مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

مرور درختی موضوعات | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
افعال امام امام امامت اهل بیت(ع) تعیین امام خلافت خلیفه دلایل امامت شرایط امام صفات امام (ع ) علایم ظهور امام زمان (عج) فواید امام مطاعن خلفای ثلاثه مهدویت
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1846
موسوعة أهل البیت علیهم السلام المجلد 11 (سيرة الامام علي بن الحسين زین العابدین علیه السلام)
نویسنده:
علی عاشور
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار نظیر عبود,
چکیده :
کتاب «موسوعة أهل البیت علیهم السلام» نوشته علی آشور، که به بررسی زندگی چهارده معصوم در بیست جلد می پردازد. جلد یازدهم این کتاب به موضوع حضرت زین العابدین علیه السلام می پردازد. برخی از عناوین مرتبط با جلد یازدهم شامل: ذکر امه (ع)، ولادة علی بن الحسین (ع)، وفاته و دفنه (ع)، القلب و کنی علي بن الحسین (ع)، في نقش خاتم علي بن الحسین (ع)، اخلاق علي بن الحسین (ع)، کرم علي بن الحسین (ع)، علم علي بن الحسین (ع)، شهادة علي بن الحسین (ع)، فضل زیارة علي بن الحسین (ع) و غیره می باشد.
سلوا فاطمة الزهراء سلام الله عليها
نویسنده:
حبيب بدره
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار المرتضی,
چکیده :
«سلوا فاطمه الزهرا (س)» اثر حبيب بدره است. در این کتاب ابتدا در خصوص اصل و نسب حضرت زهرا (س) صحبت شده است. سپس داستان ولادت پر برکت ايشان، اسامي ديگر حضرت زهرا (س)، علاقه ايشان به همسر گرامي‌ اش، عهد ايشان با پدر، حمايت ايشان از پدر و همسر و... مطرح شده است. در ادامه در خصوص فرزندان ايشان، گفتگوهای حضرت زهرا (س) با پدرش، حکمت‌ هايي از کلام حضرت زهرا (س)، فضه خدمتگزار حضرت، نقش انگشتر ايشان، معجزات حضرت فاطمه (س)، ماجراي فدک و لوح فاطمی مباحثي ارائه شده است. در نهايت به زيارت حضرت زهرا (س)، حديث شريف کساء، نماز و دعاهای حضرت و تسبيح حضرت زهرا (س) پرداخته شده است.
مشارق أنوار اليقين في أسرار أميرالمؤمنين علیه السلام
نویسنده:
حافظ رجب برسی؛ محقق: علی عاشور
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: ذوی القربی,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
«مشارق أنوار اليقين فى حقائق اسرار امير المؤمنين (ع)»، كتابى است به زبان عربى، نوشته رجب بن محمد بن رجب بُرسى، در شرح و تفسير مناقب و فضايل اهل بيت، به‌ ويژه على (ع) است. كتاب، مشتمل بر شرح حال مؤلف به قلم محقق اثر، علامه سيد على عاشور، مقدمه مولف، خطبه كتاب، يك‌ صد و چهار فصل و يك خاتمه است. در پايان نمونه‌ اى از اشعار برسى توسط محقق به كتاب افزوده شده است. اين كتاب، مهم‌ ترين و معروف‌ ترين اثر برسى است كه با شيوه‌ اى بديع و ابتكارى و با استفاده از مبانى عرفان نظرى به شرح و تفسير مناقب و فضايل اهل بيت (ع)، خصوصا حضرت على (ع) پرداخته است. بُرسى در اين اثر، روايات خاصى را كه مربوط به فضايل حضرات معصومان (ع) بوده، نقل نموده كه پيش از او كمتر مورد توجه قرار مى‌ گرفته و براى افرادى كه بعد از او آمدند، منبع و مرجع مهمى شده است.
أهل البيت علیهم السلام إمامتهم، حياتهم
نویسنده:
محمدعلی انصاری
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: مجمع الفکر الاسلامی,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
کتاب «أهل البيت (ع) إمامتهم حياتهم» نوشته محمدعلی انصاری است. این کتاب به زبان عربی شامل معرفی امامان شیعه, و شرح احوال, فضایل و مکارم آنان است که با ذکر احادیث و روایات متعدد به طبع رسیده است. در آغاز کتاب تعریفی از اهل بیت و چگونگی امامت آنان بازگو شده است. مبحث آغازین کتاب شرح زندگی و فضایل و مناقب فاطمه زهرا (س) است.
مکیال المکارم في فوائد الدعاء للقائم عليه السلام المجلد 2
نویسنده:
محمدتقی موسوی اصفهانی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: مؤسسة الامام المهدی عليه السلام,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
«مِکیال المَکارِم فی فَوائد الدُّعاء لِلقائِم عليه السلام» معروف به «مکیال المکارم»، نوشته سید محمدتقی موسوی اصفهانی درباره امام زمان (عج) است. با اینکه نام کتاب درباره فوائد دعا برای امام زمان (عج) است اما بخش عمده آن به این موضوع اختصاص دارد و نویسنده به بحث‌ های دیگر درباره حضرت مهدی نیز پرداخته است. این کتاب به زبان عربی نوشته شده است. مؤلف این کتاب را با هدف شکر نعمت وجود حضرت مهدی (عج) نوشته است. او در مقدمه کتاب، انگیزه خود را از تألیف آن دستور امام زمان (عج) برای نگارش آن بیان می‌ کند. کتاب «مکیال المکارم» بر محور بیش از ۱۰۰۰ حدیث و دارای هشت بخش است. جلد دوم اين كتاب، بخش ششم تا هشتم را به خود اختصاص داده كه بشرح ذيل مي باشد: بخش ششم: بیان پنجاه زمان و هشت مکان مشخص جهت دعا برای آن حضرت. بخش هفتم: چگونگی دعا برای تعجیل ظهور امام مهدی (عج). بخش هشتم: تبیین وظایف و تکالیف بندگان به خصوص شیعیان و مسلمانان نسبت به امام مهدی (عج). بنا به گفته سید محمد موسوی اصفهانی، فرزند مولف، پدرش قصد داشته است که خاتمه‌ ای بر این کتاب بیفزاید، که مرگ مهلت این کار را به او نداد.
اوصاف المهدی علیه السلام (در بیان اسامی، القاب، اوصاف و کنیه های امام زمان علیه السلام)
نویسنده:
احمد سعيدی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: انتشارات مسجد مقدس جمکران,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
«اوصاف المهدی علیه السلام در بيان اسامى، القاب، اوصاف و كنيه‌ هاى امام زمان علیه السلام» اثر احمد سعيدى، معرفى، ترجمه و توضيح مجموعه‌ اى گسترده از نام‌ ها، القاب و كنيه‌ هاى حضرت مهدى (عج) مى‌ باشد كه به زبان فارسى و در سال 1358 ش تدوين گرديده است. مقدمه مؤلف در بيان چند نكته پيرامون كتاب، آغازگر مباحث بوده و مطالب بر پايه روايات، ادعيه و زيارت و از منابع كهن تهيه گريده است. در اين مجموعه، پانصد و ده لقب و اسم به ترتيب حروف الفبا، براى آن حضرت شناسايى شده و معنا و مفهوم آن مشخص گرديده است. برخى از اين اسامى و القاب، نام‌ هايى است كه پيامبر (ص) و امامان معصوم (ع) براى امام زمان (عج) انتخاب كرده‌ اند و برخى را ديگران، چه از علماى شيعه و يا عامه، حتى برخى پيروان ساير مذاهب و مكاتب و حتى كسانى كه پيرو هيچ دين و آئينى نيستند. اسامى و القاب ذكر شده مى‌ توان به: تِلاد نِعَم، ثار الله، جَوار الكنس، حاشر، خسرو، ديّان، ذوالحلم، ركن الانام، زند افريس، سديد، شماطيل، صمصام منتقم، ضرغامه، طامس، ظَهر، عماد، غاشيه، فيذموا، قابض، كوكما، لنديطارا، مجلى، نازح، واقيذ، هادِم الشرك، يمين و... اشاره كرد.
مناقب آل أبي طالب عليهم السلام المجلد 3 (الامامة)
نویسنده:
محمد بن علی بن شهرآشوب مازندرانی؛ محقق: علی سید جمال اشرف حسینی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: مکتبة الحیدریة,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
کتاب «مناقب آل أبي طالب عليهم السلام» نوشته محمد بن علی بن شهر آشوب مازندرانی است. مولف در این کتاب از مناقب و فضایل پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و صحابه سخن گفته است. جلد سوم شامل احادیث پیامبر اسلام در جانشینی حضرت علی علیه السلام آغاز و فضائل معنوی و شجاعت های آن حضرت و مقام او در قیامت را در چند فصل بیان كرده و نكاتی مانند: مساوات ایشان با همه انبیاء علیهم السلام و زندگی نامه و احوال آن حضرت به دنبال آن آمده است. و بعد از حضرت علی علیه السلام به فضائل و زندگی نامه حضرت زهرا و در پایان به بحث امامت فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخته است.
موسوعة أهل البیت علیهم السلام المجلد 6 (سيرة الصديّقة فاطمة الزهراء علیها السلام)
نویسنده:
علی عاشور
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار نظیر عبود,
چکیده :
کتاب «موسوعة أهل البیت علیهم السلام» نوشته علی آشور، که به بررسی زندگی چهارده معصوم در بیست جلد می پردازد. جلد ششم این کتاب به موضوع فاطمه زهرا (ص) می پردازد. برخی از عناوین مرتبط با جلد ششم شامل: من هی فاطمة (ص)؟، انوار فاطمة (ص)، نطفة فاطمة (ص)، طهارة فاطمة (ص)، خروج فاطمة (ص) من القبر، وصف جنة فاطمة (ص).فاطمه (ص) فی القرآن، معنی الرجس، معنی التطهیر و غیره می باشد.
کوثر في أحوال فاطمة علیها السلام بنت النبي الأطهر صلی الله علیه و آله المجلد 3
نویسنده:
محمدباقر موسوی؛ مصحح: محمدحسین رحیمیان
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: دلیل ما,
چکیده :
«الكوثر فى احوال فاطمه بنت النبى الاطهر» در هفت جلد توسط سيد محمد باقر موسوى تدوين شده و مجموعه احوال و آثار حضرت فاطمه زهرا عليها سلام را در بردارد. مؤلف در صدد بوده تمامى روايات و مباحث مربوط به آن حضرت را جمع آورى و ارائه نمايد. در اين مجموعه، روايات به طور كامل با سلسله اسناد آمده و به منبع آن ارجاع شده است. مؤلف در مقدمه مى گويد از هر روايت تنها موضع حاجت را نقل كرده و بقيه را در محل خود آورده است. جلد سوم این کتاب شامل عناوین زیر می باشد: في سائر فضائلها و ثواب حبها مشتمل علی ان خیر النساء أربع، ان فاطمة أعظم من الحسن والجمال، افضلیة فاطمة علی أخواتها، ان الجنة تشتاق إلی فاطمة، ان الإقرار والشهادة بأن فاطمة سیدة نساء العالمین من شرائط الإیمان و غیره. فی اعانتها لابیها و هجرتها و تزویجها (ص).
حلية الأبرار في أحوال محمد و آله الأطهار علیهم السلام المجلد 4
نویسنده:
هاشم بحرانی؛ محقق: غلامرضا مولانا بروجردی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: مؤسسة المعارف الاسلامیة,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
«حِلْیَةُ الأبْرار فی أحْوالِ مُحمّد (ص) و آلِه الأطْهار (ع)» تألیف عالم شیعی، سید هاشم بحرانی (م‏۱۱۰۷)، مجموعه‏‌ ای پنج جلدی است که به شرح حال و زندگانی رسول خدا (ص) و ائمه معصومین (ع) می‌‏ پردازد و آن را تدوین کرده است. بحرانی در این کتاب در ۱۳ منهج در ذیل ابواب مختلف به مناقب و فضائل اهل بیت می‌ پردازد. مؤلف در هر منهج، باب‏ های متعددی را به یک امام اختصاص داده و در قالب روایت، از ولادت تا شهادت امام را گزارش می‌ ‏کند. وی سلسله اسناد روایات را همان گونه که در مصادر اصلی وجود داشته، آورده و آنها را حذف نکرده است. جلد چهارم شامل منهج هفتم تا دهم درباره زندگی امام صادق (ع) تا امام جواد (ع) در ۸۰ باب نوشته شده است.
  • تعداد رکورد ها : 1846