مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
آداب سلوک یهودی (دامنه ادیان غرب) آموزه‌های یهودیت(دامنه ادیان غرب)
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 169
پیامبری در مناظره: خطابه اقناع در کتاب عاموس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Karl Moller
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Sheffield Academic Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: بررسی ساختار ادبی و چالش بلاغی که باعث تولید کتاب آموس شد. مولر استدلال می کند که این کتاب بحث بین آموس و مخاطبان قرن هشتم او را به تصویر می کشد و ارائه می دهد. هنگامی که در پرتو سقوط اسرائیل خوانده می شود، ارائه عاموس در تلاش (و شکست) برای متقاعد کردن هم عصران خود در مورد مجازات قریب الوقوع الهی به عنوان یک هشدار قوی برای خوانندگان یهودی بعدی عمل می کند.
تفسیر «کتاب یوئیل»، «کتاب عاموس»، «کتاب عوبدیا» از کتاب مقدس عبری [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Calvin John
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: Grand Rapids، MI: Christian Classics Ethereal Library. (Год издания не указан). جان کالوین (1509–1564) یک الهی‌دان و کشیش با نفوذ در دوران اصلاحات پروتستانی بود. او یکی از چهره های اصلی در توسعه سیستم الهیات مسیحی بود که بعدها کالوینیسم نام گرفت. در این کتاب، جان کالوین تفسیری جذاب درباره سه پیامبر صغیر در عهد عتیق ارائه می‌کند: یوئل، عاموس و عبدیا. کالوین تفسیر خود را بر هر کتاب با مقدمه ای کوتاه آغاز می کند. او هنگام اظهار نظر درباره یک کتاب، اغلب ترجمه های خود را از یک قطعه ارائه می دهد و ظرافت ها و ظرافت های ترجمه خود را توضیح می دهد. برخورد او با متن، بینش شبانی مشتاق او را آشکار می کند. و مانند همیشه، او با دیگر متکلمان، مفسران، و بخشهایی از کتاب مقدس هنگام تفسیر یک قطعه خاص تعامل دارد. پس از چند صد سال، تفسیر کالوین بر جوئل، آموس و عبدیا، تفسیری آموزنده و جالب برای چندین کتاب عهد عتیق باقی مانده است.
محققان کابالیست کتاب مقدس چند زبانی آنتورپ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Wilkinson, R.J
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این اثر جدول زمانی معاد شناسی را که موجب دادخواست چند زبانی آنتورپ و انگیزه کابالیستی مسیحی محققانی بود که روی متن کار می کردند، آشکار می کند. این سنت سپس به نسخه 1584 پاریس از عهد جدید سریانی می رسد.
الهیات کتاب یوئیل (از کتاب‌های کتاب مقدس عبری) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Willem S. Prinsloo (ویلم اس. پرینسلو)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Walter de Gruyter ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: پس از بحث مقدماتی در مورد روش و مسائل مهم مهم مطرح شده توسط کتاب جوئل، پرینسلو به نوبه خود از طریق هر حومه پیشگویی کار می کند. او به‌ویژه به ساختار، ژانر و نقوش سنتی علاقه‌مند است و معتقد است که سرنخ‌های لازم برای تثبیت الهیات کتاب را ارائه می‌دهند. در گفتگو با H.W.Wolff، او پیشنهاد می‌کند که بحث کار از یک بخش به بخش دیگر توسعه می‌یابد، «هر کدام یک Steigerung را بر پیشرو خود ارائه می‌کنند». اگرچه اساساً نگران این کتاب است که در حال حاضر وجود دارد، او همچنین به شدت برای وحدت اصلی اساسی آن استدلال می کند، و به ویژه تمایلی به افراط در حدس و گمان های متنی ندارد. نتیجه‌گیری‌های الهیاتی که از این همه تلاش به دست می‌آیند، به‌ویژه بدیع یا غیرمنتظره نیستند، و ارزش اصلی کتاب را در جای دیگری می‌توان یافت: اگرچه خود یک تفسیر نیست، اما به‌طور روشمند تمام مقدمات انتقادی را انجام می‌دهد که یک تفسیر باید بر آن استوار باشد
درآمدی بر یهودیت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Nicholas de Lange (نیکلاس دی لانگ)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS,
چکیده :
ترجمه ماشینی: دکتر نیکلاس دی لانژ در کتاب خود با عنوان "درآمدی بر یهودیت" بینشی سریع از دین و پیروان آن ارائه کرد. مشاهده کردم که او این کتاب را برای افرادی طراحی کرده است که زمان کمی برای سرمایه گذاری روی متون حجیم دارند یا اصلاً وقت ندارند. تصاویر متعددی که او برای ابهام زدایی از مفاهیم باستانی مانند صهیونیسم و ​​دیاسپورا استفاده کرد، ارزش زیادی دارند. اگر چه کسی که با آثار قبلی او مانند "اطلس جهان یهود و یهودیان" آشنا باشد، چندان شگفت زده نخواهد شد. این کتابی است که هر کسی را که به تاریخ و جمعیت شناسی یهود علاقه دارد روشن می کند. این یک قطعه به خوبی تحقیق شده است. به زیبایی خلاصه شده! یکی دیگر از وقایع قانع کننده.
فرهنگ اصطلاحات یهودیت و آداب و رسوم یهودی کمبریج [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Judith R. Baskin (جودیت آر. باسکین)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS,
چکیده :
ترجمه ماشینی: دیکشنری کمبریج تاریخ، دین و فرهنگ یهود یک اثر مرجع معتبر و قابل دسترس برای مخاطبان قرن بیست و یکم است. مدخل های آن که توسط دانشمندان برجسته نوشته شده است، مفاهیم معنوی و فکری و جنبش های مذهبی را که یهودیت و تجربه یهودی را متمایز می کند، تعریف می کند. آنها درباره شخصیت‌ها و مکان‌های مرکزی، رویدادهای شکل‌دهنده، و مشارکت‌های ادبی و فرهنگی پایدار بحث می‌کنند و زندگی مردان و زنان یهودی معمولی را روشن می‌کنند. مقاله‌ها تاریخ یهودیت را از دوران باستان تا امروز بررسی می‌کنند و تمام جنبه‌های یهودیت، از جمله اعمال و مناسک مذهبی، آموزه‌های قانونی و سنت‌های افسانه‌ای، و عقل‌گرایی، عرفان و مسیحیت را در نظر می‌گیرند. این اثر مرجع با بسیاری از آثار دیگر در کاوش گسترده خود در تجربه یهودی فراتر از یهودیت متفاوت است. مدخل‌ها جنبش‌ها و دستاوردهای سکولار و سیاسی را مورد بحث قرار می‌دهند و تلاش‌های یهودیان را در ادبیات، هنر، موسیقی، تئاتر، رقص، فیلم، پخش، ورزش، علم، پزشکی، و محیط‌زیست، در میان بسیاری از موضوعات دیگر از کتاب مقدس گرفته تا اینترنت مشخص می‌کنند.
موضع اسحاق آباربانل درباره سنت: دفاع، مخالفت و گفتگو [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Eric Lawee
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
زوهر هراکیا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Rabbi Shimon ben Zemach Duran translation by: Philip J. Caplan
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Academic Studies Press,
چکیده :
سیمون بن زماح از چهره‌های برجسته اندیشه یهود در سده‌های میانه و یکی از مراجع ربانی در الجزیره است. در این کتاب که درباره روش‌های احصاء و تبویب 613 فرمان است و جامعی است از مسائل اعتقادی و عبادی و فقهی یهود، او کارهای مراجع قبل از خود هم‌چون ابن‌میمون را خلاصه می‌کند. همچنین او سیستم احصاء و تبویب خود را نیز در این کتاب عرضه می‌کند. این متن که اولین بار در 1515 منتشر شد هم‌چون شرحی است بر ویراست شعری ابن‌جبیرول از 613 فرمان. ترجمه انگلیسی این کتاب ، آن را برای دانشجویان فقه یهودی، آیین‌های یهودی و تاریخ و عقاید یهودیان در قرون میانه در دسترس قرار می‌دهد. * 613 فرمان ، فرمان‌هایی است که شامل مسائل اقتصادی، عبادی و فقهی دین یهود که در قرن سوم پس از میلاد توسط ربی سیملای در تلمود تدوین شده است.
دایرة‌المعارف یهودیت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jacob Neusner(ژاکوب نوسنر)؛ Alan J. Avery-Peck(آلن جی. اوری‌پک)؛ William Scott Green(ویلیام اسکات گرین)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
BRILL,
چکیده :
ترجمه ماشینی: چکیده و معرفی جلد چهارم: دایره‌المعارف یهودیت گزارش کامل و قابل اعتمادی از یهودیت ارائه می‌دهد که از زمان اسرائیل باستان شروع شده و تا روزگار ما گسترش یافته است. زمینه جامعه و فرهنگ، این چیزی است که ما می دانیم. همه موضوعات اصلی مورد نیاز برای توصیف سیستماتیک یهودیت به عنوان یک دین، جهان بینی، شیوه زندگی، نظریه موجودیت اجتماعی که توسط مؤمنان تشکیل شده است در اینجا مورد بررسی قرار می گیرد. "دایره المعارف یهودیت گزارشی قطعی از یهودیت معاصر و تصویری قابل اعتماد از سنت نزدیک به چهار هزار ساله ارائه می دهد. یک فهرست کامل و دقیق، مرجعی آماده برای حقایق فراهم می‌کند، و مقاله‌های منظم، گزارش‌های بسیار خواندنی از کل طیف نظام‌های اعتقادی و رفتاری یهودیان را ارائه می‌کنند که در طول زمان و در زمان خود ما مطرح شده‌اند. این برای افراد از همه پیشینه ها، دانشمندان و خوانندگان عمومی به طور یکسان نوشته شده است. هنگامی که ویراستاران سه جلد اولیه «دایره المعارف یهودیت» را تکمیل کردند، از پرداختن به بیش از یکصد موضوع راضی بودند. اما همچنین دریافتند که بسیاری از موضوعات مهم دیگر باقی مانده است که باید به روشی منظم بیان شوند. تحقیقات جدید در تاریخ، اعمال و الهیات دین یهودیت، متخصصانی در همه این زمینه ها پیدا شد و نتیجه آن بیش از نود مطالعه جدید است که سی و دو مورد اول در جلد حاضر است. ضمیمه دوم پیش بینی شده است. برای سال 2003، و مکمل سه، برای سال 2004. منتشر شده توسط بریل آکادمیک پابلیشرز، لیدن و کانتینیوم، نیویورک. لطفاً توجه داشته باشید که این عنوان منحصراً از طریق Continuum، نیویورک (www.continuumbooks.com) در دسترس مشتریان در آمریکای شمالی است. محتویات ضمیمه اول: آگادا در یهودیت های باستانی هالاخا- سنتزهای مدرن طالع بینی و جادو در اندیشه یهودی قرون وسطی زیست شناسی و قانون یهودیت چین، تمرین یهودیت در شبیه سازی کدی تخیل قانون یهودی-تدوین قرون وسطایی قانون یهودی-محاوره های مدرن در اسپانیا قرون وسطی دیالکتیک در یهودیت ناتوانی ها، یهودیت و بیماری ها در منابع یهودی بوم شناسی در یهودیت باستان انتخاب اسرائیل اتیوپی، یهودیت در مهندسی ژنتیک خدا، تصویر یونان، تمرین یهودیت ژوزفوس، شخصیت های کتاب مقدس در یهودیت، نیمه دوم قرن بیستم یهودیت کارائیت خزرها و یهودیت میشنا، استدلال قیاسی-تضادی در مراکش، عمل یهودیت در پدیدارشناسی یهودیت یهودیت خاخام، آموزه های اجتماعی ربانی ها و ربانی ها خرافات یهودیت مدرن اولیه در یهودیت سنت مادری جانشین در یهودیت زنان در یهودیت تورات دوگانه
فرهنگ اصطلاحات یهودیت راتلج [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Alan Avery-Peck , Jacob Neusner
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این فرهنگ به دینی می پردازد که در تورات - وحی خداوند به موسی در کوه سینا - به شرح کامل و کامل آنچه خدا از بشریت می خواهد می پردازد. در منظر این دین، یهودیت، حضور خدا به ویژه در اسرائیل قرار دارد، مردمی که خدا را بشناسید و با تشکیل پادشاهی خدا در تورات، رابطه ای عهد شده با خدا برقرار می کند. بنابراین منظور از «اسرائیل» یهودیت مردمی است که با پذیرش تورات در سینا به وجود آمدند. آنها وارثان و نوادگان پدرسالاران و مادران، ابراهیم و سارا، اسحاق و ربکا، یعقوب و لیهند راشل هستند. اسرائیل، مردم، و یهودیت، مذهب آنها، همانطور که در اینجا به آنها اشاره می شود، بنابراین مقوله های ماوراء طبیعی را نشان می دهند که نباید با گروه قومی، قوم یهود و فرهنگ آن، یا با دولت-ملت، دولت اسرائیل اشتباه گرفته شود. در این صفحات، از «اسرائیل» عبادت و کتب مقدس دین یهودیت صحبت می کنیم.
  • تعداد رکورد ها : 169