جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
04.متخصصان مطالعات دینی (الهیدانان، فیلسوفان دین، دینپژوهان، مورخان دین، انسانشناسان دین، روانشناسان دین و جامعهشناسان دین)
>
01.الهیدانان و فیلسوفان دین
>
03.گزیده متکلمان اهل سنت
>
الف. پیشوایان اشاعره
>
ابوبکر باقلانی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 17
عنوان :
نقدی بر اعجاز القرآن ابوبکر باقلانی
نویسنده:
زاهد هاشمیان فرد
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, زمستان/1379
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معجزه
,
اشاعره
,
بلاغت
,
باقلانی
,
17. فرق کلامی
,
قرآن
,
إعجاز القرآن
,
سجع
,
مفردات قرآن
,
نفی سجع از قرآن
,
نظم بدیع قرآن
,
فصاحت قرآن
,
امی بودن پیامبر (ص)
,
اخبار قرآن از پیشینیان
,
جنبه های ادبی قرآن
,
مشرکان در قرآن
,
اخبار غیبی قرآن
,
جمله های قرآنی
,
حسن تخلص
,
نفی شعر از قرآن
,
شخصیت ها
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
ابوبکر باقلانی
,
داود بن قاسم جعفری
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
شاپا (issn):
1010-4968
چکیده :
کتاب اعجاز القرآن باقلانی در میان مسلمانان از جایگاه والایی برخوردار شد، چنانکه در موضوع خود مدتها مرجع بلامنازع بوده است. طرح و بررسی موضوعات متنوع علوم قرآنی در این کتاب حاکی از جامعیّت علمی مؤلف آن است. او ضمن نقد اشعار شعرای بزرگ عرب به منظور اثبات اعجاز قرآن، جنبه های بلاغی و کلامی اعجاز را بیان داشته است؛ که در همین راستا به برخی از سرقات او نیز اشاره می شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 131 تا 151
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نفی کلام در اندیشه ی غزالی
نویسنده:
کیوان بلندهمتان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, پاییز /1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تربیت دینی
,
اهمیت علم کلام
,
تعاریف کلام
,
تعارض علم و دین
,
متکلم (اسماء افعال الهی)
,
جایگاه علم کلام
,
تطور فکری ابوحامد غزالی
,
افلاطون
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
ابوبکر باقلانی
,
غایت علم کلام
,
رنه دکارت
,
دیوید هیوم
,
گوتفرید لایب نیتس
,
ابن خلدون
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
مخاطب علم کلام
,
غزالی و علم کلام
,
ویلیام جیمز (William James)
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
علم کلام درصدد ارائهی تبیینی معقول از دنی و دفاع خردمندانه از آن است. این علم در دوران مختلف،به گونههای مختلف مورد نقد قرار گرفته است،هم از جانب مخالفان دین و هم از جانب موافقان دین.در جهان اسلام،غزالی هم به رشد آن دانش کمک بسیار کرده است و هم در نقد آن کوتاهی نکرده است.در دیدگاه وی،منزلت علم کلام در کلیت یک دین،درمان و نگهبانی عقاید عامهی مردم است گرچه دانستن آن بدعت،خطرناک یا دستکم،بیهوده است.هدف از این نوشتار،بررسی این دوگانگی است که به باور برخی برخاسته از تحول روحی اوست.اما این نوشتار بر آن است که بررسی متقاطع و همزمان آثار او در این باره، نشان میدهد که تحول خاصی در اندیشهی غزالی رخ نداده است.افزون بر این، صدور حکم تحلیلی-تفکیکی از جانب غزالی به نسبت مخاطب و متکلم علم کلام،همراه با دیدگاه او دربارهی مدارج حقیقت،دلیل خوبی بررد روایتی است که آثار غزالی را متناقض میداند.به هر روی،دیدگاه کلی او دربارهی کلام دلالتی مستقیم برتربیت دینی دارد.در نگاه غزالی،نباید در تربیت دینی از کلام استفاده کرد مگر به ضرورت بدیل روی کرد کلامی برای عامهی مردم،نخست اسلامشناسی درون دینی است.دوم،توجه به احساسات دینی فرد،که با توجه به پیشینهی تربیت عرفانی در فرهنگ ایرانی-اسلامی مطلوب مینماید.و در نهایت،بدیل سوم،آموزش انفرادی علم کلام است که غزالی با شرایط خاصی و در صورت ضرورت،تجویز میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 85 تا 100
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی تفسیر قرآن بر اساس ترتیب نزول
نویسنده:
حسین هاشمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
خراسان رضوی: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه خراسان رضوی مرکز پژوهشهای علوم اسلامی و انسانی, تابستان و پاییز/ 1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فیض کاشانی: ملا محسن فیض کاشانی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
روایات جمع قرآن
,
مصحف های صحابه
,
مبانی تفسیر
,
تفسیر بر مبنای ترتیب نزول
,
علامه طباطبایی
,
محمد جواد بلاغی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
تفسیر و مفسران
,
آیات
,
آیه عِدّه وفات
,
تفسیر قرآن
,
جمع قرآن
,
نزول قرآن
,
نزول تدریجی
,
جمع حفظی قرآن
,
کتابت قرآن
,
منهج تفسیرى
,
تقدیم ناسخ و منسوخ
,
ابوبکر باقلانی
,
ابوبکر بیهقی
,
جلال الدین سیوطی
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
ح. امام ششم(حضرت امام صادق ع)
,
جمع قرآن توسط امام علی(ع)
,
حکمت نزول تدریجی قرآن
,
جمع قرآن در زمان پیامبر
,
تقدیم و تاخیر در آیات قرآن
,
ملا محسن فیض کاشانی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 72 تا 89
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
افضلیت امام از دیدگاه فرق کلامی
نویسنده:
علیرضا نجف زاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد, بهار و تابستان/1389
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سید مرتضی: علی بن حسین بن موسی
,
شیخ طوسی: ابوجعفر محمد بن حسن
,
علامه حلی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
امامت
,
معتزله
,
ولایت
,
نهج البلاغه (نهجالبلاغه)
,
اشاعره
,
الامامیه
,
الخلفاء الراشدین
,
امام شناسی
,
صحیح بخاری
,
شایستهسالاری
,
افضلیت امام
,
امام شناسی
,
اشاعره (اهل سنت)
,
امامت
,
سنت الهی
,
معتزله (اهل سنت)
,
امامت فاضل
,
امامت مفضول
,
افضلیت ظاهری امام
,
وصی بلا فصل پیامبر(ص)
,
قرآن
,
سنت های الهی
,
أهل السنة
,
امامت مفضول
,
مصلحت عامه
,
سید مرتضی
,
شیخ طوسی
,
علامه طباطبایی
,
قرآن
,
علامه حلی
,
3- اهل سنت Sunnism (فرق اسلامی)
,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع)
,
فخر رازی
,
ابوبکر باقلانی
,
محمد بن عبدالکریم شهرستانی
,
سعدالدین تفتازانی، مسعود بن عمر
,
خلفای راشدین
,
عثمان بن عفان (خلیفه سوم)
,
معاویة بن ابیسفیان
,
حضرت ابراهیم(ع)
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
ت. امام دوم(حضرت امام حسن ع)
,
امامت ظاهری
,
امام شناسی کلامی
,
شرط امامت
,
امام از نظر شیعه
,
امام از نظر سنت
,
خلافت امام حسن (ع)
شاپا (issn):
9112-2008
چکیده :
<br /> یکی از ویژگی های امام که مورد اختلاف متکلمان مسلمان واقع گردیده، افضلیّت او از سایر افراد امّت است. افضلیت در نظر ایشان از دو حیث مطرح است: نخست افضلیت به معنای فزون تر بودن کرامت و ثواب او در نزد خداوند و دومی افضلیت در صفاتی که شرط امامت ظاهری است. متکلمان امامیه به اتفاق افضلیت از هر دو حیث را از شرایط ضروری امامت می دانند. این مسأله برای اولین بار از طرف شیعیان مطرح گردید تا با تکیه بر افضلیت امامان خود، احقّ بودن ایشان برای امامت را اثبات کنند. در افرادی که از طرف امام به حکومت نصب می شوند مثل والیان، امیران و قضات، اگرچه افضلیت مطلق شرط نیست، ولی ایشان نیز باید در آنچه بر آن ولایت می یابند، از رعایای خود افضل باشند و در هیچ حال تقدّم مفضول بر فاضل جایز نیست. اما متکلمان اهل سنّت در این مسأله دیدگاه واحد و ثابتی نداشته اند. گروهی در مقام نظر از وجوب امامت افضل جانبداری کرده و در واقعیت تاریخی ترتیب خلفا را به ترتیب افضلیت آن ها دانسته اند. اما اکثر معتزله و اشاعره امامت افضل را ضرورتاً به مصلحت ندانسته و به عذر حفظ مصالح امت، به جواز امامت مفضول با وجود افضل رأی داده اند. هرگروه در اثبات مدّعای خود به دلایلی از کتاب، سنّت، اجماع، و عقل تمسک کرده اند. با عنایت به که پذیرش هریک ازاین دو مبنا تاثیر عمیقی در ترسیم ساختار نظام سیاسی – حکومتی اسلام دارد، این مقاله در پی آن است که به تبیین و نقد دیدگاه ایشان در این خصوص بپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 173 تا 207
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه و نقد مدخل «سجع» از دائره المعارف قرآن لیدن نگارش دوین جی استوارت
نویسنده:
دوین جی استوارت؛ مترجمان و ناقدان: فتحیه فتاحی زاده، حسین افسردیر، راضیه بن زاده
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی, بهار و تابستان/1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
خاورشناسان
,
قرآن
,
سجع
,
ردیف و قافیه
,
وزن و ردیف و قافیه
,
سید رضی
,
علامه طباطبایی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
سجع
,
ابوبکر باقلانی
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
جلال الدین سیوطی
,
ابن اثیر
,
خاور شناسان
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
سجع آیات
,
دوین جی استوارت
,
سجع در قرآن
,
سجع کاهنان
,
سبک ادبی قرآن
,
ساختار عروضی
,
سجع مطرف
,
قافیه پردازی
,
سجع شعری
,
فتحیه فتاحی زاده
شاپا (issn):
0
چکیده :
مدخل سجع نوشته ی یکی از مستشرقان به نام دوین جی استوارت که در دائره المعارف قرآن لیدن به چاپ رسیده است. این نوشتار به نقد و ارزیابی مدخل یاد شده پرداخته است با این هدف که بررسی آثار مستشرقان در خصوص آموزه های دینی به ویژه مباحث قرآنی، فضای فکری اندیشمندان غیر مسلمان را تا حدودی پیش دید مسلمانان قرار دهد. نقد و ارزیابی آثار یاد شده نیز زمینه ی آشنایی افکار عمومی با اسلام ناب را فراهم می کند.<br /> در تحلیل و ارزیابی مدخل سجع، بخشی از ایرادها به مبنای فکری نویسنده مرتبط می شود که همسان پنداری سجع قرآنی با سجع کاهنان و همسان انگاری قرآن با شعر از جمله آن است. بخش دیگر آن، ارائه¬ی مصادیقی از آیات قرآن کریم است که بنا به ادعای نویسنده به خاطر رعایت سجع، از سبک ادبی متداول در آن آیات، عدول شده است. ضمن نقد و ارزیابی مباحث یادشده، نااستواری مبنای فکری نویسنده اثبات گردیده؛ نادرستی نمونه¬های ارائه شده به عنوان مصادیق عدول از سبک ادبی نیز در قالب پاسخ نقضی و حلّی آشکار شده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 143 تا 164
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأملی در ادلۀ عقلی نظریۀ کسب
نویسنده:
محمدحسن قدردان قراملکی ؛ علی قدردان قراملکی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پرديس فارابی دانشگاه تهران , تابستان/ 1395
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جبر و اختیار(کلام)
,
اختیار
,
اشاعره (اهل سنت)
,
افعال انسان
,
علم تفصیلی
,
کسب
,
اراده الهی
,
علم ازلی الهی
,
جبر اشعری
,
علم الهی
,
قدرت الهی
,
علیت
,
اشعری
,
فخر رازی
,
ابوبکر باقلانی
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
استحاله اجتماع دو علت
,
حرکت اضطراری
,
حرکت اختیاری
,
محمدحسن قدردان قراملکی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 251 تا 268
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبالغه در قرآن( بررسی بلاغی مبالغه در آیات قران کریم)
نویسنده:
عبدالله رادمرد، صالحه غضنفری مقدم
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
اراک: دانشگاه اراک, بهار/ 1394
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اغراق
,
غلو و مبالغه
,
بلاغت قرآن
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
آیه 35 نور
,
آیه 39 نور
,
اسلوب بلاغی قرآن
,
مبالغه
,
قرآن مجید
,
ابوبکر باقلانی
,
جلال الدین سیوطی
,
محمود زمخشری
,
آیه 22 فجر
,
انواع مبالغه
,
آیه 46 ابراهیم
,
افعال مقاربه در قرآن
,
غلو در قران
,
حذف جواب شرط
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 57 تا 79
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کلام علی ما قبل نهج البلاغه (قسمت دوم) : شماره دو : گلستان قرآن
نویسنده:
عزیزالله عطاردی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران : موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران, اردیبهشت /1379
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نهج البلاغه (نهجالبلاغه)
,
فصاحت امام علی علیه السلام
,
مصادر نهج البلاغه
,
محمد بن جریر بن رستم طبری امامی کبیر
,
ابوجعفر اسکافی
,
ابن جنید اسکافی
,
ابوبکر باقلانی
,
ابوبکر بیهقی
,
عزیزالله عطاردی قوچانی
,
ابن قُتَیبه دینوری
,
ابوحیان توحیدی
,
کلام علی ما قبل نهج البلاغه
,
تاریخ نقل سخنان امام علی
,
سخنان امام علی در کتب اهل سنت
,
ابوالقاسم بلخی کعبی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 33 تا 37
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیلی بر صفت «هلوعیت» در انسان
نویسنده:
علی رهبر
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها : دانشگاه معارف اسلامی, زمستان/ 1392
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فیض کاشانی: ملا محسن فیض کاشانی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
نفس اماره
,
قلب
,
نظام احسن
,
آیه 007 سجده
,
انسان
,
هلوعیت
,
امام خمینی (روح الله الموسوی الخمینی)
,
علامه طباطبایی
,
آیه 6 علق
,
آیه 85 اسراء
,
رذایل اخلاقی
,
حرص
,
حرص ممدوح
,
امام خمینی
,
فخر رازی
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
ابوبکر باقلانی
,
ابن فارس
,
ابن عربی
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
ج. امام چهارم(حضرت امام سجاد ع)
,
آیه 125 انعام
,
آیه 19 معارج
,
آیه 4 تین
,
آیه 20 معارج
,
آیه 21 معارج
,
ریشه حرص
,
ملا محسن فیض کاشانی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 155 تا 168
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ماهیت نفس در کلام اسلامی
نویسنده:
عبدالرزاق حسامی فر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
شیراز: دانشگاه شیراز, بهار/1385
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
شیخ مفید: محمد بن محمد بن نعمان
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
علامه حلی
,
ملا عبدالرزاق لاهیجی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
علامه مجلسی: محمدباقربن محمدتقی مجلسی
,
جسم
,
جوهر (منطق)
,
کتاب مقاصد الفلاسفه
,
بدن برزخی
,
خودشناسی
,
امتناع تجرد نفس
,
علم نفس
,
ارتباط روح و بدن
,
اصالت انسانی
,
رابطه نفس (ذهن) و بدن (جسم)
,
علامه مجلسی
,
میرزا حسن لاهیجی
,
شیخ مفید
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
علامه طباطبایی
,
حسن حسن زاده آملی
,
جوهر
,
جسم
,
بدن
,
علامه حلی
,
فخر رازی
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
ابوبکر باقلانی
,
محمد بن عبدالکریم شهرستانی
,
ابن حزم ظاهری
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
قاضی عضدالدین ایجی
,
ابوداود سجستانی
,
ابوحیان توحیدی
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
ب. امام اول(حضرت امام علی ع)
,
اخلاق ناصری (کتاب)
,
عبدالرزاق حسامی فر
,
معمر بن عباد سلمی
,
جعفر بن حرب
,
تجرد نفس (فلسفه)
,
فیاض لاهیجی
,
ملاصدرا شیرازی
شاپا (issn):
2251-6123
چکیده :
تجرد نفس، از مسایلی است که در فلسفه اسلامی بیشتر از کلام مورد توجه بوده است. برخلاف فیلسوفان اسلامی که در این امر اتفاق نظر دارند، در میان متکلمان برخی چون غزالی و راغب، قائل به تجرد نفساند و گروهی آن را انکار میکنند. در این مقاله مسأله ماهیت نفس را در آثار مهم کلامی مورد مطالعه قرار میدهیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 113 تا 134
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 17
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید