جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
10.سایر شخصیت ها
>
2. به ترتیب میلادی
>
گ:قرن پنجم قبل از میلاد
>
پارمنیدس
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 13
عنوان :
ادراک حسی افلاطون در نظام پارمنیدسی
نویسنده:
سیدابراهیم موسوی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه علامه طباطبایی, زمستان/1387
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
باور صادق
,
نظریه تذکار
,
علم نفس
,
ادراک حسی
,
دیالکتیک
,
واقع
,
پیش بینی
,
محاورات افلاطون
,
کیفیت
,
انطباع
,
احساس
,
مفاهیم مشترک
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه نوافلاطونی
,
فلسفه افلاطون
,
مُثُل
,
عقل(منطق)
,
فایدروس
,
ارسطو
,
افلاطون
,
کتاب جمهوری (افلاطون)
,
پارمنیدس
,
معرفت شناسی افلاطون
,
تصور(مقابل تصدیق)
,
لوگوس(اصطلاح وابسته)
,
قوه حسی
,
هستی شناسی پارمنیدس
,
رساله تئتتوس
,
ماهیت ادراک حسی
,
مفاهیم ریاضی
,
سقراط
,
سیدابراهیم موسوی
شاپا (issn):
1735-3238
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 9 تا 26
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
حرکت جوهری و تجدد امثال: تأملات و پرسش ها
نویسنده:
محمد فنایی اشکوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی, تابستان / 1385
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
حدوث نفس
,
قوه و فعل
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
موضوع حرکت
,
حدوث و قدم
,
حرکت اشتدادی
,
حرکت در اعراض
,
کمال اول
,
عین ثابت
,
نسبت جوهر و عرض
,
بعد چهارم ماده
,
حدوث تجددی اجزای عالم
,
معاد(کلام)
,
امتناع ماهیت بر خدا
,
حرکت حبی
,
اشتداد وجودی
,
ترکیب ماده و صورت
,
خلع ولبس
,
لبس بعد لبس
,
غایتمندی
,
جعل بسیط
,
جعل مرکب
,
نظریه حدوث جسمانی نفس
,
رابطه نفس (ذهن) و بدن (جسم)
,
هستی شناسی اسلامی
,
خداشناسی پویشی (مسائل جدید کلامی)
,
طبیعت گرایی متافیزیکی
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
فلسفه الهی
,
کون و فساد
,
تغیر جوهری
,
مقوله حرکت
,
حرکت جوهری
,
هیولی
,
اجزاء بالفعل
,
اجزاء بالقوه
,
اجزاء حرکت
,
مقولات اربع
,
زمان ( ماهیت )
,
اعتباریت ماهیت
,
تشکیک ماهیت
,
شی ء تدریجی
,
تشخص
,
اصالت وجود
,
وحدت اتصالی
,
وحدت اتصالی جسمی
,
احکام واجب الوجود
,
غنی محض (اسماء ذات)
,
مقولات عشر
,
حرکت
,
زمان
,
صورت نوعیه
,
اتحاد جوهر و عرض
,
علت معطی حرکت
,
ربط متغیر به ثابت
,
ابونصر فارابی
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
پارمنیدس
,
هراکلیتوس
,
ابن عربی
,
شیخ محمود شبستری
,
مولوی
,
نفس رحمانی(عرفان نظری)
,
وحدت جهان ماده
,
انکار حرکت
,
نظریه تجدد امثال
,
حیثیت بالقوه و بالفعل
,
شبهه عدم بقای موضوع
,
شبهه عدم بقای نوع
,
انکار حرکت جوهری
,
رد بر حرکت جوهری
,
ادله حرکت جوهری
,
شبهات حرکت جوهری
,
واحد بالعموم
,
علیت جوهر برای اعراض
,
تبعیت اعراض از جواهر
,
رابطه قوه و فعل
,
اصل تغییر
,
تکامل در عالم ماده
,
هستیهای آنی در فلسفه بودیسم
,
حرکت در بودیسم
,
آیات قرآنی مربوط به حرکت جوهری
,
طور عقل
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
1735-4545
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 11 تا 43
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مسألهی «حرکت» در حکمت متعالیهی ملاصدرا و فلسفهی لایب نیتس
نویسنده:
علیمحمد ساجدی، زهرا جاودانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, بهار/ 1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
حرکت جوهری
,
ملاصدرا
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
علت غایی
,
علت فاعلی
,
حدوث تدریجی
,
وجود حرکت
,
حرکت قطعی
,
حرکت توسطی
,
وجود نقطه ای حرکت
,
مناد
,
انوع حرکت
,
نیرو
,
حرکت مکانی
,
قوه محرکه
,
صورت جوهری
,
قوانین حرکت
,
تمام و کمال (انتلخیا)
,
ابن سینا
,
حکمت متعالیه
,
محرک
,
مقوله حرکت
,
غایت حرکت
,
متحرک بالذات
,
جواهر مدرک
,
عقل فعال
,
ماهیت حرکت
,
لایبنیتس
,
فخر رازی
,
ارسطو
,
تعریف حرکت
,
پارمنیدس
,
رنه دکارت
,
گوتفرید لایب نیتس
,
اتمیست ها
,
نیروی اشتقاقی
,
نیروی فعال
,
نیروی منفعل
,
اندازه گیری نیرو
,
ثبات نیرو
,
علی محمد ساجدی
,
میرداماد
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
وقتی چیزی در حال تغییر و عوض شدن تدریجی است، دارای صفتی میباشد که از آن به حرکت تعبیر میکنیم. در حرکت، شیء از پوستهی نخستین خود بیرون میآید و به پوسته و هستهای دیگر دست مییابد و یا نیست میشود و شیء دیگری بر جایش مینشیند. سؤال اینجاست که تغییر و دگرگونی چگونه صفتی است؟ و چیزی که عوض میشود و از حالتی به حالت دیگر درمیآید بر او چه میگذرد؟ آیا خودش میماند و احوالش عوض میشود؟ آیا ظاهرش نو میشود و باطنش باقیست؟ و یا همهی هستیاش دستخوش تحول میگردد؟ در این پژوهش، آرای لایب نیتس در باب حرکت و احکام آن، محرک و غایت حرکت با آراء صدرالمتألهین مقایسه شده است. بهرغم تفاوتهایی که لایب نیتس در تعریف حرکت و احکام آن با ملاصدرا دارد، در متحرک و فعال دانستن جوهر عالم و بحث محرک و غایت حرکت دیدگاه او بسیار به صدرالمتألهین نزدیک است. وی با نگرشی که به مفهوم جوهر و مناد دارد، مناد را موجودی فعال، زنده، خودانگیخته و دارای ادراک و اشتیاق معرفی نموده است و مبدأ فعالیت جوهر فعال و خودجوش را نیرو معرفی میکند. لذا در تبیین ماهیت حرکت، به حرکت جوهری ملاصدرا نزدیک میشود. این مقاله با بهرهگیری از شیوهی اسنادی، به جمعآوری اطلاعات دربارهی مسألهی تحقیق پرداخته است و با روش توصیفی-تحلیلی و بررسی تطبیقی، به تجزیه و تحلیل دادهها میپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 39 تا 64
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظریه مثل افلاطونی و سیر آن در فلسفه اسلامی
نویسنده:
حسین صابری ورزنه
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: موسسه فرهنگی تحقیقاتی إسراء, زمستان/1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
نظریه مُثُل
,
افلاطون
,
اسفار
,
مثل نوریه
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
حکمت اشراق
,
مشاء
,
ارباب انواع
,
جوهر (منطق)
,
رساله تیمائوس
,
حکمت الهی
,
عالم عقول
,
ارباب انواع
,
علم الهی
,
عقول طولیه
,
حکمت یمانی
,
عقول
,
عقول عرضیه
,
مفارقت
,
مرتضی مطهری
,
علامه طباطبایی
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
ابن سینا
,
حکمت اشراق the School of Illumination
,
فلسفه افلاطون
,
فلسفه مشاء
,
ماهیت
,
عقل ( جوهر )
,
عقول طولیه
,
عقول عرضیه
,
عقل کلی متصل
,
عقل کلی منفصل
,
مُثُل
,
تمثیل غار
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
رابطه کلیات و امور جزئی
,
احمد بهشتی
,
ابونصر فارابی
,
ارسطو
,
افلاطون
,
جلال الدین دوانی، محمد بن سعد
,
کتاب جمهوری (افلاطون)
,
پارمنیدس
,
مثل در فلسفه اسلامی
,
مثل و اخلاق
,
مثل و زیبایی شناسی
,
کلیات مفارق
,
براهین اثبات مثل نوریه
,
محاوره منون
,
برهان ادراک
,
برهان آثار
,
برهان حرکت ملاصدرا
,
سقراط
,
حسین صابری
,
میرداماد
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
2383-2916
چکیده :
در این نوشتار به بررسی سیر نظریۀ مثل افلاطونی در آرای اندیشمندان اسلامی پرداخته شده است. نظریۀ مثل افلاطونی، از وجوه مختلف هستیشناسانه، معرفتشناسانه، علمالنفسی، اخلاقی، زیباییشناسانه و خداشناسانه اهمیت فراوانی دارد. از زمان افلاطون تا کنون، هم در میان فلاسفۀ اسلامی و هم در میان فلاسفۀ غربی، مسألۀ مثل افلاطونی، مورد بحث، تأیید و انتقاد فراوان واقع شده است. بررسی محتوایی ـ تاریخی دیدگاههای اندیشمندان اسلامی از جمله فارابی، ابنسینا، شیخ اشراق، محقق دوانی، میرداماد و ملّاصدرا نشان میدهد که اولاً نظریۀ مثل افلاطونی نزد اندیشمندان مسلمان هم دچار جرح و تعدیلهای بسیار و به برخی وجوه، پذیرفته شده و جنبههای اخلاقی و زیباییشناسانۀ آن مورد نظر قرار نگرفته است؛ ثانیاً ادلۀ آنها در رد یا اثبات نظریۀ مثل ناتمام است؛ و ثالثاً فیلسوفان اشراقی (به معنای عام) و عرفانگرا رغبت بیشتری به پذیرش آن نشان دادهاند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 97 تا 123
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارسطو و مساله جوهر
نویسنده:
مرتضی قرایی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع), بهار و تابستان/ 1383
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تغییر
,
ثبات
,
متافیزیک
,
ارسطو
,
مقولات
,
نام خاص
,
ماتریالیسم
,
فلسفه ارسطو
,
فلسفه افلاطون
,
کون و فساد
,
جوهر
,
جنس
,
نوع ( کلیات خمس )
,
محمول
,
موضوع ( مقابل محمول )
,
ارسطو
,
افلاطون
,
پارمنیدس
,
هراکلیتوس
,
اصل هوهویت
,
جوهر نخستین
,
حرکت کیفی
,
دگرگونی جوهری
,
جوهر دومین
,
معانی مختلف بودن
,
سقراط
,
مارتا کریون نوسبام
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 93 تا 110
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی دعوی تاثیرپذیری حکمت صدرایی در بحث حرکت جوهری از آراء هراکلیتوس و زنون الیایی
نویسنده:
مریم خوشدل روحانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
فیض کاشانی: ملا محسن فیض کاشانی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
اسفار
,
حرکت جوهری
,
ملاصدرا
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
انبیا
,
کثرت موجود
,
الوجود
,
هراکلیتوس
,
حرکت
,
صیرورت و سیلان
,
فلسفه یونان
,
کثرات
,
سیلان
,
علامه طباطبایی
,
ابن سینا
,
فلسفه یونان
,
فلسفه هراکلیتوس
,
نحله الیایی
,
ماتریالیسم
,
حکمت متعالیه
,
حرکت جوهری
,
هرقل حکیم
,
هیروکلس
,
زنون اکبر
,
زنون رواقی
,
تغیر
,
سید جلال آشتیانی
,
سید محمد خامنه ای
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
فیثاغورث
,
ارسطو
,
محمد بن عبدالکریم شهرستانی
,
شمس الدین محمد شهرزوری
,
پارمنیدس
,
برتراند راسل
,
مارتین هایدگر
,
هراکلیتوس
,
کثرت(احکام ظهورات ذات عرفان نظری)
,
وجود (اسماء اول عرفان نظری)
,
حرکت دیالکتیکی
,
انکار حرکت
,
نظریه شمول حرکت
,
زنون الیایی
,
تفکر پیش صدرایی
,
کتاب شفا (ابن سینا)
,
ملاصدرا شیرازی
,
ملا محسن فیض کاشانی
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
شاپا (issn):
9112-2008
چکیده :
طرح نظریه پیشینیان و پرسش از وضعیت نهایی آنان، در تفکر ملاصدرا و شاگردان و شارحان وی، نقش مهمی در شکلگیری و طرح نظریه حرکت ایفا میکند. ذکر اسامی و طرح نظریات فلاسفه یونان باستان، به عنوان شواهد صدقی در بحث حرکت جوهری و حدوث عالم، نمایانگر آشنایی و یا تأثیر پذیری احتمالی وی از آراء ایشان است. به باور این تحقیق، عدم دسترسی ملاصدرا به آثار یونانیان باستان و بهره برداری از منابع تاریخی محدود، باعث بروز اشکالاتی در نقل بیانات تاریخی در بحث حرکت جوهری شده است. ذکر مطالبی از هرقل حکیم و زنون اکبر در مباحث حرکت، گواهی بر این مدعاست. ملاصدرا به ذکر اندکی از آراء هرقل حکیم میپردازد و هیچ داعیهای در آشنایی با آراء هراکلیتوس ندارد. به دلیل وجود تشابه ظاهری در اسامی هرقل حکیم (معرب هیروکلس، فیلسوف قرن 5 میلادی) و هرقلیطوس (معرب هراکلیتوس، فیلسوف معاصر سقراط)، برخی از معاصرین گمان کردهاند که هرقل حکیم همان هراکلیتوس (فیلسوف معاصر سقراط) است. ملاصدرا به طرح نظریه زنون الیایی در ضمن مباحث حرکت جوهری میپردازد. وی در صدد توجیه بیانات زنون الیایی (منکر حرکت) است. به باور این تحقیق، آراء طرح شده توسط ملاصدرا و فیض کاشانی، منتسب به زنون الیایی نیست. این مقاله ضمن بازشناسی تاریخی این دو حکیم (هراکلیتوس و زنون اکبر)، به بطلان هر دو گمان فوق میپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 99 تا 123
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مقایسهای چگونگی پیدایش عالم در آراء افلوطین و ملاصدرا
نویسنده:
فاطمه سلیمانی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران : دانشگاه امام صادق (ع), پاييز و زمستان / 1383
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
احد
,
حکمای پیش سقراطی
,
خیر محض
,
بهره مندی
,
جهان شناسی فلسفی
,
نظام هستی
,
خالق
,
تشان
,
رابطه وحدت و کثرت
,
هستی شناسی اسلامی
,
فلسفه الهی
,
حکمت اشراق the School of Illumination
,
فلسفه نوافلاطونی
,
الهیات بالمعنی الاخص
,
احکام وحدت
,
احکام کثرت
,
عقول ابداعیه
,
عقل اول
,
علیت
,
اصالت وجود
,
وحدت وجود
,
برهان بسیط الحقیقه
,
فیض الهی
,
تجلی الهی
,
ابونصر فارابی
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
فیثاغورث
,
فلوطین(افلوطین)
,
ارسطو
,
افلاطون
,
امپدوکلس
,
یعقوب بن اسحاق کندی
,
پارمنیدس
,
هراکلیتوس
,
وجود (اسماء اول عرفان نظری)
,
منشأ جهان
,
نظریه اضافه اشراقی
,
جهان شناسی یونانی
,
صدور ذاتی وجود
,
صدور عقل از واحد
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 54 تا 85
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه احد در فلسفه افلوطین و واجب الوجود در فلسفه ملاصدرا
نویسنده:
رضا اکبریان ,طیبه کرمی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه امام صادق (ع), بهار و تابستان/ 1390
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا
,
فلوطین
,
اقانیم سه گانه
,
فعل احد
,
صفات ایجابی واجب
,
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
احد (اسماء تنزیه الهی)
,
حیات
,
هستی شناسی اسلامی
,
حکمت متعالیه
,
عقل ( جوهر )
,
اصالت وجود
,
وحدت حقیقی
,
برهان صدیقین
,
بساطت واجب(الهیات بالمعنی الاخص)
,
صفات سلبیه ( الهی )
,
علم واجب
,
واجب تعالی (اسماء ذات)
,
فلوطین(افلوطین)
,
رضا اکبریان
,
پارمنیدس
,
حقیقت وجود(صفات)
,
وجود (معرفت شناسی)
,
طیبه کرمی
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 27
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
«افلاطون الاهی»؛ تفسیر الهیاتی پروکلوس از گفتوگوهای افلاطون
نویسنده:
رضا کورنگ بهشتی، سعید بینای مطلق، علی کرباسی زاده اصفهانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, زمستان/1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
رساله تیمائوس
,
پارمنیدس
,
الهیات یونانی مآب
,
وحی
,
محاورات افلاطون
,
اصل نخستین
,
الهیات سیستماتیک
,
فلسفه الهی
,
فلسفه نوافلاطونی
,
فلسفه افلاطون
,
مُثُل
,
ارسطو
,
افلاطون
,
کتاب جمهوری (افلاطون)
,
پارمنیدس
,
آناکساگوراس
,
زبان سمبلیک
,
الهیات یونانی
,
ابل سانچز (کتاب)
,
پروکلوس
,
الهیات افلاطونی
,
گفتمان الهیاتی
,
افلاطونیان میانه
,
سروش های کلدانی
,
الهیات اتئولوگیا
,
فلسفه رواقی
,
یکان های الهی
,
گفتمان سمبولیک
,
گفتمان اسطوره ای
,
تئورژی
,
سعید بینای مطلق
,
علی کرباسی زاده اصفهانی
,
رضا کورنگ بهشتی
شاپا (issn):
6123 2251
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 89 تا 114
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جدال افلاطونی : دوره 11 ، شماره 40 : فصلنامه انديشه دينی
نویسنده:
علی فتحی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
شیراز: دانشکده ادبیات و علوم انسانی, پاييز/ 1390
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مراتب ادراک
,
دیالکتیک
,
صورت اعلی
,
مُثُل
,
خیر محض
,
مسابقه ( اعم )
,
جدل
,
خطابه
,
سفسطه (منطق)
,
افلاطون
,
پارمنیدس
,
هراکلیتوس
,
تاریخ اندیشه دیالکتیکی
,
جدال سقراطی
,
جدال مبتنی بر مفروضات
,
روش تقسیم افلاطونی
,
دیدار صورت اعلی
,
دانش نهایی
,
نظام علم افلاطونی
,
تمایز اهل جدال و اهل جدل
,
جدل سلبی
,
سقراط
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 93 تا 106
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 13
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید