مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
افعال امام امام امامت اهل بیت(ع) تعیین امام خلافت خلیفه دلایل امامت شرایط امام صفات امام (ع ) علایم ظهور امام زمان (عج) فواید امام مطاعن خلفای ثلاثه مهدویت
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1846
صحیح من سیرة الإمام الحسین بن علي علیه السلام المجلد 8 (اسباب و معطیات ثورة عاشوراء)
نویسنده:
مرتضی عسکری؛ محقق: محمدباقر شریف قرشی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: مؤسسة التاریخ العربی,
کلیدواژه‌های اصلی :
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
کتاب «الصحیح‌ من‌ سیرة الاما‌م‌ الحسین‌ بن‌ علی‌ علیه‌ السلام‌» نوشته علامه مرتضی عسکری، دايرة المعارفي 20 جلدي از سيره و تاريخ زندگي امام سوم شيعيان حسين بن علي عليه السلام مي باشد. مهمترين عناوين و موضوعات جلد هشتم كتاب كه به آن پرداخته شده است عبارتند از: علل و اسباب نهضة عاشوراء، سبب واقعة کربلاء، تکلیف الخواص، نظرة في اسباب الثورة الحسینیة، اثر المفاهیم الخاطئة علی المجتمعات.
نهج السوي في معنى المولى و الولی
نویسنده:
محسن علی بلتستانی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
نجف: مطبعة الآداب,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
کتاب «النهج السوي في معنى المولى و الولی» نوشته محسن علی بلتستانی، درباره‏ حديث غدير و معني کلمه‏ «مولي» به طور مفصل و تحقيقي و نيز تفسير آيه‏ «اًّنما وليکم الله...» می باشد و بيشتر بحث در کلمه‏ «مولي» است که در بخش هاي مختلف وليکم تحقيقي کامل نموده و به معاني و اشکالات و جواب از آنها و بقيه‏ جوانب اين کلمه پرداخته و کتابي جامع و علمي و کم ‏نظير در اين باره است.
امام أمیر المؤمنین علیه السلام و مناوئوه
نویسنده:
محمدجعفر طبسی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
سوریه: حوزة فقه الائمة الاًطهار,
چکیده :
کتاب «امام أمیر المؤمنین (ع) و مناوئوه» نوشته محمدجعفر طبسی است. در این کتاب نام برخی از افرادی که علنا نسبت به ساحت مقدس مولای متقیان اسائه ادب می کردند، اشاره شده است که مهم ترین این افراد معاویة بن ابی سفیان است.
وصية الذهبية من أمير المؤمنين علیه السلام إلى ولده الامام الحسن المجتبى علیه السلام
نویسنده:
مجيد صائغ
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: مؤسسة الاعلمی للمطبوعات,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
کتاب «الوصية الذهبية من أمير المؤمنين علیه السلام إلى ولده الامام الحسن المجتبى علیه السلام» نوشته مجيد صائغ، شامل نصایح و حكمت های درخشان و الهی امام علی (ع) به فرزندش حضرت امام حسن مجتبی (ع)، حاوی معارف عمیق اخلاقی و انسانی برجسته ‏ای است. امام علی (ع) همه فرزندان معنوی خود را به عبادت، دوری از دنیا، تقوا و كسب فضیلت ها و پرهیز از زشتی ها دعوت می ‏كند و آثار و پیامدهای منفی دنیاگرایی را با مثال های روشن عیان می‏ سازد. این كتاب شرح فقره فقره این وصیتنامه معنوی است. شارح نكات اخلاقی، كلامی و فلسفی گفتارهای حضرت را به صورتی واضح تبیین كرده است.
عسل المصفّی منه تهذيب زين الفتی في شرح سورة هل أتی المجلد 1
نویسنده:
احمد بن محمد بن علی عاصمی؛ محقق: محمدباقر محمودی
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: مجمع إحیاء الثقافة الإسلامیة,
چکیده :
«العسل المصفی من تهذيب زين الفتی في شرح سورة هل أتی» نوشته احمد بن محمد عاصمى عالم سنى قرن پنجم است. چنانكه در ادامه نام كتاب آمده، اين اثر تفسير و شرح سوره هل اتى و فضائل اهل بيت و امير مؤمنان عليهم السلام است. اصل كتاب زين الفتى نام داشته كه مشتمل بر ده باب بوده اما به دليل آنكه ابوابى از آن موجود نيست شيخ محمد باقر محمودى، فصول موجود و يافت شده را با عنوان العسل المصفى تحقيق و منتشر كرده است. مؤلف از فصول نخستين به سرعت گذشته و وارد شباهت هاى آن حضرت به انبياء پيشين شده و به تفصيل درباره هر يك از خصوصيات و مناقب على (ع) كه در آن شباهتى به يكى از انبياء وجود دارد، رواياتى نقل مى كند. محقق بنا به شيوه معمول خود، حجم قابل توجهى از كتاب را به پاورقى ها اختصاص داده و در آن به توضيح يا تخريج روايات پرداخته است.
کوثر في أحوال فاطمة علیها السلام بنت النبي الأطهر صلی الله علیه و آله المجلد 5
نویسنده:
محمدباقر موسوی؛ مصحح: محمدحسین رحیمیان
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: دلیل ما,
چکیده :
«الكوثر فى احوال فاطمه بنت النبى الاطهر» در هفت جلد توسط سيد محمد باقر موسوى تدوين شده و مجموعه احوال و آثار حضرت فاطمه زهرا عليها سلام را در بردارد. مؤلف در صدد بوده تمامى روايات و مباحث مربوط به آن حضرت را جمع آورى و ارائه نمايد. در اين مجموعه، روايات به طور كامل با سلسله اسناد آمده و به منبع آن ارجاع شده است. مؤلف در مقدمه مى گويد از هر روايت تنها موضع حاجت را نقل كرده و بقيه را در محل خود آورده است. جلد پنجم این کتاب شامل عناوین زیر می باشد: في نصرتها علیها السلام لرسول الله (ص) و علیا (ع)، و في بکائها علی عمها، و في حجها، و في کثرة عداوة اعدائها والمنافقین لها (ع)، في مظلومیتها (ع) و ما وقع علیها من الظلم، و بکائها و تعزیتها عند وفات الرسول (ع)، فی علة شهادتها و وصایاها و صدقاتها و کیفیة وفاتها و تجهیزها سلام الله علیها.
أخلاقيات الإمام علي أميرالمؤمنين علیه السلام المجلد 3
نویسنده:
هادی مدرسی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
مؤسسة الباقر؛ دار العلوم,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
کتاب «أخلاقيات الإمام علي أمير المؤمنين علیه السلام» نوشته هادی مدرسی، شرح ویژگی‌ های اخلاقی امام علی (ع) است. در این کتاب سه بخش اصلی یعنی: اخلاقیات مومن, اخلاقیات مخالف و اخلاقیات زمامدار، تدوین شده است. متن کتاب در اصل مجموعه احادیث, روایات و حکایاتی است که از خود مولی امیرالمومنین علیه السلام نقل شده و نگارنده به شرح و تفسیر آن اهتمام کرده است. در جلد سوم تصویر حضرت علی (ع) در جایگاه یک زمامدار بررسی می شود.
غارات أو الإستنفار و الغارات المجلد 2
نویسنده:
ابراهیم بن محمد ابن هلال ثقفی؛ محقق: عبدالزهرا حسینی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
دار الکتاب الاسلامی,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
«الغارات أو الإستنفار و الغارات» کتابی به زبان عربی، اثر ابو اسحاق ابراهیم بن محمد بن سعید بن هلال ثقفی کوفی (متوفای ۲۸۳ق) است. الغارات از کهن‌ ترین متون تاریخی شیعه به حساب می‌ رود. این کتاب حاوی مطالب گزیده از زندگانی امیرالمؤمنین علی (ع)، حیات علمی، خطبه ها، نامه‌ ها و سفارش‌ ها و نیز جنگ‌ ها و کشمکش‌ ها در زمان خلافت و پس از آن است. از آن جهت که در این اثر به غارت‌ های معاویه در قلمرو امیر مؤمنان پرداخته شده، به الغارات شهرت یافته است.
  • تعداد رکورد ها : 1846