چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه امکان الهیات عاملی را ارائه می دهد.
برای تحقیق در این موضوع، مفهوم نمایندگی مورد بررسی و تفسیر عینی قرار می گیرد.
نخست، این تز به دقت به فیلسوفان آلمانی میپردازد که مفهوم عاملیت را تجسم بخشیدهاند، بهویژه هگل، فویرباخ و مارکس، که تحقیقات گستردهای در مورد عاملیت بهعنوان عامل پیوند بین سوژه و ابژه انجام دادند.
سپس، نظریه عاملیت را مورد بررسی قرار می دهد، همانطور که فیلسوفان مدرن برای تجزیه و تحلیل ماهیت انسان، ذهنیت، خود و عمل استفاده می کنند که تفسیر علمی آنها دشوار است.
با این حال، این تلاش های فلسفی نمی تواند ارتباط بین حوزه های دینی، متعالی و حوزه های واقعی را حل کند.
به ویژه، بارت استدلال می کند که قلمرو الهی را نمی توان با تلاش های عقلانی انسان ها درک کرد.
بنابراین، بارت از الهیات انسان محور قرن 18 و 19 انتقاد می کند که بیان می کند همه معیارها از انسان سرچشمه می گیرند.
با این حال، متکلمان علمی مدرن و متکلمان طبیعی، امکان کشف نقطه اتصال بین خدا، انسان و جهان خلقت را از طریق تحقیقات علمی باز کرده اند.
تضاد بین توانایی عقل و تصدیق الهی نیاز به سنتز دارد.
این تز استدلال می کند که این رویکردهای فلسفی و کلامی را می توان در جنبه های رسالت شناختی ترکیب کرد.
با این حال، تاریخ امپریالیسم رسالت را لکه دار کرده است، که منجر به این استدلال می شود که مأموریت اکنون ارزشی مشکوک دارد.
با توجه به ننگ مربوط به رسالت، میانجیگری و آشتی خداوند و افراد خارج از خدا با مشکلاتی مواجه است.
بنابراین، به عنوان جایگزین، این پایان نامه الهیات عاملی را ارائه می دهد که خدا، انسان و جهان را به هم پیوند می دهد.
الهیات فاعلی یک الهیات پیوند است، یک الهیات کنشی است که برای حل مشکلات عینی در جهان عمل می کند، و یک الهیات رسولی است که به طور مداوم برای تغییر جهان با رسالت عمل می کند.
this thesis presents a possibility of agency theology.
in order to research this issue, the notion of agency is investigated and interpreted objectively.
first, the thesis looks closely at german philosophers who have enabled the notion of agency to be embodied, especially hegel, feuerbach and marx, who carried out extensive research into agency as a linking factor between subject and object.
then, it examines agency theory, as used by modern philosophers to analyse the nature of human beings, mentality, self and action, which are difficult to construe scientifically.
however, these philosophical attempts cannot resolve the connection between religious, transcendent domains and actual domains.
in particular, barth argues that the divine realm cannot be understood by the rational efforts of human beings.
thus, barth criticizes the human-centred theology of the 18th and 19th centuries, which states that all yardsticks originate from human beings.
however, modern scientific theologians and natural theologians have opened up the possibility of discovering the connecting point between god, humans and the created world through scientific research.
the contradiction between the ability of reason and divine self-attestation demands synthesis.
this thesis argues that these philosophical and theological approaches can be synthesized in missiological aspects.
however, the history of imperialism has tainted mission, leading to the argument that mission is now of questionable value.
given the stigma associated with mission, there are difficulties in the mediation and reconciliation of god and people outside of god.
therefore, as an alternative, this thesis presents agency theology, which links god, human beings and the world.
agency theology is a theology of connection, an action theology which acts to solve concrete problems in the world, and an apostolate theology, which works continuously to transform the world with apostolicity.