریه اخلاقی بیان می کند. «اخلاق گفتمان» می کوشد دیدگاهی اخلاقی را بازسازی کند که از آن بتوان ادعاهای هنجاری را بی طرفانه قضاوت کرد. نظریه عدالت که توسعه می دهد، دستور مقوله ای کانت را با رویه ای از توجیه مبتنی بر توافق مستدل میان شرکت کنندگان در گفتمان عملی جایگزین می کند. هابرماس اخلاق ارتباطی را از طریق بررسی تحقیقات در روانشناسی اجتماعی رشد اخلاقی و بین فردی به نظریه کنش اجتماعی مرتبط می کند. هدف او نشان دادن این است که شهودهای اخلاقی اساسی ما از چیزی عمیق‌تر و جهانی‌تر از ویژگی‌های احتمالی سنت ما سرچشمه می‌گیرد، یعنی از پیش‌فرض‌های هنجاری کنش متقابل اجتماعی که به مجموعه کارگزاران شایسته در هر جامعه تعلق دارد. یورگن هابرماس استاد فلسفه در دانشگاه فرانکفورت است.
یورگن هابرماس (جامعه شناسان کلیدی) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
M. Pusey
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
London: ,
چکیده :
ترجمه ماشینی : مقدمه ای روشن و معتبر بر کار هابرماس. آثار گاه دشوار و غیرقابل دسترس او توسط مایکل پوزی برای خواننده دانشجو قابل دسترسی است.
تئوری و عمل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jurgen Habermas, John Viertel
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Beacon Press,
اثر اخیر یورگن هابرماس: عقل، عدالت و مدرنیته [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Stephen K. White
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
بحران مشروعیت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jurgen Habermas (یورگن هابرماس)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
  • تعداد رکورد ها : 303