مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
نمودار درختی موضوعات
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه فلسفه
>
حکمت نظری
>
فلسفه (خاص)
>
فلسفه الهی
>
فلسفه اسلامی
>
الهیات بالمعنی الاخص
>
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
>
شناخت ذات خدا
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
و
یا
بجز
عنوان
نویسنده
توصیفگر
کلیدواژه
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
شامل عبارت
باشد
تنها فرادادههای دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
نوع منبع:
کتاب
تمام موارد
فرمت:
تصویر
تمام موارد
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 33
عنوان :
آيا اين ادعا صحيح است که خداوند را با ادله عقلي و منطقي نمي توان اثبات کرد؟ چنان که برخي همچون شهيد چمران به آن قائل اند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
پاسخ تفصیلی:
شهيد دكتر مصطفي چمران با تكيه بر دو مطلب مدعي شدهاند كه اثبات خداوند با منطق ناممكن است. 1. در قرآن كريم، وجود خداوند بديهي شمرده شده و هر كس در ضمير خود خدا را مييابد و بنابر همين اصل، هيچگاه دليلي براي اثبات خدا در قرآن نيامده است. 2. بايد براي
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اثبات خدا
,
راه علمی شناخت خدا
,
اثبات وجود خدا
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
شناخت ذات خدا
کلیدواژههای فرعی :
براهین اثبات خدا ,
براهین اثبات واجب(حکمت نظری) ,
اثبات خدا ,
اثبات پذیری خدا ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
كسي كه فلسفه و عرفان نمي داند، از چه طريقي –غير از اين دو راه-خدا را بشناسد . ائمه ـ عليهم السّلام ـ كدام راه را رفتند و خداوند خودش را از چه طريقي معرفي نموده است؟!
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به اين پرسش بايد گفت كه انسان براي شناخت غير خود ابزارهايي در اختيار دارد. حواس پنجگانه، عقل و دل وسيلههايياند كه آدمي ميتواند از آنها براي شناختن بهرهجويد. در شناخت خدا هم آدمي از اين توانايي خويش بايد بهره برد، امّا شناخت خدا از راه حس
بیشتر ...
کلیدواژههای اصلی :
اثبات خدا
,
راه علمی شناخت خدا
,
شناخت خدا
,
اثبات وجود خدا
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
شناخت ذات خدا
,
عرفان شرقی
کلیدواژههای فرعی :
خداشناسی ,
معرفت خدا ,
شناخت خدا ,
معرفت حق ,
حد معرفت خدا ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
راه رسيدن به شناخت واقعي خدا چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
براي شناخت خداي متعال راه هاي فراوان و گوناگوني وجود دارد كه در كتابهاي مختلف فلسفي و كلامي[1] و بيانات پيشوايان ديني و نيز در متن كتاب هاي آسماني به آنها اشاره شده است. اين دلائل و براهين از جهات مختلفي با يكديگر تفاوت دارند: مثلا: در بعضي از آنها ا
بیشتر ...
کلیدواژههای اصلی :
راه علمی شناخت خدا
,
شناخت خدا
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
شناخت ذات خدا
کلیدواژههای فرعی :
خداشناسی ,
معرفت خدا ,
معرفت حق ,
شناخت اختیاری خدا ,
امکان معرفت خداوند ,
01. خداشناسی (کلام) ,
شناخت خدا ,
شناخت حصولی خدا ,
شناخت حضوری خدا ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برهان اثبات خدا بر اساس منطق و اصول موضوعه، سازگار با خرد آدمي است. اگر روز گاري اين اصول با عقل بشر ناسازگار شود برهان از اعتبار ساقط خواهد شد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
1. ادعا شده است که منطق بر چند اصل موضوعه بنا شده، كه نه قابل اثباتند و نه قابل رد. پاسخ اين است كه اصول موضوعه، قواعدي هستند كه در يك علم پذيرفته ميشوند و درباره صحت و سقم آنها بحثي نميشود؛ ولي علم ديگري متكفل اثبات آنهاست[1]. در علم منطق نيز هر
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اثبات خدا
,
راه علمی شناخت خدا
,
شناخت خدا
,
براهین خداشناسی
,
اثبات وجود خدا
,
شناخت ذات خدا
,
آفریدگار جهان (اسماء فعل)
کلیدواژههای فرعی :
اثبات وجود خدا ,
برهان اثبات وجود خدا ,
برهان اثبات باری ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
با توجه به اينکه بر اساس برهان علمي مجبور به اعتراف و پذيرش وجود خداونديم, آيا اثبات خدا بر اساس برهان و اصول مسلم علمي، با حکمت الهي و اختيار انسان سازگار است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
توضيح: پذيرش و عدم پذيرش، جزو افعال انسان ميباشند كه البته با اعضاي باطني انسان انجام ميشوند، نه با اعضا و جوارح خارجي، به تعبير علمي تصديق، فعل نفس است؛ يعني كاري است كه انسان با اختيار خود انجام ميدهد و يا از انجام آن خودداري ميورزد. افعال انس
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اثبات خدا
,
راه علمی شناخت خدا
,
شناخت خدا
,
براهین خداشناسی
,
اثبات وجود خدا
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
براهین اثبات واجب(حکمت نظری)
,
شناخت ذات خدا
کلیدواژههای فرعی :
اختیار انسان ,
اختیار انسان ,
روش علمی شناخت ,
برهان علمی ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آيا شخصي که وجود خداوند را انكار می كند، كافر است؟ گاهي من، خداي متعال و پيامبرانش را انكار كرده، و در گذشته به آنان ـ نعوذ بالله ـ توهين كردهام، لطفاً بفرماييد تكليف اين جانب چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
فقر فرهنگي، هجوم شبهات متعدد، دردها و رنجها، بيعدالتيها، معضلات سياسي، اقتصادي و فرهنگي، عملكردهاي نامطلوب برخي مذهبيها و نيافتن پاسخ مناسب، گاهي جوانان را به شك و ترديد و حتي انكار و كفر به خدا و غيب و ديگر اعتقاد ديني ميكشاند. در حالي كه همين
بیشتر ...
کلیدواژههای اصلی :
کافر
,
اثبات خدا
,
راه علمی شناخت خدا
,
شناخت خدا
,
اثبات وجود خدا
,
براهین اثبات واجب(حکمت نظری)
,
شناخت ذات خدا
کلیدواژههای فرعی :
شرک ,
انکار خدا ,
کفر ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چرا ذات پروردگار را نمي توان درك كرد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
نكتة اصلي در مسالة، نامحدود بودن ذات پاك خداوند و محدود بودن عقل و علم و دانش ماست. او وجودي از هر نظر بي نهايت است، ذات او و هم چنين صفات او مانند علم و قدرت بي پايان و نامحدود است. و از سويي ديگر ما و تمام آنچه به ما مربوط است اعم از علم و قدرت و ح
بیشتر ...
کلیدواژههای اصلی :
اثبات خدا
,
راه علمی شناخت خدا
,
شناخت خدا
,
اثبات وجود خدا
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
کلیدواژههای فرعی :
ذات الهی ,
شناخت ذات خدا ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تمایزجایگاه علم و معرفت در عرفان ابو عبدالله نفَّری
نویسنده:
عظیم حمزئیان , قدرت الله خیاطیان , سمیه اسدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
کاشان : دانشگاه کاشان ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رؤیت خدا
,
راه کشف و شهود
,
عرفان نظری
,
مقام حجاب
کلیدواژههای فرعی :
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص) ,
شناخت ذات خدا ,
اصطلاحنامه فقه ,
عارفان (مسلمان) ,
معرفت شناسی عرفانی ,
علم ,
مقامات سلوک(مقابل مقامات کمال) ,
علم لدنی(معرفت شناسی) ,
ایمان ,
منابع معرفت(اصطلاح وابسته) ,
معرفت رسمی ,
معرفت با عبارت ,
معرفت بی عبارت ,
ملازمت معرفت و رویت حق ,
علم حجاب ,
جهل حقیقی ,
علم شناسی عرفانی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
مرتضی مطهری
چکیده :
برخی از عرفا، علم و معرفت را به صورت مترادف به کار بردهاند و بسیاری دیگر معرفت را برتر از علم دانستهاند؛ زیرا که منظور ایشان از علم، دانش ظاهری، اکتسابی و معقول است؛ و معرفت در این جایگاه، دانش بر اساس کشف و شهود است. در دیدگاه عرفانی محمد بن عبدالله نفّری-عارف قرن چهارم- هر چیزی غیر از خدا، حرف و خلق محسوب میشود؛ لذا عارف باید خویش را از رسوم و احکام و غیریّت رها سازد. در سیر الی الله، علوم و تعالیم آن -که گاهی علم شرع و گاهی علوم منقول و معقول مدّ نظر است – ماسوی الله به شمار میرود. از این منظر، عارف کسی است که توانسته باشد احکام و رسوم را از خود بزداید؛ لکن هنوز گرفتار حجاب لطیفی به نام معرفت است. بنابراین در عرفان نفّری، نیل به معرفت حقیقی و یقینی، با زدودن حجاب معرفت و معارف میسّر میشود.در میان اندیشمندان و عرفای مسلمان، ابوعبدالله نفری، اولین کسی است که این تمایز را قائل شده است. علاوه بر این از «وقفه» یاد نموده که جایگاهی برتر از معرفت دارد. در این مقاله، با توجه به جایگاه این تمایز و اهمیت موضوع علم و معرفت در اسلام و توصیه و تأکیدی که در قرآن و سنت به این امر شده است و همچنین ارزش و مقام والای معرفت الهی نزد عرفا و اولیاءالله، به بررسی جایگاه علم و معرفت، درجات و مراتب آن، تفاوت علم و معرفت، وصول به آن و رابطه علم و جهل در عرفان نفّری به روش توصیفی-تحلیلی پرداخته شده است؛ که با توجه به تقدّم تاریخی وی بر عارفانی همچون امام محمد غزالی، طرح علم و معرفت و تمایز آن دو در اندیشه نفّری، اهمیّت ویژهای مییابد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 109 تا 142
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الاهیات تنزیهی در عاشقانههای عطار
نویسنده:
حسین حیدری , بتول فـلاح برزکی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
کاشان : دانشگاه کاشان ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تشبیه
,
تنزیه الهی
,
الهیات عرفانی
,
عرفان اسلامی
,
الهیات بالمعنی الاخص
کلیدواژههای فرعی :
امکان معرفت خداوند ,
معطله (فرق کلامی) ,
اشاعره (اهل سنت) ,
رؤیت خدا ,
جَهْمِیّه ,
زیادت صفات الهی بر ذات ,
مشبهه حشویه (مشبهه صفاتیه) ,
کرامیه (مجسمه مشبهه صفاتیه) ,
وحدت وجود ,
شناخت ذات خدا ,
توحید صفاتی(فلسفه)) ,
عینیت صفات با ذات ,
خدای ورای اخلاق ,
ادبیات عرفانی ,
اصطلاحنامه عرفان ,
مقام جمع بین تشبیه و تنزیه((اثباتی)، قسیم مقام تشبیه و مقام تنزیه) ,
خرده گیری از خداوند ,
آزادی دیوانگی ,
چکیده :
ماجرای کشمکش بین تشبیه و تنزیه ذات، صفات و افعال خداوند را میتوان دیرپایترین و گستردهترین مناقشه کلامی پیروان ادیان ابراهیمی دانست. در عالم اسلام امثال کرّامیه، حشویه و اشاعره به تشبیه ذات حق و در مقابل معتزله، شیعه، و عارفان مسلمان، به همانند دانستن اوصاف و افعال حق با آدمیان قایل بودهاند. این مقاله رویکرد عارف شوریده نیشابور، فریدالدین محمد عطار(618-540 ق./1221 -1145 م. ) را در موضوع مذکور در سه اثر او(الهینامه، مصیبتنامه و منطقالطیر) بررسی میکند. این جستار نشان میدهد که فریدالدین حتی در حال و هوای سرایش اشعارش نیز رویکرد تنزیهی دارد و بارها بدان تصریح میکند. عطار برخلاف اشاعره، صفات و ذات حق را از هم جدا نمیداند. وی پای خرد را در شناخت کنه ذات، صفات و افعال خداوند شکسته دانسته و او را حتی از به نام خواندن هم منزه میداند و معتقد است آنچه بندگان در مییابند، در واقع بازتاب خیال خود آنان است: «قسم خلق از وی خیالی بیش نیست». در منطقالطیر نیز پرندگان در پایان توانشان، سیمرغ را سی مرغ دیدند: «حضرتی دیدند بی وصف و صفت». این رویکرد تنزیهی فریدالدین که حتی به مرز الاهیات سلبی نیز نزدیک میشود، یادآور خطبه نخست امام علی(ع) در نهج البلاغه است. از سوی دیگر خردهگیریهای عطار بر رحمت الاهی نیز که بر زبان دیوانگان جاری شده است، نشان میدهد که وی به حسن و قبح عقلی افعال باور دارد و خداوند را فوق چون و چرا نمیداند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 41 تا 70
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
درّة الفاخرة فی تحقیق مذاهب الصوفیة و المتکلمین و الحکماء المتقدمین
نویسنده:
عبدالرحمن بن احمد جامی؛ محققان: بدیع الملک بن امامقلی عمادالدوله، نیکلاس هیر، علی موسوی بهبهانی؛ ناظران: مهدی محقق: چارلز آدامز؛ شارح: عبدالغفور لاری
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
معرفی کتاب
وضعیت نشر :
تهران: موسسه مطالعات اسلامی دانشگاه تهران - دانشگاه مک گیل: مرکز بین المللی گفتگوی تمدنها,
زبان :
عربی , فارسی
کلیدواژههای اصلی :
توحید (به لحاظ صفت) Divine unity (کلام)
,
صوفیه (فرق کلامی)
,
افعال اختیاری انسان
,
اراده الهی
,
علم الهی
,
قدرت الهی
,
صفات خدا
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
شناخت ذات خدا
,
13. علم کلام
,
آراء فلسفی - کلامی
,
کتب عرفان نظری
شابک (isbn):
964-5552-23-0
چکیده :
«الدرة الفاخرة فی تحقیق مذهب الصوفیة و المتکلمین و الحکماء المتقدمین»، به زبان عربى، نوشته نور الدین عبدالرحمن جامى صوفى، شاعر و ادیب شهیر قرن نهم هجرى، اثرى است که نویسنده در آن به محاکمه میان متکلمان و متصوفان و فلاسفه مى پردازد. کتاب، بدون آنکه داراى باب بندى و فصل بندى خاصى باشد، یازده مسئله را مطرح مى کند که همه آنها مدت چند قرن محل نزاع میان متکلمان و فیلسوفان و عرفاء بوده است. مسائل مطرح شده، به ترتیبى که در کتاب آمده، به قرار زیر است: 1. مفهوم وجود خدا و نسبت آن به ذات او، بدین معنا که آیا وجود حق عین ذات اوست یا زاید بر آن است؟ 2. وحدت خدا و ضرورت اثبات آن 3. ماهیت صفات خدا و ارتباط آنها با ذات او، بدین معنا که آیا صفات خدا عین ذات اوست یا زاید بر آن است؟ 4. ماهیت علم خدا و مسئله نسبت دادن علم به خدا، بدان صورت که معارض با یگانگى یا واجب الوجودى او نباشد؛ 5. علم خدا به جزئیات و مسائلى که از نسبت دادن اینگونه علم به خدا لازم مى آید؛ 6. ماهیت اراده خدا و اینکه آیا اراده، صفتى متمایز از علم اوست یا چنین نیست؟ 7. ماهیت قدرت خدا و مسئله وابسته به آنکه خدا، فاعل مختار است یا چنین نیست؟ 8. مسئله ازلى بودن عالم یا آغاز داشتن آن و بحث در اینکه آیا عالم قدیم مى تواند از فاعل مختار نتیجه شود یا نه؟ 9. ماهیت کلام خدا و مسئله قدیم بودن یا مخلوق بودن قرآن 10. افعال اختیارى بندگان و اینکه انجام گرفتن آنها به قدرت خداى تعالى است؛ 11. صدور عالم از خدا و بحث در مسئله امکان صدور معلول هاى مختلف از علت واحد. جامى، در مورد هر یک از این مسائل نخست، مذاهب متقابل متکلمان و فیلسوفان و سپس مذهب متصوفه را بیان مى کند، ولى مذهب صوفیه را تنها به صورت مذهب معقولى در مقابل مذاهب کلامى یا فلسفى نمایش نمى دهد، بلکه آشکارا آن را به صورت مذهب برترى معرفى مى کند، خواه بدان باشد که وى نظرهاى متقابل کلامى و فلسفى را در مورد مسئله واحد با هم سازش مى دهد و خواه بدان که وى از مسائلى که لزوما از مذاهب مورد قبول متکلمان یا فیلسوفان نتیجه می شود، اجتناب مى ورزد؛
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
تعداد رکورد ها : 33
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید