مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 59
الهیات سیستماتیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ernest S. Williams (ارنست اس. ویلیامز)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Gospel Pub House ,
بلز پاسکال در مورد دوگانگی، گناه و سقوط: غریزه مخفی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William Wood (ویلیام وود)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: شرح بلز پاسکال از پیامدهای شناختی سقوط به وضوح توسط ویلیام وود در اولین کتاب الهیات پاسکال که در بیش از چهل سال به زبان انگلیسی منتشر شد، بیان شده است. ادعای اصلی وود این است که برای پاسکال، سقوط یک سقوط در دوگانگی است. پاسکال معتقد است که انسان‌ها به‌عنوان خودهای فروافتاده در دنیایی سقوط کرده، از حقیقت بیزاری ذاتی دارند که در عین حال، بیزاری از خدا نیز هست. به گفته پاسکال، ما در دنیایی دوگانه به دنیا آمده‌ایم که ما را به سوژه‌های دوگانه تبدیل می‌کند، و بنابراین برای ما آسان است که دائماً خدا را رد کنیم و خود را در مورد گناهکاری خود فریب دهیم. گزارش پاسکال از تأثیرات محسوس گناه مدتهاست که توسط متکلمان نادیده گرفته شده است، اما هم سنتی و هم بدیع است. این به شدت آگوستینی است، با تأکید شدید بر اراده سقوط کرده، عقل تاریک و گناه اساسی غرور. با این حال، دیدگاهی از سوبژکتیویته را نیز در بر می گیرد که به طور قابل توجهی معاصر به نظر می رسد. از نظر پاسکال، خود داستانی است که از بیرون توسط دنیایی از قبل دوگانه ساخته شده است. سوژه انسانی به فریب عادت کرده است، زیرا این چسب اساسی است که دنیای او را در کنار هم نگه می دارد. این کتاب چیزی بیش از یک تفسیر بدیع از پنسی های پاسکال ارائه می دهد. وود با استدلال تفسیری و مثال سازنده نشان می دهد که الهیات «پاسکالی» هم ممکن است و هم مثمر ثمر.
رستاخیز و ثنویت افلاطونی: آگوستینیسم جوزف راتزینگر [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
Fletcher, Patrick James
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: هم سنت آگوستین و هم جوزف راتزینگر به تفصیل درباره رستاخیز بدن نوشته اند، موضوعی که در قرن بیستم مرکز بحث های پر جنب و جوش بود. سنت آگوستین الاهیات رستاخیز خود را تا حدی به عنوان پاسخی به کاهش ارزش دوگانه بدن موجود در افلاطونیسم شکل داد، موضوعی که راتزینگر در نوشته های خود درباره رستاخیز با آن دست و پنجه نرم می کرد. این مطالعه به دنبال پاسخ به این سوال است که آیا و تا چه حد می توان الهیات جوزف راتزینگر در مورد رستاخیز بدن را "آگوستین" توصیف کرد؟ برای انجام این کار، ابتدا چهار «ویژگی آگوستینوسی» با مطالعه دقیق الهیات معاد خود آگوستین، با توجه خاص به نحوه برخورد آگوستین با افلاطونیسم (موضوعی محوری در بحث قرن بیستم در مورد رستاخیز که در آن راتزینگر بود، آموزش داده شد. گرفتار). سپس، الهیات معاد راتزینگر تحت عناوین این «ویژگی‌های آگوستینی» مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که چگونه و تا چه اندازه می‌توان دیدگاه‌های راتزینگر را «آگوستینی» توصیف کرد. این مطالعه نشان می‌دهد که الاهیات رستاخیز راتزینگر را می‌توان «آگوستینی» نامید، زیرا ویژگی‌های کلیدی معاد شناسی بالغ آگوستین در هر نوشته متوالی راتزینگر درباره رستاخیز بیشتر و بیشتر نمایان می‌شود. راتزینگر رویکرد منحصر به فرد خود را به آخرت شناسی ارائه می دهد و در الهیات معاد خود صرفاً از آگوستین تقلید نمی کند. با این حال، یک مسیر مشترک بین این دو متکلم وجود دارد. هر دو با الاهیاتی شروع کردند که تا حدی تحت تأثیر عناصر دوگانه خاصی قرار داشت، و هر دو به تدریج آن الاهیات را در طول زندگی خود خالص کردند و در جهت یک رئالیسم فیزیکی بزرگتر حرکت کردند. به این ترتیب، مکاتبات راتزینگر با آگوستین ایستا نیست، بلکه پویا است. شباهت آنها نه تنها در ایده های مشترک، بلکه در یک مسیر مشترک نهفته است.
مقدمه‌ای بر الهیات سیستماتیک
نویسنده:
نويسنده: ولفهارت پانن‌برگ مترجم: اعلاء تورانی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
وضعیت نشر :
تهران - تهران: دانشگاه الزهرا,
الهیات سیستماتیک
نویسنده:
نويسنده: پل تیلیش؛ مترجم: حسین نوروزی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران - تهران: محراب,
الهیات سیستماتیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul Tilich (پل تیلیش)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Chicago Press ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این نسخه تک جلدی نسخه پشت جلد کتاب الهیات سیستماتیک تیلیچ است که در سه جلد در طول دو دهه منتشر شد. تیلیش، در مجموعه‌ای از الهیات سیستماتیک، به مشکل کلی معنا و بی‌معنای در دوران مدرن می‌پردازد. الاهیات تیلیش که در اواسط قرن بیستم نوشته شده است، بسیار متاثر از تحولات فکری فلسفه های اواخر قرن نوزدهم/اوایل قرن بیستم، از جمله مکاتب فکری مانند پدیدارشناسی (هوسرل، هایدگر، و غیره) و همچنین اگزیستانسیالیسم و ​​در مسائل خاصی مانند "مرگ خدا" گمانه زنی های فلسفی/الهیاتی. الهیات تیلیش همچنین به طور قابل توجهی تحت تأثیر (همانطور تحولات فکری که او بخشی از آن بود) رویدادهای تاریخی بزرگتری مانند جنگ جهانی اول و دوم است. تیلیش، اهل آلمان، در جنگ خندق جنگ جهانی اول، که در آن به عنوان کشیش خدمت می کرد، بی معنی را از نزدیک دید. او همچنین مشکلاتی را در ظهور حزب نازی، نه فقط برای مسائل سیاسی و فرهنگی، بلکه در مسائل الهیاتی (مانند بت پرستی دولت نسبت به خدا) می دید. تیلیش که در طول ظهور قدرت نازی از آلمان خارج شده بود، باقیمانده دوران حرفه ای خود را به تدریس در دانشگاه ها و حوزه های علمیه در ایالات متحده گذراند. این جلد اول از کار اصلی او در الهیات سیستماتیک در سال 1950 تولید شد، زمانی که او در مدرسه الهیات اتحادیه در شهر نیویورک اقامت داشت، که توسط دوست و همکارش الهیات راینهولد نیبور به آنجا کشیده شد. در بخش اول، تیلیش منابع الهیات را همانطور که می بیند - کتاب مقدس (هم متن و هم وقایع پشت متن)، تاریخ کلیسا و سنت، و سنت ها و تاریخ دین در جهان گسترده تر، مورد بحث قرار می دهد. تیلیچ با دیدن تجربه به‌عنوان منبع مشکل دارد، اما ترجیح می‌دهد این موضوع به‌عنوان رسانه‌ای که از طریق آن منابع درک و تحلیل می‌شوند، به‌طور مناسب‌تر دیده شود. تیلیش هنجارها و ماهیت عقلانی الهیات سیستماتیک را معرفی می کند - تیلیش از بسیاری جهات برای فیلسوفانی نوشته می شود که اعتبار الهیات را در دنیای مدرن نادیده گرفته اند. او با تأکید بر جنبه های عقلی و منطقی در نظام خود، وزن بیشتری در آن جامعه دارد. تیلیش همچنین روش معروف خود را برای همبستگی توسعه می دهد، یک سیستم دیالکتیکی درگیر شدن بین موقعیت زمانی و ابدی در یک فرآیند مداوم. تیلیش جنبه‌های مختلف و رابطه عقل و وحی را بررسی می‌کند، از جمله روش‌های تلاش برای معنا بخشیدن به وحی‌ها به شیوه‌ای عقلانی، از جمله آنچه که وحی نهایی را تشکیل می‌دهد. از اینجا، تیلیچ به ساخت‌های هستی‌شناختی خود ادامه می‌دهد - یکی از کلیدهای الهیات کلی تیلیش در اینجا موجود است، که در آن خدا «زمینه وجود» است. برخی تیلیچ را به بی خدا بودن اگزیستانسیال متهم کرده اند، زیرا شنیده اند که تیلیش ادعا می کند که خدا وجود ندارد - در حالی که درست است که برای تیلیش، خدا وجود ندارد، درست نیست که خدا وجود ندارد. تیلیش اصطلاح «وجود» را «آنچه آفریده می‌شود» تعریف می‌کند، و چون خدا موجود مخلوق نیست، خدا نمی‌تواند وجود داشته باشد. بلکه خدا چیزی بزرگتر است، چیزی عمیقتر - زمینه وجودی. خدا همچنین تنها «نگرانی نهایی» مناسب (یکی دیگر از عناصر کلیدی در الهیات تیلیش) می شود - این مفهوم در این جلد نیز توسعه یافته است. بخش دوم در درجه اول مسیح شناسی تیلیش است. تیلیش بخش کوچکی دارد که جلد دوم را به جلد اول ربط می دهد و برخی نکات اصلی را از بخش اول بازگو می کند، اما خیلی سریع به مفاهیم هستی/اگزیستانسیالیسم و ​​الهیات مسیحی می پردازد و از آنجا مفاهیم گناه و بیگانگی انسان را توسعه می دهد. صحنه برای مسیح و نجات / رستگاری در وجود جدید مسیح). از نظر تیلیش، مسئله اصلی عصر، مسئله معناست، و مسیح، به عنوان موجودی جدید، معنادار است، که دارای یکتایی و جهانی بودن است، اما نه به روش های الهیاتی معمولی مسیحی. بخش سوم تیلیش به موضوعاتی از زندگی در روح می پردازد، اینکه چگونه ساختارهای کلامی او از خدا به عنوان نگرانی نهایی و زمینه وجود، که از طریق بیگانگی و رستگاری بشریت از طریق مسیح به عنوان موجود جدید ترجمه شده است، می تواند بر زندگی خود ما تأثیر بگذارد. تیلیش ایده های خودشکوفایی و خلاقیت خود، حضور معنوی در ایمان و عشق، حضور معنوی که در موقعیت های تاریخی متجلی می شود و ابهامات مختلف را توسعه می دهد. این یک نقطه عالی برای بحث در مورد موضوعات جزمی مانند تثلیث گرایی است، ساختاری مشکل ساز حتی برای عقلانی ترین و سنتی ترین الهیات. تیلیش با بحث در مورد آخرت‌شناسی، ایده «آخر زمان» (که با رمان‌های «چپ پشت» اشتباه گرفته نشود) و اینکه چگونه ملکوت خدا در واقعیت گذشته و حال حاضر است، به پایان می‌رسد. این همچنین به موضوعاتی مانند جاودانگی و ابدیت می‌پردازد - تیلیش بیان می‌کند که مسیحیت به طور سنتی مشارکت فردی در زندگی ابدی را بر حسب جاودانگی و رستاخیز می‌دید، اما در واقع جاودانگی یک اصطلاح کتاب مقدسی نیست - این یک ایده افلاطونی است که توسط مسیحیان مورد توجه قرار گرفته است. کلیسا الاهیات تیلیش در مجلدات نوشته شده بود: جلد اول در سال 1950، جلد دوم در 1957 و جلد سوم در سال 1963، چند سال قبل از مرگ تیلیش در 1965. روی هم رفته، این الهیات نشان دهنده یک نیروی الهیات عمده در قرن بیستم است، و یکی که موظف است همچنان برای نسل‌های بعدی تأثیر بگذارد
الهیات نظام مند [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Lewis Sperry Chafer
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Kregel Academic & Professional ,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: هشت جلد اصلی در حال حاضر کامل و بدون خلاصه در چهار جلد! اگرچه این اثر به معنای واقعی کلمه علمی است، اما برای کسانی که به طور رسمی در الهیات آموزش ندیده اند نیز قابل خواندن و درک است.» -چارلز سی ریری
الهیات سیستماتیک جلد 1: اخلاق [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James William McClendon (جیمز ویلیام مک کلندون)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: هنگامی که برای اولین بار در سال 1986 ظاهر شد، اخلاق جیمز مک کلندون ادعای دو ایده الهیات قانع کننده را داشت. اول، اینکه دیدگاه الهیاتی بسیار متمایز، وارثان اصلاحات بنیادی قرن شانزدهم را مشخص می کند. در قلب این دیدگاه چیزی است که مک کلندون آن را دید باپتیست می نامد، راهی برای درک انجیل که بر تمایز کلیسا از جهان، و تداوم آن با کلیسای عهد جدید تأکید می کند. ثانیاً، این دیدگاه اصلاح‌طلبی رادیکال، به دلیل تأکید بر محوریت شاگردی، اصرار دارد که اولین وظیفه الهیات کشف و کشف شکل زندگی مشترک کلیسا به عنوان بدن مسیح است. از این رو تصمیم بدیع مک کلندون برای شروع کار نوشتن یک الهیات سیستماتیک با یک جلد در مورد اخلاق است. اخلاق از اولین انتشارش توسط دکترین (1994) و شاهد (2000) دنبال شده است. تکمیل کار کلی، بسیاری از مسائل و نگرانی های الهیاتی و اخلاقی را در مرکز سنت باپتیست متمرکز کرده است. در این نسخه اصلاح شده اخلاق، مک کلندون ادعای خود را مبنی بر اولویت اخلاق در وظیفه الهیاتی با فوریت جدیدی القا می کند، که ناشی از تعریف کامل تر و کامل تر از بینش باپتیست است که دکترین و شاهد آن را ممکن ساخته اند. او به ما یادآوری می کند که اخلاق محوری است، زیرا ایمان کتاب مقدس بر مجموعه ای از اعمال متمایز استوار است که از قرار گرفتن ما در یک داستان مسیحی بزرگتر ناشی می شود. مک‌کلندون در بازنگری‌های خود توضیح کامل‌تری درباره نحوه تعامل اعمال وفادارانه و داستان انجیل ارائه می‌دهد که باعث ایجاد شیوه‌ای از زندگی کاملاً مسیحی می‌شود.
چرخش های تاریکی و روشنایی: مقالاتی در الهیات فلسفی و سیستماتیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kenneth Surin
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این مجموعه مقالات که بین سالهای 1975 تا 1987 نوشته شده است، موضوعاتی از جمله آموزه قیاس، تثلیث، واقع گرایی الهیاتی، مشکلات شر و رنج، کلیسای شناسی و به اصطلاح براهین خداباوری را پوشش می دهد. نوشته‌های قبلی بازتاب آموزش نویسنده به عنوان یک فیلسوف در سنت تحلیلی انگلیسی-آمریکایی است. مقالات متأخر به طور صریح تری تمرکز الهیاتی دارند و سعی می کنند از طریق هرمنوتیک و نظریه ادبی و اجتماعی به سنت بپردازند و فراتر از آن حرکت کنند. بنابراین، این مجموعه به فهرستی وسیع‌تر از موضوعات معمول در آثار الهیات فلسفی می‌پردازد و در استفاده از روش‌ها و رویکردهای بین‌رشته‌ای منحصربه‌فرد است.
قرائت فرمان: تفسیر، انتخاب و مسیحیت در کالوین و بارت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
David Gibson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
T&T Clark Int'l ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: "تفسیر کتاب مقدس چه نقشی در ساخت الهیات ایفا می کند؟ دیوید گیبسون در خواندن فرمان به بررسی تفسیر انتخاب در جان کالوین و کارل بارت می پردازد و رابطه بین انتخاب و مسیحیت را در اندیشه آنها در نظر می گیرد. او استدلال می کند که هم برای کالوین و هم برای کالوین و بارت دکترین آنها در مورد انتخاب و لنگرهای تفسیری آن از نظر مسیحی شکل می‌گیرد، اما به روش‌های بسیار متفاوتی. انتخاب اسرائیل و کلیسا. سپس این تمایز با نشان دادن اینکه چگونه شکل هرمنوتیکی متناظر دارد توسعه می یابد: مسیحیت گسترده (کالوین) و مسیحیت شدید (بارث). با تمرکز بر دریافت متون کتاب مقدس، خواندن فرمان توجه را به مبانی تفسیری نادیده گرفته شده کالوین دکترین انتخاب، و کمک تازه ای به بحث های جاری در مورد انتخابات در اندیشه بارت می کند. نتیجه مطالعه ای است که برای محققان کتاب مقدس و همچنین متکلمان تاریخی و سیستماتیک به طور یکسان مورد علاقه خواهد بود. "
  • تعداد رکورد ها : 59