جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
10.سایر شخصیت ها
>
2. به ترتیب میلادی
>
ب:قرن بیستم میلادی
>
ریچارد رورتی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 117
عنوان :
زوال یقین: در مورد اعتقاد ضعیف جیانی واتیمو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Dustin Zielke
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز استدلال می کند که برای نشان دادن امکان و حساسیت «باور مذهبی ضعیف» فیلسوف ایتالیایی جیانی واتیمو، باید آن را به عنوان نامطمئن شدن باور سنتی و متافیزیکی (قوی) درک کرد. بنابراین، تفاوت بین باور ضعیف و باور قوی را میتوان نه بهعنوان دو شیوه متمایز باور، بلکه بهعنوان رویدادی از تضعیف در تاریخ باور که هنوز توسط کسانی که با پشتوانه یقین متافیزیکی معتقد هستند، درک نشده است. از آنجایی که واتیمو متافیزیک را با خشونت همسو می کند و از آنجایی که او باور سنتی را با متافیزیک همسو می کند، نشان دادن و دفاع از احتمال باور ضعیف واتیمو به معنای کاهش خشونت در جهان است. با این حال، امکان و اعتبار باور ضعیف توسط متفکرانی مانند ریچارد رورتی زیر سوال رفته است. در پرتو مروری بر استدلالها و استدلالهای متقابل بین رورتی و واتیمو، من استدلال میکنم که تا زمانی که این یک تمایز ضعیف باقی بماند، میتوان باور ضعیف را از باور قوی تشخیص داد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل و بررسی مبانی معرفتشناختی اخلاق در فلسفه ریچارد رورتی
نویسنده:
نبی الله سلیمانی ، عبدالرزاق حسامی فر ، علی فتح طاهری ، شیرزاد پیک حرفه
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
نقد تاریخ فلسفه و معرفتشناختی قطعا جسارتی بزرگ میخواهد چرا که آثار و تبعات این امر نتایج خطرناکی میتواند در پی داشته باشد. زمانی که از هرگونه موجود متافیزیکی و فرا انسانی و بطور کل تبیین هرگونه مبحث معرفتشناختی در تشریح راهبرد دانش خود چشمپوشی کنیم آنگاه نتیجه کار میتواند به سمت نیهیلیسم و پوچگرایی و بینظمی و آنارشیسم سوق پیدا کند که چه برای فرد و چه برای جامعه میتواند خطرناک و سمی باشد. درحالیکه ما انتظار داریم در اندیشه رورتی با چنین اندیشه پوچگرایانهای روبرو شویم، برعکس فیلسوف مورد نظر ما مدعی است که اندیشه وی به آنچه که ذکر شد سوق داده نخواهد شد. بلکه درصدد لذت، شادکامی و خوشبختی برای انسان هست؛ زیرا اگرچه دیگر صحبت از حقیقت و خیر مطرح نیست ولی با گستردهتر کردن هرچه بیشتر همبستگی بین "ما"های انسانی درصدد تغییر این جاده و سوق به سمت یک اتوپیای انسانی است. هدف ما از نگارش این مقاله بررسی و تحلیل جایگاه مبانی معرفت شناختی اخلاق در اندیشه رورتی است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کتاب راهنمای فلسفه راتلج: درباره رورتی و آینه طبیعت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James Tartaglia
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Routledge,
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی: ریچارد رورتی یکی از تاثیرگذارترین، بحث برانگیزترین و پرخواننده ترین فیلسوفان قرن بیستم است. تارتالیا در این کتاب راهنمای فلسفه و آینه طبیعت به تحلیل این متن چالش برانگیز می پردازد و به معرفی و ارزیابی: زندگی رورتی و پیشینه فلسفه او مضامین و استدلال های کلیدی فلسفه و آیینه طبیعت اهمیت تداوم کار رورتی برای فلسفه را می پردازد. رورتی و آینه طبیعت یک نقطه شروع ایدهآل برای کسانی است که تازه با رورتی آشنا شدهاند و برای دانشجویان فلسفه، مطالعات فرهنگی، نظریه ادبی و علوم اجتماعی مطالعه ضروری است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بلاغت پراگماتیک و هنر فلسفه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Timothy Hildreth Engstrom
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : سؤال مطرح شده این است: در پی «تشکیل» ازفلسفه قاره ای (از نیچه و هایدگر تا دریداو فوکو) و "عمل گرایی" انگلیسی-آمریکایی فلسفه (از جیمز و دیویی تا رورتی)، چه نوع ژانری از نوشتن فلسفه است؟ تاریخ گزینشی به روایت می شود اتحاد بین سفسطه و بلاغت سنتی را نشان می دهد (از گورجیاس و پروتاگوراس تا سیسرو و کوئینتیلیان)؛ بین بلاغت و پراگماتیسم کلاسیک آمریکایی (پیرس، جیمز و دیویی)؛ بین پراگماتیسم معاصر (رورتی) و فلسفه قاره ای معاصر (دریدا); و بین نقد ادبی معاصر (ماهی) و «پست مدرن» زیبایی شناسی پیشنهاد شده است که این اتحادها یک منسجم را تشکیل دهند روایتی که نمونه ای از نزدیک شدن به یکدیگر است زیبایی شناسی گفتارها و متون خود فلسفه. این است استدلال کرد که پیامد این تغییر، از خواندن فلسفه است به عنوان پایه ای برای تحقیقات دیگر موسسات فرهنگ به خواندن آن را به عنوان بلاغت، این است که ژانر فلسفه را به عنوان یک هنر، به عنوان مجموعه ای از متن هایی که به کثرت گفتمان های نسبیتی کمک می کند که ما برای اهداف حیاتی خاص می سازیم: ساخته شده نه به عنوان آینه حقیقت، بلکه به عنوان اجتماعی مفید و متقاعد کننده درام ها
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رابطه «انسان» و «جهان» در تطبیق نظرگاه ملاصدرا و رورتی
نویسنده:
علی جعفری اسکندری ، مهدی دهباشی ، محمدرضا شمشیری
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
بر طبق نظر رورتی، مشکل اصلی سنت فلسفی ما این تصور افلاطونی است که انسان دارای ذات شیشهای است که به وسیله آن جهان اطرافمان را منعکس میسازیم و این نگاه به انسان، منجر به دوگانگی ذهن و عین و در نهایت جدایی انسان از جهان میشود. پژوهش حاضر با روش توصیفی و تحلیل محتوا به این مسئله میپردازد که ماهیت انسان و جهان در اندیشه رورتی چگونه توصیف میشود که منجر به یگانهانگاری میشود و نقد ملاصدرا بر این نگاه براساس چه مبانی است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که در فیزیکالیسم غیرتقلیلگرای رورتی، تمام خطوط فیمابین انسان و جهان حذف و فقط رابطه عّلی بین آنها برقرار میشود، اما ملاصدرا دوآلیسم جسم و نفس را نمیپذیرد و قائل به نوعی رابطه وجودی انسان با عالم است که نفس چیزی جز بدن به کمال رسیده نیست و بدن مرتبه نازل نفس میباشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 33 تا 50
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ضد بازنمایی ریچارد رورتی: یک مطالعه انتقادی
نویسنده:
George Benedict Taylor
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این مطالعه من استدلال میکنم که فلسفه ضد بازنمودگرایی ریچارد رورتی از این باور نادرست ناشی میشود که رئالیستها مجبورند استدلال کنند که ما به یک شکل واحد و انحصاری «آینهمانند» برای تسخیر واقعیت نیاز داریم. من استدلال می کنم که رورتی این واقعیت را درک نمی کند که واقع گرایان مجبور نیستند واقعیت را به طور مطلق با یک بازنمایی آینه مانند خاص از آن شناسایی کنند و همچنین نباید طعمه تمایز شیطانی بین واقعیت و راه های مختلفی که ما آن را بازنمایی می کنیم شوند. . من استدلال می کنم که ما نیازی به پیوند واقع گرایی با نوعی مطلق گرایی که رورتی آن را با آن مرتبط می کند، نداریم. برای نشان دادن این موضوع، تلاش رورتی را به چالش می کشم که ادعا کند نیچه نیز رئالیسم را رد می کند و دیدگاه گرایی نیچه را شکلی از رئالیسم تفسیر می کند. من همچنین ضد بازنمایی رورتی را در چارچوب فلسفه سیاسی او به چالش می کشم. برای انجام این کار، نقشی را که رورتی در مدینه فاضله لیبرال خود با بررسی آثار سیلویا پلات و تونی هریسون به شاعر میدهد، ارزیابی میکنم. من همچنین در مورد مواضع مختلفی که هیلاری پاتنم اتخاذ کرده است به منظور بررسی احتمالات مختلف در درون رئالیسم و بازنمودگرایی بحث می کنم. نتیجه میگیرم که رئالیسم درونی پاتنام بیش از حد به رورتی میپذیرد و رئالیسم بیرونی قبلی او جایگزین بهتری است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پس از رورتی: امکانات اخلاق و اعتقاد دینی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Elijah G. Dann
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Continuum,
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی: ریچارد رورتی در محافل فلسفی جریان اصلی چیزی شبیه به یک منحوس در نظر گرفته می شود. او که توسط برخی از برجستهترین فیلسوفان قرن بیستم تربیت شده، یکی از قویترین منتقدان سنت فلسفی است. کتابهای رورتی در طول سالها تردید جدی در مورد جاهطلبیهای فلسفی ایجاد کردهاند، مانند اینکه آیا ما میتوانیم تعاریف عمیق و بدون مناقشه از عدالت، حقیقت و دانش ارائه کنیم. او همچنین این پرسش را مطرح کرده است که آیا منطقی است که بپرسیم آیا باورهایی که داریم، به نوعی عمیق، با «جهان واقعی» مطابقت دارد یا خیر. رورتی معتقد است به جای تلاش برای حل مسائل عمیق فلسفی، باید توجه خود را به مسائل اجتماعی معطوف کنیم که به طور کلی به عنوان "همبستگی فزاینده" تصور می شود. در این کتاب، G. Elijah Dann نوشتههای رورتی را جدی میگیرد و نشان میدهد که چگونه برخلاف آنچه بسیاری از فیلسوفان معتقدند، او در واقع به تقویت و جان بخشیدن به فلسفه دین و فرصتهای پیشرفت اخلاقی کمک میکند. دان در ادامه به بررسی فرااخلاقی و بررسی های رورتی می پردازد. مقاله معروف رورتی، «مذهب به عنوان محفظه گفتگو»، نشان میدهد که چگونه تمایز خصوصی/عمومی، اگرچه به خوبی جای گرفته است، نیاز به تعدیل دارد. برخلاف نظر رورتی مبنی بر اینکه ارزشهای دینی باید در قلمرو خصوصی باقی بمانند، دان معتقد است که ارزشهای دینی میتوانند نقش مهمی را در میدان عمومی ایفا کنند، البته از طریق «ترجمه» به اصطلاحات سکولار. در نهایت این کتاب به بررسی چگونگی شکل دادن تاریخ علایق فلسفی به علایق الهیاتی می پردازد و دان به افکار اخیر رورتی در مورد دین، به ویژه در بحث او با فیلسوف ایتالیایی جیانی واتیمو نگاه می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پسا نوشتار: خدا و متن در آثار متاخر دریدا
نویسنده:
Danielle Catherine Sands
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به پرسش بحث برانگیز «چرخش» دینی یا الهیاتی در آثار بعدی دریدا می پردازد. با تأکید بر قوام کار دریدا و اهمیت حالت و ژانر، بازاندیشی الحادی دریدا در مورد خدا را در نظر میگیرم و بررسی میکنم که چگونه رابطه بین خدا و نوشتار پیکربندی اخلاق، سیاست و دین را در آثار بعدی او تعیین میکند. این پایان نامه از چهار فصل تشکیل شده است که هر فصل بر شیوه متفاوتی از گفتمان تمرکز دارد. فصل اول، اعتراف، «دوباره خوانی» دریدا را در «تحلیل» دنبال میکند و استدلال میکند که هم اقتصادهای سازنده ساختار، سوژه و خدا را زیر و رو میکند، و هم به اتحاد ساختارشکنی با «نوشتهای آتیتیک» اعتراف میکند که خدا و سوبژکتیویته را از طریق غیرت بازاندیشی میکند. -هویت. این فصل به طور مختصر به «Envois» می پردازد تا پیامدهای سیاسی اعتراف را در نظر بگیرد. فصل دوم و سوم به رابطه بین ساختارشکنی و الهیات منفی می پردازد. اولین مورد، دیالوگ، استدلال میکند که حالت دیالوگ ساختارشکنی را تعریف میکند، و هماهنگی بین کارهای اولیه و بعدی دریدا را تضمین میکند و ادعاهای «چرخش» را رد میکند. با خواندن «Saufle nom (Post Scriptum)» استدلال میکنم که ماهیت گفتوگوی متن، «پسنوشتهای» را قادر میسازد که مفاهیم غیر هستیشناسی از خدا را بیان میکند و به مفاهیم سیاسی ساختارشکنی اشاره میکند. فصل سوم، سکوت، به بررسی این موضوع میپردازد. پیوند بین خدا و زبان، با این استدلال که دریدا از سکوت نسبیگرایانه یا زبانی بهعنوان راهی برای شهادت خدای زبانشناختی حمایت میکند، و با این وجود، به تنش باقیمانده در کار دریدا بین تکینگی تعهد دینی و جهانی بودن اخلاق اشاره میکند. فصل آخر، عقل، «ایمان و دانش: دو منبع «دین» در حدود عقل تنها» را میخواند و هم وابستگی متقابل عقل و دین و هم «روشنگری آینده» را تحلیل میکند و استدلال میکند که غفلت متن از مسئله خدا تنش بین امر خصوصی و عمومی یا سیاسی ایجاد می کند.با ارزیابی تصویر ریچارد رورتی از این تنش، استدلال می کنم که با پیوند دموکراسی و فضای عمومی برداشت دریدا از ادبیات با تکینگی و پنهان کاری این دوگانگی را به چالش می کشد. در پایان، در پایان، مفهوم غیر یکسان و غیر حاکم خدا را که از این متون برمیآید، تکرار میکنم و بر اهمیت آن برای هرگونه ارزیابی از اخلاق و سیاست ساختارشکنی تأکید میکنم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اخلاق برای امروز: یافتن زمینه مشترک بین فلسفه و دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Richard Rorty, Gianni Vattimo, Jeffrey W. Robbins, G. Elijah Dann
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Columbia University Press ,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه دین
شابک (isbn):
9780231150569
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
انواع پراگماتیسم: حقیقت، واقعگرایی و معرفت از جیمز تا رورتی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Douglas McDermid
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Continuum,
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی: در بسیاری از قرن بیستم، بسیاری از فیلسوفان انگلیسی-آمریکایی از سه تز حمایت کردند - یکی در مورد واقعیت، یکی در مورد حقیقت، و دیگری در مورد دانش بشری - که در مجموع، بحث هایی را در معرفت شناسی مطرح کردند. اولین مورد واقعگرایی بود: این دیدگاه عامیانه که جهان اشیاء فیزیکی مستقل از اندیشه یا زبان انسان وجود دارد. دوم تئوری مطابقت صدق بود که بر اساس آن گزاره ها یا باورهای واقعی آنهایی هستند که به درستی شکل جهان را نشان می دهند. سومین مبناگرایی بود: این دیدگاه که دانش ما از جهان، مانند یک بنا، باید بر پایههای محکمی باشد (یعنی بر باورهایی که توجیه آنها به هیچ اعتقاد دیگری بستگی ندارد). با این حال، در دو دهه اخیر، یک جنبش رادیکال ضد معرفت شناسی به رهبری فیلسوف با نفوذ آمریکایی، ریچارد رورتی، طرفداران هر سه تز را در حالت تدافعی قرار داده است. علاوه بر این، رورتی بارها ادعا کرده است که مخالفت او با اصول معرفت شناسی سنتی از سنت بزرگ پراگماتیسم (به ویژه از ویلیام جیمز و جان دیویی) الهام می گیرد. نقد موسوم به «نئوپراگماتیست» از معرفت شناسی سنتی کاملاً قانع کننده نیست؛ دوم اینکه رورتی گناهکار است که نام پراگماتیسم را بیهوده برده است، زیرا تفاوت های اساسی و گسترده ای بین نئوپراگماتیسم و پراگماتیسم کلاسیک وجود دارد. جیمز و دیویی: انواع پراگماتیسم جایگاه خود را در خط مقدم ادبیات مربوط به این حیاتی ترین بخش میراث فلسفی آمریکا خواهد گرفت.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 117
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید