جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 252
زوج تراژیک: رویارویی بین یهودیان و یسوعیان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Bernauer, James(Editor) (جیمز برناوئر)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
BRILL,
چکیده :
ترجمه ماشینی: زوج تراژیک اولین بررسی طولانی کتاب از رویارویی های تاریخی بین یسوعیان و یهودیان از دوره مدرن تا قرن بیستم است که در آن تمرکز ویژه ای بر رویدادهای منتهی به هولوکاست است.
دیونیسیوس آرئوپاگیت بین ارتدکس و بدعت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Filip Ivanovic (فیلیپ ایوانوویچ)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge Scholars Publishing,
چکیده :
ترجمه ماشینی: هدف دیونوسیوس آرئوپاگیت بین ارتدکس و بدعت، بررسی اندیشه یکی از بحث برانگیزترین شخصیت های تاریخ مسیحیت، دیونیسیوس آرئوپاگیت، و قرار دادن آن در بستری صحیح، بین فلسفه بت پرستی (یعنی نوافلاطونی) از یک سو، و الهیات مسیحی است. ، از طرف دیگر. مرور فیلیپ ایوانوویچ مجموعه‌ای از هشت مقاله از گروهی از دانشمندان بین‌المللی را گردآوری کرده است که به استقبال شبه دیونیسیوس کاملاً آشنا هستند، اما خود را نیز در نوشته‌های خود فیلسوف غرق کرده‌اند. آنها تصویری چندوجهی از یک نویسنده ارائه می‌دهند. با میراث قابل توجهی در اندیشه مسیحی، در سنت های شرقی و غربی کلیسا (...) این مجموعه نشان می دهد که این الهیات فلسفی این نویسنده است که باید امروز توجه ما را جلب کند.» -مجله بین المللی سنت افلاطونی از پشت جلد هدف دیونوسیوس آرئوپاگیت بین ارتدکس و بدعت، بررسی اندیشه یکی از بحث برانگیزترین شخصیت های تاریخ مسیحیت، دیونیسیوس آرئوپاگیت، و قرار دادن آن در بستری صحیح، بین فلسفه بت پرستی (یعنی نوافلاطونی) از یک سو، و الهیات مسیحی است. ، از طرف دیگر. در بخش قابل توجهی، کتاب به بررسی منابع نوافلاطونی دیونیسیوس می پردازد، اما همچنین بینش هایی را در مورد نکات اصلی فلسفه و الهیات او ارائه می دهد، بنابراین نشان می دهد که چگونه او توانسته است به ادغام استادانه تفکر بت پرستان و ایمان تازه آشکار شده دست یابد. فصل‌های کتاب، در کنار هم، سعی می‌کنند با بررسی نه‌تنها پیشینه فکری و محیط، بلکه برخی از ویژگی‌های حیاتی کار او، مانند مفاهیم سلسله مراتب، الوهیت، آپوفاتیک، بینشی گسترده از اندیشه آرئوپاگی ارائه دهند. و الهیات کاتافاتیک، شمایل، و دیگران. این اثر دارای ویژگی چند رشته ای است، زیرا اندیشه دیونیسیوس از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، بنابراین مشارکت ها از فلسفه و الهیات تا تاریخ و تاریخ هنر را شامل می شود. Dionysius Areopagite بین ارتدکس و بدعت برای متخصصان و غیر متخصصان در نظر گرفته شده است. جدا از اینکه مجموعه ای از مطالعات خاص است، می تواند به عنوان مقدمه ای برای اندیشه آرئوپاگیت نیز باشد و برای همه علاقه مندان به فلسفه و الهیات متاخر و اوایل مسیحیت، پدرشناسی و به طور کلی مطالعات فرهنگی مفید باشد. مشاهده تمام بررسی های تحریریه
ارتدکس و بدعت در زمینه های مسیحیت اولیه: بازنگری در تز بائر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul A. Hartog (پل آ. هارتوگ)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
James Clarke & Co,
چکیده :
ترجمه ماشینی: هشتاد سال پیش، والتر بائر تز جسورانه و تحریک آمیزی را درباره مسیحیت اولیه منتشر کرد. او استدلال کرد که بسیاری از اشکال مسیحیت مسابقه را آغاز کردند، اما یک رقیب دیگر را کنار زد تا این که این نسخه قدرتمند «ارتدوکس» برنده روز شد. فاتحان تاریخ را بازنویسی کردند، همه دیدگاه‌های دیگر را به حاشیه راندند و صدای آنها را خاموش کردند، حتی اگر گزینه‌های جایگزین حق برابر با عنوان مسیحیت هنجاری داشتند. نفوذ بائر هنوز هم بر دانش مسیحیت اولیه سایه افکنده است. آیا جنبش های بدعت آمیز اشکال اولیه مسیحیت بودند؟ آیا بدعت گذاران از ارتدکس ها بیشتر بودند؟ آیا بدعت شناسان ارتدکس مخالفان خود را به درستی ترسیم کردند؟ و اساساً، چگونه می توان بین «بدعت» و «ارتدوکس» تمایز عینی قائل شد؟ آیا چنین برچسب‌هایی صرفاً محصول قدرت اجتماعی است؟ آیا اشکال متعدد و معتبر مسیحیت بدون هیچ گونه هنجارهای معتبر مسیحیت وجود داشته است؟ این مجموعه مقالات، که هر کدام توسط یک مرجع مربوطه نوشته شده است، با تیزبینی علمی و توجه دقیق به جزئیات تاریخی، فرهنگی-جغرافیایی و اجتماعی و بلاغی به این سؤالات می پردازد. اگرچه مشارکت‌کنندگان با درک اهمیت بینش‌های انتقادی، روش‌شناسی‌های نوآورانه و پیشنهادهای پربار بائر، ادعاهای متعددی را درباره تز بائر (هم در تظاهرات اصلی و هم در تجلیات اخیر) که از شواهد تاریخی دور است، افشا می‌کنند.
ارتدکس و بدعت در مسیحیت اولیه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Walter Bauer (والتر بائر)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Sigler Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: ارتدکس و بدعت والتر بائر خود را به عنوان یک رد کلاسیک این "افسانه" تثبیت کرده است که "در آغاز" ارتدکس ابتدا وجود داشت و بدعت انحراف از هنجار بود. هر چه که در مورد این تز فکر کنیم، نمی‌توان باوئر را در مورد بدعت‌های اولیه دور زد، همان‌طور که می‌توان از بولتمن در نقد فرم یا هارناک در مورد توسعه جزم‌گرایی عبور کرد. امروزه، این کتاب مقدمه خوبی برای مسیحیت در پایان قرن اول و آغاز قرن دوم باقی مانده است.--جرالد کریستینسون، تاریخ کلیسا، مدرسه علمیه لوتری گتیسبورگ این تک نگاری درخشان و پیشگام، دوره جدیدی از دانش پژوهی را در مطالعه عهد جدید و ریشه های مسیحی، به ویژه در آمریکا، آغاز کرد. این استدلال می‌کرد که مسیحیت اولیه با یک باور ارتدکس یکپارچه، که بدعت‌ها در زمان‌های بعدی از آن جدا شدند، آغاز نشد. در عوض، بائر نشان داد که تنوع در آغاز وجود داشت، در حالی که یک کلیسای ارتدکس تنها پس از مناقشات طولانی در قرون اولیه ظهور کرد. در دهه های اخیر، بررسی متون تازه کشف شده، مانند کتابخانه گنوسی ناگ حمادی در مصر، بینش بائر را کاملاً تأیید کرده است. ممکن است جزئیات متعددی وجود داشته باشد که امروزه محققان آن را متفاوت از والتر باوئر می بینند، که اولین کلمه اش 60 سال پیش در آلمان منتشر شد. با این وجود، کتاب بائر پایه و اساس تمام مطالعات مدرن در این زمینه باقی مانده است، و خواندن آن برای همه کسانی است که می خواهند جوامع اولیه مسیحی را کشف کنند. هنوز هم چالش برانگیز، تازه، جذاب و تامل برانگیز است - بدون هیچ سوالی یکی از شاهکارهای واقعاً بزرگ دانش پژوهی عهد جدید است. - هلموت کوستر، مطالعات عهد جدید و تاریخ کلیسای باستان، مدرسه الهیات هاروارد
 الهیات جان زیزیولاس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Douglas Knight (داگلاس نایت)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
کتاب راهنمای الهیات مدرن آکسفورد: 1600-1800 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ulrich L. Lehner , Richard A. Muller , A.G. Roeber
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: راهنمای آکسفورد از الهیات اولیه مدرن، 1600-1800، مقدمه ای جامع و قابل اعتماد بر ادبیات الهیات مسیحی ارائه می دهد که در غرب اروپا سرچشمه می گیرد، تقریباً از پایان جنگ های مذهبی فرانسه (1598) تا کنگره وین. 1815). مشارکت کنندگان با استفاده از رویکردهای مختلف، الهیات را از بوسوئت تا جاناتان ادواردز بررسی می کنند. آنها اشکال عمده الهیات مدرن اولیه، مانند مکتب دکارتی، روشنگری، و رمانتیسیسم اولیه را مرور می کنند. ترسیم آموزه های مفاهیم اصلی الهیات، همراه با تحولات مهم تاریخی؛ دست اندرکاران اصلی هر نوع الهیات را معرفی کنید و سهم و تأکیدات الهیاتی خاص آنها را مشخص کنید. و تعامل الهیدانان مدرن اولیه با ادیان یا کلیساها، مانند یهودیت، اسلام و کلیسای شرقی را به تصویر می کشد. با ترکیب مشارکت‌های دانشمندان برتر در این زمینه، این منبع ارزشمندی برای درک مجموعه‌ای از تحقیقات پیچیده و متنوع خواهد بود.
جریان‌های اصلی تفکر غربی: خوانش‌هایی در تاریخ روشنفکری اروپای غربی از قرون وسطی تا امروز [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Baumer, Franklin Le Van (فرانکلین لوفان‌ باومر)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Knopf,
چکیده :
ترجمه ماشینی: بسیاری از رشته ها کتاب های خواندنی را ده ها نفر ایجاد می کنند. این یک رویداد نادر است که یک خواننده به ایجاد یک رشته کمک کند. جریان های اصلی تفکر غربی در سال 1952 منتشر شد. فرانکلین لو ون بامر در مقدمه خود نوشت: «تا کنون، تاریخ روشنفکری هم محبوب و هم مشکوک است. همین مقدمه، با عنوان «روش شناسی و تفسیر»، با تعریف اهداف و روش ها، مشکلات و دام های آن، به سمت تبدیل یک رشته رواج به یک رشته تحصیلی قابل احترام پیش رفت. در ربع قرن پس از اولین ظهور، جریان اصلی بدون شک خواننده پیشرو در حوزه خود باقی مانده است. مقالات کوتاه روشنگر که بخش‌ها و بخش‌های فرعی را معرفی می‌کنند، به خوبی شناخته شده‌اند، اما سودمندی مداوم هر خواننده به کیفیت انتخاب‌های آن بستگی دارد. باومر به دنبال قسمت هایی است که به بهترین وجه ایده ها و مشغله های هر عصر را نشان می دهد و روشن می کند. او آنها را در آثار بزرگان از جمله آگوستین، آکویناس، دانته، لوتر، نیوتن، ولتر، داروین، وایتهد و فروید یافته است. اما او همچنین جملات گویا را در نوشته‌هایی که کمتر شناخته شده‌اند، کشف کرده است: رامون لول در مورد جوانمردی (قرن سیزدهم)، هنری پیچام در مورد "جنتلمن کامل" و لئونارد بوشر در مورد آزادی مذهبی (هر دو قرن هفدهم)، لویی رنه د لا شالوتا در مورد آموزش و پرورش. (قرن 18)، ساموئل اسمایلز در مورد "خودیاری" (قرن 19) و ویرجیل گئورگیو در مورد مکانیزاسیون (قرن 20). هر یک از نسخه های قبلی جریان اصلی حاوی مطالب جدید قابل توجهی است. برای این ویرایش، چهارمین، باومر مقاله مقدماتی بخش «عصر اضطراب» و یادداشت کتابشناختی را بازنویسی کرده و سیزده گزیده جدید اضافه کرده است. نویسندگان آنها از لوتر و پاسکال گرفته تا بولتمان، بونهوفر و هایزنبرگ را شامل می شود که بخش های اولیه کتاب را غنی کرده و سه شخصیت اصلی قرن بیستم را معرفی می کنند.
کلیسایی با روح یک ملت: ساخت و بازسازی کلیسای متحد کانادا [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Phyllis D. Airhart (فیلیس دی. ایرهارت)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
McGill-Queen’s University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: یکی از ناظران کلیسای متحد کانادا را پس از تأسیس آن در سال 1925، "به عنوان کانادایی مانند برگ افرا" خلاصه کرد. کلیسایی با روح یک ملت با در هم تنیدن تاریخ کلیسای متحد با تحلیلی تحریک‌آمیز از دین و تغییرات فرهنگی، این پرسش را بررسی می‌کند. داستان پس از کنفدراسیون آغاز می شود، زمانی که چشم انداز ایجاد یک ملت مسیحی، گروهی از رهبران جماعت، متدیست و پروتستان را متقاعد کرد که تفاوت های فرقه ای را کنار بگذارند و به جای آن بر باورهای مشترک تمرکز کنند. فیلیس ایرهارت مبارزه کلیسای جدید برای حفظ شهرت خود را در جریان یک مناقشه تلخ با پرزبیتریان مخالفی که از پیوستن به کلیسایی "بی اعتقاد" خودداری کردند، دنبال می کند. با جان سالم به در بردن از چالش های سازمانی و الهیاتی رکود اقتصادی و جنگ، آینده کلیسا روشن به نظر می رسید. اما پیوندهای بین ایمان شخصی و زندگی مدنی که بنیانگذاران آن را بدیهی می‌پنداشتند، به زودی در اثر طوفان فرهنگی سکولاری که در جهان مسیحیت غربی درنوردید، از بین رفت. بازسازی کلیسای متحد با درک این موضوع انجام شد که ایجاد یک نظم اجتماعی مسیحی در کانادا بعید - شاید حتی نامطلوب - در دنیای کثرت گرا بود. کلیسایی با روح یک ملت با نشان دادن اینکه چگونه چشم انداز تأسیس کلیسای متحد زمینه را برای دستاوردهای آن ایجاد کرد و سازگاری آن با دنیای جدید را پیچیده کرد، بر مناقشات گذشته کلیسای متحد و معضلات کنونی روشن می کند.
زمینه اتحاد: تألّه‌ در آکویناس و پالاماس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Anna Ngaire Williams (آنا نگایر ویلیامز)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب تلاش می‌کند یکی از قدیمی‌ترین و تلخ‌ترین مناقشات کلیساهای مسیحی شرقی و غربی را حل و فصل کند: بحث در مورد آموزه تأله. ویلیامز دو متفکر کلیدی را مورد بررسی قرار می دهد که هر کدام به عنوان سخنگوی معتبر سنت خود حمایت می شود و دیگری مورد تحقیر قرار می گیرد. او با در نظر گرفتن آکویناس به عنوان نماینده غرب و گریگوری پالاماس برای شرق، خوانش‌های تازه‌ای از آثار آنها ارائه می‌کند که هم هر متفکری را بازتفسیر می‌کند و هم منطقه‌ای از اشتراکات بین آنها را بسیار بیشتر از آنچه قبلاً تصدیق شده بود نشان می‌دهد.
تلاش مجدد گالیله: 1633 تا 1992 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Galilei, Galileo;Finocchiaro, Maurice A.;International Society for Science and Religion
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
International Society for Science and Religion,
چکیده :
ترجمه ماشینی: محکومیت گالیله (1633) -- انتشار و انتشار اخبار (1633-1651) -- واکنش های نمادین: دکارت، پیرسک، دختر گالیله (1633-1642) -- قطبی سازی ها: سکولاریسم، لیبرالیسم، بنیادگرایی (16133) - مصالحه: ویویانی، آزوت، لایب نیتس (1654-1704) - اسطوره سازی یا روشنگری؟ پاسکال، ولتر، دایره المعارف (1657-1777) -- بی کفایتی یا روشنگری؟ پاپ بندیکت چهاردهم (1740-1758) -- دروغ های جدید، اسناد، اسطوره ها، عذرخواهی ها (1758-1797) -- جنگ ها و محاکمه های ناپلئونی (1810-1821) -- تفتیش عقاید از طرف گالیله؟ The Settele Affair (1820) و فراتر از آن (1835) - انواع شکنجه: اسطوره زدایی از محاکمه گالیله؟ (1835-1867) - تخلف از عدالت؟ مستندات نادرستی (1867-1879) - گالیله دوباره درست، دوباره اشتباه: هرمنوتیک، معرفت شناسی، "بدعت" (1866-1928) - قهرمان کاتولیک: بازپروری سه صد ساله (1941-1947) - کیفرخواست سکولار: اتمی برشت بمب و دو فرهنگ کوستلر (1947-1959) - تاریخ در محاکمه: ماجرای پاچینی (1941-1979) - "بازسازی" بیشتر: پاپ ژان پل دوم (1979-1992).
  • تعداد رکورد ها : 252