چکیده :
ترجمه ماشینی :
این تز استدلال میکند که دیدگاه دیتریش بونهوفر برای مسیحیت بیمذهب باید بهعنوان بسط زندگی مسیحی که با پذیرش مسیح از طریق آیینهای مقدس توسط کلیسا تعیین میشود، تصور شود.
این ادعا زمانی اثبات می شود که بونهوفر در چارچوب لوتری او خوانده شود.
نکته مهم این است که پیوند بین مقدسات و بی دینی در آثار بونهوفر می تواند وحدت الهیات بونهوفر را نشان دهد و اهمیت کلیسا را به عنوان یک جامعه مذهبی در بی دینی نشان دهد.
برای زمینه سازی این ادعاها، فصل اول راه را نشان می دهد، از نظر لوتر، آیین های مقدس به عنوان نشانه هایی از حضور مسیح و حاملان وعده های مسیح با ایمان دریافت می شود.
به این ترتیب، مقدسات برای القا، تقویت، مکان یابی، و زنده کردن ایمان عمل می کنند.
فصل دوم و سوم نشان می دهد که چگونه بونهوفر از بینش های لوتری که در فصل اول به تفصیل شرح داده شده است، استفاده می کند.
فصل دوم توضیح میدهد که چگونه act and being نشان میدهد که چگونه کلیسا از طریق مواجهه با مسیح در کلام و آیین مقدس، جهان را صادقانه میشناسد.
فصل سوم استدلال میکند که بونهوفر، مطابق با بافت لوتری خود، میبیند که غسل تعمید، عشای خداوند و اعتراف همگی در کارکرد آئینهای مقدس، که در فصل اول مشخص شدهاند، مشارکت دارند تا وفاداری را تحت تأثیر قرار دهند.
فصل چهارم مقدسات را در الهیات دین بونهوفر قرار می دهد.
از آنجایی که استدلال میشود، دین به ساختارها و منشها تقسیم میشود، آیینهای مقدس بهعنوان ساختارهای مذهبی میتوانند ویژگی پایدار زندگی کلیسا باشند، حتی اگر پیشنهادهای بیمذهبی بونهوفر، گرایشهای مذهبی بیوفا را به چالش بکشند.
فصل پنجم بیشتر استدلال میکند که آیینهای مقدس میتوانند برای برانگیختن انتقاد از دین و تمایلات مذهبی بونهوفر از زندان استفاده کنند.
با این حساب، بونهوفر ضرورت کلیسا را به عنوان یک جامعه مذهبی برای حفظ دیدگاه خود برای یک کلیسای وفادار در دنیایی که به سن بلوغ می رسد، تثبیت می کند.
همه اینها در فصل ششم بیشتر مشهود است، جایی که این تز نشان می دهد که بونهوفر نه تنها از مناسبت غسل تعمید، بلکه از آیین مقدس خود برای صحبت در مورد چگونگی شکل گیری بی دینی در جهان استفاده می کند.
نتیجهگیری این نکات را تکرار میکند تا مشخص کند که چگونه رویارویی کلیسا با مسیح در آیینهای مقدس، برای بونهوفر، انگیزهای برای زندگی او بهعنوان «بیمذهبی» ایجاد میکند، بنابراین بر وحدت الهیات بونهوفر و اهمیت مداوم کلیسا برای الهیات زندان او تأکید میکند.
.
this thesis will argue that dietrich bonhoeffer's vision for religionless christianity should be conceived as an extension of the christian life determined by the church's receiving christ through the sacraments.
this claim is substantiated when bonhoeffer is read within his lutheran context.
importantly, the link between sacraments and religionlessness in bonhoeffer's work can demonstrate unity to bonhoeffer's theology and establish the significance of the church as a cultic community within religionlessness.
to contextualize these claims, the first chapter displays the way, for luther, sacraments are received in faith as signs of christ's presence and bearers of christ's promises.
in that way, sacraments function to instil, strengthen, locate, and vitalize faith.
the second and third chapters demonstrate how bonhoeffer wields the lutheran insights detailed in chapter one.
chapter two accounts for how act and being demonstrates how the church comes to know the world faithfully through encountering christ in word and sacrament.
chapter three argues that, in keeping with his lutheran context, bonhoeffer sees that baptism, the lord's supper, and confession all participate in the function of the sacraments, identified in chapter one, to effect faithfulness.
chapter four locates sacraments within bonhoeffer's theology of religion.
because, it is argued, religion is bifurcated into structures and dispositions, sacraments as religious structures can be an enduring feature of church life even as bonhoeffer's religionless proposals challenge unfaithful religious dispositions.
chapter five argues further that sacraments can serve to motivate the criticisms of religion and religious dispositions bonhoeffer makes from prison.
on such an account, bonhoeffer establishes the necessity of the church as a cultic community to sustain his vision for a faithful church in a world coming of age.
all of this is further evidenced in chapter six, where this thesis demonstrates that bonhoeffer uses not merely the occasion of baptism, but also his sacramentology, to speak about how religionlessness takes form in the world.
the conclusion reiterates these points to identify how the church's encounter with christ in the sacraments serves, for bonhoeffer, to motivate the life he identifies as 'religionless', thus underscoring the unity of bonhoeffer's theology and the ongoing significance of the church for his prison theology.