جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
02.متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
>
الف. قرن پانزدهم قمری
>
سید کمال حیدری
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
تعداد رکورد ها : 223
عنوان :
بحث حول امامه حوار مع سید کمال حیدری
نویسنده:
نويسنده:جوادعلی کسار
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه pdf
وضعیت نشر :
قم - قم: دار فراقد,
کلیدواژههای اصلی :
امامت
شابک (isbn):
978-964-2902-03-3
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الولایه التکوینیه حقیقتها و مظاهرها
نویسنده:
نويسنده:سیدکمال حیدری
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم - قم: دار فراقد,
شابک (isbn):
978-964-2902-54-5
چکیده :
تعریف و تبیین ولایت تکوینی از دیدگاه آیات و روایات موضوع تحقیق نوشتار حاضر است. نویسنده رشته سخن را با مطالعه و بررسی لغوی و اصطلاحی واژه تکوین برگرفته از ماده کون آغاز کرده و با استناد به آیات سورههای زمر و سجده و نیز سورههای دیگر نظام خلقت و آفرینش را یک نظام احسن و دقیق دانسته است. وی معتقد است علایم و نشانههای خلقت و نیز دلایل عقلی هم موید این مدعاست. علاقه و ارتباط میان اثر و موثر مثلا آتش و حرارت، لزوم ذاتی میان اثر و موثر و یا عدم لزوم و ضرورت این رابطه، شناخت ملکوت و مراد و مقصود از آن در قرآن و نزدیکی و دوری از خداوند مباحث دیگری است که نویسنده در صفحات بعد بدانها پرداخته است. مولف در ادامه مراتب علم و یقین و شرایط رویت ملکوت، طهارت و مراتب آن و اخلاص را مورد بحث و بررسی قرار داده و دلایل قرآنی و روایی خود را برای اثبات ولایت تکوینی برای انبیا و اولیا بیان میکند. نگارنده در پایان ذهن خوانندگان را به موضوع ولایت تکوینی در خصوص پیامبر اکرم(ص) و اهلبیت(ع) معطوف داشته و دلایل قرآنی و روایی خود را از تفاسیر معتبر و متون روایی صحیح استخراج و استنباط کرده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
المعاد رویه القرآنیه
نویسنده:
نويسنده:سیدکمال حیدری نويسنده:خلیل رزق
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم - قم: دار فراقد,
کلیدواژههای اصلی :
معاد شناسی(کلام اسلامی ذیل فرجام شناسی)
,
معاد(کلام)
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
شابک (isbn):
978-964-2902-49-1
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
العرفان الشیعی: روی فی مرتکزاته النظریه و مسالکه العلمیه من ابحاث السید کمال الحیدری
نویسنده:
نويسنده:خلیل رزق
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه pdf
وضعیت نشر :
تهران - تهران: دار فراقد,
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
هستی شناسی عرفانی
,
عرفان شیعی
,
عرفان نظری
شابک (isbn):
978-964-2902-34-7
چکیده :
العرفان الشيعي، کتابی است که با استفاده از مباحث نظری و مسالک عملی استاد سید کمال حیدری در موضوع عرفان نظری و عملی به قلم شیخ خلیل رزق، در یک جلد، به زبان عربی تألیف شده است. / متن کتاب، مشتمل بر هشت فصل است. مؤلف در بیان مطالب از آیات قرآن و روایات شریفه و منابع دست اول عرفانی بهره جسته است. / در فصل اول کتاب تحت عنوان «حقائق هامّة حول العرفان»، از این بحث شده که منشأ پیدایش علم عرفان، کنجکاوی انسان در شناخت حقیقت وجود است. فلاسفه به دنبال حقیقت وجود از راه عقل و تفکر هستند؛ عرفا بر این باورند که شناخت حقیقت وجود با صرف تعقل امکان ندارد، بلکه نیازمند اشتغال به مجاهدات و ریاضات است. انسان در وهله اول میباید خود را بشناسد، سپس این شناخت را به جهان اطراف خود سرایت دهد، که این طریقه از شناخت را عرفان عملی میگویند؛ اما چون این نوع از شناخت، غیر منسجم است، در علمی به نام عرفان نظری بهصورت منسجم درمیآید و از آنجایی که میباید این مطالب در مجامع علمی قابل طرح باشد، جمعی از دانشمندان برای تبیین برهانی این مباحث اقدام کرده اند، که موفقترین آنها ملاصدرا بوده است؛ وی حکمت متعالیه را تأسیس کرد که جامع بین عرفان و فلسفه است. همچنین در این فصل از مقصد عرفان نظری و عملی بحث شده، که عرفان نظری به دنبال به دست آوردن تفسیر کاملی از حقیقت وجود، تجلیات و مراتب آن است و عرفان عملی با سلوک و ریاضات همراه است که در صدد تفسیر و بیان مقامات عارفین و درجات سالکین به قرب الهی است. / مؤلف در فصل دوم تحت عنوان «العرفان و التصوف و الأخلاق»، بیان میدارد که تصوف در آسمان فکر اسلامی در اوایل قرن دوم هجری در ضمن مباحثی مثل زهد شکل گرفت و گفته شده است که حسن بصری اولین کسی بود که کلمه صوفی را به کار برد، اما اولین کسی که لباس صوف (پشم) پوشید و به او متصوف اطلاق شد ابوهاشم کوفی بود؛ چراکه او زهد برگزید و از متاع دنیا دوری گزید. در معنای لغوی تصوف اقوال زیادی وجود دارد؛ مثل پشم، صفه و صوفانه و در اصطلاح نیز معانی متعددی مطرح شده است که معروفترین آن، تعریف تصوف به تطهّر قلوب از محبت ماسوی الخالق است. در فرق بین عرفان و تصوف آمده است که عرفان جنبه نظری و سلوکی دارد، اما تصوف جنبه اجتماعی دارد. همچنین برخلاف آنچه برخی گفتهاند که: «تصوف در بین شیعیان پدید آمده است»، در مناطق سنینشین، صوفیان بیشتری وجود دارند و برخی شیعیان نیز به تصوف گرایش پیدا کردهاند. همچنین بین اخلاق و عرفان تفاوتهایی وجود دارد؛ تفاوت اول اینکه علم اخلاق، سالک را در جاده وسط قرار میدهد، اما هدف عرفان عملی صعود سالک به مراتب عالیه است. فرق دوم اخلاق و عرفان این است که اخلاق اختصاص به مؤمن ندارد، اما محور عرفان رابطه انسان با خداست. فرق سوم اخلاق و عرفان این است که علم اخلاق ثابت است، ولی در عرفان حرکت است و توقف نیست و صعود به مرتبه بعد است. فرق چهارم اخلاق و عرفان این است که عرفان اختصاص به خواص دارد و انسان ابتدا باید متخلّق باشد، سپس عارف. / در فصل سوم از روش معرفتشناسی مشاء و اشراق و حکمت متعالیه و رابطه آن سه با عرفان بحث شده است. با وجود اختلاف روشهای معرفتشناسی بین علما، بر حجیّت دلیل عقلی اتّفاق نظر وجود دارد. این اختلاف و تعدد نظر در موضوع هستیشناسی نیز به اختلاف در معرفتشناسی آنها برمیگردد؛ لذا نویسنده بر آن شده است که روشهای معرفتشناسی مشاء، اشراق و حکمت متعالیه را بررسی نماید. در بحث معرفتشناسی دو بحث مطرح است: اولی ابزار معرف است و دیگری بحث اسلوب بهکارگیری آن ابزار است و عمده اختلاف رویکردهای گوناگون معرفتی در همین اسلوب بهکارگیری اسباب است. مشائیون بر روش عقلی برهانی صرف تکیه میکنند و اشراقیون بر تهذیب نفس و مداومت به امور مقرّب به عالم قدس و استدلال عقلی در معرفتشناسی تکیه دارند و مکتب حکمت متعالیه بر تلفیق روشهای معرفتشناسی اشراق و مشاء و کتاب و سنت و مبانی کلامی متکلمین استوار است. / در فصل چهارم از دیدگاه هستیشناسی عرفان بحث شده. هستیشناسی عرفانی مبتنی بر معرفت قلبی است و بر استدلالات عقلی و تجربی تکیه ندارد. در عرفان دو مسئله اساسی وجود دارد: توحید چیست و موحّد کیست؛ بهعبارتدیگر از خدا و انسان بحث میشود. هستیشناسی عرفانی دو نکته مهم دارد: اول اینکه دیدگاه شهودی عارف نظر شخصی محض است و امکان نقل آن به دیگری وجود ندارد و دیگر اینکه سلوک عرفانی نیاز به معرفت دین حقیقی دارد و معرفت دین حقیقی نیازمند اثبات آن با اسلوب عقلی و فلسفی است؛ لذا عرفان به فلسفه نیازمند است؛ برخلاف دیدگاه هستیشناسی مشاء که از ممکنات شروع میشود و در خداوند به پایان میرسد. در دیدگاه هستیشناسی، شناخت هستی از شناخت حق تعالی شروع میشود؛ مثل شناخت خورشید و به دنبال آن شناخت سایه آن. / در فصل پنجم از معرفت و مراتب آن، عقل و موقعیّت آن نزد عرفا بحث شده است. منبع معرفت در عرفان، کشف و ادراکات قلب است بهغیر دخالت عقل؛ زیرا عقل را راهی به شناخت مسائل اساسی عرفان نیست. / در فصل ششم از اسفار اربعه بحث شده است؛ سفر، حرکت است از مبدأ بهسوی مقصد با طی منازل و بعضی گفتهاند: سفر عبارت است از توجه به حق تعالی با ذکر؛ بهعبارتدیگر سفر اول از خلق به حق است، سفر دوم از حق به حق است، سفر سوم از حق به خلق با حق است و سفر چهارم از خلق به حق است با حق. / فصل هفتم از سیر و سلوک عرفا بحث کرده است. عرفا معتقدند برای رسیدن به مقصد اعلی و عرفان حقیقی نیاز به طی منازل و مقاماتی است که مجمع آنها را سیر و سلوک میگویند. عرفا معتقدند که ارزشهای اخلاقی از جمله شروط واقعی سلوک هستند. به اتفاق عرفا پایه و قوام همه مقامات عرفانی و اولین منزل سلوک منزل توبه است. / فصل هشتم، بحث از بعد عملی عرفان امام خمینی(ره) است. ویژگیهای عرفان عملی نزد ایشان عبارت است از: توجه به خداوند غنی مطلق؛ مرجعیت قرآن کریم برای عرفان؛ ادعیه و مناجات، وسیله سلوک الی الله است؛ دوری از حب دنیا؛ اجتناب از عزلت؛ تصدی شأن سیاسی و اجتماعی؛ اختیار دوستان و معاشران صالح. / در پایان کتاب فهرست آیات، احادیث، مصادر و موضوعات ذکر شده است. در پاورقی به شرح و توضیح برخی اصطلاحات و الفاظ پرداخته شده و همچنین آدرس مطالب آورده شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الشفاعه فی نظام التشریع
نویسنده:
نويسنده:سیدکمال حیدری بهاهتمام:سیدجاسم موسوی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه pdf
وضعیت نشر :
تهران - تهران: مشعر,
شابک (isbn):
978-964-540-513-5
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الشفاعه: بحوث فی حقیقتها و اقسامها و معطیاتها
نویسنده:
نويسنده:سیدکمال حیدری
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه pdf
وضعیت نشر :
قم - قم: دار فراقد,
شابک (isbn):
978-964-2902-05-7
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
التوحید: بحوث فی مراتبه و معطیاته: تقریرا لدروس السید کمال الحیدری
نویسنده:
نويسنده:جوادعلی کسار
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه pdf
وضعیت نشر :
قم - قم: دار فراقد,
کلیدواژههای اصلی :
توحید (به لحاظ صفت) Divine unity (کلام)
شابک (isbn):
964-96354-4-0-
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
التوحید: بحوث تحلیلیه فی مراتبه و معطیاته: تقریرا للدروس السید کمال الحیدری
نویسنده:
نويسنده:جوادعلی کسار
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه pdf
وضعیت نشر :
قم - قم: دار فراقد,
کلیدواژههای اصلی :
توحید (به لحاظ صفت) Divine unity (کلام)
شابک (isbn):
964-96354-5-9-
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
قراءة نقدية لبعض أفكار السيد كمال الحيدري عن المرجعية : و يليه مؤلفات الإمامية في العقائد و التفسير
نویسنده:
أبوالصاحب شريفي
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
عقاید شیعه امامیه
کلیدواژههای فرعی :
توحید (به لحاظ صفت) Divine unity (کلام) ,
امامت ,
نبوت ,
اصل عدل ,
اصل معاد ,
تقلید ,
تقلید از مجتهد ,
حوزه علمیه ,
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات ,
فقیه ,
اجتهاد ,
تقلید از اعلم ,
فقه جعفری ,
مرجع تقلید ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
علم الامام : بحوث في حقيقة و مراتب علم الائمة المعصومين علیهم السلام
نویسنده:
کمال حیدری؛ تقریر نویس: علي حمود عبادي
نوع منبع :
کتاب , درس گفتار،جزوه وتقریرات
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
فهرست
معرفی کتاب
زبان :
عربی
کلیدواژههای اصلی :
علم امام (ع)
,
کتب کلام شیعه
,
کتب امام شناسی
کلیدواژههای فرعی :
غلو ,
امام شناسی ,
احادیث فضایل اهل بیت (ع) ,
اعلمیت امام(شایط امامت) ,
علم ائمه علیهم السلام ,
علم غیب امام ,
وجوب عالمیت امام ,
حدیث ثقلین ,
عصمت در علم ,
عدل قرآن ,
آیه تطهیر ,
احادیث علم امام(ع) ,
احادیث «علم ائمه به جمیع علوم ملائکه» ,
احادیث ازدیاد علم ائمه(ع) ,
احادیث علم ائمه به ماکان و ما یکون ,
چکیده :
علم الإمام؛ بحوث في حقيقة و مراتب علم الأئمة المعصومين، تقریری از مباحث امامت سید کمال حیدری است که به کوشش علی حمود عبادی نوشته شده است. در این کتاب، ابعاد و مراتب علم امام مورد بررسی قرار گرفته است. کتاب با مقدمه مقرر آغاز و مطالب در ده فصل، تنظیم شده است. در این نوشتار، به شرح و تفسیر حدیث ثقلین، آیه تطهیر و برخی دیگر از احادیث در رابطه با علم امام و شئون مختلف آن پرداخته شده و اقسام علوم اهلبیت(ع) تبیین گردیده است. نگارنده در همین راستا، به احاطه ائمه اطهار(ع) به علوم گذشته، حال و آینده و احاطه آنها به علوم غیبی، زیادشدن علوم آنها، علم آنها به قضا و قدر الهی و بداء، حقیقت علم امام، معنای علم لدنی، علم الهامی اهلبیت(ع)، علم آنان به عوالم ملکوتی و رویت ملکوت، احاطه آنان به علوم قرآن و تفسیر و تاویل آن، علم ایشان به ظاهر و باطن اشیاء و طهارت قلبی و جسمی آنان از هرگونه عیب و ایراد پرداخته و ابعادی از عبودیت اهلبیت(ع)، اعلمیت ایشان بر سایر مردم، افضلیت ایشان بر انبیای الهی با استفاده از مفاد آیه تطهیر و حدیث ثقلین و حقانیت و شایستگی ایشان بر مسند جانشینی پیامبر(ص) را، اثبات نموده است. روش بحث در کتاب را میتوان در امور زیر خلاصه نمود: - اعتماد بر استدلال بر نصوص قرآنی. - استناد بر برهان و استدلال بر روایاتی از اهلبیت(ع) که در حد استفاضه یا تواتر بوده و به همین دلیل، وارد بحث سند روایات نشده است. - استناد بر روایات اهل سنت. - استناد و رجوع به برخی از مباحث فلسفی و کلامی در موارد لزوم. - استشهاد بر اقوال علمای فریقین. - عرضه مباحث به صورت فهرست متسلسل منطقی. - تدوین مباحث بر اساس مراجعه به مصادر معتبر و استفاده از مصادر و مراجع قدیمی به دلیل اصالت آنها. - تخریج اقوال علمای فریقین از کتب معتبر و موثق نزد هر یک از طرفین. - عنوانبندی ابحاث به عناوین سازگار و مناسب با مضمون دروس و تسلسل آنها به شکلی منطقی در مقدمه، ضمن اشاره به موضوع کتاب و توضیح مراتب قرآنی امامت، خلاصهای از محتوای فصول کتاب، ارائه شده است. فصل اول، متضمن بحث در بیان حدود وسعت علم امام در خلال حدیث ثقلین، بعد از اثبات تواتر آن بین شیعه و سنی میباشد. علاوه بر آن، در این فصل، مراد از اهلبیت نیز بیان شده است. مؤلف، در ضمن این فصل از کتاب، چگونگی دلالت حدیث ثقلین بر علم اهلبیت(ع) به تمامی مراتب قرآن، را توضیح داده است. در فصل دوم، به بحث و بررسی ادلهای پرداخته شده که بر اعلمیت پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) بر جمیع انبیا و مرسلین اشاره دارند. فصل سوم، به تعریف حقیقت و ماهیت علم امام اختصاص یافته و به توضیح این نکته پرداخته شده است که این علم، از سنخ علوم حصولی که از طریق الفاظ و مفاهیم حاصل میگردد نیست، بلکه علمی است که از طریق مشاهده ملکوت بهواسطه رؤیت و مشاهده قلبی، حاضر میگردد. در فصل چهارم، به توضیح و بیان وسائل تحقق علم امام پرداخته شده و این مطلب توضیح داده شده این علم، علمی لدنی است که از جانب خداوند متعال، به واسطه روح القدس، با وسائل متعددی از قبیل حدیث گفتن ملائکه، الهام، نزول، القاء در قلب، شنیدن و... حاصل میشود. فصل پنجم، شامل بحث در علم اهلبیت(ع) به غیب و جمع بین آیاتی است که بر انحصار علم غیب به خداوند دلالت دارند و آیاتی که در آنها علم غیب به غیر خداوند استناد داده شده است و نیز بحث درباره سازگاری علم غیب اهلبیت با شیوه رفتار و برخورد آنها در خارج است. فصل ششم، متضمن بحث از حقیقت و کیفیت ازدیاد علم اهلبیت(ع) و بیان حقیقت علمی که ازدیاد مییابد، است. در این فصل همچنین پیرامون عقیده بداء نزد شیعه امامیه بحث شده است. فصل هفتم، به بحث از علم اهلبیت(ع) به تأویل کتاب و بیان حقیقت تأویل و تفاوت آن با تفسیر، اختصاص یافته است. بحث در فصل هشتم، حول بیان این مطلب است که آیا علم اهلبیت(ع) بالقوه است یا بالفعل؟ در این فصل، پس از بحث پیرامون این موضوع، به اثبات این نکته پرداخته شده است که علم ائمه(ع) بالفعل میباشد. همچنین، به توضیح و معالجه روایاتی پرداخته شده است که علم ائمه(ع) را بالقوه دانستهاند. فصل نهم، حاکی از این واقعیت است که در بررسی انواع و اقسام معارفی که نزد اهلبیت(ع) یافت میشود، احادیث آنها صعب و مستصعب است. در این فصل از کتاب، همچنین به چگونگی برخورد با احادیث صعب و مستصعب اشاره شده است. در فصل آخر، ضمن بحث و بررسی حقیقت غلو و اقسام آن، به توضیح و تشریح این مطلب پرداخته شده است که مقامات و علوم اهلبیت(ع) و علم آنها به غیب و تفویض به آنها در عالم تشریع و تکوین و... خارج از دایره غلو میباشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
تعداد رکورد ها : 223
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید