جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
03.اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)
>
01.اساتید و مدرسان مراکز دانشگاهی ایران
>
اساتید دانشگاههای دولتی
>
دانشگاه تهران
>
3.دانشکده ادبیات و علوم انسانی
>
گروه فلسفه
>
محسن جهانگیری
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
تعداد رکورد ها : 8
عنوان :
بررسی برخی از مبانی وحدت وجود
نویسنده:
هادی وکیلی، ابوالفضل تاجیک
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: انجمن علمی عرفان اسلامی ايران, پاييز و زمستان/ 1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
عبدالله جوادی آملی
,
وحدت و کثرت
,
تشکیک
,
لابشرط مقسمی
,
وحدت حقه حقیقیه
,
توحید (به لحاظ صفت) Divine unity (کلام)
,
عرفان اسلامی
,
لا بشرط قسمی
,
اصطلاحنامه فلسفه
,
حکمت متعالیه
,
وحدت وجود
,
وحدت تشکیکی وجود
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
تجلی الهی
,
عبدالله جوادی آملی
,
محسن جهانگیری
,
اصطلاحنامه عرفان
,
ابن عربی
,
عرفان نظری
,
وحدت عددی(مقابل وحدت حقیقی عام)
,
هادی وکیلی ( پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی (تهران))
,
هادی وکیلی ( پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (تهران))
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 133 تا 147
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
درونی کردن خدا در مکتب ابن عربی (نگاهی به نظریه خدای آفریده در اعتقاد)
نویسنده:
سعید رحیمیان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: موسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران, تابستان/ 1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فتوحات مکیه
,
ابن عربی
,
آیات و روایات
,
خیال منفصل
,
خیال متصل
,
اله معتقد
,
درونی کردن خدا
,
تجلی غیب
,
تجلی شهادت
,
مکتب ابن عربی
,
علم نفس
,
محسن جهانگیری
,
عرفان عملی
,
سالک
,
اصطلاحنامه عرفان
,
ابن عربی
,
عرفان نظری
,
اعیان ثابته
,
شهود(اسماء اول عرفان نظری)
,
سعید رحیمیان
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 63 تا 85
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی براهین اثبات وجود خدا در آثار اسپینوزا
نویسنده:
علی فتح طاهری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, بهار/ 1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
برهان صدیقین (اثبات خدا)
,
الله
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
اسپینوزا
,
ممکن الوجود
,
برهان انی
,
جوهر (منطق)
,
برهان اثبات وجود خدا
,
برهان لمی (منطق)
,
محسن جهانگیری
,
جوهر واحد
,
طبیعت طبیعت آفرین
,
جوهر مشروط
,
حالت
,
کتاب اخلاق اسپینوزا
,
برهان وجودی
,
ابن سینا
,
صفات حقیقی
,
صفات خدا
,
صفات و اسما حسنای خداوند
,
براهین خداشناسی
,
ابن سینا
,
براهین اثبات واجب(حکمت نظری)
,
صفات ذاتى
,
محسن جهانگیری
,
هری اوسترین ولفسن
,
باروخ اسپینوزا
,
مفهوم تصوری خدا
,
تأملات (کتاب)
,
علی فتح طاهری
شاپا (issn):
2008-7063
چکیده :
یکی از دغدغههای اساسی فیلسوفان مسئله اثبات وجود خدا بوده است. اهمیت این مسئله برای اسپینوزا که اساس فلسفه او را خدا تشکیل میدهد بیش از فیلسوفان دیگر است. او که مهمترین اثر خویش، اخلاق، را با تعریف خدا آغاز میکند و با برترین سعادت انسانی، یعنی عشق، به خدا به پایان میبرد، مسئله وجود خدا را در آثار مختلف خود مورد توجه قرار میدهد و وجود او را به دو شیوه لمی و انی اثبات میکند. اسپینوزا مفهوم جدیدی از خدا ارائه میدهد و او را جوهر واحد و طبیعت طبیعت آفرین میخواند که همه چیز در او است و واجد صفات نامتناهی و از جمله صفت بعد است. براهین مختلفی که وی برای اثبات وجود خدا اقامه میکند تقریباً متناظر با براهین دکارت، و به معنایی تقریر جدیدی از این براهین است. در این مقاله تقریرهای مختلف براهین لمی و انی در آثار اسپینوزا مورد بررسی قرار میگیرد و شباهت آنها با براهین دکارت نشان داده خواهد شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 53 تا 80
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پیامدهای فلسفی یگانهانگاری در اندیشه ابنعربی و اسپینوزا : سال 5، شماره 2 : حکمت معاصر
نویسنده:
هادی وکیلی، پدرام پورمهران
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی, تابستان/1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جبر
,
اعیان ثابته
,
وحدت وجود
,
وجود حقیقی
,
مراتب هستی
,
جوهر (منطق)
,
الوجود
,
اعیان ثابته و صفات الهی
,
عقیده جبر fatalism
,
نظام هستی
,
جبر الهی
,
وحدت وجود
,
صفات خدا
,
علم طبیعت
,
وحدت وجود
,
وحدت جوهر
,
وحدت وجود
,
بساطت واجب(الهیات بالمعنی الاخص)
,
عالم ( امکانی )
,
تجلی الهی
,
جوهر
,
محسن جهانگیری
,
ابن عربی
,
باروخ اسپینوزا
,
اعیان ثابته
,
وجود (اسماء اول عرفان نظری)
,
صفات الهی((در تعین ثانی)، مقابل صفات کونی علمی)
,
طبیعت
,
ضرورت
,
ماسِوی الله
,
یگانه انگاری ابن عربی
,
یگانه انگاری اسپینوزا
,
طبیعت خلاق
,
ضرورت فراگیر هستی
,
هادی وکیلی ( پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی (تهران))
,
هادی وکیلی ( پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (تهران))
,
سید حسین نصر
شاپا (issn):
2383-0697
چکیده :
یگانهانگاشتن خدا و جهان در بنیاد اندیشة ابنعربی و اسپینوزا قرار دارد. ابنعربی با رویکردی عرفانی بدان میپردازد و نظریة وحدت وجود را مطرح میکند که طبق آن یگانه وجود حقیقی خداوند است و جهان چیزی جز تجلیات، اطوار، و شئون ذات حق تعالی نیست. اسپینوزا با رویکردی عقلگرایانه و فلسفی، به تحلیل نظریة وحدت جوهر میپردازد و بر این نظر است که خدا یگانه جوهر هستی است و جهان چیزی جز حالات برآمده از صفات او نیست. این جستار، پیرامون یگانهانگاری خدا و جهان، به بررسی و تحلیل مسائلی چون صفات خدا، مراتب هستی، و ضرورت فراگیر آن در اندیشة ابنعربی و اسپینوزا میپردازد تا پیامدهای فلسفی آن را نشان دهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 113 تا 129
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مذهب ارجای دینی سیاسی و کلامی فلسفی در اسلام و ظهور فرقه مرجئه
نویسنده:
محسن جهانگیری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, تابستان/1384
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معتزله
,
خوارج
,
اشاعره
,
گناه کبیره
,
گناه صغیره
,
الائمه
,
اِباحی گری غُلات
,
حکومت امویان
,
مرجئه
,
خوارج (مذاهب کلامی)
,
مرجئه (فرق کلامی)
,
اشاعره (اهل سنت)
,
مرجئه خوارج
,
مریسیه
,
معتزله (اهل سنت)
,
اهل بیت(ع)
,
تومنیه
,
ثوبانیه
,
غسانیه
,
یونسیه ( مرجئه )
,
گناه صغیره
,
الشیعة
,
ارجا
,
صدر اسلام
,
حکومت الهی
,
گناه کبیره
,
تعریف ایمان
,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع)
,
محمد بن عبدالکریم شهرستانی
,
ابن حزم ظاهری
,
محسن جهانگیری
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
ارجای سیاسی
,
ارجای کلامی
,
ارجای فلسفی
,
حکومت عوام الناس
,
تعریف اسلام
,
مرجئه معتدله
,
مرجئه منحرفه
,
مرجئه و قرآن
شاپا (issn):
2008-1553
چکیده :
یک ازفرقه های کهن و معروف اسلامی فرقه مرجئه است.که درنیمه دوم سده اول هجری پیداشد.مذهب این فرقه «ارجا»بود که دوبعدداشت: بعد سیاسی-دینی و بعد کلامی –فلسفی .بعد سیاسی آن ناظربه کسانی بود،که پس از قتل عثمان و به خلافت رسیدن امیرال12ن علی علیه السلام و به حکومت رسیدن معاویه،به طرفداری آنان با یکدیگر می جنگیدند.این فرقه از هیچ یک از متحاربان طرفداری نمی کردندو درباره آنها حکمی نمی دادند.بلکه حکم را به تاخیر می انداختند،تادرقیامت خدا خود داوری فرماید.اما بعد کلامی آن ناظر به تعریف ایمان و اسلام بود.آنها برخلاف خوارج و معتزله و موافق جمهورمسلمانها عمل را ازاجزاء و ارکان ایمان و اسلام نمی دانستند،مرتکب کبائر را که توبه نکرده مومنو مسلم و مشمول و محکوم احکام اسلام می شناختند و او را امیدوار به فضل و بخشش خداوند می کردند.واضع مذهب ارجاء حسن بن محمد حنفیه شناخته شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 40
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
واصل بن عطا بنیان گذار کلام اعتزال
نویسنده:
محسن جهانگیری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, زمستان/1385
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
توحید
,
معتزله
,
واصل بن عطا
,
منزله بین منزلتین
,
گناه کبیره
,
احکام اولیه
,
مؤمن
,
وعد و وعید
,
منافق
,
محکم و متشابه
,
معتزله (اهل سنت)
,
وعد و وعید
,
حکم فاسق
,
امر به معروف
,
عدل الهی
,
امر به معروف
,
نهی از منکر
,
جرم
,
تعزیر
,
کفر فاسق
,
اثم
,
کیفر معین قطعی
,
کیفر نامعین غیرقطعی
,
توحید(الهیات بالمعنی الاخص))
,
محکم و متشابه
,
حدود ( عام )
,
نهی از منکر
,
عدالت(فقه)
,
گناه کبیره
,
محسن جهانگیری
,
محمد بن حنفیه (فرزند امام علی ع)
,
واصل بن عطا
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
حد شرعی
,
حکم تفنینی
شاپا (issn):
2008-1553
چکیده :
واصل بن عطا در مدینه طیبه به دنیا آمد.نخست درهمان شهر پیش پسران محمدحنیفه،فرزند امیرال12ن ،علی (علیه السلام)درس خواند،بعد به بصره رفت و به جمع شاگردان حسن بصری پیوست.باحسن در مساله «مرتکب معصیت کبیره»که درآن وقت از مسایل بسیارحاد جامعه اسلامی بود،به مخالفت برخاست؛از مجلس درس حسن کناره گیری کردو معتزلی نام گرفت.او از ادیان و مذاهب عصرش به خوبی آگاه و مناظری بسیار نیرومند و چیره دست بود و خود عقاید و افکار خاصی داشت؛در تبیین عقاید دینی روش عقلی برگزید و برای شناساندن روشو نشر افکارش نمایندگان و مبلغانی به اطراف و اکناف فرستاد،کتب و رسالاتی تالیف کرد،که ازبین رفت و آنچه اکنون از عقایدش می دانیم،از نوشته های دیگران است.واصل موسس فرقه معتزله و بنیان گذار اصول این فرقه شناخته شده است. او علاوه بر اطلاعات وسیع و عمیق دینی و کلامی و بهره مندی از قدرت برتر مناظره و مباحثه،از ادیبان بسیار معروف زمانش به شمار می آمده است.با اینکه شکسته زبان بوده و قدرت تلفظ حرف «راء»نداشته ،در اثر استعداد و قریحه قوی و مهارت و اطلاع گسترده از لغات و ترکیبات زبان تازی با اسقاط «راء»،ارتجالا فصیح ترین قصاید رامی سروده است،به گونه ای که مورد اعجاب و تحسین شاعران نامدارعصرواقع شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 6 تا 40
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ابوالهذیل علاف (226-135ه=840-752 م) فیلسوف معتزله
نویسنده:
محسن جهانگیری
نوع منبع :
مقاله , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, زمستان/ 1356
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
توحید
,
ابولهذیل
,
معتزله
,
معتزله
,
نهضت ترجمه
,
یعقوب بن اسحاق کندی
,
الارده الالهیه
,
بنی عباس
,
جوهر (منطق)
,
استطاعت (کلامی)
,
صفات فعل
,
امام محمد غزالی
,
ذات خدا
,
عرض
,
معارف ضروری
,
جزء لایتجزی
,
فعل اصلح
,
حنین بن اسحاق
,
صالح بن قدوس
,
فرقه هذلیه
,
خلفای عباسی
,
بیت الحکمه
,
تشیع ابوالهذیل
,
صفات ذات
,
کلام خداوند
,
قدرت خدا و فعل اصلح
,
تناهی معلومات و مقدورات الهی
,
آفرینش انسان
,
حد قدرت انسان
,
خواطر
,
مسئولیت دینی انسان
,
افعال متولد و غیر مستقیم انسان
,
قصد و نیت انسان
,
رویت اجسام و اعراض
,
انقطاع حرکت اهل خلدین
,
17. فرق کلامی
,
صفات الهی
,
ابن عربی
,
جوهرفرد
,
مسئولیت اخلاقی انسان
,
اساتید ابوالهذیل
,
شاگردان ابوالهذیل
,
انقطاع حرکت
,
امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع)
,
صفات خدا
,
اخلاق دینی
,
شخصیت ها
,
اصطلاحنامه اخلاق اسلامی
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
یعقوب بن اسحاق کندی
,
محسن جهانگیری
,
ابن عربی
,
ابوالهذیل علاف
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
شاپا (issn):
0
چکیده :
ابوالهذیل ، اولین متفکر و متکلم مسلمان است که از طریق مطالعه ترجمه های عربی آثار فیلسوفان یونان از اصول و قواعد فلسفه اطلاع یافته و درمسائل فلسفی عصرش تامل کرده و کتاب و رساله نوشته و به لقب با شکوه «فیلسوف معتزله»مشهور شده است، اما آثار وی از بین رفته و آنچه ما از عقاید و افکارش می دانیم از نوشته های دیگران است.ابوالهذیل ،متفکری نیرومند و جامع بوده و علاوه بر مسائل کلامی به مسائل مربوط به انسان و طبیعت نیز اهتمام ورزیده ودرباره اختیار و آزادی انسان و اجسام و اعراض و حرکت و سکون و سایر مسائل فلسفی اندیشیده و به اظهار نظر پرداخته است.او اولین متفکری شناخته شده که درعالم اسلام از «جزء لایتجزی»و یا«جوهرفرد»سخن گفته و جسم را مرکب از جواهر فرددانسته است.او علاوه بر قدرت و قوت اندیشه، مناظر ومجادلی بسیار نیرومند و قوی بوده و در یان فن، کمتر کسی یارای برابری با وی را داشته است.ابوالهذیل پیروانی یافت که به «فرقه هذلیه یا هذیلیه»معروف شده اند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 29 تا 61
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عرفان ابن سینا و یا نظر ابن سینا درباره عرفان
نویسنده:
محسن جهانگیری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, زمستان/1383
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تصوف (صوفیگری)
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
حکمت اشراق
,
مشاء
,
شهود عرفانی
,
عشق
,
اشارات و تنبیهات
,
سیر و سلوک
,
سیر و سلوک عرفانی
,
عرفان اسلامی
,
شهودات عرفانی
,
ابن سینا
,
فلسفه اشراقی
,
فلسفه مشاء
,
فلسفه بوعلی
,
روش عقلی
,
6- فرق تصوف (اعم، (فرق اسلامی))
,
ابن سینا و عرفان
,
عرفان متعارف
,
روش تصوف
,
امکان و توجیه عقلی
,
کرامت عرفا
,
محسن جهانگیری
,
مولوی
,
ابوسعید ابوالخیر
شاپا (issn):
2008-1553
چکیده :
ابن سینا پزشک نامی عالم (Scientist) بزرگ و خلاصه رئیس فیلسوفان عالم اسلام است با اینکه در قرون وسطی زندگی می کرده ولی هرگز روحیه واندیشه قرون وسطایی نداشته است او همچون فیلسوفان دوره تجدید حیات علمی و فرهنگی (رنسانس) مخالف هر نوع تحجر و تقلید بوده و سند درستی هر امری را عقل و تجربه می شناخته و با سعه صدر و دیدی فراتر از زمان و محیط خوئد با مسائل می نگریسته و برای انکار چیزی تا دلیل و برهان روشنی نمی یافته آن را در بوته امکان می نهاده است از این روی شهود عرفا و کرامات اولیا را از دید عقلی ممکن می دانسته و در برخی از رسالات و کتاب هایش به توجیه فلسفی آنها پرداخته است این امر باعث شده عده ای نوعی عرفان به وی نسبت دهند و حتی احیانا او را صوفی وحدت وجودی پندارند که به نظر بعید می نماید زیرا چنانکه در متن مقاله خواهیم دید از مطالعه احوال و آثار وی بر می آید که او هرگز به سیر و سلوک نپرداخته و راه و روش صوفیان در پیش نگرفته بلکه از آغاز تا پایان زندگانیش همچنان عالم و فیلسوف و پای بند عقل و استدلال بوده و براستی فیلسوف به دنیا آمده و فیلسوف از دنیا رفته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 47
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
تعداد رکورد ها : 8
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید