مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
آیین گنوسی (ادیان خاموش) ادیان‌ اروپای باستان (ادیان خاموش) ادیان ایران باستان (ادیان خاموش) ادیان ترکان باستان (ادیان خاموش) ادیان چین باستان (ادیان خاموش) ادیان خاور نزدیک باستان (ادیان خاموش) ادیان مصر باستان (ادیان خاموش) ادیان یونان باستان (ادیان خاموش)
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 5
موسوعة العقيدة والأديان المجلد 9 - دراسات في الأديان الوثنية القديمة
نویسنده:
د. أحمد علي عجيبة
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
الوهیت منقطع: بررسی نام های الهی ایشتار، بعل و یهوه و تعدد الوهیت در خاور نزدیک باستان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Spencer L. Allen
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Walter de Gruyter,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب به بررسی موضوع تکینگی در مقابل تعدد خدایان باستانی خاور نزدیک می پردازد که با نام مشترکی شناخته می شوند اما با نام خانوادگی یا القاب جغرافیایی آنها متمایز می شوند. این کتاب اساساً بر اسامی الهی ایشتار در بین النهرین، نام های بعل در شام، و نام های یهوه در اسرائیل تمرکز دارد، و بر چهار سؤال کلیدی ساختار یافته است: چگونه قدیم ها معنای خدا بودن را تعریف می کردند - یا به طور عملی تر، چه چیزی. آیا یک شخصیت یا شیء برای اینکه توسط گذشتگان خدا محسوب شود، نیاز به نوع برخورد داشت؟ دانشمندان امروزی بر اساس چه مبانی و بر اساس کدام متون مشخص می کنند که یک شخصیت یا شی در فرهنگ باستانی خدایی است؟ چگونه با خدایان دارای نام و نام خانوادگی یکسان و متفاوت از خدایان دارای نام کوچک رفتار می شود؟ در چه شرایطی خدایان با نام‌های مشترک و نام‌های خانوادگی متفاوت به‌عنوان خدایان مستقل متمایز قابل تشخیص هستند و در چه شرایطی آنها صرفاً مظاهر محلی یک خدای فراگیر هستند؟ نتایجی که در مورد تکینگی مظاهر محلی در مقابل تعدد خدایان مستقل به دست می‌آید، مختص هر نام فردی است که مطابق با داده‌ها و متون موجود برای هر نام الهی بررسی شده است.
  • تعداد رکورد ها : 5